Njihanje kod kočenja pri manjim brzinama

prethodna tema - sledeća tema

gsnbandar

Pozdrav. Imam jednu čudnu situaciju.Naime, kad kočim pri manjim brzinama, recimo izbacim auto iz brzine i polako prilazim semaforu i počinjem kočiti (recimo 10 na sat) auto kao da slabije i jače lovi kočnicu, kao da njiše napred nazad, ne znam kako bih objasnio.To je kad blago stiskam papučicu. Kao da se recimo abs radi, samo blago skroz. Diskovi i pločice su stavljene pre par hiljada km, pozadi je doboš. Volan ne trza, papučica ne trza, ne zanosi u stranu kad koči, subjektivni osecaj je da super zakoči kad se stisne jače papučica. Gume su isto nove. Inače, auto je Dacia Logan, 2008. godište. Kupio sam ga pre mesec dana, prijašnjem vlasniku je od početka godine napravio oko 1500km do sad, i većinu vremena je samo stojao u garazi. Može li biti da ima neki malo veći sloj hrdje na paknama ili disku? Do sad sam presao nesto malo vise od 200km sa njim, ne bas mnogo.

Zoran

Ma to je asfalt valovit, ispred semafora
Sam svoj gazda - vazda.

gsnbandar

Hahah, nešto slično mi je j majstor danas rekao. Kaže da auto super koči, a to što osetim, a kaže to je Dacia   :Smiley: Šalu na stranu, njemu je to normalno, reče da može biti i od stajanja, ali eto čisto da proverim šta kažu stručnjaci na forumu.

dejanz


Andrix

Ako je rdja, ona se vidi na diskovima, ali hoce od toga. Ali par puta jace zakocis ili duze drzis kocnicu na vecoj nizbrdici da plocice to poravnaju. Ako je disk jace nagrizen onda samo zamena ili obrada. Ako je auto duze stajao - video sam na vise primera kako se disk razlistao i "procvetao"...Trebalo bi da konstantno koce bez trzanja...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

maestral5747

gume postale jajaste ili krivi diskovi

Andrix

Obrati paznji na bas malim brzinama, pred stajanje ali pusti kocnicu, moguce da su i gume da "bacaju". Mnogo puta sam video vozeci iza nekoga, a u kolima svi plesu.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Naravno, uvek postoji i opcija često pominjane "ovalnosti" kočnica.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sinovac

Imao sam ovakvu situaciju - vrlo verovatno ovalnost doboša/paknova...

gsnbandar

Hvala svima. Evo jutros ga vozio, kao da nije toliko. Više ni sam ne znam. Žena i mehaničar kažu da sam lud, ona ništa ne oseti, njemu sasvim normalno koči. Mora da su se udružili protiv mene. Moguće da je onda ovalnost. Sasvim dobro koči kad se nagazi pedala, čak sam ga na praznom putu fino istestirao juče i danas pri većoj brzini. Jedino me muči oce li braća na tehničkom zezati. Mislim, sa istim kočnicama je prošao tehnički pre 10 meseci i od tada napravio 1500km

Capriolo

Da nisu kola možda malo duže stajala, pa korozija na diskovima ? Dok se ne očisti hoće to da oscilira i trese.

gsnbandar

U zadnjih godinu dana prešao oko 1500km ali zadnjih pola godine stoji i nije vožen. Moguće da je to. Prešao sam sa njim oko 250km za sad.

Capriolo

To je onda. Bez greške. Korozija diskova. Ako budeš imao sreće, neće biti mnogo dubinska, pa može da se očisti kočenjem.
Pokazaće vreme.

Andrix

Korozija se vidi, takodje i ako ne koci cela povrsina plocica/diska, a mozda je i na jednom delu rub diska izvitoperen korozijom pa kaci..
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

gsnbandar

#14
Da ne ostanem dužan. Bio danas do majstora jer je auto počeo sve više da se njiše kod kočenja. Zakoči on dobro, ali nije mi baš za zezanje. Nema hrdje na diskovima, maltene novi. Pločice ok. Kaže majstor no-name diskovi da su fabrički jednostavno smeće. Bez ikakve oznake su. Tako da moguće da su ovalni fabrički. Ništa, staviću nove diskove TRW ili ATE i pločice, nije mi za zezanje, naročito jer malo iz vrtića često vozim, a mogao bih i tehnički opaliti zbog njih za mesec dana...