Skoro u svim zemljama okolini i u evropi ,turskoj se pojavio ovaj model u prodaji.
jesmo mi nesto kaznjeni ?
Da li neko ima informaciju kada ce i da li ce biti u prodaji kod nas?
jako sam zainteresovan ,da sacekam par meseci pa ako su pozitivna misljenja to bi mi bio sledeci auto .
Pratim na youtube skoro sve o ovom modelu ,a i vidim da su cene sarene od zemlje do zemlje.
(https://i.ebayimg.com/00/z/hJkAAOSwVb5eOjWE/$_59.JPG)
Zbog one smole u plinu od pre par godina, nema prodaje vozila na plin kod nas.
Iskreno, ne verujem da ce se nesto promeniti.
Reno se jednom opekao zbog tudje greske, tesko da ce dva puta.
Na sajtu u Srbiji cenovnici u pripremi za sve modele već 4-5 dana. Nešto novo spremaju. Ja se nadam baš tom motoru u novom cenovniku. Videćemo uskoro.
Drzim fige.
Ja se iskreno nadam ,vidim na yt da su turci prezadovoljni ovim modelom i potrosnjom.
Citat: kiconix poslato 03.03.2020. - 00:11
Zbog one smole u plinu od pre par godina, nema prodaje vozila na plin kod nas.
Mislim da nije razlog ona smola, tih stvari nema u plinu od proleća 2017. Kao da je neko jednog dana u proleće 2017 zavrnuo slavinu i rekao: "ok, dosta je bilo za*#bancije, sad idemo sa normalnim plinom".
Tu i tamo po_nekad po neko po_pase neko đubre u gorivu ali to je toliko retko i zanemarljivo da više nije tema.
U protekle tri godine većina nas je sanirala posledice tog đubreta iz plina te zime 2016/2017 . Koštalo je, nekoga samo nerava a nekoga i novca i nerava - al' preživesmo. I mislim da nije problem Reno ili Dačija u Srbiji jer zašto ne bi prodavali proizvod koji je dobar i koji tržište i dalje traži?
Biće da je po sredi nešto drugo o čemu nemam blage veze.
Ako to nije razlog, iskreno se nadam da ce Duster i svi ostali iz grupacije biti u ponudi.
Ja se pitam da li taj motor ima dovoljno snage za toliki auto sa 5 putnika i punim gepekom? To je samo 10ph vise od motora koji trenutno nude u sanderu. Ako neko bude u prilici da testira taj motor neka javi.
Zaboravljate jednu sitnicu, turbo.
Zaboravljate još jednu sitnicu, to uopšte nije velik auto. Ima 100 kg više od Sandera. Nešto malo lošiju aerodinamiku ali samo na velikim brzinama izraženu. I svakako nije ni predviđen za jurcanje. Hoću da kažem, sigurno je dovoljno!!!
Apsolutno se slazem.
Kome treba da jurca tu je 1.3.
Stigli cenovnici, do daljnjeg ništa od fabričkog plina u Srbiji. Možda i bolje da ne maštam u prazno!!! Ipak, ne mogu da se ne razočaram u državu u kojoj živimo. Plin u Srbiji ne može da bude opcija iz opravdanih razloga, ali zato mogu subvencije za 50 električnih vozila. Ekologija nema alternativu! Ma...
Šteta. Da nude Sandero sa fabričkim plinom sutra bih ga kupio
Jel se u Srbiju i dalje uvoze Dacie preko hrvatske ?
Ja kad sam kupovao auto pre 10 godina receno mi je da sve ide preko hrvatske ,cak sam i papire neke cekao iz hrvatske.
I kad bi kupio u hrvtskoj Dacia Duster 1.0 Tce ECO-G ,dali bih imao ovde garanciju kod nas ?
Vidim da su cene u Nemackoj najpovoljnije .
Garancija bi trebalo da vazi ali te cekaju dazbine prilikom uvoza :ne:
A gde su troškovi prevoza, homologacije i ostalih usluga?
Mislim da bi u Srbiji, kao i u BiH, cijene trebale biti povoljnije nego u Hrvatskoj, jer u CRO imaju trošarine (akcize), koje se uračunavaju u cijenu, a i PDV je mislim 25%.
Znam kad sam gledao iste modele na cjenovnicima na internetu, da su u Hrvatskoj, modeli skuplji za u prosjeku 1000-1500 eura.
Psssst! Nemoj ovi naši da vide. :Smiley:
https://youtu.be/S_v1E3h9Wnk
U Hrvatskoj postoji opcija sa plinom i već je navedena u službenom cjeniku.
Nama RSava potura restlove koji slabije idu u ostatku sveta uglavnom zbog ekologije
Ja bih VRLO RADO odmah uzeo sa ovim motorom
Medjutim
Borba za SRB tržište se svela na cenu
Nažalost..nisu jedini
Citat: bind poslato 05.03.2020. - 22:41
Jel se u Srbiju i dalje uvoze Dacie preko hrvatske ?
Meni je Sandero pre 4 godine došao preko Slovenije
Potpuno razumem zašto Reno više neće da nam prodaje vozila sa fabričkim LPG.Posle onog skandala od pre 4 godine,koliko se sećam, nije bilo nikakvog zvaničnog objašnjenja,izvinjenja ili nadoknade štete.Svi znamo ko je pustio na tržište loš plin,ali ćutimo i praštamo i molimo boga da se ne ponovi.Tako se ponašaju ovce,a ozbiljne svetske firme,kao što je Reno, ponašaju se drugačije i nikad više neće dozvoliti da im ugled kvare rusko-srpske siledžije iz NIS-a.Dakle,možemo da zaboravimo ovu verziju Tce-a.I treba nam tako.
Na žalost
Nisam siguran. Viteštvo, obraz, ugled su arhaične kategorije. Danas biznis ne zna za granice. Čim gospoda procene da će imati vajde eto nama LPG motora ponovo.
Ne budem lenj, prosetam se danas i od zvanicnog lica nezvanicno saznam da ovu varijantu Dustera mi videti necemo. Bar za sad...
Kao što rekoh već
Citat: nik poslato 29.02.2020. - 21:27
Nažalost, mislim da će prethodna iskustva RNS da presude. :place:
Ko se na mleko opeče i u jogurt duva.
Bez želje da se uplićem u politiku, da je onomad država reagovala kako treba, obznanila ko se i kako zaigrao i bitange strpala na robiju, druga bi priča bila.
Ovako, ništa od tce+LPG. Niko nije lud da se nada da se neka bitanga opet neće zaigrati.
PS: Auto je bombonica.
@kocijas
ako je to zvanično lice bilo prodavac u salonu ja to ne bih uzimao za ozbiljno. Puno puta dokazano da ne znaju ni ono što bi trebali da znaju. Meni je, pre mesec dana, gospođa u salonu na isto pitanje priznala da oni takve informacije ni ne dobijaju. Kod mene nada još uvek tinja a i do dolaska novog Sandera realno mi i nije bitno.
Da, potvrdjujem da pojma nemaju. Kad je u cenovniku bio Logan sa Easy-R menjacem (ili kako već beše) u salonu nisu pojma imali šta je to.
Prodavci nemaju pojma, ne znam ko ih zaposljava i kako al da ne znaju posao, ne znaju.
Licno, mislim da ne rade prodaju zbog one gluposti sa domacim plinom. Optuzen Reno koji veze sa tim nije imao i jos uvek se ta prica provlaci.
Nadanja su da ce se te promeniti, takav auto po toj cebi ne bi imao konkurenciju.
Usvojena uredba za eko vozila, a očekuju se i povlastice za korišćenje auto-gasa.
