DACIA Forum Srbija

DACIA => Projekti & DIY => Uradi sam => Temu započeo: zac poslato 14.08.2011. - 15:15

Naslov: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: zac poslato 14.08.2011. - 15:15
Danas sam nastelovao ventile na mom autu, presao je oko 35 000 km. Sve sam dokumentovao da bi podelio sa vama. Ventili se steluju klasicnim postupkom, kad je prvi na vagi , stelujemo cetvrti, zatim drugi na vagu, stelujemo treci... i tako redom svih osam. Zazor usisnog ventila sam stelovao na 0.10-0.15 mm. a izduvnog na 0.25-0.30 mm. ja sam isao na ovu vecu meru (labaviji ventili), sigurnije je.  Evo i slika:
(//)

Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: stalker poslato 14.08.2011. - 15:32
Ja sam ovo radio na prošlom servisu a ovaj dihtung me došao skupo kao suho zlato.  :ljut:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: saša61beograd poslato 14.08.2011. - 15:57
Odličan prikaz,svaka čast!
Da li je zazor mnogo odstupao od propisanog?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 14.08.2011. - 16:09
Evo ovako, odstupanja je bilo i to: I cilindar usis 0.2, izduv 0.3; II cilindar usis 0.15(dobar) izduv 0.35; III cilindar usis 0.2 izduv 0.3; IV  cilindar usis 0.2 a izduv bio pretegnut na 0.2. Sve usisne sam nastelovao na 0.15 a izduve na 0.30 mm.  :wave:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: saša61beograd poslato 14.08.2011. - 16:13
OK,hvala.Baš volim majstorske teme!
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 14.08.2011. - 16:40
Dihtung poklopca ventila (dekla) kupio sam u juznom bulevaru 17. u prodavnici TTD, i placen je 500 din. ruke za stelovanje  za Dz...  :hihi1:

(//)
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Aleks poslato 14.08.2011. - 16:41
 :respect: :aplause:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: krle poslato 14.08.2011. - 16:42
Odlično odrađeno  :aplause:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Saša poslato 14.08.2011. - 16:47
E, ova tema je pravo osveženje!
Da li si primetio razliku u vožnji ili radu motora posle ovog štelovanja?
Što se tutorijala tiče, zaslužuje najvišu ocenu.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: stalker poslato 14.08.2011. - 16:58
Nemoj reći da si samo ovo slikavao onako masnih ruku  :laugh:

Svaka čast.  :respect:
Ja sam to prošli put radio u ovlaštenom servisu ali ubuduće ću sam jer je jednak način kao na mom Renaultu 5  na kojem to radim već godinama.
Samo štelovanje u servisu nije bilo skupo ali ovaj dihtung sam platio skoro 30 Eura. Zavrtilo mi se u glavi kad su mi rekli cijenu
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 14.08.2011. - 17:02
Usput sam skidao i usisno grlo, cistio difuzor, leptir i el.magnetnu ler diznu (step motor) mogu vam reci da je bilo dosta prljavstine u difuzoru i u kanalu lera kod step motora. Sve sam lepo ocistio i podmazao masinskim uljem osovinu leptira, osovinu poluge gasa i sajlu.
Auto sam probao samo u leru (nema se corbe za zezanje  :cekicem: ), sutra kad krenem na posao, pa cu videti da li osecam razliku...i napisati   :wave:

@stalker
masnih ruku nego sta, posle cistim pucvalom obrisao telefon..i ...k`o nov

PS. Evo i slicica bobine odozdo, dokaz da je Renoova, posto odozgo ne pise nista.

(//)
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: mrsp poslato 14.08.2011. - 18:31
 :aplause: :too:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: mladja73 poslato 14.08.2011. - 18:48
Svaka cast na lepom tutorijalu...  :aplause:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Svarog poslato 14.08.2011. - 20:36
Temeljno urađeno, nema šta.  :to:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: perke21 poslato 14.08.2011. - 20:51
 :aplause: :aplause: :aplause:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Loganovac poslato 15.08.2011. - 05:13
Svaka ti dala, majstore!  :woo-hoo:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: shole poslato 15.08.2011. - 06:31
 :aplause:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Ayrton poslato 15.08.2011. - 14:26
Mi iz Zemuna bi rekli:"Brate Zac,ćale si keve mi!!!"
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Raja poslato 15.08.2011. - 16:03
Je l' to ono: Munze konza, vaistinu konza!
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 15.08.2011. - 16:24
Hvala ljudi, mislim da preterujete, uobrazicu se.... salim se, samo sam hteo da se zahvalim na lepim cestitkama   :c:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Zoran poslato 15.08.2011. - 19:18
Svaka čast - čestitam, posebno za krpu na usisnoj grani. Vidi se da si savjesan. Malo lakše bi ti bilo sa ravnim okastim 10 mm. Ja bobinu nisam skidao prilikom štelovanja ventila ali možda je tvoj pristup pametniji.

Mala sugestija - skinem ratkapu pa točak okrećem ključem jer tada ruke manje prljam od blata i pijeska koje nije poželjno u blizini otvorenog motora  :wave:.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 15.08.2011. - 20:16
@Zoran.. Ove ratkapne sto ih imam se jako tesko skidaju i napravljene su od neke krte plastike pa necu da rizikujem bez potrebe vec sam jednu polomio prosle godine, hvala u svakom slucaju. A bobinu sam skidao da bi je pogledao i da bi ocistio dekli i ispod nje.  :wave:


Citat: sasa poslato 14.08.2011. - 16:47

Da li si primetio razliku u vožnji ili radu motora posle ovog štelovanja?

Danas sam probao auto, cini mi se da u leru radi mirnije, verovatno zbog ciscenja usisnog sistema, a sto se tice ventila, iskreno i nisam osetio neku razliku, do duse auto mi ide od prvog dana veoma dobro. Razlika sigurno postoji posto sad znam da su svi ventili po PS-u, ali je verovatno toliko mala da se tesko oseti u gradskoj voznji.   :wave:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: DrJekyll poslato 16.08.2011. - 11:47
Ja sam hteo da te pitam da li ima razlike u zvuku ventila...tj da li se ventili čuju. Ja od kada sam uzeo auto čuju se malo ventili (...samo da dodam da ja imam super sluh i da sam picajzla za neke stvari :lau: .....) i to me je nerviralo ali sam se posle navikao. Nisam baš ni toliko siguran da su oni fabrički dobro zategnuti pa zato pitam.


P.S.
Koliko naplaćuješ za štelovanje kolegama forumašima? :lau:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 16.08.2011. - 21:28
Nisu mi se culi ventili ni pre podesavanja, a ni sad. Da li si siguran da se cuju ventili?

