Prema članku koji je objavljen na http://www.largus.fr/actualite-automobile/gamme-dacia-nouveaux-moteurs-13-tce-et-15-dci-au-programme-9063394.html (http://www.largus.fr/actualite-automobile/gamme-dacia-nouveaux-moteurs-13-tce-et-15-dci-au-programme-9063394.html) očekuju nas novi motori od Septembra 2018.
Motori će se ugrađivati u već postojeće modele Sandero, Logan, Duster i Logy, dok modelu Dokkery u 2019. sledi zamena.
Svi motori će zadovoljavati EURO 6C normu.
Što se tiče benzinaca atmosferski 1.0 SCe sa 75 hp doživeće male modifikacije.
0.9 TCe biće zamenjen sa 1.0 TCe (HR10) motorom od 100hp koji se koristi u Nisan Micri.
1.2 TCe će biti zamenjen sa 1.3 TCe (HR13) motorom od 115 ili 130hp koji se sada ugrađuje u Renault Megane.
Kod dizelaša
1.5 dCi 2018 biće sa 85 i 115 hp umesto sadašnjih 75, 90 i 110 hp. Pritisak ubrizgavanja se povećava za 20%, dobiće nove klipove , EGR i SCR sistem (poput AddBlue, BlueTek) za smanjenje emisije štetnih čestica i gasova (NOx).
Pritiskaju zeleni. Euro 6C ili više ili nema prodaje :wind:
Izgleda da će to biti neke male izmjene, jer je Euro 6 motor prilično "čist", a evo i prilike da malo izmješaju motore unutar game Reno-Nisan-Dacia grupacije :)
Imam osjećaj da grupacija ima neke čudne načine određivanja game motora unutar različitih marki svojih vozila.
Kod vw-a je to bilo klasično preslikavanje, pa se jedan benzinac ili diesel, evo npr. 1,9 tdi 66 kW znao naći u gotovo svim modelima Škoda-Seat-VW-Audi grupacije, pa ih je bilo od Ibiza, preko Golfova, pa do Audija u više modela (jedino nije išao u Škodu)
This new generation of petrol engine offers increased driving pleasure from the Duster with:
-130 hp (96 kW) at 5000 rpm and maximum torque of 240Nm at 1500 rpm i.e. +5 hp compared to the previous generation
-150 hp (110kW) at 5250 rpm and maximum torque of 250 Nm at 1600 rpm i.e.+25 hp compared to the previous generation
Jos malo pojedinosti.
https://vesti-online.com/Slobodno-Vreme/Auto-moto/712540/Dacia-Duster-dobija-novi-turbo-benzinac-sa-150-konja
Pre novih motora stigle nove cene... Stepway je 300 EUR skuplji nego letos, nisam gledao ostale modele...
To sam pisao na drugoj temi pre neki dan. Dizel u Dasteru jeste novi i skuplji je 400e, ali sce je ostao potpuno isti, od početka je imao 6c normu, i isto je poskupeo 400e!!! :ces:
Juče sam gledao cenovnike, drugi su i paketi opreme. Dizanje cena je svakako korak unazad za Daciju.
Prelaze u visu klasu...respekt....haha
Slično je i kod nas u BiH.
Sandero je bio 16 100 KM (otprilike oko 8200 eura), a danas je 16 700 KM.
Logan je bio 16 400 KM za ulazni model, sad je 16 900, a Logan MCV je bio jedno vrijeme, par mjeseci na 17 500 KM, pa je sada početna cijena 18 000 KM.
Otprilike, negdje 200-250 eura po modelu, su podigli cijene, Dustere i Lodgy nisam gledao, ali Lodgy mi odavno nije to što je trebao biti kad je prešao cijenu od 30 000 KM i počeo se približavati Renault Scenicu.
Mislim da im je držanje što više modela, u cijeni ispod 10 000 eura, tržišni pogodak, a sve ostalo, ulazi u utrku sa Fiestama, Fabiama, pa i Korejancima :)
Pa neka ih. Ako pobede biće dobro za njih, ako izgube onda za nas.
Nisam video razlike u paketima opreme... Zanimljvo da je letos doplata za Black&White za kameru bila 90 EUR, a za podizače nazad 130EUR, ali je paket sa obe stavke bio 200 EUR. Sad je taj paket 220 EUR, odnosno nije paket... :)
Bar su na sajtu uvek aktuelne cene, a ne kao kod većine drugih, gde realne cene nisu ni blizu onima na sajtu. Kod Forda najjeftinija Fiesta skoro 12K, a odavno se prodaje za manje od 10K, ne znam koja je logika da držiš veće cene od stvarnih.