Po Trivanovim rečima, u narednom periodu biće razmatrana opcija kako da se pospeši korišćenje autobomila sa pogonom na gas.
Ja se nadam kad podmire vece kupce da ce se i nas setitit i ponuditi Dacia Duster 1.0 Tce ECO-G i kod nas.
Mail Renou, pokazi interesovanje.. Ko zna, par stotina mailova, mozda prelome.
Poslaću prvi, sad.
Moji argumenti su bili dobri, verujte.
"Poštovani,
Služba odnosa sa strankama Renault Nissan Srbija d.o.o. Vam se zahvaljuje što ste nas kontaktirali.
Zahvaljujemo Vam se na komentaru koji smo prosledili nadležnim službama.
Vozilo sa fabrički ugrađenim plinskim sistemom nije komercijalizovano na našem tržištu i nije ga moguće naručutiti preko Dacia ovlašćenih prodajno servisnih centara u Srbiji. Za sada nemamo informacije da li će biti i kada će biti dostupan za kupovinu na našem tržištu.
Svakako, sve informacije i novostii o punudi Dacia vozila možete pratiti na našoj internet stranici preko linka www.dacia.rs.
Intezivno radimo kako bi poboljšali kvalitet usluge u svim ovlašćenim Dacia prodajno-servisnim centrima i stoga veoma cenimo povratne informacije naših stranaka koje nam pomažu pri poboljšanju kvaliteta naših proizvoda i usluga i po potrebi promeni procesa rada koji nije zadovoljavajući za naše kupce.
Hvala Vam na razumevanju."
A sta si ocekivao, evo nakon vaseg mail-a odmah narucujemo jedno vozilo za vas.
Moraju da budu zatrpani zahtevima, samo tako moze nesto da se promeni.
U svakom slucaju, svaka cast, prvi korak je napravljen.
Mislim da grešite i da uzaludno trošite i svoje i tuđe vreme.
Sve rečeno. Ja nisam napisao da sam lično zainteresovan, naprotiv. Napisao sam da nisam, ali da poznajem (samo ja licno) mnogo ljudi koji bi bili zainteresovani. To su mahom taksisti, moje musterije, koji gledaju dobru priliku za subvenciju.
Ja negde tu napisah da sam i ja vrlo zainteresovan za Duster 1.0 ali TNG ili CNG
Ne samo zbog subvencija nego i zbog ekologije
Medjutim mi smo za njih zemlja trećeg sveta
To se vidi po ponudi zastarelih i ekološki lošijih modela
Sve se pretrgoše da nešto urade
Gledaju danas za danas...profit
Što gube tržište..baš ih briga dok imaju prodaju jer je najjeftinije
Ja sad za vikend nesto i nemam vremena ali cu iduce nedelje videti da pisem zastitniku gradjana i Zaštiti potrošača po jedan meil da smo neravnopravno tretirani u odnosu na ostale zemlje i da nas diskriminisu kao potrosace i korisnike brenda Dacia,i da nam nepruzaju usluge kao u okruzenju i da nemamo isti tretman kao zemlje u okruzenju.
Mislim da će se i jedni i drugi slatko nasmejati na takav dopis. Ja bih da znam adresu isto to poslao u Brisel, Bon, Strazbur a možda i u Vašington. Ti da zasmeješ ove naše domaće a ja da zasmejavam strendžere :Smiley:
Citat: Veterinar poslato 14.03.2020. - 00:24
Sve rečeno. Ja nisam napisao da sam lično zainteresovan, naprotiv. Napisao sam da nisam, ali da poznajem (samo ja licno) mnogo ljudi koji bi bili zainteresovani. To su mahom taksisti, moje musterije, koji gledaju dobru priliku za subvenciju.
Ono što sam imao prilike da vidim godinama unazad i neki utisak koji sam stekao jeste da ljudi koji rade marketing i analizu tržišta u vezi sa prodajom automobila odlično znaju šta bi se moglo dobro prodati i koje tržište ima potencijal za koje automobile. Ovo pišem za Škodu, Hyundai, Fiat, Renault, Dacia i još neke sa kojima sam kao plinadžija imao prilike da sarađujem. Ubeđen sam da bi RNS da može ponudio tržištu vozila sa fabričkim gasom i imam osećaj da postoji neki ozbiljan razlog zašto to još uvek ne rade. Mislim da uzrok nije zima 2016/2017 i problemi sa gasom kao gorivom ali ne znam šta je pravi razlog. Vidim da SAT pomalo i polako promoviše priču o TNG-u na bazi smanjenja zagađenja i tehničkog pregleda u vezi sa ispitivanjem izduvnih gasova koje nas čeka dogodine, tako da se nadam da će i fabričke i naknadne opcije uskoro biti više afirmisane.
Već sam pisao i ponoviću još jednom: kada budem kupovao nov ili skoro nov automobil to će biti benzinac do 100ks ili sa fabričkim plinom ili pogodan za naknadnu prepravku.
Jel neko nesto nacuo,da li ima nade za 1.0 Tce ECO-G .
Turci ga voze neizlaze iz njega , Rumuni tek skoro pustili recenziju na youtube,vidim u komentarima i ljudi tamo zeljni informacija , pa kao da su napravili leteci tanjir a ne kornjacu.
Ništa od toga.
100 KS turbo benzinac nikako nije kornjaca.
Ako ga ne bude u fabrickoj varijanti, verovatno moze da se ugradi naknadno uz gubitak garancije.
Mada treba staviti sve na papir, ti motori trose relativno malo, da li se isplati.
Eh
Samo ako Slavko kaže da taj motor "voli" TNG
A meni ako "voli" CNG
Obavezno uz očuvanje norme EU6
Taj motor voli TNG.
Lansi Renzo je razvio sistem sa euro 6 normom.
Neka orijentaciona cena ?@
U Sloveniji, na primer, Dacia Sandero 1.0 TCe 100 ECO-G dostupan je kupcima za 9.900 evra, Sandero Stepway1.0 TCe 100 ECO-G za 10.600 evra i Duster 1.0 TCe 100 ECO-G za 13.290 evra. U Srbiji se još uvek ne prodaju modeli Dacia opremljeni ovim motorom.
izvor http://www.netauto.rs/srpski/news/article/dacia-uvodi-novi-ekonomican-motor-
Nisam vidio ni kod nas u Bosni, da ima ovaj sa LPG, ima Duster klasični 1.0 Tce i cijena mu je na akciji, 23 200 KM, znači nešto manje od 12 000 eura, za modele u bijeloj i plavoj boji, metalik je nešto skuplji. Vidim da se u ponudi daje i garancija od 7 god ili 100 000 km.
Vjerujem da će ovaj plinaš 1,0 biti puni pogodak ako stigne na naša tržišta :)
Ovih dana izlazim iz kredita za 0.9 TCe LPG. Da se prodaje kod nas sutra bih kupio 1.0 TCe LPG, ali se bojim da će kod nas biti nešto veća cena nego u Sloveniji.
Daj boze da bude u prodaji.
Reno je ipak odlučio, prvi 1.0 tce eco-g, sa fabrički ugrađenim plinom u Srbiji u prodaji u novom Cliu!!! Sa nadom da kada se rasproda lager krene i u Dacije! Inače, cena je 700 eura veća od benzinca bez plina!
Iako bih voleo da cene benzinca i plinasa budu iste, ovo je korektna razlika.
Upravo tako...
Do sada je razlika bila cca 1000 eura, pa je ovo sigurno pomak naprijed :)
Meni najdraže da se vrate sa fabričkim TNG
To je super ako krene znajući njihovo mišljenje o celom problemu TNG+SRB
Jako su bili protiv
Ja sam kupio Dustera 1.0 TCe ECO-G , trebao bi stići kroz mjesec dana :). Oprema je Prestige + boja + kartica-ključ, a cijena je ~16600€ što je dosta više nego što bi bio kod vas.
