Dacia Duster 1.0 Tce ECO-G

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Jel' se puni preko Bluetooth-a ili mora na pumpu?

shole


KizaHood

Natočih 3. bocu, pa da dodam update vezano za točenje i potrošnju:

Zbog ograničenja na "80%", količina plina koja stane u praznu bocu je vrlo rastegljiva kategorija:

Prvo punjenje: max 35 l (prvi put nije bila skroz prazna boca pa je ovo procena; može da bude samo manje, više nije sigurno)
Drugo punjenje: 39,1 l
Treće punjenje: 41,1 l

Dakle, merenje potrošnje između dva punjenja "do vrha" nije moguće, jer nema "vrha"; moguće je samo od "vrha" do dna.
Sa ovih 39,1 litara sam napravio solidno reprezentativan uzorak od oko pola-pola gradske i vangradske vožnje, tj.

Ukupno pređeno:     491 Km
Od toga van grada: 240 Km (49%)
Gradska vožnja:      251 Km (51%)
(učešće auto-puta u vangradskoj vožnji: 21%)

Prosečna potrošnja: 7,96 l/100Km  :too:

...što se uklapa u zvanični WLTP podatak iz COC-a za prosečnu potrošnju: 8 l/100Km

Ne znam još koliki mu je odnos gradske i vangradske potrošnje, pa ugrubo pretpostavljam da bi potrošnja u čisto vangradskoj vožnji bila oko 6,34 - 6,61 l/100Km

NAPOMENA: Rezultat je postignut "na ferku", znači BEZ korišćenja Start/Stop i BEZ korišćenja ECO moda :to:
(mada, s druge strane, nije voženo ni preko 3000RPM, zbog razrade)


Još neka zapažanja:
-Sistem vrlo brzo prebacuje na plin, takoreći odma' :to: Nije mi se deslilo da pređem više od 20m na benzin pre nego što prebaci, a uglavnom prebaci i pre nego što krenem (aj' videćemo šta će da bude kad upekne minus)
-Nestanak plina nije praćen niti zvučnim signalom, niti nekom porukom na instrument tabli, pa ako se baš ne gleda u taster za plin (a koji je obično zaklonjen rukom na volanu), može da prođe nezapaženo

szs

Stop the press!!!
Oduvek sam želeo to da kazem  :lau:

Kako bre natočiš u rezervoar od 35L
39 ili 41 litar??

Menjaj pumpu prijatelju :friends:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

KizaHood

Jok bre, moj je 42 l. Fabrički podatak.

Inače, pumpa je više puta potvrđena kao pouzdana ;)

szs

#125


Ja gledao ovde
Na 2min 34 sec kaže 35L

Na 4 min 20 sipa 35L sa ljuljanjem auta da stane još koja kap
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

cika mili

szs, ne bih se pouzdao u Juru jer mu pomenuti trocilindraš ima "16 ventila"...  :huh:

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

KizaHood

Citat: szs poslato 08.11.2020. - 14:47

Na 2min 34 sec kaže 35L

Na 4 min 20 sipa 35L sa ljuljanjem auta da stane još koja kap

Nije to unutrasnja zapremina. Unutrasnja zapremina je 42 l, a to sto staje manje je zbog ogranicenja na "80%", koje u praksi obicno nije 80%, nego kako se zalomi... Eto, kod mene "zazmuri na jedno oko" i pusti vise :respect:. To da se disabluje, uvek bi stalo 42 l.

Loganovac

Uuuuuu, jako pametno da se puni do kraja, samo vi disejblujte ono što su se neki malo pametniji namučili da iskonstruišu, najbolje obožavam one što tačno znaju šta su one budale bez potrebe ugradile samo da nam komplikuju život!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68

Citat: KizaHood poslato 08.11.2020. - 13:24
-Nestanak plina nije praćen niti zvučnim signalom, niti nekom porukom na instrument tabli, pa ako se baš ne gleda u taster za plin (a koji je obično zaklonjen rukom na volanu), može da prođe nezapaženo
Nestanak plina bi trebao da bude propraćen zvučnim signalom. Mislim da je neka vrsta zujalice u okruglom prekidču. Mada se slabije čuje.

Jura Štrbalj: 1.0 TCe ima 3 cilindra i 16 ventila   :bullshit:. znači 5,3 ventila po cilindru

slavko_bgd

#131
Citat: KizaHood poslato 08.11.2020. - 13:24

Zbog ograničenja na "80%", količina plina koja stane u praznu bocu je vrlo rastegljiva kategorija:

Prvo punjenje: max 35 l (prvi put nije bila skroz prazna boca pa je ovo procena; može da bude samo manje, više nije sigurno)
Drugo punjenje: 39,1 l
Treće punjenje: 41,1 l

Ovo je situacija kada "nije odradila limitacija" odnosno nije se aktivirao diferencijalni ventil limitacije punjenja. Razlog može biti od pritiska gasa na točionici do nagiba vozila na mestu za punjenje. Isto kao što se desi leti pri velikim vrućinama da nije moguće dopuniti bocu na jednoj stanici a na sledećoj punjenje ide najnormalnije. Razlog je pritisak u boci i na pumpnoj stanici.