Ja koliko procitah negdje, reno pokusava da se popne u visu klasu, dacija ide u klasu gdje je bio reno, a lada dolazi na mjesto dacije :ne: :ces:
Lazare, ova priča ima logike :)
Cijene polako ali sigurno idu na gore, oprema je sve bogatija i bogatija, motori najnoviji, i sve jaci i jaci... :)
E sad dokle to moze da ide nisam siguran, prve generacije dacija su bile odlicne, zato vise narod i ne bjezi od njih, ali su bile jednostavne, samo osnovna oprema, nema sta da se pokvari...A ovo sad bogami.... :zloca: :ces: Vec imaju opreme kao svemirski brodm i uzasno komplikovane malolitrazne turbo motore
Heh, evo gledam na jednom SA forumu, originalnu fakturu od VW bube, tamo neko '72. ili '73. godište.
Cijena je bila oko 5500 DM plus dodaci u smislu brave za rezervoar i još nekih sitnica, izašlo je sve na oko 5600 DM, isporuka na Njemačkoj granici.
Kupac je bio neki čovjek (vjerovatno Pokoj mu duši) iz čini mi se Slavonskog Broda ili okoline.
Znači, moglo se i može, proizvesti auto, koje će proći cca 120 000 km (otprilike 4-5 krugova oko planete zemlje), za neke skromne novce.
Znam da je tada 5000 DM bila velika lova, naime i danas je, ali je auto industrija otisla u persun sa ovim dodatnim opremama i fabrikovanjem.
Znam da je Dacia, neke tamo 2004-2005 bila reklamirana kao auto koje ce kostati manje od 5000 EUR, ali danas je stvarnost daleko drugacija :-)1
Doduše, stvarnost je i tada bila drugačija, jer Dacije ispod 7000 evra nije bilo.
Da se vratimo na nove motore...
Kako sam isprobao dosta varijanti (samo kod Dacije 1.5 dci, 1.6 8v na benzin i kasnije na plin, 1.2 16v, 0.9tce tng), zainteresovan sam samo za auto koji ide na tng. Znam da u ponudi nema, nisam ni blizu kupovine novog auta, još otplacujem postojeci, ali sa ovom ponudom i cenama moj izbor bi bio MCV 1.0 ili Lodgy 1.6. I u jednog i u drugog bih odmah ugradio TNG uredjaj. Videćemo kompatibilnost 1.3 motora.
1.3 ce biti sa direktnim ubrizgavanjem, znaci TNG zaboravite.
@veterinar
Na 1,0 Sce ne znam koliko ima smisla ugrađivati plin, jer je potrošnja cca 7 l. :) Ne znam kako bi se ponašao sa plinom, ali za neku solidnu i ekonomičnu vožnju i ovako je ok.
Bez obzira što je motor 1.0 mali potrošač, ako čovek prelazi velike kilometraže, ugradnja plina je pametna odluka, jer je plin mnogo povoljniji od benzina.
Tako je. Ako novi motor dobro podnosi plin treba ga ugraditi za veće kilometraže. Zamisli tek ekonomičnost sa 8 litara plina! A ne zaboravimo da je fabrički deklarisana potrošnja za 1.0 sce 5,5 litara a kod vas je oko 7 litara. Mala li je razlika!?! Pozdrav svima!
Sada gledam nove dizel motore za Lodgy: Blue dCi 95 (90ks) i Blue dCi 115 (109ks). Oba motora su zapremine 1461 cm3 ali nigde u specifikacijama ne piše da su turbo. U rubrici "tip ubrizgavanja" piše Direktno Common rail. Kapiram da su to motori koji koriste AdBlue tečnost ali s obzirom na snagu čudi me da nisu turbo. Da li neko kapira ove motore i da li su sa turbinom ?
Svi dci motori su sa turbinom, u Renault-Dacia grupi, nema diesela bez turbine, ono što je nekad bio VW SDI, mislim da ni kod vw nema više bezturbinskih diesela.