A svim dobronamernim forumasima, podesavanje naplacujem druzenjem pored auta dok radim i flasom piva...   :to:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: DrJekyll poslato 16.08.2011. - 22:05
Poprilično sam siguran. Uostalom videćemo se na okupljanju pa ćemo da se raspričamo :friends:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: maestral5747 poslato 30.12.2011. - 16:54
odličan tutorijal, poslužit će i za mog meganea, isti je motor. Nikad nije štelovano u ovih 270.000 km, a dihtung malo pušta pa kad je već usput da se i ventili pogledaju
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 30.12.2011. - 18:11
Hvala  :D

:ha: kako nisi stelovao tako dugggoooo....
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Jelenko poslato 30.12.2011. - 18:18
65.000 kilometara,jos nisu nikad stelovani ventili.... :c:

PS:Sta moze biti NEstelovanjem ventila?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: mrsp poslato 30.12.2011. - 18:19
Na primer veća potrošnja  :hihi1:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 30.12.2011. - 18:20
Mogu izgoreti sedista ventila i ventili.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: boban66 poslato 30.12.2011. - 19:16
Žac, svi te ishvališe za odličan tutorijal,što jes, jes. Ali meni je nešto drugo zapalo za oko. Motor i sve oko njega je na fotografijama potpuno čisto. Svaka čast, da li si ga prao?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 30.12.2011. - 19:29
Da, svako prolece, posle one silne soli preko zime, u Krcedinu operem motor, a i u toku leta redovno odrzavam motorni prostor.

Volim kada mi je oko motora cisto.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: glavonja3 poslato 22.06.2012. - 13:08
Imam neka pitanja u vezi stelovanja ventila. Ali prvo pohvala za ovaj odlican vodic kolege Zaca.

Zasto ti je trebao novi dihtung poklopca ventila?

Koje listice/spijune da se kupe za motor 1.4MPI? Nemam pojma, ovo nikad nisam koristio, gde se to kupuje, marka, cena i sl.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: kiconix poslato 22.06.2012. - 14:21
Pod jedan:
Ako je dihtung dekla metalni (verovatno jeste), kad se montira poprimi oblik dekla i glave.
Jednom kad se skine vise nije ono sto je bio.
Mozes kupiti plutani, ja sam stavljao taj.

Pod dva:
Kad kupujes spijune, kupi ovakve
http://www.pik.ba/artikal/2707829/alati-za-mehaniku-spijuni/

:to:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 22.06.2012. - 17:35
Slazem se sa Kicom, obavezno novi dihtung. Stari se "stisnuo" i vise ne moze pouzdano dihtovati.

Sto se tice mernih listica (spijuna), ja za podesavanje ventila koristim novu garnituru... iz razloga tacnosti, stare koristim za podesavanje zazora svecica....
Moras nabaviti merne listice sa korakom od 0.05 mm.
Konkretno ovi moji su od 0.05 - 1.00 mm  , proizvodi ih Unior i kostaju oko 5-10 evra, u zavisnosti od broja listica.  Ovi su kupljeni u Merkuru Bezaniska kosa, kod bazena "11 april"

Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: trajce poslato 24.06.2012. - 13:08
Bravo Zac! Vidim da si sve radio na parkingu ispred zgrade. Nemam ni ja bolje mesto za rad. Da li je za motor 1.6 isti zazor ventila? Mislim da kod mene ventili nisu stelovani uopste. Nakon pregleda ovih tvojih prikaza mislim da cu stelovanje  uraditi sam.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 24.06.2012. - 18:37
Mislim da je isti zazor i kod 1.6 motora, ali ipak neka jos neko potvrdi!!!
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: maestral5747 poslato 25.06.2012. - 18:36
Citat: žac poslato 30.12.2011. - 18:11
Hvala  :D

:ha: kako nisi stelovao tako dugggoooo....

A eto nisam. Auto ide normalno, možda bih se usudio i sam to raditi, ali ne kužim ono "na vagi". Ja sam mislio da se to štela tako da se gleda kad je ventil najviše dignut pa onda
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Zoran poslato 25.06.2012. - 18:46
Da tako se to radi.Sada sam na putu a detalje cu napisati od kuce.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 25.06.2012. - 19:23
Pa na vagu ide suprotni ventili od onih koje podesavas.
Znaci kada I cilindar postavis tako da su oba ventila podjednako otvorena, znaci bregovi bregaste su na dole i oba brega istovremeno pritiskaju ventile na dole...zatim nadjes tacku (polako radilicu mrdas levo desno) kada se  ventili "dvoume" dali da krenu gore ili dole, tada su na vagi...e onda su ventili na IV cilindru potpuno zatvoreni i spremni za podesavanje. Kad nastelujes taj IV onda ides dalje, II na vagu, podesavas III, zatim III na vagu, podesavas II , i najzad IV na vagu i podesavas I

Nadam se da ti je sada jasnije.  :wave:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: maestral5747 poslato 26.06.2012. - 13:30
Aha, znači kada je 1. cilindar na vagi mogu se istovremeno štelati i ispušni i usisni od 4. cilindra jer su potpuno zatvoreni.
Da, sad je puno jasnije, hvala!
Motor treba biti hladan, naravno.

Btw, tako je kod svih automobila ili to ovisi o redoslijedu paljenja (1-3-4-2)?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 26.06.2012. - 19:32
Da motor treba biti hladan.
Tako je, zavisi od redosleda paljenja.

:too:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: trajce poslato 10.07.2012. - 21:58
U petak kupujem dihtung i krecem u akciju. Gde jos da proverim zazor ventila za 1.6 motor?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: krle poslato 12.07.2012. - 11:18
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg6384#msg6384
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: trajce poslato 12.07.2012. - 15:45
Hvala! Juce sam bio na toj temi i video mere. Hvala!
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 11.08.2012. - 23:35
@trajce, nastelovali ventile???  :kava:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: trajce poslato 16.08.2012. - 18:36
Pa nisam smeo da diram "nista". Nabavio sam listice, skinuo deklu, i radio kako je opisano. Okretao tocak pravio klackalice i proveravo zazore. Nemam iskustva sa ovim pa ne mogu da tacno ocenim koliko lako ili tesko listic treba da prodje izmedju. Malo me je zabunilo i to kod izduvnih ventila, jer kako mi se cini, tu ceone povrsine ventila i pritiskivaca nisu paralelne (kad su ventili zavoreni) sto je verovatno i normalna stvar jer pritiskivac radi polukruzno ketanje i u momentu pritiskanja te povrsine su paralelne. Prosao sam listicima 0.15 i 0.35 preko svakog zazora i to deluje kao ok. Na kraju sam vratio sve nazad, stari dihtung sam namazao uljem. Sledece nedelje idem kod majstora pa ce mi proveriti i to. Eto toliko od mene na kraju povodom ovoga.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Zoran poslato 16.08.2012. - 18:50
Listići trebaju da idu lagano kao kada mažete paštetu na lebac. Znači treba da ima otpora ali vrlo malo  :wave:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: saša61beograd poslato 16.08.2012. - 19:01
Teško je to objasniti putem interneta,trebe imati osećaj za filing ili filing za osećaj.
Ako su listići prošli lako ili uz mali otpor trebalo bi da je ok.Loše bi bilo da ne mogu da prođu,da nema zazora.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 16.08.2012. - 19:11
Zazor ventila proveravas tako da, recimo za usisni ventil zazor treba da je 0.10 do 0.15 mm...e sad uzmes merni listic od 0.10 i od 0.05 mm. obrises ih cistom krpom i spojis, ako oba prolaze sa blagim otporom.. zazor je tu negde, e onda uzmes listic od 0.15 mm i opet onaj od 0.05 mm. ponovo ih spojis i probas da provuces.... ako prodju, zazor je preveliki (ventil treba pritegnuti), pak ako se zaglave-tesko prolaze, zazor je dobar izmedju 0.10 i 0.15 mm.
Znaci ako nisi siguran u osecaj ruke, probas sa mernim listicem debljim ili tanjim za 0.05 i tada si siguran....isto tako, ako je premali (pretegnut ventil) zazor proveris sa 0.05 mm tanjim listicem, u slucaju usisnih ventila to bi bio listic od 0.1 - 0.05 = 0.05 mm.