Citat: KizaHood poslato 08.11.2020. - 13:24
Prosečna potrošnja: 7,96 l/100Km  :too:

...što se uklapa u zvanični WLTP podatak iz COC-a za prosečnu potrošnju: 8 l/100Km

Poklopili se uslovi vožnje sa WLTP-om. Svi automobili su isti, svi vozači i uslovi vožnje na svetu su različiti.

Citat: KizaHood poslato 08.11.2020. - 13:24
Još neka zapažanja:
-Sistem vrlo brzo prebacuje na plin, takoreći odma' :to: Nije mi se deslilo da pređem više od 20m na benzin pre nego što prebaci, a uglavnom prebaci i pre nego što krenem (aj' videćemo šta će da bude kad upekne minus)
-Nestanak plina nije praćen niti zvučnim signalom, niti nekom porukom na instrument tabli, pa ako se baš ne gleda u taster za plin (a koji je obično zaklonjen rukom na volanu), može da prođe nezapaženo

Kod Euro6D vozila prelaz sa benzina na LPG je značajno brži u odnosu na vozila homologovana po prethodnim normativima. Izmene u komponentama sistema i nove strategije upravljanjem prelaskom na gas i radom sa hladnim gasom su bile nužne zbog emisionih zahteva a benefit je manja potrošnja benzina i nadam se veće zadovoljstvo korisnika. Kad "upekne minus" prelaz će sigurno trajati duže i suprotno, kad "upekne plus". I to je sve normalno.

Sistem sigurno upozorava na promenu goriva sa LPG na benzin zvučnim signalom, bilo da je reč o nestanku gasa ili kvaru. Zvuk upozorenja generiše preklopnik benzin-gas. Dačija nema "duboku integraciju" plinskog uređaja kao npr Opel AstraJ ili Agila2 gde je indikacija nivoa gasa i zvučno upozorenje u instrument-tabli. Ili kao što sam ja sebi napravio na Scenic1ph2 da mi se nivo gasa prikazuje na skali benzina i da mi svetli na tabli zeleni piktogram "LPG" kada motor radi na gas.  Na kraju krajeva, benzina uvek mora biti dovoljno u rezervoaru (preporuka je održavanje nivoa između 1/4 i 1/2 sa dolivanjem 1/4 svežeg benzina jednom mesečno) tako da čak i ako vozač ne registruje upozorenje - ništa loše se neće desiti. Nema zvanične preporuke ali iskustvo kaže zbog onoga što sam napisao u zagradi: treba periodično provozati auto samo na benzin da bi se potrošio stari i sipao svežiji.

Citat: Loganovac poslato 08.11.2020. - 18:41
Uuuuuu, jako pametno da se puni do kraja, samo vi disejblujte ono što su se neki malo pametniji namučili da iskonstruišu, najbolje obožavam one što tačno znaju šta su one budale bez potrebe ugradile samo da nam komplikuju život!

Na punjenje boce ne utiče ni vozač ni točioc. Limitacija 80% je od značaja samo ako se desi požar na vozilu da bi se preko rasteretnog ventila izbacivala gasovita faza gasa umesto tečne faze. Prepunjavanje preko 80% zapremine nema nikave smetnje za rad uređaja. Na kraju krajeva, taj višak se potroši nakon 50-100km. Tako da tome ne treba pridavati previše značaja.

