Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

#735
Citat: saša61beograd poslato 28.06.2022. - 20:46
Nov far za Dačiju nikad dosad nije koštao više od prosečne plate.
I pre 10-15 godina kupovali smo nove Dačije,ali nije bilo dileme ili far,ili more.Moglo je i jedno i drugo.A sećam se da smo tada svi na forumu bili zadovoljni farovima sa H4 sijalicama.Izgleda da je u međuvremenu mrak postao crnji i gušći,pa je sad obavezan LED.

Kad sam 2000-tih išao na more u Crnu Goru, vozio sam po celu noć sa H4 sijalicama ali nisam nešto bio zadovoljan...smeštajem i cenama.
A moja Lada Riva imala svetla kao stadion, još maglenke Hella, gde god prođem pevci kukuriču i ljudi misle - svanulo :D

Vozili smo nekada bez pojaseva i naslona za glavu. Nismo imali ABS i AirBag-ove. Nije bilo katalizatora ni ubrizgavanja goriva. Klima je bila luksuz, servo je bio luksuz. Pojavili se menjači sa 5 brzina, hej! Nije bilo računara u vozilima, itd. Maksimalna brzina Juga, Keca, Lade je bila 130-140km/h, danas su nam to prosečne putne brzine kojima vozimo autoputem.
I vremenom, malo po malo, sve to što je u startu bilo luksuz i skupo počelo je da postaje standard, nešto što se podrazumeva. Mislim da će tako biti i sa LED farovima. Još jedan paradoks koji uviđam je to da većina kupaca (ne svi naravno, ali većina) prvo što traže i odmeravaju pri kupovini i novog i polovnog auta je dodatna oprema. Doduše, još uvek je prisutan strah od plivajućeg zamajca, turbine i promaje, ali i to polako nestaje i prestaje da bude bauk. Srpski rečeno "kad se može hoće se, kad se hoće može se"

Citat: nik poslato 28.06.2022. - 18:17
Nesporna je prednost LED farova i nijedan klasičan far sa halogenom H4/7/... ne može da pridje ni blizu, ali pe**rluk da ne može da se menja samo modul, već da ide ceo far u paketu kada crknu LED  :banghead:

Ovo je dobro zapažanje na koje bih dodao da sam više puta imao prilike da vidim farove kod kojih je zbog kvara modula, koji je demontažan i relativno jeftin, došlo do spaljivanja štampe na ploči dioda zbog čega se opet morao menjati ceo far. Što se tiče pe**rluka, industrija svega radi tako da sebi pojeftini proizvodnju i tako uveća profit. Bez razlike da li je to LED far, poluosovina sa fiksiranim homo-zglobovima, veš-mašina sa zalivenim ležajem u bubnju, mobilni telefon sa integrisanom baterijom i da ne nabrajam dalje. Kao proizvođač bilo čega i ja bih tako radio sve dok prodajem i zarađujem. Kao kupac, pogotovo kupac kome se desi kvar, smatram da je to teški pe**rluk. Ali na kraju priče moram da kupim jer nemam alternativu, jbg.

Što se tiče LED-a, planiram uskoro u Merca da stavim H7 za oborena svetla. Te neke LED "sijalice" ima drugar na Clio2 i mislim da su dobre jer je snop usmeren, dobro definisan i zaista dobro svetle. Osnovna ideja mi je da smanjim grejanje polikarbonata na farovima jer svakodnevna vožnja pod svetlima urniše farove.
Pa kad uradim podeliću utiske ovde.

maestral5747

ako imaš projektor, samo naprijed. Ako je običan far, koliko god bio snop dobro odrezan previše toga ide preko

slavko_bgd

Nemam projektrore, nema ih ni Clio2. Sve ćemo znati kad se ledare postave.

maestral5747

stavio bio na scenic, dosta su mi blicali, skinuo

slavko_bgd

Nisi jedini, znam za mnogo takvih slučajeva. Ako se ispostavi isto na mom autu posle ugradnje biće skinute bez razmišljanja.
Mislim da je kod LED-a osnovna stvar gde se nalazi čip, izvor svetla. Ako je on na mestu gde se nalazi žarna nit obične sijalice ne bi trebalo da bude neke velike razlike u snopu svetla. Jer reflektor fara je taj koji reflektuje i usmerava snop sa izvora svetla. Kako god - videćemo kako će ispasti, u ovom trenutku sam još u fazi ideje.