To možeš skontati jednostavno, kad vidiš neki 1,5-1,6 diesel sa preko 80 KS :)
Taj "blue" segment se odnosi na eco norme i potrošnju :)
Kontao sam da je tako. Samo me je čudilo da nisu u specifikacijama jasno napisali "turbo punjač" kao što je ranije pisalo. Benzinac 1.6 je dosta jak. Više mi se sviđa benzinac.
Da. 1.6 ima dobre performanse, a u verziji Stepway dobru opremu uz najpovoljniju cenu.
Evo šta kaže BH štampa :)
(https://thumb.ibb.co/fhU5yp/duster_2018.jpg) (https://ibb.co/fhU5yp)
evo gledam, sandero stepway sa 1.5 dci 95ks, 12050 evra, nije lose :)
Jel to novi motor?
mislim da jeste, ima ga i u dusteru
Jeste novi ako je 95ks. Stari su bili 90ks. Mada će sigurno pokušati da nekima prodaju i stare motore po novoj ceni, samo ako im se ukaže prilika!
treba paziti :)
Isti motor sa par izmena da bi postigli normu EU 6D
Podigli turbo punjenje u cilindre i brizganje na 2000 bara
Dobilli 5ks i 30Nm - sada je 240Nm na 1750obrt
Dodali "selective catalytic reduction" sistem (SCR) koji troši OKO 1.5L na 1000km AdBlue (zavisi od toga da li se vozi na kratkim ili dugačkim relacijama)
Dakle...obavezne modifikacije koje nameće zakon prebacili na džep kupca :ne:
Na sajtu Reno Srbija nudi se Klio sa Tce75 i Tce90.Dakle, ne Sce,nego Tce (900 kubika,turbo) sa 15 ks manje i vrlo sličnim performansama kao jači.Zna li neko o kakvom se motoru radi?
Da, i mene malo iznenadio taj tce 75. Nego, pisao sam pre i na vrelim gumama, u vezi cenovne politike Renoa i novih motora. Ima novi 1.3 tce 140ks i ima novi 1.5 dci 115ks. Kod megana je dizel skuplji za 500 eura a kod kađara za 1700 eura. Kod ostalih modela ih nema istovremeno. Magovi marketinga iz Renoa sigurno imaju objašnjenje.
TCe75 i TCe90 isti motor, razlicit softver. Ocito SCe nije naisao na dobar odziv.
Možda cenovnici nisu konačni, vidim da su i Dacijini cenovnici poslednjih dana podlozni izmenama.
Sto se tice vise varijanti snage motora jedne kubikaže, takva je praksa sada. :ne: Vidim da nova Škoda Fabija ima samo benzinske motore od 1l, sa i bez turbine i sa različitim snagama.
Da, a diesela nigdje na vidiku kod Fabije, ili eventualno jedna opcija.
Kopiraju od Dacije :)
Ipak Renault vode entuzijasti i stručnjaci....
Najbolje motore na Svijetu pravi Mercedes, Reno i Fiat. . .
Mercedes i Reno sada zajedno kreiraju. 1.3tce je iz te kuhinje, ako se ne varam.
Sve je moguce, neke Mece gura Renoov 1.5 dci odavno
Kao što je najavljeno u oktobru, rumunska Dacia konačno je proširila ponudu benzinskih motora u svom SUV modelu Dusteru.
(https://www.b92.net/news/pics/2018/12/04/9240806995c0688cf371b2836781020_v4_big.jpg)
Stari 1,6-litarski atmosferac je konačno dobio pojačanej u vidu dve verzije Renaultovog 1,3-litarskog turbo-benzinskog TCe agregata razvijanog u saradnji sa Mercedesom.
Duster je sada moguće kupiti u verzijama sa 130 KS i 240 Nm, te 150 KS i 245 Nm, što je značajan napredak u odnosu na 115 KS i svega 156 Nm iz atmosferca.
Agregat sa 130 KS razvija maksimalnu brzinu od 191 km/h, a 0-100 km/h ubrzava za 11,1 sekundi. Snažnija verzija od 150 KS ubrzava za 10,4s uz maksimalnu brzinu od 200 km/h.
Osim povećanja snage, TCe je Dusteru doneo nižu emisiju štetnih gasova i naravno veću ekonomičnost, bar tako tvrde u Dacii.
Međutim, savremeni motori su doneli i veću cenu za Duster, koji je sa slabijim TCe skuplji oko 2.400 evra od atmosferca u istom paketu opreme (u Francuskoj).