nadam se da sam ti bar malo pojasnio.  :ziveli:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Zoran poslato 16.08.2012. - 19:29
Jedna ozbiljna sugestija - mjerni listići su spojeni sa jednim malim točkićem (maticom) koja može neiskusnom majstoru spasti u motor ako se zanese oko tih listića pa ih previše razlabavi. Sve je to jednostavno samo treba imati na umu i ovaj detalj  :wave:.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 16.08.2012. - 19:54
 :to:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: saša61beograd poslato 16.08.2012. - 21:25
Za mene je vrhunac filozofije koliko stegnuti kontra-navrtku.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 16.08.2012. - 21:26
Ne preterano...recimo, viljuskastim kljucem a da se ne osteti OK-a-navrtke.  :wink:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Loganovac poslato 17.08.2012. - 07:46
Čekajte dok se vrati Krle, dobićete to "ne preterano" u Nm.  :hihi1:
Inače, imam istu dilemu kao i saša61beograd, jer smatram da je ovo osiguranje od izuzetnog značaja na delu koji je, pored velikih inercijalnih sila (više desetina puta svake sekunde velikom brzinom pomera ventil pri tome savladavajući i silu opruge), izložen i velikim termičkim naprezanjima. Doduše, nisam čuo da se ikada nekome odvrnula ova kontra-navrtka, verovatno je svi domaćinski stežu...  :ne:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 17.08.2012. - 19:02
Navrtke za osiguranje zavrtnja za podesavanje zazora ventila se stezu na moment od 9 Nm

Zazor se podesava na hladan motor...idealna temp. 20-25oC

Zazor usisnog ventila 0.10 - 0.15 mm

Zazor izduvnog ventila 0.25 - 0.30 mm

Zazor kod novog-tek montiranog usisnog ventila 0.20 - 0.25 mm
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Zoran poslato 17.08.2012. - 22:03
Ovih 9 Nm sam preračunao na dužinu samog ključa te upotrebim vagu dinamometarsku od 10 kg.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: maestral5747 poslato 11.06.2013. - 19:39
Tema je dosta stara, a ja još nisam štelao ventile. Pripremam se kupiti špijune i sam krenuti u akciju. U zadnje vrijeme imam simptome kao i neki od vas, a to je gašenje na leru, padanje ler gasa ispod 500 o/min. Motorić ler gasa i čitav usisnik sam čistio karburator sprayem i sve je perfektno čisto. Kada se zaustavim, npr. na semaforu ler gas opasno padne skoro da se ugasi, a onda se sam izregulira na 750-800 o/min. Također dan, dva prije, ujutro hladan se odmah nakon paljenja ugasio i tako 3 puta pa sam morao s malo većim gasom krenuti i turirati da se ne ugasi.
Mislim da je vrijeme da se kontroliraju ventili, još uvijek su nevini ;) a sada imam već 297.000 km. Kod mene je motor 1,4 E7J vjerujem da je zazor isti kao i na K7J?
Naslov: Одг: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Black poslato 11.06.2013. - 19:58
Ja sam juče naštelovao 20/20 na 'ladno (imamTNG)
Auto šapuće! 8)
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Keka poslato 11.06.2013. - 20:00
20/20  :conf:
Naslov: Одг: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Black poslato 11.06.2013. - 20:10
Kaži Keko ako sam pogrešio,  dobio sam preporuku za zazor!
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 11.06.2013. - 20:34
Mislim da je 0.20 za izduvne premalo... posebno za TNG   :ne:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Keka poslato 11.06.2013. - 20:39
Isprva nisam najbolje razumeo to 20/20, pomislio sam da je to zazor 0,20 usisni 0,20 izduvni, ali to ne valja, pogotovo za TNG.

Ipak bi tako.

Ne znam ko ti je dao takvu preporuku, servisno uputstvo kaze drugacije: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg6384#msg6384

Iz licnog iskustva, izduvni sa 0,30 dodju na 0,10 posle 30.000 km, sto znaci da oni sa 0,20 mogu 'ladno da izgore. Ne znaci da ce smanjenje zazora biti isto na drugom motoru.

Za usisne 0,20 je mnogo, moze se desiti da se cuju.

Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Black poslato 12.06.2013. - 08:04
OK hvala,
pozz
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Dragan poslato 25.06.2013. - 13:13
Pre deset dana stelovani ventili na 1,6 mpi. Usisni bili 0,2 izduvni 0,25 . Nastelovani usisni na 0.15.Motor nije bio bas hladan.Imao je 40- tak stepeni. Nakon stelovanja ventila motor nesto losije povlaci iz stanja mirovanja ali se i pri manjem gasu brze i lakse dostigne brzina do 80 km/h. To je ranije bilo do 60 km/h. Prosecna potrosnja se smanjila sa 8,5 na 8 l/100 km za iste uslove voznje. Stelovanje ventila uradjeno na 90 000 km.Prethodno radjeno na 60 000.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: maestral5747 poslato 02.07.2013. - 18:45
evo i ja štelovao ventile na svom 1,4e, prvi put i to na 298.000 km. Štelani na 0,30 i 0,15 da malo "tvrđe" prolazi listić, jer je kao preporuka 0,25 i 0,10 pa rekoh bolje da su malo veći zazori nego da pregore ventili. Ispod poklopca uopće ne izgleda loše, nema crnih naslaga.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 02.07.2013. - 18:53
Na koje ulje si vozio do sada ??? ...naslage u motoru zavise od ulja.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: maestral5747 poslato 02.07.2013. - 18:56
elf 10W-40, izmjena svakih 10 zajedno s filterom
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 27.07.2013. - 16:25
Nas dragi kolega DrJekyll  je pre nekog vremena isao u autocentar "Ziva" u Pancevu, da mu podese zazore ventila na Sanderu.
Od tada krecu doktorovi problemi. Posle podesavanja ventila i urednog placanja usluge za to, Jekyill-ov auto je poceo slabije da vuce, a iz motora je pocelo nekakvo klaparanje, kao kada ventili zveckaju.. Pokusao je da reklamira, ostavi auto po drugi put.  Navodno su iskontrolisali zazore i receno mu je da je sada sve ok.
Posle kontrole-reklamacije, problem je ostao, ventili su se i dalje culi da klaparaju a auto je i dalje losije vukao...mozda sa blagim poboljsanjima, ali ni blizu onoga kao pre njihove intervencije.
Obecao sam kolegi da cu probati da mu pomognem...danas najzad odradismo i to.  Auto mi je doterao sinoc, ttako da se lepo ohladio preko noci.