Auto je s 5 godina garancije.
Motor je nov pa nisam previše iskustava mogao pročitati. Nisam htio dizela jer ne prelazim dovoljno kilometara godišnje i nisam htio probleme povezane s tim. Cijena Dustera na benzin i na plin je kod nas jednaka, tako da je razlika samo u rezervnom kotaču.
Bice voznja jeftinija od dizela.
:wink: :too:
Nisam nikad vozio na plin, pa ćemo vidjet. Nadam se da auto neće biti previše trom. Nema nešto reviewa, a nekim novinarima je i tako sve ispod 150KS premalo.
Šteta što ima (pre)mali tank za plin, ispod auta stane puno veći :banghead:
Taj motor je 100 ks sa turbom, o tromosti na govora.
Citat: szs poslato 02.06.2020. - 10:52
Meni najdraže da se vrate sa fabričkim TNG
To je super ako krene znajući njihovo mišljenje o celom problemu TNG+SRB
Jako su bili protiv
Zapravo su bili prinuđeni da prestanu sa prodajom vozila sa fabričkim TNG-om u Srbiji za 2017 godinu kada je dokazano da vozila masovno imaju problem uzrokovan TNG-om odnosno gorivom. Bili su vrlo fer da tokom cele 2017 godine popravljaju vozila o svom trošku ,što ih je vrlo skupo koštalo, iako uzrok nije bio uređaj ni vozilo. Svakako da vlasnici vozila nisu bili ni najmanje krivi a najviše su trpeli. "Informer" je neposredno nakon te "krize", verovatno po nečijem nalogu, napisao bombastičan članak pod naslovom "Dačija u Srbiji prodaje neispravne automobile" verovatno sa ciljem da se medijski prikrije, hajde da kažem "greška" u kvalitetu autogasa. Dolaskom proleća 2017 godine kvalitet TNG-a se magijom popravio i od tada nema masovnih problema samo u Srbiji , što je dobro za sve nas koji vozimo na tng. Zašto uskoro počinje (na moju veliku radost) da se prodaje Clio5 sa fabričkim tng-om a nijedna Dačija ne bih znao...
@slavko_bgd
Na NAŠU veliku radost
Još kada bi se pojavio Duster sa TNG koji ima istu cenu kao i benzinac
Mislim da bih uskočio opet u novu Daciju za 3 dana :to:
U ovom slučaju kada Clio ide sa TNG a Dacia ne...nema opravdanja uvozniika osim da nam uvaljuju restlove
Mada to nije odlika samo RSava, primećujem i kod drugih.
Modeli koji zbog eko normi, skupljeg održavanja, registracije i sl ne idu...sada su default
Primer Toyota Yaris koja se više ne može SAMO u SRB kupiti sa motorom 1.0 koji je bio hit, nego samo sa 1.5 koji ima sve gore negativne atribute
Niko ne uvaljuje restlove. Mislim da su razlozi sasvim drugi. Ljudi koji rade prodaju automobila bilo kog brenda sigurno odlično znaju šta se može ili ne može prodati u Srbiji. Razmišljam, da sam uvoznik i prodavac automobila - sigurno bih ako mogu uvezao i prodao proizvod koji tržište traži . Zato pišem da mislim da su razlozi sasvim drugi od onih za koje mislimo da jesu... Kako god. Mislim da polako dolazi vreme vraćanja na benzince, pogotovo na benzince sa pogonom na "alternativu".
Verujem da razlozi postoje, ali ja sam poznajem pedesetak ljudi koji bi kupili Dustera 1.0 sa plinskim uređajem. :ne:
@slavko_bgd
Na konkretnom primeru Toyote se ne bi nikako složio jer se za 1.0 čekalo 30-45 dana a za 1.5 nikada ni dan osim posebne boje
Pratim od prošlog sajma
Razlika je između nema na lageru i nema uopšte u ponudi.
Tačno
Nema od januara 2020. UOPŠTE u ponudi sa motorom 1.0
Ovo što sam napisao iznad je za period od sajma do nove god
Tada je bilo u ponudi ali ne na lageru po 30-45 dana
Narod na ovim prostorima ima (osnovano ili ne, to je posebna prica) averziju prema "kosilicama na tri cilindra sa malo kubika".
Jesmo duboko zabrazdili u offtopic, ali Clio sa LPG motorom u srednjem paketu opreme "intens" kosta skoro (`15.500e)kao Megan sa dizel motorom (16.430e na lageru), mnogo bogatijom opremom i mnoooogo vise mesta, sto je veliki apsurd.
Izvinjavam se na :offtopic:
:friends:
Namera je bila da se prikaže zašto nema Duster 1.0 Tce sa TNG kod nas
Evo najzad i u cenovniku u Srbiji ponuda za tng Daster. Kao i kod Klia, skuplji je 700 eura od identičnog bez tng-a! A slučajno pronađoh u memoriji telefona cenovnik od pre 11 meseci. Za taj period poskupeo je 400 eura plus je tada rezervni točak bio u ceni a sada se doplaćuje 100 eura. Znači 500 eura!
Šta je 500 evra,ništa!Reno je u krizi,svi su oni u krizi,red je da im malo pomognemo.
Ko zna šta će biti u bliskoj budućnosti.I ja gledam cenovnike i jako me zanima kako će izgledati za jedno godinu dana.A sada ne bih ni u ludilu kupovao nov auto.
700 EUR više. Ništa ekologija i smanjen porez. :banghead:
:offtopic:
Citat: saša61beograd poslato 02.07.2020. - 18:49
... jako me zanima kako će izgledati za jedno godinu dana.
Nekako sam ubedjen da neces morati da cekas tako dugo.
57% (https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2020&mm=07&nav_id=1702203) manja prodaja automobila nego u maju prošle godine.
Brzo će to. :kava:
Bogme, bude li opcija i sa Sanderom, mogao bi da se ponovi vozni park. Daster mi prevelik. :c:
Slično razmišljam kao nik. Čekam Sandera. Novog. Na novoj platformi. Naravno, uz korektnu ponudu. Ako mi se ne svidi onda ipak neki polovnjak, ali bi sledeće godine trebalo da obnovimo malo vozni park. A pošto je ovo tema o Dasteru, ovaj model ipak ne!
I da, i u Hrvatskoj i u Sloveniji tng Daster je u ceni benzinca tj cena fabričkog tng-a je 0 eura.
+1 za Sandera 1.0 Tce ECO-G :dance:
Meni je stigao moj Duster 1.0 TCe ECO-G Prestige prije ~ 2 tjedna, još se upoznajemo, pa ako ima kakvih pitanja? :) Potrošnja prvog tanka plina je bila oko 10l/100km.
Da se sretan navozaš
:aplause: :aplause: :aplause:
Pa da čitamo utiske uskoro ovde.
:ziveli:
:ziveli:
Marko
Čestitam!
Uživaj u vožnji!
Citat: MarkoHR poslato 23.07.2020. - 19:53pa ako ima kakvih pitanja?
Prvo čestitke, neka vas dobro služi
E sad pitanja
Primetio sam na yt razliku u zvuku na leru
Na plin i benzin
I kod tebe tako?
Deluje mi primetno bučnije na plin ili se ja varam?
Ne varas se, gasne dizne su bucnije.
Sve je to normalno.
Sta je da je, na YT izgleda super. Uživo je verovatno i bolje. U zdravlju da ga voziš!!!!
Честитке на куповини! :to:
Баш ме занимају утисци у вожњи, како тај мотор носи толику каросерију, чини ми се да има око 1300 кила?