Loganovac

#132
Uz dužno poštovanje, kad rezervoar napuniš do vrha gasne faze nema, sve je tečno. I ko kaže da se rezervoar puni isključivo pred polazak na duži put? Ja od pumpe do avlije imam 2.2km. A gas je u rezervoaru pod zemljom možda bio na 15 stepeni, a možda danima stoji u gepeku na 40 ili više stepeni. Tečna faza takođe ima osobinu da ekspanduje sa porastom temperature pa u nedostatku gasne faze koja bi ovu ekspanziju mogla da "amortizuje" pritisak u sudu strahovito poraste. Da li da se onda pouzdam u sigurnosni ventil pa da prosipam gas po dvorištu (poznato je da je gasna faza "teža" od vazduha pa se zadržava u donjim slojevima, na betonu)  i čekam da neko kresne žišku? Jasno da je sve ovo možda realno malo vreovatno, ali zašto čačkati mečku? Zašto bežimo od  činjenice da je propisano da se svaki sud zai propan-butan smešu, pogotovo boce za upotrebu u domaćinstvu koje nisu opremljene sigurnosnim ventilom, nikad ne puni preko 80% iz bezbednosnih razloga?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Uz dužno poštovanje, niko nije rekao da se rezervoar puni pred duži put. Leti , sa mešavinom 50%:50% rezervoar napunjen do vrha je bezbedan do cca 70*C čak i da se ne aktivira natpritisni ventil. Ovo iz razloga što je minimalni pritisak rupture rezervoara (i servisnih ventila) najmanje 67,5 bar ( 67R01 2.2. Burst test under hydraulic pressure). Tabela pritisaka gasne smeše prema temepraturi može se pogledati ovde: https://www.engineeringtoolbox.com/propane-butane-mix-d_1043.html . Natpritisni sa istom mešavinom će se aktivirati na temperaturi cca 35C do 36C temperature gasa u rezervoaru (natptitisni je baždaren na 27bar), bez razlike koliko je napunjen jer je gasovita faza ta koja generiše pritisak. Uobičajeni pritisci gasa leti u rezervoaru kreću se oko 15bar, zimi su oko 8-10bar. Jesi u pravu za dve stvari: dilatacioni prostor je poželjan i potreban da bi se u slučaju otvaranja natpritisnog ventila brže i efikasnije smanjila temperatura u rezervoaru a samim tim i pritisak. Drugi razlog je da bi se omogućila dilatacija tečne faze i smanjio pritisak na zidove suda/rezervoara. Ali čak i da se desi izbacivanje tečne faze preko natpritisnog ventila, temperatura rezervaora pada, posledično pada pritisak i ventil se zatvara. Ne tako brzo kao kada se izbacuje tečna faza ali taj proces se dešava. Razlika je u tome što izbačena gasovita faza ispari trenutno dok tečna faza isparava neko vreme i mrzne sve oko sebe. U požaru, gasovita faza znači manje goriva za razbuktavanje požara dok dodavanje tečne faze požaru znači suprotno. U oba slučaja nema eksplozije rezervoara. U tvom "scenariju avlije" jednak je rizik od "žiške" bez razlike da li se iz rezervoara izbacila gasovita ili tečna faza, samo će isparenja tečne faze biti u vazduhu par minuta duže. Uvek se pali gasovita faza i isključivo u rasponu 2% do 9% u vazduhu. Manje od 2% nema dovoljno goriva za paljenje, više od 9% nema dovoljno kiseonika iz vazduha za paljenje i to je ono što "živi gas" čini relativno bezbednim u smislu požara.

Imao sam prilike da gledam "bonfire test" gasnih rezervoara koji su bili u simuliranom požaru sa snimanjem parametara pritisaka i temperature. Zato tvrdim da je ključ bezbednosti primarno u natpritisnom i sekundarno u topivom ventilu armature rezervoara. Podrazumeva se ispravna i što je moguće bolja ventilacija armature rezervoara, minimalno onakva kakva je propisana lokalnim pravilnicima odnosno regulativom UN ECE 67R01.  Limitacija punjenja 80% je tercijarna bezbednosna mera i tako je treba tretirati. Kućna boca nema nikakav mehanizam zaštite i ne može se porediti sa automobilskim rezervoarom i zato je opasna u slučaju požara ili nekontrolisanog narastanja temperature. I tako je treba i tretirati. 

Važno je znati dve stvari: prepunjavanje je moguće i sa ispravnim multiventilom ako se punjenje ne prekine kada se protok uspori. Ovo iz razloga što različite konstrukcije različitih multiventila rade tako da ne zatvaraju punjenje odjednom već postepeno i zato što je regulativom 67R01 dozvoljeno "curenje" ventila ograničenja punjenja u određenoj meri (max 500ccm/min pri Pdiff = 700kPa ) i to važi za svaki pritisak punjenja do 45bar koliko zaustavni ventil mora da izdrži bez otvaranja. Na to se nadovezuje druga stvar: pratite punjenje na pumpi i neka točioc prekine punjenje kada se protok uspori.

Ako se limitacija više puta uzastopno na više različitih mesta punjenja ne aktivira na 80% ( značajnim usporenjem ili potpunim zaustavljanjem punjenja) - treba potrošiti sav gas iz boce i obratiti se servisu da se ventil zameni. Naravno da ne treba prepunjavati tng rezervoar ali ne treba ni dramiti i paničiti ako se desi prepunjavanje jer se ništa loše neće dogoditi. 

A ako si baš prepunio rezervoar i baš moraš baš u sred leta baš po najvećoj vrućini da parkiraš baš u avliju: odvezi se negde van grada na ručak ili večeru, na neki lep piknik ili dobru svirku, sam ili sa sebi dragim osobama i -  bezbedan si .   :ziveli:

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.