Moja prva zamerka na jedan ovlasceni servis je to sto kada sam jutros podigao haubu imao sam sta da vidim....kutija filtera, bobina, poklopac ventila...i ostatako oko glave motora, je toliko prljav da sam prosto posumnjao da li je to neko uopste dirao od kako je auto izasao iz salona....  po meni velika sramota za profi-servis.... pa zar majstor nije mogao da mlatne krpom po deklu i kucistu filtera, kada ih je vec skidao.  :palica:
Kada sam skinuo dekli ventila i proverio zazore na ventilima, pogodio me drugi sok. Zazori su veoma mnogo odstupali od fabrickih normi....takodje velika sramota za jedan servis koji je na glasu...  :cekicem:

Zateceno stanje zazora ventila: 

I cilindar.
-usis.    0.20mm
-izduv.  0.30mm
II cilindar.
-usis.    0.25mm
-izduv   0.35mm
III cilindar.
-usis.    0.25mm
-izduv.  0.30mm
IV cilindar.
-usis     0.20mm
-izduv   0.35mm

:ha:

Toliko o profesionalizmu bajnih "mehanicara" koji rade po ovlascenim servisima..... takvi odrzavaju nase ljubimce.  :ranting:

Samo da potsetim da fabrika propisuje minimalne i maximalne vrednosti za podesavanje ventila, a to su:
usisni ventil 0.10-0.15 mm 
izduvni ventil 0.25-0.30 mm

Zazore sam podesio na vecu fabricku meru: Usisni ventila na 0.15 mm. i izduvni ventil na 0.30 mm.

Primetio sam interesantnu stvar, Reno je ipak poradio na osavremenjavanju ovih motora, izmedju 2007 i 2010-te godine. Elem, na mom motoru su klackalice ventila klasicne konstrukcije. Jednim krajem klackalica klizi po bregastoj osovini i preko oslonca pritiska ventil sa povratnom oprugom. I na Jekyll-ovom motoru je takav princip, ali za razliku od obicne klackalice, na kliznom delu koji ide po bregu bregaste, umetnut je kotrljajuci lezaj, pa klackalice vise ne klizi po bregu bregaste, vec se kotrlja na tom lezaju. Resenje je sjajno posto se time sprecava habanje bregova bregaste osovine a ujedno se i smanjuju otpori okretanja bregastog vratila.
Druga stvar koju sam primetio je to da je na doktorovom autu ugradjena Valeo bobina, a na mom Sagem

Slede slike podesavanja zazora ventila a i konstrukcisko resenje novih klackalica ventila.


O ponasanju auta posle podesavanja ventila, zamolio bi doktora da napise rec dve.  :write:





(http://img11.imageshack.us/img11/3689/odhm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/11/odhm.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img163.imageshack.us/img163/1121/l3wy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/163/l3wy.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img823.imageshack.us/img823/7933/wtxi.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/823/wtxi.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: drzarkod poslato 27.07.2013. - 17:27
Zac.... :hall:....moj si čovek..
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: miki-bgd poslato 27.07.2013. - 17:32
 :hall:

Batali poso i otvaraj servis za kola  :hihi1: 

Kao i uvek, super dokumentovano! Cekamo sad doktora  :rtfm:  :ziveli:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Loganovac poslato 27.07.2013. - 18:42
Bruka :doh:

Nije na čast servisu, po meni zaista ozbiljan minus  :palica:

S druge strane, svaka čast za posao i želju da se pomogne kolegi sa Foruma!  :to:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Zoran poslato 27.07.2013. - 20:33
 :to: čestitam  :ziveli:. Taj valjčić na bregastoj je izmislio neko iz Skandinavije (Volvo ili Scania koliko me pamet služi...).Ovaj motor je besprijekorno čist iznutra kao da je juče sa trake sišao. :wave:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Zee poslato 27.07.2013. - 20:37
Velika bruka za takav servis.
Nazalost, svega i svacega sam se nagledao i naslusao.
Sto se tice kolege Zac-a, kao i uvek svaka cast.  :aplause: :aplause: :aplause:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 27.07.2013. - 21:07
 :hat: :ziveli:

Citat: Loganovac poslato 27.07.2013. - 18:42
.... svaka čast za posao i želju da se pomogne kolegi sa Foruma!  :to:
Uvek....  :to: :ziveli:

Zoki, nije valjcic na bregastoj, vec ima kotrljajuci lezaj na samoj klackalici...klackalica je zasecena u sirini lezaja a lezaj ima svoju osovinu u uskama na klackalici.  Koliko sam mogao videti sa strane lezaja, radi se o iglicastom lezaju... taj lezaj ima ulogu tockica koji se kotrlja po bregovima bregaste osovine.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: saša61beograd poslato 27.07.2013. - 22:00
Naš član Maestral 4757 u prethodnim postovima ima te valjčiće na klackalicama.Njegov je Reno i pretpostavljam da je stariji od 2008.Znači Reno je pravio dve vrste klackalica,nije inovacija nego kako se kome zalomi.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 27.07.2013. - 22:07
Sale, moguce je da je tako...u svakom slucaju pokusacu da nadjem ovakve klackalice...vrlo rado bih ih ugradio kod sebe..  :D
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: DrJekyll poslato 28.07.2013. - 09:04
Evo i ja da se javim :wave:
Prvo hvala Žac-u na ogromnoj usluzi!!! :too:

Sad utisci:

-auto definitivno ide bolje, sad vuče bolje nego fabrički, a možda malkice slabije nego onda posle čipovanja (nijanse su u pitanju)

-što se tiče ventila: sada se malo čuju u 4.oj pri jačem stiskanju gasa i u 5.oj malo više, a u ostalim brzinama ne... to sam pričao sa Žac-om i sad ću da vidim da sipam na drugoj pumpi gorivo pa da proverim ponovo.

-pod klimom sada mnogo bolje vuče i ne gasi se više kada je malo veća vrućina (nisam prijavljivao ovih dana da mi se dva puta ugasio na semaforu)

-motor definitivno radi tiše i stabilnije (ne drnda mi više ručica menjača kao posle njihovog štelovanja)

Planiram da kada budem išao u PA sledeći put da malo svratim do Žive i da popričam direktno sa njim. Samo ću da mu kažem kako stoje stvari i da me više neće nikada videti jer takav bezobrazluk nisam do sada doživeo (čak ni u HIT-u). Mislim, da me neko za*hebava prvo da nemam pojma o čemu pričam, da je sve to zbog goriva, pa posle ni da provere ventile ponovo (ubeđen sam da ih nisu gledali), a posle diretno kenjanje od Žive da mi je na njegov račun promenio dihtung poklopca i da mi to neće naplatiti jer je bila reklamacija....a sigurno ga nisu skidali.

Inače taj dihtung sam kupio na početku Ugrinovačke i platio ga 345 dinara (MP cena!), a tamo ga valjda valjaju po 1000 (nisam siguran).

Sve u svemu, lepo urađen posao od "stručnjaka za Dačije" (Žac :hall: ), auto sad lepo ide, a to što se čuju ventili u 5.oj me baš briga...bitno je da je motor siguran, a da normalno ide. Ne vidim razlog da išta menjamo.
Ako sam nešto zaboravio podsetite me...
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 28.07.2013. - 09:14
Citat: DrJekyll poslato 28.07.2013. - 09:04

-auto definitivno ide bolje, sad vuče bolje nego fabrički, a možda malkice slabije nego onda posle čipovanja (nijanse su u pitanju)

-što se tiče ventila: sada se malo čuju u 4.oj pri jačem stiskanju gasa i u 5.oj malo više, a u ostalim brzinama ne...

E ovo mi nije jasno zasto se to desava ????  :ces:  Jadino ako smo trebali na 0.10 i 0.25 ...prem da ne verujem da je to razlog, ipak je na fabrickim merama.....  ne znam da li se kod mene cuje pri takvom rezimu, dugo nisam samarao po gasu, ali mislim da se ne cuje kako god da sisnem gas...  :ces:

Poceo sam da sumnjam u uzubcenost motora.... :ne:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: DrJekyll poslato 28.07.2013. - 09:39
Ma opušteno, čim ima velike promene u zvuku i sada se uopšte ne čuju od 1. do 3., a ranije se čulo...znači da je do ventila bio problem. Možda smo trebali 10-25, al nema veze...ovako je skroz ok.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Zoran poslato 28.07.2013. - 19:01
Žac, točkić ide po bregastoj . Nisam bio dovoljno precizan. Kod skandinavca nije na klackalici nego na podizaču ventila jer je klackalica u glavi a bregasta u bloku. Ovo pišem samo da razjasnim a ne da istjerujem pravdu.  :wave:.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 28.07.2013. - 19:57
Skapirao sam...  :to: :wave:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: maestral5747 poslato 30.07.2013. - 22:15
Citat: saša61beograd poslato 27.07.2013. - 22:00
Naš član Maestral 4757 u prethodnim postovima ima te valjčiće na klackalicama.Njegov je Reno i pretpostavljam da je stariji od 2008.Znači Reno je pravio dve vrste klackalica,nije inovacija nego kako se kome zalomi.

Da stariji je i to dosta, 1999. godina. Megane 1 phase 2, 1,4 e, dakle 75KS multipoint (E7J B626 motor), 8 ventila
Prije par dana okrenuo:
(http://www.pohrani.com/t/2M/r9/L5DtpJu/dsc03459net.jpg) (http://www.pohrani.com/?2M/r9/L5DtpJu/dsc03459net.jpg)
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: DrJekyll poslato 31.07.2013. - 04:23
Sipao sam danas BMB 98 na EKO pumpi i ventili se uopšte ne čuju...ni u jednoj brzini :dobro: zato auto ide kao zver :hihi1:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Keka poslato 31.07.2013. - 07:26
A cijena-prava sitnica  :bonk:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Saša poslato 14.09.2013. - 18:52
Danas je i moj Sandero došao na red za štelovanje zazora ventila.
Posle dužeg pregovaranja, kolega Žac je našao malo vremena da zajedno uradimo zamenu ulja i filtera, a na moje insistiranje i proveru zazora ventila.
U lepom ambijentu i odličnim uslovima za rad, pored obale Dunava, otpočeli smo ovaj 1,5 - časovni rad.
Napominjem da je zadnji servis rađen kod Žive, 17. decembra 2011., na 25.200 km, a ventili nikada nisu podešavani niti je rađena provera njihovog zazora.
Takođe, ovo je i prvi servis odražen u sopstvenoj režiji, van ovlašćenog servisa.
Kilometraža: cca 37.000, godište 2009.
Posle skidanja kućišta filtera, izgled motornog prostora (usput) možete videti na ovoj slici:

(http://s23.postimg.org/herl681vb/pre_rada.jpg) (http://postimg.org/image/herl681vb/)

Posle skidanja dekla ventila, usledilo je prvo iznenađenje:

(http://s23.postimg.org/ldosp1qif/pocetak.jpg) (http://postimg.org/image/ldosp1qif/)

Klackalice trećeg ventila (kod Renault-a se broje od menjača? Svašta...) su pobegle graničniku, odnosno lisnatoj opruzi koja bi trebala da ih drži u centru:

(http://s23.postimg.org/w9g6kebg7/klackalice.jpg) (http://postimg.org/image/w9g6kebg7/)

Žac mi je rekao ono što sam i ranije čuo: Rešenje sa ležajevima na klackalicama je izuzetno loše i nepouzdano.
Pošto je Žac-ov Logan bio pored mog Sandera, dogovor je brzo pao: Žac se ponudio da zamenimo kompletne klackalice i da on uzme (na svoj rizik) ove sa Sandera.
Pristao sam, ali smo prvo ipak proverili zazore na Sanderu.
Pre provere, imao sam utisak da je auto malo "kilav" i da mu treba jako puno vremena za ubrzanje, dok se u isto vreme ventili uopšte nisu čuli.
Slede rezultati provere:

1. Us 0,15  Iz 0,10
2. Us 0,15  Iz 0,09
3. Us 0,15  Iz 0,12
4. Us 0,15  Iz 0,11
* Žac je na poklon od mene dobio Snapon-ove kontrolne listiće izuzetne klase tačnosti, pa su rezultati zato u stotim delovima milimetra.

Posle brze zamene klackalica Logan - Sandero, i podešavanja zazora, a pre zamene ulja, probao sam auto vožnjom od par km.
Istini za volju, ja ga retko vozim, ali je razlika bila - osetna.
Svi zazori su podešeni na Us 0,15, iz 0,30.
Auto mnogo laganije prima gas i odziv je mnogo brži.
Usput smo konstatovali i još par stvari vezanih za ostale delove motora, ali o njima - u odgovarajućim temama.

Red bi bio i da se, ovako javno, zahvalim Žac-u na izdvojenom vremenu i radu.
Ja to ovim putem i činim i nadam se da će današnje druženje ostati u lepom sećanju.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Loganovac poslato 14.09.2013. - 20:19
 :ha:  Ovako pacersko rešenje nisam očekivao od Renault-ovih inženjera! Da li je vijak ispod koga se onaj čelik izvukao bio dobro pritegnut?

Inače, nije čudo da ti je auto živnuo, pitanje je kako je treći cilindar tako i radio, pa mogao si da pogubiš klackalice! Uostalom, zazori su svakako bili manji od propisanih...


Ama, nešto drugo kontam - vidi ti đavola Žaca: ubedio čoveka da su ležajevi na klackalicama loše rešenje i uzeo ih sebi!  :doh:


:Smiley: :Smiley: :Smiley:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Saša poslato 14.09.2013. - 20:36
Ako se malo bolje pogleda slika, vidi se da klackalice šetaju po nosaču. Mislim da onaj limčić nema načina da drži na mestu klackalice, zavrtanj je bio stegnut kako treba.
Klackalice su se same vratile u normalan položaj posle okretanja točka za četvrt kruga.
Zamena klackalica je, naravno, šala.  :ziveli:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 14.09.2013. - 21:03
Sale...kralju...  :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley:   samo klackalice nisu sala...eno klackaju se na mom Loganu..  :laugh:  :crazy:

Da, ja sam bio iznenadjen suvise malim zazorom izduvnih ventila...skoro da se ventili nisu ni zatvarali na ugrejanom motoru..posebno na drugom cilindru..  da li je plin uzrok takvom drasticnom potonucu istih??? Ili je fabrika lose nastelovala..  :conf:

Zasto su klackalice bile van ose ventila...ostala je misterija, posle okretanja motora su se uredno "slozile" na mesto.  :ne:  Nadam se da ce tu i ostati...mozda nije lose posle par hiljada skinuti dekli i pogledati da li su u osi..

Evo i par sliKica sa mog skromnog telefona...


PS: Sale druzenje je bilo super..posebno onaj deo kada smo gledali pumpu visokog pritiska kako cepa sve zivo sa onog metala.... zao mi je sto nisi ispuskirao Passat-a  :laugh: :laugh: :laugh:

Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: saša61beograd poslato 14.09.2013. - 22:45
Normalno je da kod TNG-a izduvni ventili "tonu" u sedište.Zato se češće šteluju i tu ne vidim problem.Problem,zanimljiv i ozbiljan je zašto su klackalice pobegle iz ose.Ja ne bih čekao par hiljada km da ih proverim.Da li neko ima ideju zašto se to desilo.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 14.09.2013. - 22:47
Da, auto na plinu vise i brze trosi sedista ventila...ali ipak 0.20 mm. za 37 000 km...malo mi je mnogo..  :ces:

Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Loganovac poslato 15.09.2013. - 07:42
Po toj računici za onih 700-800 hiljada kilometara, koliko su pojedini naši članovi prešli vozeći na TNG, ventili bi završili u karteru!  :lol1:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 15.09.2013. - 08:57
Pa onda koji je tvoj argument zasto su izuvni ventili bili na 0.10, a jedan cak na 0.09 mm....
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Loganovac poslato 15.09.2013. - 10:01
Ne znam šta jeste ali cenim da to nije. Možda su loše podesili ventile fabrički, možda nekakvo sleganje u periodu razrade, možda kvalitet obrade...  :ne:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: kiconix poslato 15.09.2013. - 11:30
Opet neko prepucavanje.
Nema to veze sa plinom, na kraju krajeva ima članova koji voze samo na benzin pa kad su štelovani ventili, zazori su bili katastrofa.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 15.09.2013. - 12:29
U tom slucaju, automobili iz fabrike izlaze sa nepodesenim zazorom.....trebalo bi odmah po kupovini podesiti zazore ventila... i kod mene su bili pretegnuti ali ne toliko...da sam znao, prestelovao bih ih jos 2007.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: kiconix poslato 15.09.2013. - 12:48
Upravo to i kažem.
I kod mene su bili pretegnuti kad sam ih štelovao na 30000.
Nema veze sa plinom a zašto je to tako  :ne:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: DarioGTI poslato 15.09.2013. - 12:55
Sastavljeni su u ponedjeljak ili petak  :D
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Loganovac poslato 15.09.2013. - 13:15
Šta da kažem - kupili ste pogrešan motor! Kakvo štelovanje ventila, kakvi bakrači???  :baeh:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: kiconix poslato 15.09.2013. - 13:20
Ko zna, zna.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 15.09.2013. - 13:28
Citat: Loganovac poslato 15.09.2013. - 13:15
Šta da kažem - kupili ste pogrešan motor! Kakvo štelovanje ventila, kakvi bakrači???  :baeh:

Ne reci dva puta, mozda kod tebe i nema zazora...  :lol1:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: kiconix poslato 15.09.2013. - 13:43
Ne bi valjalo da ih ima.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: Loganovac poslato 15.09.2013. - 14:33
 :doh:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 15.09.2013. - 14:52
Citat: kiconix poslato 15.09.2013. - 13:43
Ne bi valjalo da ih ima.

Znaci ne valja da se ventil zatvara do kraja....interesantno.  :ces:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: kiconix poslato 15.09.2013. - 14:58
Ok, odosmo u  :offtopic:.
1,6 16v ima hidraulične podizače, mislim da znaš šta to znači.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: zac poslato 15.09.2013. - 18:47
 :doh:  a da..njegov je sa hidro podizacima..  :bonk: :bonk: :bonk: 

Uzas...na mestu Loganovca bih obavezno promenio glavu motora..i stavio od 1.4  :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru 1.4 MPI
Poruka od: trajce poslato 15.09.2013. - 21:06
Citat..i stavio od 1.4
I klackalice i klackalice
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Veterinar poslato 24.11.2013. - 16:05
Pre tri dana su mi naštelovani ventili. Ne znam kakvo je stanje bilo, ne znam kakvo je sada. Majstor podešavanje smatra svojom tajnom, a ja se ne bunim, jer sam ga odabrao zbog poverenja koje imam... Znam da mi je rekao da dolazim na štelovanje na 20000 km, što ću poslušati. Ne pišem sve ovo zato što mi se piše, nego zbog jedne činjenice. Auto leti. Ide bolje mnoogo, imam utisak kao da je čipovan. Nema laganih vibracija u praznom hodu koje sam primećivao ranije (kao veoma blago variranje obrtaja). O potrošnji još ne mogu ništa reći, ali imam utisak kao da imam pod haubom drugi motor.
Što se vibracija tiče, napominjem da sam radio i veliki servis, novi su španeri i roleri, pa možda i to ima uticaja...
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 24.11.2013. - 16:36
Kada ventili imaju značajan zazor, kraći je period otvorenosti ventila. Motor tada radi više kao kamionski. Ima manju snagu. Kada zazor podesite na fabrički deklarisan, motor radi lijepo i žestoko ali se zna desiti da malko poveća potrošnju...
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: nik poslato 29.12.2013. - 13:21
Odradio danas sam.
Stanje na startu
I   us0,25   izd 0,23
II  us 0,30  izd 0,28
III us 0,23  izd 0,28
IV  us 0,23 izd 0,33

Poslednji put śtelovano u AK Kompresor pre 27000 km
Izduvni su, u globalu bili OK, ali zato usisni  :banghead:
Mene vise ne budu gledali.
Auto sada radi tiśe, ne čuju se ventili. Kad ga probam negde na uzbrdici I na otvorenom javlham utiske o snazi, ali bi, imajući u vidu stanje usisnih, trebao da prodiśe.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: zac poslato 29.12.2013. - 13:29
Tako su oni i podesili, ne moguce da su utonuli usisni a izduvni ostali relativno dobri...znaci po servisima sve podesavaju na 0.25-0.30  :doh:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: zac poslato 09.05.2014. - 14:44
Danas nasem forumasu @astmario,  podesio zazor ventila na Sanderu 1.4 2009 godiste.
Auto je presao oko 65 000 km. , a poslednji put podesavanje je vrsio auto centar Ziva, na 32 000km.
Zateceno stanje:

1. cil. usis. 0.20  , izduv. 0.15 mm
2. cil. usis. 0.20  , izduv. 0.10 mm
3. cil. usis. 0.25  , izduv. 0.20 mm
4. cil. usis. 0.15  , izduv. 0.15 mm.

Svi usisni podeseni na 0.15mm a izduvni na 0.30mm.

Pored podesavanja zamenjen filtert vazduha i izvrsena kontorla svih fluida u autu....
(antifriz na minimumu, motorno ulje blizu minimuma!) - antifriz se vidi na poslednjoj!

Evo i par slika da ne bude suv post.

Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: astmario poslato 09.05.2014. - 16:59
Samo da zahvalim kolegi Zac-u na intervenciji, rekao bih da definitivno auto ide bolje nego pre cele operacije. Nista specificno sto bih mogao navesti, ali nekako bolje zvuci i poteze na niskim obrtajima, visoke slabo koristim :)
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Loganovac poslato 09.05.2014. - 23:04
Videćeš da i troši manje nego pre. Ljudi, ne treba vam tuning - naštelujte ventile!  :to:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Rimad poslato 20.07.2014. - 06:30
U nekim postovima se spominje da se vaga pravi reodslijedom 1-2-3-4, a u nekim 1-3-4-2. Koje je ispravno ili nije bitno?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: david poslato 20.07.2014. - 08:43
Presao 43000km jos nisam stelovao ventile..
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 20.07.2014. - 08:47
  1-3-4-2, brojiš od zamajca prema zupčastom remenu. Mada što se tiče ventila mislim da ćeš isti rezultat dobiti kada bi brojao i od zupčastog prema zamajcu ... :wave:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Rimad poslato 20.07.2014. - 09:05
@Zoran, hvala puno.

Jutros sam pokušao štelovati ventile i nisam siguran kada imam vagu, iako sam pročitao sve postove, pa sam ostavio. Pokušaću naći videozapis na internetu.

U jednom postu se spominje da se točak ne smije okretati u suprotnom smjeru. To sam radio  :banghead: - nadam se da nisam napravio neki kvar.

Neko je postavio sliku gdje se spominju dvije metode: "metod maksimalno otvorenog izduvnog ventila" i "metod klackalice ventila na vagi" ( http://www.daciaforum.in.rs/index.php?action=dlattach;topic=708.0;attach=11198;image ). Imam osjećaj da bi prvi metod bio lakši, ali opet ne znam dok ne završim.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 20.07.2014. - 09:16
Ja podešavam metodom max. otvorenog izduvnog ventila , mada i metoda vage treba biti dobra.
Ako auto dižeš na dizalicu, ubaci u 5. i ključem za stezanje točkova okrećeš (najbolje desni) točak i sve ide kao po loju. Još ako imaš vremena da prethodno izvadiš svjećice i malo ih očistiš te podesiš zazor, bilo bi ti još lakše jer tada nemaš kompresije uopšte.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Rimad poslato 20.07.2014. - 09:19
Šta znači da je izduvni ventil maksimalno otvoren, da li znači da je maksimalno podignut (prema gore) ili nešto drugo?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 20.07.2014. - 09:22
Da je uguran maximalno dole.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Rimad poslato 20.07.2014. - 09:31
Hvala.  :too:

Tako i na onoj slici izgleda (maksimalno prema dole), pa me bunilo prema dole, a otvoren   :c:.

Znači, 1-maksimalno otvoren,   3- šteluje se usisni,  4 - šteluje se izduvni, a i ostatak kako je na slici priloženo.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 20.07.2014. - 09:38
 :to: :wave:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Loganovac poslato 20.07.2014. - 11:16
Citat: Rimad poslato 20.07.2014. - 09:31
Tako i na onoj slici izgleda (maksimalno prema dole), pa me bunilo prema dole, a otvoren   :c:.


Na slici je jasno pokazano da se ventil otvara kada je pritisnut nadole, tada se pečurka odvaja od sedišta ventila i  otvara prolaz gasovima. Obe metode su jednako dobre jer je u oba slučaja ventil koji šteluješ potpuno zatvoren, odnosno sa maksimalnim zazorom.Kada dovedeš ventile jednog cilndra "na vagu" malim pomeranjem radilice levo-desno (BTW sumnjam da bilo šta može da se ošteti okretanjem radilice u suprotnom smeru, pogotovo ako su svećice skinute) uočićeš da se ventili njemu naspramnog po principu 1-3-2-4 uopšte ne pomeraju, dok se na ostala dva cilindra uvek jedan ventil pokreće. E ti ventili koji se uopšte ne pomeraju su u poziciji za podešavanje zazora - taj cilindar je "naspraman" onome koji je "na vagi". Nadam se da razumeš šta napisah  :ne:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Rimad poslato 20.07.2014. - 15:56
Završio sam štelovanje (76 800km) - štelovano prvi put. Malo bolje vuče  :dance:. Ne znam na koliko je bilo, nije mi se dalo precizno mjeriti, ali je bilo potrebno štelovati.

Morao sam nabaviti nastavak za external torx, veličina E12 (označeno plavom bojom) i za torx, veličina T50 (označeno žutom bojom):
(http://s18.postimg.org/94u2znizp/slika_1.jpg) (http://postimg.org/image/94u2znizp/)

Kupio sam Elring metalni dihtung (platio 15KM - oko 7.5€). Prema ovom linku, izgleda da je lažnjak  :ces: :
http://www.elringparts.co.uk/original-and-imitation/
pošto originalna naljepnica je u boji, a ova kod mene nije (uvoznik za BiH Jurprom).