Na papiru je nesto bolji od 1.6 16V motora, ali ubrzanje 0-100 od 13,8s deluje porazavajuce.
Doduse sustina ovih motora nisu performanse nego ekonomicna voznja. Po fabrickim podacima jeftiniji je od dizela oko 2000e a potrosnja svedena u novce je tu negde.
Citat: Keka poslato 25.07.2020. - 09:18
ubrzanje 0-100 od 13,8s deluje porazavajuce
Tebi i meni je to ključni podatak za kupovinu
:friends: :Smiley: :Smiley:
Keka za 4 godine jos nije dostigao 100km/h.
Bože, kako sam bio oduševljen kako vuče Audi 80 avant 1.9 tdi, kad ga je 1994. godine kupio prijatelj, kao novog. Taj auto je imao lošije performanse od ovog Dustera.
Nije mi jasno kako mogu da stave tako mali motoric u dustera pa jos plin :banghead:
Bice ti jasno kad budes probao. :dobro:
Neki dan sam ceo dan proveo sa novim Cliom koji ima 1.0 tCe i petobrzinski menjač.
Saobraćajna kaže 1150 i neki kilogram.
Moj utisak je da je motorče potentno jednako kao 0.9 tCe, tj. taman deluje malo jači koliko na papiru i jeste.
Poredim sa MCV Stepway-em sa 0.9 tCe.
Duster ga možda malo udavi aerodinamikom na autoputu, ali ovako je vrlo, vrlo živahan motorić, karakterističnog zvuka, ali bez vibracija, vrlo prijatan za provesti ceo dan po gradu u njemu.
Ako mu plin ne otme ponekog konja, to je sjajan odnos performansi i ekonomičnosti, tj. troši normalno, ali Bubanj potok penje petom 120 kmh bez problema, a u četvrtoj ubrzava koliko hoćeš.
Ljudi, Daster je sve samo ne veliki auto. Na platformi B segmenta, bez puno kilograma, samo malo produžen. I da, loša aerodinamika, ali to se oseti samo na većim brzinama. I bez veze je što ga stalno porede sa Kađarom, pa onda Tuksonom, Sportidžom pa i Kugom. On nije ta liga. On je kao Škoda, samo malo veći auto svog segmenta, a to je u ovom slučaju B!!! 1.0 tce je sigurno odgovarajući motor za ovu klasu! Svi povišeni automobili B segmenta koriste 1.0 motore sa turbom, od 100ks do 120ks. I svima odgovara. E da, jedino Vitara trenutno nema ali je do skoro i ona imala.
Uzdravlje Dačisti!!!
Citat: szs poslato 24.07.2020. - 08:32
Prvo čestitke, neka vas dobro služi
E sad pitanja
Primetio sam na yt razliku u zvuku na leru
Na plin i benzin
I kod tebe tako?
Deluje mi primetno bučnije na plin ili se ja varam?
Je, čuju se plinski injektori tk-tk-tk-tk-tk-tk-tk, zvuči kao dizel, ali to je samo na leru, samo kad slušaš i kad je hauba otvorena. U kabini na leru gotovo ne znaš da je motor upaljen, a slabo se čuje i vani kad je hauba zatvorena.
Citat: silent poslato 24.07.2020. - 11:59
Честитке на куповини! :to:
Баш ме занимају утисци у вожњи, како тај мотор носи толику каросерију, чини ми се да има око 1300 кила?
Za sada mi se čini potpuno adekvatan, čak ga u gradu vozim u ECO programu što ga dodatno umiri, baš je prava limuzina tada. Vozio po brdima i nije bilo problema, ali još je novi, nema ni 1000 km pa ne želim preko 3500 obrtaja. Imao sam prije dizela slične snage u konjima, ali s puno više Nm pa se trebam naviknut. Auto bez problema postiže 130kmh (nisam vozio brže za sada, opet - obrtaji) i drži ih na tempomatu. Kad te prođu prve godine nakon položenog vozačkog, tako i tako više ne juriš bez razloga.
Citat: bocca poslato 25.07.2020. - 20:08
Ljudi, Daster je sve samo ne veliki auto. Na platformi B segmenta, bez puno kilograma, samo malo produžen. I da, loša aerodinamika, ali to se oseti samo na većim brzinama.
Da, nije velik, Logan MCV je veći, ali auto je udoban i s električnim volanom se vozi kao karting, okreneš ga i skreneš vrlo lako. Najgori je osjećaj parkirati Dustera i onda ući u auto s klasičnim servom, imaš osjećaj da taj auto uopće nema servo :hihi:
Od mana je tu vrlo čudan indikator napunjenosti tanka plina, skoro je beskoristan, ima one zelene i crvenu lampicu, zelene se pogase prebrzo, a crvena traje predugo pa zapravo nemaš pojma koliko je plina ostalo.
Tako je meni slicno bilo na loganu,otisao kod majstora i nastelovao preko dijagnostike da priblizno pokazuje. Rece mi da je problem u nekom delu sto se ugradjuje(zaboravio sam naziv) a inace je univerzalan pa kao zbog toga nije bas tacno pokazivanje nivoa plina.
Da li neko ima informaciju šta se dešava sa ovim autom?
Zovem dilere i uglavnom dobijam odgovore tipa: "Bilo, pa nestalo, biće, ne znamo ka' će"
Jedan diler reče da je zaustavljena proizvodnja da bi se nešto izmenilo u konstrukciji motora, pa će da nastave "uskoro". :ces:
A ja prodadoh auto da bih ovo kupio... :place:
Evo možda odgovora. Izašao novi cenovnik, sa akcijom 4 zimske gume, ali sve verzije za sve motore poskupele podjednako, 350e!!! Što se mene, kao nekoga ko voli Dačiju, tiče, bednici jedni bedni!!! Pa ja potajno maštam o novom Stepveju sa fabričkim plinom. Ali što ne volim kada me neko pravi budalom...
Citat: bocca poslato 01.10.2020. - 18:13
Evo možda odgovora. Izašao novi cenovnik,........... Ali što ne volim kada me neko pravi budalom...
:dobro: :aplause: :aplause: :aplause:
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17037946/dacia-duster-10-tce-100-eco-g?ref=last24h
Ovo je rekao bih Prestige koji je ostao na lageru 15.590, po novm cenovniku taj isti košta 15.940. Uz ovaj idu i 4 zmske gume tako da je ovo, po meni, skroz OK ponuda.
Ovde me buni ovo "Atestiran do 2025" - kakav crni atest na fabricku ugradnju?!
Plinski uredjaj je podlezan atestu bez obzira dal je ili nije fabricki ugradjen.
Razlika je samo sto kod novog nema atesta vec se na 5 godina radi reatest.
Kod ovog novog motora Eco-G, zanima me da li je upotrebljiv bord kompjuter u dijelu prikazivanja prosjecne i trenutne potrosnje? Da li je to uopste moguce?
Mislim da nije.
Moje mišljenje da je to "skockano"
Podaci su ionako sa ECU
Sasvim mu je svejedno da li maseni protok množi sa 1 kada je benzin ili npr 1.1 kada je LPG
Slavkoooooo?
Šta maseni protok? Jel znate koliko košta merač masenog protoka? Taman ko auto...
MAF za moj auto je mnogo jeftiniji
Oko 100e
Nismo se razumeli - ovo što si postavio meri protok vaduha, pa ne razumem na šta si mislio sa ovim "Sasvim mu je svejedno da li maseni protok množi sa 1 kada je benzin ili npr 1.1 kada je LPG"? Izgledalo mi je da govoriš o merenju protoka goriva. Na kraju, ovo i nije pravi maseni merač, samo ga tako zovu. Ono što se iz njega dobija je aproksimacija zapreminskog protoka sa korekcijom prema temperaturi vazduha, ali da se manemo teoretisanja, ja sam kriv što sam se "upecao" - profesionalna deformacija. :bonk:
Pa tako je napravljeno i radi prilično dobro na novijim automobilima
MAF meri maseni protok vazduha da bi ECU napravio (približno) dobar odnos goriva
Da sada ne razvlačim korekcije od temp sonde zbog gustine i lambda sonde zbog sagorevanja i pritiske...