Oba agregata su dostupna isključivo sa šestostepenim manuelnim menjačem i pogonom na prednjoj osovini, dok će 4x4 stići sredinom sledeće godine. Nema informacija o automatskoj transmisiji.
Cena Dacie Duster u Francuskoj:
(https://www.b92.net/news/pics/2018/12/04/16858297975c0688cf52d27852370049_v4_big.jpg)
Basic
Dacia Duster SCe 115 – 11.990 €
Dacia Duster Eco-G 115 – 13.090 €
Dacia Duster Blue dCi 95 – 14.650 €
Essential
Dacia Duster SCe 115 – 13.850 €
Dacia Duster Eco-G 115 – 14.950 €
Dacia Duster TCe 130 – 16.250 €
Dacia Duster Blue dCi 95 – 16.500 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4x2 – 17.100 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4x4 – 19.100 €
Comfort
Dacia Duster Eco-G 115 – 16.050 €
Dacia Duster TCe 130 – 17.350 €
Dacia Duster TCe 150 – 17.850 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4x2 – € 18.200 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4x4 – 19.100 €
Prestige
Dacia Duster Eco-G 115 – 17.000 €
Dacia Duster TCe 130 – 18.300 €
Dacia Duster TCe 150 – 18.800 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4x2 – 19.150 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4x4 – 21.150 €
izvor:
https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2018&mm=12&nav_id=1477770
Mislim da će ovaj 1,3 tce biti pun pogodak u omjeru snage i potrošnje.
Jedino je cijena problem, jer Duster koji je između 14 i 16 hiljada eura, je best buy opcija, sve ostalo, penje se u segment nabudženih terenaca sa nepotrebnom i skupom opremom i odmiče se od onoga šta je Dacia u svojoj suštini.
Možda će nekada u budućnosti, Dacia praviti premium limuzine, kao npr. što sad pravi Audi, ali u ovom trenutku, filozofija marke, vjerujem da je nešto drugo...
Kako god da se gleda, Daster ma koliko koštao uvek će nuditi više za te pare nego bilo koji drugi. Renoov ili Nisanov terenac će uvek biti više 1000€ skuplji od Dastera sa istom opremom i motorom.
Ni jedan proizvođač sem Dacije ne nudi dizel 4x4 ispod 20k€.
Preskupo za moj ukus
Zna li neko kada će Dacia vratiti diesel motore u osnovnu ponudu...
Već oko godinu ili duže, nema ih u Sanderu, Loganu, Laganu MCV... U ponudi novih vozila samo benzinci sa i bez turba i poneki TNG :ne:
U novim cenovnicima ima 1.5 dci.
U pravu si, Veterinar, vidim da su i kod nas dodali 1,5 dci, osim za običnog Logana, on je još uvijek samo sa benzincima.
Cudi me zasto neponude logana i sandera sa motorima 1.6 16v od 105ks.Osnova motora ostaje ista samo su razlike u softveru katalizatoru i ubrizgavanju goriva da bi se zadovoljile euro norme.Svi oni trose isti benzin novi o stari motori.Gledam u Brazilu reno logan 2 sa motorima od 1.6 16v.Klasican atmosferac bez turbine sa sirovom snagom.Jos me cudi zasto nisu ugradjivali u logana i sandera motore 1.4 16v ? Sve vise komplikuju motore da bi imali veci dobit a korisnici veci namet.Razmisljajuci o novom autu za 2 ili 4 god ili polovnom koji ce biti star 2 ili 3god , a da nebude sa turbinom vec klasika 1.6 16v ostaje izbor na ladu vestu 1.6 16v.
Iako žalim za svim motorima koji su izbačeni iz ponude otkako se pojavio prvi Logan, ne bih se složio da proizvođači komplikuju stvari kako bi imali veću dobit. Najveću dobit bi imali da je ostalo sve po starom, da ne ulažu u razvoj, da ne plaćaju stručnjake za to, nove prostore, nove pogone... Iako su nama eko norme kost u grlu i preko glave nam ih je, hvala Bogu da postoje, planetu smo već unazadili nepovratno. To koliko teško pratimo napredak auto industrije (i dalje velika, velika većina ljudi tvrdi da "1.0" motori ne mogu da traju više od 100000km), nije čudno, jer auto industrija teško prati taj isti napredak, odnosno zahteve koji idu uz njega. Da nije tako, ne bi mnogi renomirani proizvođači morali da lažiraju testove kako bi modele "prilagodili" novim normama. :ne: