Run flat gume

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Ovaj interesantan članak dao mi je ideju da otvorim novu temu, nije loše da se zna.

https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2023&mm=01&nav_id=2280573
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Teorija je da se kupi nova guma.
Praksa je da se moraju gume kupiti u paru.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Pošto Jazz uopšte nema rupu za rezervni točak (kao što je nema ni bilo koja TNG dačija, a sada ni hibridna verzija Jogger-a ), hteo sam da mu kupim run-flat all season gume.
Ali, nije bilo. Tj. kod nas ih uopšte nema u ponudi u toj dimenziji.
Mada jesam čuo od dva (meni bliska) vlasnika BMW-a da su primetno neudobnije. I jedan je sada pri kupovini novog izabrao opcioni rezervni točak i obične gume.

Loganovac

OK, i to je dobro znati.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Bitnije je to pitanje da li na obične felne mogu da se stave run flat gume ( obrnuto je svakako moguće, na felne na kojima su došle run flat gume je moguće staviti obične gume) i nisam siguran da li tu postoji univerzalni odgovor ( mislim da to zavisi od tipa svake "obične felne" ). Bar je meni tako rekao jedan vulkanizer.

saša61beograd

Prilično sam siguran da ove gume idu na specijalne felne.I da na obične felne ne mogu run flat gume.
Ovo je,koliko znam,specijalitet BMW-a.Baš pravljeno za ljude sa puno para i mozgom i logikom koju imaju
vlasnici i ljubitelji BMW-a u novije vreme (nekad je sa BMW-om bilo drugačije).
Svodi se na sledeće:probušiš gumu,voziš se 100 km,a onda kupiš novu gumu jer nema krpljenja.Zapravo dve gume,
jer kod BMW-a i sličnih elektronika vešanja poludi kad se makar malo razlikuju leva i desna guma.

Capriolo

Šta misliš, kada imaš "kit za reparaciju" (kao što ga fabrički imaju i sve TNG dačije ), pa probiješ i uspeš da "kitom" zakrpiš gumu ( tj. ako imaš sreću da je rupa bila do 4 mm promera i da je probilo baš gazeći sloj, a ne malo ukoso, u bok ), šta se radi sa tako okrpljenom gumom (sa kojom i inače ne smeš da voziš brže od 80 km/h)?
Ta tako "kitom" okrpljena guma se posle baca, jer je ona sirova guma koja je u spoljnu gumu usuta ( a kasnijom rotacijom razlivena) totalno debelansira, a nisam čuo da je neko uspeo posle da to lako skine, tako zalepljeno. Čak mnogi kažu da je nekada velika muka tu sirovu gumu odlepiti posle i sa same felne.
I kupuješ novu (ili par guma, zavisno od bezbednosnog pogleda na svet).
Prosto, rezervna guma nema neku baš dobru (i jeftinu) alternativu. Bez razlike da li mislimo na run flat ili na kit za reparaciju.

dekiv68

Citat: saša61beograd poslato 30.01.2023. - 16:28
Prilično sam siguran da ove gume idu na specijalne felne.I da na obične felne ne mogu run flat gume.
Ovo je,koliko znam,specijalitet BMW-a.Baš pravljeno za ljude sa puno para i mozgom i logikom koju imaju
vlasnici i ljubitelji BMW-a u novije vreme (nekad je sa BMW-om bilo drugačije).
Svodi se na sledeće:probušiš gumu,voziš se 100 km,a onda kupiš novu gumu jer nema krpljenja.Zapravo dve gume,
jer kod BMW-a i sličnih elektronika vešanja poludi kad se makar malo razlikuju leva i desna guma.
Da na BMW 525 4x4  posebne su originalne felne za run flat i na njih ne mogu obične gume. Kolegi je čak vulkanizer oštetio run flat felnu, u Priboju, na klasičnoj mašini za montažu. Run flat gume su mnogo skuplje nego obične gume tako da je kolega pri sledećoj zameni montirao klasične gume kupivši nove felne