E to sve nam daje potrošnju iz ECU jednostavnom matematikom gde je podatak iz MAF jedan od primarnih
Tako da i dalje mislim da je moguće da se na BC vidi prilčno tačno bez nekih većih problema
Ako se ne varam, potrošnja goriva se preračunava na osnovu vremena i frekvencije otvaranja dizni. Možda kod tebe ima i potrošnja vazduha :D
Tako je
Tako se meri kada je jedno gorivo, npr benzin
Pričamo da li može da prikazuje kada je na LPG
Onda za 2 vrste goriva bi ti trebali podaci i iz gasnog i ECU da se ubacuju u BC
Ovako uzimaš MAF i imaš za LPG sa istog ECU
Malo manje precizno jer nema cutoff npr ali radi pokazivanje za oba sa istog ECU
Edit
Tako mali Perica zamišlja
A Slavko će nam objasniti kako je stvarno
Zar fabricka ugradnja ne podrazumeva da je jedan isti ECU nadlezan za oba goriva?
Ne, ne podrazumeva se. Kontroler motora upravlja svim njegovim funkcijama, kontroler gasa upravlja samo ubrizgavanjem gasa. Može da se napravi i takav sistem kontrole ali bi bio preskup i finansijski neisplativ.
Citat: kiconix poslato 05.10.2020. - 07:45
Plinski uredjaj je podlezan atestu bez obzira dal je ili nije fabricki ugradjen.
Razlika je samo sto kod novog nema atesta vec se na 5 godina radi reatest.
Tako je. Vozilo koje je homologovano kao vozilo sa dva goriva ne podleže ispitivanju. Za to vozilo se na osnovu COC-a izdaje saobraćajna dozvola "benzin/gas" . Podleže periodičnoj kontroli na 5 godina i podleže zameni rezervoara za gas na 10 godina.
Да ли неко има информације или искуства, може ли у неком од салона да се проба Дастер са овим мотором, веома ме занима како се понаша у вожњи?
Ja pitao u RS Karaburma pre oko mesec dana
Imali samo 130 za probne vožnje
Ali zato me prosto ugurao u Clio TCe 75 da probam iako me nije zanimao :fiju:
Definitivno BC n'ume da meri potrosnju na plin... :doh:
A to je ... baš bitna stvar?
I jeste i nije
Ali je lepo znati makar približno
Ako već štedimo i "vozimo kao na krv" :Smiley:
Što da ne?
:ne:
21 vek je, još malo pa će da izbace SUS a takve banalne stvari nisu rešili
Neko ovde unosi zabunu, slučajno ili namerno :gun:
U mom paleozoičkom atmosfercu sa dograđenim plinskim uređajem imam merenje potrošnje goriva, na koje god gorivo vozio. Na benzin skoro tačno, na gas dovoljno tačno, u zavisnosti od mape koja je zadnjih godina kanda za pohvalu. Dakle nije da nema "makar približno".
Ono kad vozim 5-tom brzinom 70km/h iza šlepera i trenutna potrošnja čega god na tabli 4,8L/100km :woo-hoo:
Citat: Loganovac poslato 13.10.2020. - 14:01sa dograđenim plinskim uređajem imam merenje potrošnje goriva
Zato i kažem da je smešno ako nema
Najbolje da nam KizaHood napiše šta ima na BC ili još bolje par slika ili video
Gledao sam jedno 10tak YT predtavljanja i nigde ne vidoh
Pa i nema mnogo toga; mada, dodje lakse kad nema mnogo ekrana da vrtis dok ne nadjes to sto te zanima.
Ima Km i parcijalna Km, digitalni brzinomer, reset sistema za merenje pritiska u gumama, temperatura motora, neke opcije za setovanje necega cime se jos nisam bavio... Mada, u zavisnosti od moda neke opcije se dobijaju i gube, a neke se ubacuju po potrebi (npr. nema napon, ali na jednom 1.0 Tce benzincu sam video da ima upozorenje da je akumulator pri kraju); a neke druge su prebacene na Media-Nav da ne prave guzvu na BC (npr. spoljna temperatura i sat)
Citat: slavko_bgd poslato 13.10.2020. - 07:19
A to je ... baš bitna stvar?
I to sto kazes...
Koliko znam, kod Renault i Dacia vozila sa OEM LPG-om instrument tabla se upravo tako konfiguriše: nema trenutne i prosečne potrošnje i nema autonomije.
Kada je isto vozilo samo na benzin, tabla se dodatno konfiguriše. Isto kao ako je motor dizel. Ili je običan radio umesto navigacije. Ima toga dosta.
Znam da kada se na bilo koji Renault od generacije 3 pa nadalje ugradi tng, javlja se problem sa autonomijom i nivoom benzina. Verovatno zato instrument tabla na OEM ugradnjama nema te opcije koje sam pomenuo. Namerno kažem instrument-tabla jer je BC njen podsistem.
Znam i da je konkretno na Duster1ph2 moguće "krekovati" tablu (rekonfiguracija sa DDT4ALL) i uključiti ove opcije i da se nakon toga javlja problem sa zakucavanjem skale nivoa benzina u 0.
Tako da...to je to.
Malopre mi nestade plina (i to posle cak 405Km,a-je! :ziveli:), ali mi se tabla ne izkonfigurisa dodatno :hm:
Rumusko shvatanje ravnopravnosti - ako nema merenja na plin, ima da nema ni na benzin :Smiley:
Jel' se puni preko Bluetooth-a ili mora na pumpu?
:Smiley:
Natočih 3. bocu, pa da dodam update vezano za točenje i potrošnju:
Zbog ograničenja na "80%", količina plina koja stane u praznu bocu je vrlo rastegljiva kategorija:
Prvo punjenje: max 35 l (prvi put nije bila skroz prazna boca pa je ovo procena; može da bude samo manje, više nije sigurno)
Drugo punjenje: 39,1 l
Treće punjenje: 41,1 l
Dakle, merenje potrošnje između dva punjenja "do vrha" nije moguće, jer nema "vrha"; moguće je samo od "vrha" do dna.
Sa ovih 39,1 litara sam napravio solidno reprezentativan uzorak od oko pola-pola gradske i vangradske vožnje, tj.
Ukupno pređeno: 491 Km
Od toga van grada: 240 Km (49%)
Gradska vožnja: 251 Km (51%)
(učešće auto-puta u vangradskoj vožnji: 21%)
Prosečna potrošnja: 7,96 l/100Km :too:
...što se uklapa u zvanični WLTP podatak iz COC-a za prosečnu potrošnju: 8 l/100Km
Ne znam još koliki mu je odnos gradske i vangradske potrošnje, pa ugrubo pretpostavljam da bi potrošnja u čisto vangradskoj vožnji bila oko 6,34 - 6,61 l/100Km
NAPOMENA: Rezultat je postignut "na ferku", znači BEZ korišćenja Start/Stop i BEZ korišćenja ECO moda :to:
(mada, s druge strane, nije voženo ni preko 3000RPM, zbog razrade)
Još neka zapažanja:
-Sistem vrlo brzo prebacuje na plin, takoreći odma' :to: Nije mi se deslilo da pređem više od 20m na benzin pre nego što prebaci, a uglavnom prebaci i pre nego što krenem (aj' videćemo šta će da bude kad upekne minus)
-Nestanak plina nije praćen niti zvučnim signalom, niti nekom porukom na instrument tabli, pa ako se baš ne gleda u taster za plin (a koji je obično zaklonjen rukom na volanu), može da prođe nezapaženo
Stop the press!!!
