Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru

prethodna tema - sledeća tema

zac

 :doh:  a da..njegov je sa hidro podizacima..  :bonk: :bonk: :bonk: 

Uzas...na mestu Loganovca bih obavezno promenio glavu motora..i stavio od 1.4  :Smiley: :Smiley: :Smiley:

trajce

Citat..i stavio od 1.4
I klackalice i klackalice

Veterinar

Pre tri dana su mi naštelovani ventili. Ne znam kakvo je stanje bilo, ne znam kakvo je sada. Majstor podešavanje smatra svojom tajnom, a ja se ne bunim, jer sam ga odabrao zbog poverenja koje imam... Znam da mi je rekao da dolazim na štelovanje na 20000 km, što ću poslušati. Ne pišem sve ovo zato što mi se piše, nego zbog jedne činjenice. Auto leti. Ide bolje mnoogo, imam utisak kao da je čipovan. Nema laganih vibracija u praznom hodu koje sam primećivao ranije (kao veoma blago variranje obrtaja). O potrošnji još ne mogu ništa reći, ali imam utisak kao da imam pod haubom drugi motor.
Što se vibracija tiče, napominjem da sam radio i veliki servis, novi su španeri i roleri, pa možda i to ima uticaja...

Zoran

Kada ventili imaju značajan zazor, kraći je period otvorenosti ventila. Motor tada radi više kao kamionski. Ima manju snagu. Kada zazor podesite na fabrički deklarisan, motor radi lijepo i žestoko ali se zna desiti da malko poveća potrošnju...
Sam svoj gazda - vazda.

nik

Odradio danas sam.
Stanje na startu
I   us0,25   izd 0,23
II  us 0,30  izd 0,28
III us 0,23  izd 0,28
IV  us 0,23 izd 0,33

Poslednji put śtelovano u AK Kompresor pre 27000 km
Izduvni su, u globalu bili OK, ali zato usisni  :banghead:
Mene vise ne budu gledali.
Auto sada radi tiśe, ne čuju se ventili. Kad ga probam negde na uzbrdici I na otvorenom javlham utiske o snazi, ali bi, imajući u vidu stanje usisnih, trebao da prodiśe.

zac

Tako su oni i podesili, ne moguce da su utonuli usisni a izduvni ostali relativno dobri...znaci po servisima sve podesavaju na 0.25-0.30  :doh:

zac

#111
Danas nasem forumasu @astmario,  podesio zazor ventila na Sanderu 1.4 2009 godiste.
Auto je presao oko 65 000 km. , a poslednji put podesavanje je vrsio auto centar Ziva, na 32 000km.
Zateceno stanje:

1. cil. usis. 0.20  , izduv. 0.15 mm
2. cil. usis. 0.20  , izduv. 0.10 mm
3. cil. usis. 0.25  , izduv. 0.20 mm
4. cil. usis. 0.15  , izduv. 0.15 mm.

Svi usisni podeseni na 0.15mm a izduvni na 0.30mm.

Pored podesavanja zamenjen filtert vazduha i izvrsena kontorla svih fluida u autu....
(antifriz na minimumu, motorno ulje blizu minimuma!) - antifriz se vidi na poslednjoj!

Evo i par slika da ne bude suv post.


astmario

#112
Samo da zahvalim kolegi Zac-u na intervenciji, rekao bih da definitivno auto ide bolje nego pre cele operacije. Nista specificno sto bih mogao navesti, ali nekako bolje zvuci i poteze na niskim obrtajima, visoke slabo koristim :)

Loganovac

Videćeš da i troši manje nego pre. Ljudi, ne treba vam tuning - naštelujte ventile!  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Rimad

U nekim postovima se spominje da se vaga pravi reodslijedom 1-2-3-4, a u nekim 1-3-4-2. Koje je ispravno ili nije bitno?

david

Presao 43000km jos nisam stelovao ventile..

Zoran

  1-3-4-2, brojiš od zamajca prema zupčastom remenu. Mada što se tiče ventila mislim da ćeš isti rezultat dobiti kada bi brojao i od zupčastog prema zamajcu ... :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

@Zoran, hvala puno.

Jutros sam pokušao štelovati ventile i nisam siguran kada imam vagu, iako sam pročitao sve postove, pa sam ostavio. Pokušaću naći videozapis na internetu.

U jednom postu se spominje da se točak ne smije okretati u suprotnom smjeru. To sam radio  :banghead: - nadam se da nisam napravio neki kvar.

Neko je postavio sliku gdje se spominju dvije metode: "metod maksimalno otvorenog izduvnog ventila" i "metod klackalice ventila na vagi" ( http://www.daciaforum.in.rs/index.php?action=dlattach;topic=708.0;attach=11198;image ). Imam osjećaj da bi prvi metod bio lakši, ali opet ne znam dok ne završim.

Zoran

Ja podešavam metodom max. otvorenog izduvnog ventila , mada i metoda vage treba biti dobra.
Ako auto dižeš na dizalicu, ubaci u 5. i ključem za stezanje točkova okrećeš (najbolje desni) točak i sve ide kao po loju. Još ako imaš vremena da prethodno izvadiš svjećice i malo ih očistiš te podesiš zazor, bilo bi ti još lakše jer tada nemaš kompresije uopšte.
Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

Šta znači da je izduvni ventil maksimalno otvoren, da li znači da je maksimalno podignut (prema gore) ili nešto drugo?