Ksenoni ili HID su problematični jer je jonizujući luk izvora svetla veliki, dugačak, i u faru konstruisanom za filament* sijalicu to sija i rasipa na sve strane. Za HID je obavezan projektor ili sočivo, upravo iz razloga da bi emitovanu svetlost pravilno usmerio (projektovao) na put i oko puta ako se ugrađuje u običan far. Prethodnu Alfu sam kupio sa ksenonom koji je samo bio utrpan u farove. Noću je ispred mene bio dan kada je vedro vreme, što je i normalno za taj izvor svetla. Ali po kiši npr je bilo nemoguće voziti jer je rasipanje svetla bilo nenormalno. Zato sam ih vrlo brzo skinuo i vratio obične H7 sijalice. Na osnovu svog iskustva, da imam neki uticaj kao što ga nemam, uticao bih na to da se iz saobraćaja isključuju vozila koja u običnim farovima imaju ksenon.


*filament = sijalica sa žarnom niti

nik

#740
Citat: slavko_bgd poslato 30.06.2022. - 07:58
Mislim da je kod LED-a osnovna stvar gde se nalazi čip, izvor svetla. Ako je on na mestu gde se nalazi žarna nit obične sijalice ne bi trebalo da bude neke velike razlike u snopu svetla.

Ovo je suština, mada uvek ima neko ali (koje sreću kvari). Generalno, već par godina postoje LED koje veličinom omogućuju formiranje izvora svetla istih dimenzija kao i nit u halogenim sijalicama. Problem je što i takve LED zbog sopstvene visine i debljine hladnjaka odstupaju u stranu od centralne pozicije na sijalici za razliku od niti, koja je u osi. Ovo dovodi do većeg ili manjeg rasipanja i odstupanja od snopa svetlosti fara predvidjenog za upotrebu halogenih sijalica.

Iz mog ličnog iskustva (skoro 4 godine sa LED H4 sijalicom sa malim diodama dimenzija kao žarna nit kod halogenih na Loganu i proba kod drugara na Seat Ibici 200? godište), stepen deformacije snopa zavisi od veličine fara (što manji, veća deformacija). Imate slike kako je izgledao snop halogeno vs LED na Loganu.
Generalno, samo far projektovan za LED, daje idealan snop, sve ostalo manje ili više odstupa. LED sa sočivom koje sam stavio nakon LED H4 su još bolje po pitanju usmerenosti snopa (videti slike na linku).

Kod nove generacije Dačija, mislim da nije problem fabričku halogenu H7 zameniti sa LED jer se radi o dugom svetlu (ako ga uključite kada ne treba, zaslepljivaće i obična sijalica), ali opet preporuka za što manje diode i preporuka za spoljni hladnjak kao kod ovih.
Ovakve ni za živu glavu (toplota ostaje u faru, na konektoru i rasipa na sve strane).
:ziveli:

slavko_bgd

Nik, hvala ti mnogo za ove linkove i informacije, mnogo znači!

:ziveli:

maestral5747

Imam te od Scenica, bile su lani ponajbolje, dosta jače od homologiranih Osrama za neka vozila. Njih ću probati u Sandero.
https://www.aliexpress.com/item/1005002001347771.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.6f191802C38mlV
da bi stale naručio sam i ovo
https://www.aliexpress.com/item/1005001645969364.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.6f191802C38mlV

nik

#743
Citat: Trumpeter poslato 26.06.2022. - 17:53
Dacia 3 generacija far

https://www.youtube.com/watch?v=vk23S2_hxAw

Iskopaće tebe Bili, ja ti kažem:cool:

Da za**bu Kineze, malo sutra. 10 za 7 EUR.
Ko hoće original

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

astmario

Citat: nik poslato 30.06.2022. - 12:26Ovo je suština, mada uvek ima neko ali (koje sreću kvari). Generalno, već par godina postoje LED koje veličinom omogućuju formiranje izvora svetla istih dimenzija kao i nit u halogenim sijalicama. Problem je što i takve LED zbog sopstvene visine i debljine hladnjaka odstupaju u stranu od centralne pozicije na sijalici za razliku od niti, koja je u osi. Ovo dovodi do većeg ili manjeg rasipanja i odstupanja od snopa svetlosti fara predvidjenog za upotrebu halogenih sijalica.

Iz mog ličnog iskustva (skoro 4 godine sa LED H4 sijalicom sa malim diodama dimenzija kao žarna nit kod halogenih na Loganu i proba kod drugara na Seat Ibici 200? godište), stepen deformacije snopa zavisi od veličine fara (što manji, veća deformacija). Imate slike kako je izgledao snop halogeno vs LED na Loganu.
Generalno, samo far projektovan za LED, daje idealan snop, sve ostalo manje ili više odstupa. LED sa sočivom koje sam stavio nakon LED H4 su još bolje po pitanju usmerenosti snopa (videti slike na linku).

Kod nove generacije Dačija, mislim da nije problem fabričku halogenu H7 zameniti sa LED jer se radi o dugom svetlu (ako ga uključite kada ne treba, zaslepljivaće i obična sijalica), ali opet preporuka za što manje diode i preporuka za spoljni hladnjak kao kod ovih.
Ovakve ni za živu glavu (toplota ostaje u faru, na konektoru i rasipa na sve strane).
 :ziveli:

Kako stoje ove led sijalce koje si linkovao sa vožnjom po kiši? Primetih da se dobar deo led sijalica u običnim farovima koliko-toliko i mogu naštelovati sa dobrom linijom presecanja, ali da po kiši se zapravo primeti rasipanje i da je prilično teško voziti.

nik

Nisam primetio značajnu razliku (ako je i ima) pri vožnji po kiši (halogena ili neka od ove dve LED sijalice).
Bilo koji far i sijalica će po kiši da rasipaju svetlost zbog kapljica na "staklu" fara. Lošije se vidi zbog refleksije mokrog kolovoza i najčešće izostanka kvalitetnih reflektujućih linija na istom (ko je ikad vozio noću, po kiši, putem sa kvalitetnom horizontalnom signalizacijom, zna o čemu pišem).

stalker

Ja nabavio H4 LED da isprobam kako funkcioniraju na Loganu prve generacije. Trebalo je malo sile da naguram žičanu oprugu koja ih drži u ležištu posebno s vozačke strane jer akumulator ne dopušta puni pristup. Kad je sve bilo namjestu slijedilo razočarenje - koja god svijetla izaberem ablenderom gore samo duga. Kad prebacim na kratka ništa se ne mijenja osim kontrolnih lampica na tabli jer tada svijetle i plava i zelena ali smanjenim intenzitetom.
Probao sam staviti H4 led-ice koje imam na Twingu ali se događa isti problem a kad ove stavim na Twinga ne rade ni duga ni kratka!?
Kad Led-ice ispitivam spajanjem na izvor 12V rade uredno, dakle dugo i kratko svijtelo se mijenja kao što i treba biti.
Međutim kad na Logana stavim jednu H4 LED a druga je H4 halogena uredno prebacuje dugo/kratko a kad i stavim i drugu LED nema više kratkog.
Da se radi o nekom sofisticiranom vozilu novije generacije rekao bi da je problem u can-bus sistemu prepoznavanja struje koja teče kroz određene strujne krugove i na koji se način prepoznaje kad crne neka sijalica. Ovako mi nije jasno u čemu je problem jer ovako čitajući po forumima kažu da Logan prve generacije nema releje preko kojih teče struja na sijalice već prekidači u ručici svjetala (abledneru) direktno uključuju i isključuju duga/kratka. To je navodno i razlog zbog kojeg Dacije imaju česte kvarove ove ručice (ja sam je do sada triput  mijenao ili popravljao) .
Ako na običnu halogenu sijalicu dolazi direktno napon 12V naizmjenično na polove dugog i kratkog svijetla zašto onda nije tako i kad se ugrade LED sijalice? 
Već sam na ovom Loganu niz godina imao ugrađene HID projektore i H1 xenone i za tu sam preinaku trebao napraviti  zamjenu pinova na konektoru jer se xenoni napajaju preko dugog svijetla a napon na polu kratkih svijetala pokreće zaklopku u projektoru koja zaklanja dio snopa i pravi cut-off. Kad sam skinuo farove s projektorima i kupio nove za morao sam i tu preinaku na konektoru vratiti na izvorno stanje. 
Znam da LED nisu legalne i da rasipaju svijetlo ali o ovim koje sam kupio sam čitao dobre recenzije i iskustva onih koji su ih kupili pa sam ih zato poželio iskušati. Glavni motiv mi nije više svijetla ni atraktivniji izgleda nego već manja struja koju vuku jer svaka LED sijalic aima snagu od oko 19 Watti dok su halogene H4 trostruko jače sa 60 Watti. Time bih sačuvao kvarljivu ručicu svijetala kojoj bi kontakti prekidali struju od 3-4 Ampera umjesto sadašnjih 10-tak A.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Bilo je negde u temi o ksenonima, kad sam ja ugradjivao sredinom proslog veka, treba neki otpor na desni far da bi sve radilo kako treba. Majstor je stavio obican relej. Zaboravio sam zasto  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

@Stalker
Treba ti ovo.

Ugradnja releja ce da rastereti ablender. Jos ako povezes da se kao pokretac releja koristi + posle kontakta, onemogucices da ti slucajno ostanu upaljena svetla posle vadjenja kljuca (meni dva puta ispraznio akumulator potpuno). O ugradnji releja imas nesto ovde, ali videcu da nadjem semu povezivanja i da je postavim.