Oduvek sam želeo to da kazem :lau:
Kako bre natočiš u rezervoar od 35L
39 ili 41 litar??
Menjaj pumpu prijatelju :friends:
Jok bre, moj je 42 l. Fabrički podatak.
Inače, pumpa je više puta potvrđena kao pouzdana ;)
Ja gledao ovde
Na 2min 34 sec kaže 35L
Na 4 min 20 sipa 35L sa ljuljanjem auta da stane još koja kap
szs, ne bih se pouzdao u Juru jer mu pomenuti trocilindraš ima "16 ventila"... :huh:
:lau: :lau:
Citat: szs poslato 08.11.2020. - 14:47
Na 2min 34 sec kaže 35L
Na 4 min 20 sipa 35L sa ljuljanjem auta da stane još koja kap
Nije to unutrasnja zapremina. Unutrasnja zapremina je 42 l, a to sto staje manje je zbog ogranicenja na "80%", koje u praksi obicno nije 80%, nego kako se zalomi... Eto, kod mene "zazmuri na jedno oko" i pusti vise :respect:. To da se disabluje, uvek bi stalo 42 l.
Uuuuuu, jako pametno da se puni do kraja, samo vi disejblujte ono što su se neki malo pametniji namučili da iskonstruišu, najbolje obožavam one što tačno znaju šta su one budale bez potrebe ugradile samo da nam komplikuju život!
Citat: KizaHood poslato 08.11.2020. - 13:24
-Nestanak plina nije praćen niti zvučnim signalom, niti nekom porukom na instrument tabli, pa ako se baš ne gleda u taster za plin (a koji je obično zaklonjen rukom na volanu), može da prođe nezapaženo
Nestanak plina bi trebao da bude propraćen zvučnim signalom. Mislim da je neka vrsta zujalice u okruglom prekidču. Mada se slabije čuje.
Jura Štrbalj: 1.0 TCe ima 3 cilindra i 16 ventila :bullshit:. znači 5,3 ventila po cilindru
Citat: KizaHood poslato 08.11.2020. - 13:24
Zbog ograničenja na "80%", količina plina koja stane u praznu bocu je vrlo rastegljiva kategorija:
Prvo punjenje: max 35 l (prvi put nije bila skroz prazna boca pa je ovo procena; može da bude samo manje, više nije sigurno)
Drugo punjenje: 39,1 l
Treće punjenje: 41,1 l
Ovo je situacija kada "nije odradila limitacija" odnosno nije se aktivirao diferencijalni ventil limitacije punjenja. Razlog može biti od pritiska gasa na točionici do nagiba vozila na mestu za punjenje. Isto kao što se desi leti pri velikim vrućinama da nije moguće dopuniti bocu na jednoj stanici a na sledećoj punjenje ide najnormalnije. Razlog je pritisak u boci i na pumpnoj stanici.
Citat: KizaHood poslato 08.11.2020. - 13:24
Prosečna potrošnja: 7,96 l/100Km :too:
...što se uklapa u zvanični WLTP podatak iz COC-a za prosečnu potrošnju: 8 l/100Km
Poklopili se uslovi vožnje sa WLTP-om. Svi automobili su isti, svi vozači i uslovi vožnje na svetu su različiti.
Citat: KizaHood poslato 08.11.2020. - 13:24
Još neka zapažanja:
-Sistem vrlo brzo prebacuje na plin, takoreći odma' :to: Nije mi se deslilo da pređem više od 20m na benzin pre nego što prebaci, a uglavnom prebaci i pre nego što krenem (aj' videćemo šta će da bude kad upekne minus)
-Nestanak plina nije praćen niti zvučnim signalom, niti nekom porukom na instrument tabli, pa ako se baš ne gleda u taster za plin (a koji je obično zaklonjen rukom na volanu), može da prođe nezapaženo
Kod Euro6D vozila prelaz sa benzina na LPG je značajno brži u odnosu na vozila homologovana po prethodnim normativima. Izmene u komponentama sistema i nove strategije upravljanjem prelaskom na gas i radom sa hladnim gasom su bile nužne zbog emisionih zahteva a benefit je manja potrošnja benzina i nadam se veće zadovoljstvo korisnika. Kad "upekne minus" prelaz će sigurno trajati duže i suprotno, kad "upekne plus". I to je sve normalno.
Sistem sigurno upozorava na promenu goriva sa LPG na benzin zvučnim signalom, bilo da je reč o nestanku gasa ili kvaru. Zvuk upozorenja generiše preklopnik benzin-gas. Dačija nema "duboku integraciju" plinskog uređaja kao npr Opel AstraJ ili Agila2 gde je indikacija nivoa gasa i zvučno upozorenje u instrument-tabli. Ili kao što sam ja sebi napravio na Scenic1ph2 da mi se nivo gasa prikazuje na skali benzina i da mi svetli na tabli zeleni piktogram "LPG" kada motor radi na gas. Na kraju krajeva, benzina uvek mora biti dovoljno u rezervoaru (preporuka je održavanje nivoa između 1/4 i 1/2 sa dolivanjem 1/4 svežeg benzina jednom mesečno) tako da čak i ako vozač ne registruje upozorenje - ništa loše se neće desiti. Nema zvanične preporuke ali iskustvo kaže zbog onoga što sam napisao u zagradi: treba periodično provozati auto samo na benzin da bi se potrošio stari i sipao svežiji.
Citat: Loganovac poslato 08.11.2020. - 18:41
Uuuuuu, jako pametno da se puni do kraja, samo vi disejblujte ono što su se neki malo pametniji namučili da iskonstruišu, najbolje obožavam one što tačno znaju šta su one budale bez potrebe ugradile samo da nam komplikuju život!
Na punjenje boce ne utiče ni vozač ni točioc. Limitacija 80% je od značaja samo ako se desi požar na vozilu da bi se preko rasteretnog ventila izbacivala gasovita faza gasa umesto tečne faze. Prepunjavanje preko 80% zapremine nema nikave smetnje za rad uređaja. Na kraju krajeva, taj višak se potroši nakon 50-100km. Tako da tome ne treba pridavati previše značaja.
Uz dužno poštovanje, kad rezervoar napuniš do vrha gasne faze nema, sve je tečno. I ko kaže da se rezervoar puni isključivo pred polazak na duži put? Ja od pumpe do avlije imam 2.2km. A gas je u rezervoaru pod zemljom možda bio na 15 stepeni, a možda danima stoji u gepeku na 40 ili više stepeni. Tečna faza takođe ima osobinu da ekspanduje sa porastom temperature pa u nedostatku gasne faze koja bi ovu ekspanziju mogla da "amortizuje" pritisak u sudu strahovito poraste. Da li da se onda pouzdam u sigurnosni ventil pa da prosipam gas po dvorištu (poznato je da je gasna faza "teža" od vazduha pa se zadržava u donjim slojevima, na betonu) i čekam da neko kresne žišku? Jasno da je sve ovo možda realno malo vreovatno, ali zašto čačkati mečku? Zašto bežimo od činjenice da je propisano da se svaki sud zai propan-butan smešu, pogotovo boce za upotrebu u domaćinstvu koje nisu opremljene sigurnosnim ventilom, nikad ne puni preko 80% iz bezbednosnih razloga?
Uz dužno poštovanje, niko nije rekao da se rezervoar puni pred duži put. Leti , sa mešavinom 50%:50% rezervoar napunjen do vrha je bezbedan do cca 70*C čak i da se ne aktivira natpritisni ventil. Ovo iz razloga što je minimalni pritisak rupture rezervoara (i servisnih ventila) najmanje 67,5 bar ( 67R01 2.2. Burst test under hydraulic pressure). Tabela pritisaka gasne smeše prema temepraturi može se pogledati ovde: https://www.engineeringtoolbox.com/propane-butane-mix-d_1043.html . Natpritisni sa istom mešavinom će se aktivirati na temperaturi cca 35C do 36C temperature gasa u rezervoaru (natptitisni je baždaren na 27bar), bez razlike koliko je napunjen jer je gasovita faza ta koja generiše pritisak. Uobičajeni pritisci gasa leti u rezervoaru kreću se oko 15bar, zimi su oko 8-10bar. Jesi u pravu za dve stvari: dilatacioni prostor je poželjan i potreban da bi se u slučaju otvaranja natpritisnog ventila brže i efikasnije smanjila temperatura u rezervoaru a samim tim i pritisak. Drugi razlog je da bi se omogućila dilatacija tečne faze i smanjio pritisak na zidove suda/rezervoara. Ali čak i da se desi izbacivanje tečne faze preko natpritisnog ventila, temperatura rezervaora pada, posledično pada pritisak i ventil se zatvara. Ne tako brzo kao kada se izbacuje tečna faza ali taj proces se dešava. Razlika je u tome što izbačena gasovita faza ispari trenutno dok tečna faza isparava neko vreme i mrzne sve oko sebe. U požaru, gasovita faza znači manje goriva za razbuktavanje požara dok dodavanje tečne faze požaru znači suprotno. U oba slučaja nema eksplozije rezervoara. U tvom "scenariju avlije" jednak je rizik od "žiške" bez razlike da li se iz rezervoara izbacila gasovita ili tečna faza, samo će isparenja tečne faze biti u vazduhu par minuta duže. Uvek se pali gasovita faza i isključivo u rasponu 2% do 9% u vazduhu. Manje od 2% nema dovoljno goriva za paljenje, više od 9% nema dovoljno kiseonika iz vazduha za paljenje i to je ono što "živi gas" čini relativno bezbednim u smislu požara.
Imao sam prilike da gledam "bonfire test" gasnih rezervoara koji su bili u simuliranom požaru sa snimanjem parametara pritisaka i temperature. Zato tvrdim da je ključ bezbednosti primarno u natpritisnom i sekundarno u topivom ventilu armature rezervoara. Podrazumeva se ispravna i što je moguće bolja ventilacija armature rezervoara, minimalno onakva kakva je propisana lokalnim pravilnicima odnosno regulativom UN ECE 67R01. Limitacija punjenja 80% je tercijarna bezbednosna mera i tako je treba tretirati. Kućna boca nema nikakav mehanizam zaštite i ne može se porediti sa automobilskim rezervoarom i zato je opasna u slučaju požara ili nekontrolisanog narastanja temperature. I tako je treba i tretirati.
Važno je znati dve stvari: prepunjavanje je moguće i sa ispravnim multiventilom ako se punjenje ne prekine kada se protok uspori. Ovo iz razloga što različite konstrukcije različitih multiventila rade tako da ne zatvaraju punjenje odjednom već postepeno i zato što je regulativom 67R01 dozvoljeno "curenje" ventila ograničenja punjenja u određenoj meri (max 500ccm/min pri Pdiff = 700kPa ) i to važi za svaki pritisak punjenja do 45bar koliko zaustavni ventil mora da izdrži bez otvaranja. Na to se nadovezuje druga stvar: pratite punjenje na pumpi i neka točioc prekine punjenje kada se protok uspori.
Ako se limitacija više puta uzastopno na više različitih mesta punjenja ne aktivira na 80% ( značajnim usporenjem ili potpunim zaustavljanjem punjenja) - treba potrošiti sav gas iz boce i obratiti se servisu da se ventil zameni. Naravno da ne treba prepunjavati tng rezervoar ali ne treba ni dramiti i paničiti ako se desi prepunjavanje jer se ništa loše neće dogoditi.
A ako si baš prepunio rezervoar i baš moraš baš u sred leta baš po najvećoj vrućini da parkiraš baš u avliju: odvezi se negde van grada na ručak ili večeru, na neki lep piknik ili dobru svirku, sam ili sa sebi dragim osobama i - bezbedan si . :ziveli:
:ziveli: :too:
Svojevremeno sam tražio da mi na Meganu 1 skinu limitator jer me nerviralo da mi uvek na prazan rezervoar stane 25 do 28 litara od 42 moguća. OK je radilo 6,5 godina koliko sam imao automobil kod sebe.
To ne bih radio i pored svega navedenog. Vratimo se na 1.0 tCe eco-G. :wave:
Citat: slavko_bgd poslato 08.11.2020. - 21:29
Dačija nema "duboku integraciju" plinskog uređaja kao npr Opel AstraJ ili Agila2 gde je indikacija nivoa gasa i zvučno upozorenje u instrument-tabli.
Thank you. Excellent and very precious information :respect: :to:
Komentar i obavestenje od pre dve nedelje na YT videu ,kanalu iz Nemacke.
Model Duster lpg iz januara 2021. ima 6-stepeni mjenjač.
To ce da bude manja potrosnja ili nece?
"Kleine Korrektur: Das Duster LPG Modell ab Januar 2021 hat ein 6 Gang Getriebe. Den 5 Gang gibt es nicht mehr. TCE Eco 100 G analog Antrieb Sandero 2021. Es empfiehlt sich die Celebration oder die neue Urban Explorer Austattung, da ist alles drin."
Google prevodioc
"mala korekcija: model duster lpg iz januara 2021. ima 6-stupanjski mjenjač. pet stupnjeva prijenosa više nije dostupan. tce eco 100 g analogni pogon sandero 2021. preporučuje se proslava ili nova oprema urban explorer, jer je sve uključeno."
U suštini ta 6.ta brzina minimalno smanji potrošnju ali broj obrtaja može biti dosta umanjen na auto- putu.
Posle 9 godina sa Stepway-em 1.6, sutra mi stiže Duster sa ovim motorom (pošto Stepway-a u toj varijanti nije bilo, i neizvesno je kada će ga biti).
Ima li neko prava, praktična iskustva, jeste li zadovoljni, da li sam doneo dobru odluku? Auto bi pravio solidnu kilometražu na autoputu, ali i dosta vožnji po brdima i šumskim putevima.
Sa ugrađenim plinom mislim da je dobitna kombinacija.
Čestitam i podržavam
Mislim da je odličan izbor :)
Kod nas u BiH, je cca 1500 eura jeftiniji od diesela 1,5, tako da mislim da je dobitna kombinacija.
Da tražim Dustera i ja bih tražio sa ovim motorom.
Mislim da će mu se potrošnja na plinu kretati oko 10-13 l, što je ekvivalent cijeni od 5-6 litara diesela, tako da si na konju što se potrošnje tiče, jer mislim da i ovaj 1,5 dci u Dusteru, ne ide ispod 6-7 litara diesela.
Sretno drugar i opiši auto kada stigne :)
@srdjoni
:aplause: :aplause: :aplause:
Super izbor sa fabričkim LPG
Hajde, pa što pre da vidimo predstavljanje sa fotkicama
Hvala svima.
Definitivno sutra stiže, javljam se kad prikupim dovoljno utisaka. :to:
Citat: MitarMrgulic poslato 01.06.2021. - 18:53
Mislim da će mu se potrošnja na plinu kretati oko 10-13 l,
Ja se iskreno nadam da će biti manje :) Stepway mi je trošio 10-12, gledao sam neke engleske (nezavisne) testove gde kažu da je ovaj na oko 9. U svakom slučaju, javljam i to.
Super,
Inače ovi auti koji su visoki i imaju "fijaker" konstrukciju, potrosnja im je problem zbog karoserije i otpora zraka, bilo diesela bilo benzinca...
Uglavnom, javi svakako :)
Srđoni, mislim da je malo omašena tema ako je Daster 1.6, a ne 1.0 TCe ECO-G, al nema veze
@srdjoni
Који је рок испоруке за оваквог Дастера?
Одличан избор иначе, честитке на новом ауту :ziveli:
Citat: dekiv68 poslato 03.06.2021. - 11:18
Srđoni, mislim da je malo omašena tema ako je Daster 1.6, a ne 1.0 TCe ECO-G, al nema veze
I meni je to zapalo za oko, ali mislim da 1,6 odavno već nije u ponudi, tako da vjerujem da je 1,0 TCE :)
Citat: MitarMrgulic poslato 01.06.2021. - 18:53
Mislim da će mu se potrošnja na plinu kretati oko 10-13 l,
Uh! Toliko trosi samo po auto-putu, i to danju. U normalnoj eksploataciji znatno manje.
Citat: silent poslato 03.06.2021. - 16:39
@srdjoni
Који је рок испоруке за оваквог Дастера?
Одличан избор иначе, честитке на новом ауту :ziveli:
Hvala puno. Za rok isporuke stvarno ne znam, slučajno im je ovaj auto ostao jer naručiocu nije odobren kredit. Nešto su naručili za jun, ali uglavnom ljudima govore za septembar.
Citat: dekiv68 poslato 03.06.2021. - 11:18
Srđoni, mislim da je malo omašena tema ako je Daster 1.6, a ne 1.0 TCe ECO-G, al nema veze
Nisam hteo u profilu da menjam podatke dok mi novi auto ne stigne. Stepway 1.6 sam vozio do juče.
Uglavnom, Duster 1.0 Tce 100 ECO-G stigao, natankovan gorivom i proban 100-tinak km, prvih 20 u gradu, 40 na autoputu, i još 40-ak na magistralnom. Potrošnja je (ako je verovati kompjuteru) od gradskih 11 postepeno padala i ostala na prosečnih 9.3 l TNG-a za celu vožnju.
Prvi utisci su odlični, uz malo duže navikavanje na činjenicu da postoji i šesta brzina :c: , ali - udobno, brzo, tiho i uzbrdo snažno. Za desetak dana idem na duži put, sa nešto malo i off-roada, pa kad se slegne, javljam.
Nek je sa srećom novi Duster 1.0 TCe ECO-G :ziveli:
Da te sluzi da se navozas! :ziveli:
I okaci neke :foto:
Neka je sa srećom i mnogo bezbrižnih kilometara! :ziveli:
Citat: srdjoni poslato 03.06.2021. - 23:15
... na činjenicu da postoji i šesta brzina...
Ovaj moj nije napunio ni godinu dana, a vec stari model :hihi:
A gde je kod tebe rikverc?
Hvala još jednom :beer:
Citat: KizaHood poslato 04.06.2021. - 20:26
A gde je kod tebe rikverc?
Ler, levo pa gore, paralelno s prvom, uz podizanje prstena ispod rukohvata.
Hm, mozda bi bilo interesantno u praksi uporediti "duzine" 5. brzine kod 5-stepenog i 6-stepenog menjaca. Ako si zainteresovan i u prilici, izmeri pravu GPS brzinu (ne ono sto pokazuje sat) u 5. pri 3000 RPM, kod mene je 112 Km/h.
Citat: KizaHood poslato 11.06.2021. - 21:15
Ako si zainteresovan i u prilici, izmeri pravu GPS brzinu (ne ono sto pokazuje sat) u 5. pri 3000 RPM, kod mene je 112 Km/h.
Na 3000 obrtaja - u 5-oj 100, u 6-oj 130, kaže supruga. Ja sutra proveravam :)
Evo, da rekapituliram prvo duže putovanje - 1000 km (400 na autoputu) na gas, i 180 km na benzin. Po kompjuteru, prosečna potrošnja gasa 8,9 , benzina 7,3.
Oduševljen udobnošću, lakoćom upravljanja i ponašanjem na putu. O tome da je unutra stalo troje odraslih ljudi, 2 bicikla, 2 ogromna kofera, rezervni točak i još gomila gluposti, da ne govorim :)
Potrosih 2 boce po onim vrucincinama uz dosta koriscenja klime (1 boca sa klimom ukljucenom tokom oko 50% predjenih Km i 1 boca non-stop pod klimom).
Rezultati merenja potrosnje su interesantni, tj. nisam uspeo da utvrdim merljiv prirast potrosnje zbog koriscenja klime - potrosnja je bila onakva kakva bi se ocekivala i bez klime. (non-stop klima: 8.03 l/100Km (LPG), uzorak 455 Km vangradske i 116Km gradske, s tim da je u okviru vangradske bilo i 180 Km auto-puta)
Sad, da li je tacna teorija koja kaze da se potrosnja zbog klime potire sa ustedom koju stvara aerodinamicni efekat zatvaranja prozora, ili je fora u tome sto se klima koristi kad LPG sadrzi uglavnom kaloricniji butan ("letnja mesavina"), ili je jednostavno Dacijina klima vrlo, vrlo ekonomicna... ne'm pojma...
Klima je uglavnom koriscena na 2. i 3. brzini, ponekad 4. kad bas upekne (od 8 mogucih).
Oće kod ovih novijih auta kompjuter da gasi klimu kadgod on smatra za shodno, što me je razbesnelo prošle nedelje u Kliju 4, ne možeš dok ne izađeš na autoput da odmagliš prozore! :fiju:
Ja bih pre rekao da je tu nešto pokvareno... :) Možda grešim, ali mi pre na to liči.
:ne:
Nov novcat auto, već je zbog toga bio u servisu - kažu da je sve kako treba.
Ako zeza elektronika to je nešto najteže za otkriti. U servisu sve ok, na putu zeza. Nisam do sada čuo ni za jedan auto da mu je to normalno ponašanje.
Podseća me na moju kućnu klimu. :D Počela da zeza ovog leta, prestala par puta da radi, spoljna jedinica vrela bila. Prijavi grešku nema gasa. Dođe serviser sve ok... Posle 15 dana opet prestane da radi, serviser ponovo dođe i opet sve ok... Najbolje je ako već nešto treba da crkne, onda da crkne do kraja. Ovako "podmukli" kvarovi baš treniraju živce. :)
Meni klima bila u rucnom rezimu rada, tako da ne verujem da se to desavalo. A i osetilo bi se to unutra kad je napolju 36C :D
Evo posle 2 godine iskustva sa Dusterom Eco-G, i dalje prezadovoljan, prešao oko 26000. Juče se vratio iz Crne Gore, oko 1300 km, jedan smer benzin, drugi gas, na autoputu sve vreme 130 na 3000 obrtaja, potrošnja: benzin 6,3, gas 8,6 l.
Hteo sam da se lično uverim da li je i koliko gas isplativiji :) . Po trenutnim cenama, osetno.
Je li to prikazana potrošnja po bordu ili je fizički mereno?
Pitam jer je drugar, novi Stepway3 isti motor, sa 32,xxL plina prešao tačno 390km. Po digitronu to je potrošnja od 8,2L a bord mu pokazuje potrošnju plina 9,7L.
Citat: slavko_bgd poslato 04.07.2023. - 20:49Je li to prikazana potrošnja po bordu ili je fizički mereno?
Po bordu je, a po sipanom gorivu čini mi se da je to to.