Ovako izgleda kada se skine poklopac:
(http://s2.postimg.org/5sjrv8z5x/slika_2.jpg) (http://postimg.org/image/5sjrv8z5x/)

Da li treba ovako izgledati - previše mi nešto suho?  :conf:

@Loganovac, moraću se malo skoncetrisati da vidim šta si napisao, pošto nemam baš u glavi šta se događa u motoru.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: nik poslato 20.07.2014. - 16:19
Citat: Rimad poslato 20.07.2014. - 15:56
Da li treba ovako izgledati - previše mi nešto suho?  :conf:

Sve je to OK. Prska tu žestoko kada motor radi, ocedi se kada stoji.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 07.08.2015. - 10:57
Drustvo,
Ovih dana hocu da prestelujem ventile. Imam dva pitanja:
1. Metalni, gumeni ili plutani dihtung?
2. Da li preko dihtunga mazati silikon za visoke temperature (majstor ga je mazao zadnji put, a dihtung je bio nov)?
Naslov: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: petar313 poslato 07.08.2015. - 16:14
I ja treba da stelujem ventile ovih dana. Kupio sam nov metalni u Reno Sava.
Po meni, metalni je mnogo boljeg kvaliteta.
Prošli put sam stavio neki drugi i nije se dovoljno dobro pokazao. Zamastio se motor pomalo.
Ne treba ga ničim mazati. Metalni dihtung je presvučem nečim gumastim.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: zac poslato 07.08.2015. - 18:01
Nicim se ne maze...sto se tice izbora dihtuga, mislim da je sve jedno...samo da je nov...metalni ima perforaciju koja se deformise stezanjem te je on jednokratan. Plutani se moze vise puta stezati.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 09.08.2015. - 07:29
Metalni - ničim se ne maže.
Plutani - ničim se ne maže  i tokom godina rada se obično zalijepi i prilikom skidanja se pocijepa .
Ako se namaže (recimo mastim), neće se zalijepiti i može se upotrijebiti više puta ali hoće motor biti malo "musav".
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 09.08.2015. - 07:42
Tako sam i mislio. Majstori mnogo vole da primenjuju neke, samo njima jasne, inovacije.... Hvala na odgovorima!
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 18.08.2015. - 05:35
Unapred se izvinjavam sto pisem post za postom, al' imam muku pa bih molio za savet...

Naime, pre nekoliko dana sam prestelovao ventile, po preporuci sa foruma na 0.15mm usisne i 0.3mm izduvne. U voznji I uopste u radu nisam primetio nista specijalno. Ali ono sto sam primetio I sto me bas nervira su sledece dve stvari:
- motor teze pali kad je hladan (duze vergla) - pre stelovanja je palio bukvalno na pola kljuca
- pri voznji na benzin, prilikom naglog dodovanja gasa cuje se "skljocanje" ventila; na TNG se ne cuje nista

Sta mislite u cemu je problem? :ces:

P.S. Nesto se razmisljam: klackalica se pomera gore-dole toliko koliko moze - hod joj je direktno zavistan od brega na bregastoj osovini. Ako se zazor ozmedju ventila I klackalice podesi na vecu meru, da li to znaci da ce se ventili manje i kasnije otvarati, pa da odavde dolaze problem koje sam gore pomenuo? Drugim recima, ne znaci li da veci zazor znaci manje otvaranje ventila? :conf:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Keka poslato 18.08.2015. - 05:47
Treba uzeti u obzir i temperaturnu dilataciju ventila i ostalih komponenti, koje delimicno neutralizuju zazor koji se postavlja na hladnom motoru, a da ventil ostane zatvoren, inace ce izgoreti.

Ukoliko primetis razliku zbog lose nastelovanih ventila, takav motor je na dobrom putu u vecna lovista.

Lupaje ventila pri radu na benzin je najverovatnije posledica loseg benzina, TNG u zavisnosti od smese ima oktanski broj izmedju 95 (cist butan) i 112 (cist propan).

Za probu sipaj neki od onih od 98 oktana pa vidi kako se ponasa (ako si siguran da je majstor dobro nastelovao).
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Loganovac poslato 18.08.2015. - 06:55
I da podsetim na veoma važan detalj - zazor ventila šteluje se na hladnom motoru. Ako se nije dobro ohladio, imaćeš "Zoran" simptom, pola milimetra zazora.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 18.08.2015. - 11:43
Auto se "hladio" 6-7 sati pre stelovanja. Doduse, u garazi je bilo preko 30C kada su ventili stelovani. Stelovao sam ih sam (prvi put na Daciji, a vise puta na Renou 4 kog sam vozio desetak godina). Trudio sam se da stelovanje bude sto pedantnije i maksimalno precizno odradjeno.
Sta da radim, da li da ih prestelujem na 0.1/0.25mm? Da li da vratim dihtung poklopca koji sam pre par dana, kada sam ih stelovao, zamenio ili da kupujem opet novi? Da napomenem, dihtung poklopca je metalni...
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 18.08.2015. - 13:12
Metalni, bolje kupi jer će ti balaviti.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: zac poslato 18.08.2015. - 19:31
Objasni nam kako si podesavao zazore ventila?

Sto se tice dihtunga, bolje menjaj ako ponovo skidas..
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 18.08.2015. - 20:21
Metodom na "vagu", 1-4 4-1 2-3 i 3-2. Merni listici su prolazili uz malo otpora, onako kako sam ovde procitao. Da li si na to mislio?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: zac poslato 18.08.2015. - 20:44
Da da, ok, pomislio sam da si negde gresio, pa da zato imas los rezultat..po ovome bi trebalo da je ok.. Jedino ti ostaje da na hladno, znaci ostavi auto preko noci, skini dekli i prekontrolisi sve zazore... i vidi da l isu ok...to sto si stavio na 0.15 i 0.30  ne pravi problem, ja licno svima podesavam na tu meru... i nisam imao primedbi..
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 18.08.2015. - 20:50
Aj' bas cu da probam... Javljam sta ssm uradio. Hvala na savetu!
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: zac poslato 18.08.2015. - 21:08
 :to:

PS" E da, dobro se setih...kakvi su ti merni listici (spijuni) ..ako si skoro kupovao, pojavili se neki kineski koji nemaju veze sa merom kojom su oznaceni...ako su ti novi, a ti onda pozajmi negde neke proverene...kapiras.. svasta je danas moguce.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 19.08.2015. - 04:25
Listice je jos pre 40 godina kupio pokojni otac u DDR. da bih bio.siguran u tacnost, skinuo sam ih sa osovinice i merio sam onim delom do rupe, koji uopste nije amortizovan i izguzvan od merenja. Ma sve san odradio kako treba, ali se sve vise dvoumim dal' da ga uopste proveravam, jer ce se za koju hiljadu km ventili i onako pritegnuti... Iskreno, bas me nervira ovo duze verglanje... :badmood:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: hobbista poslato 23.08.2015. - 12:07
Da li je problem postojao i pre zamene svećica? To što su nove ne znači (na žalost) i da su dobre.
Prvo očisti senzor pa vidi da li je problem rešen. Za leptir i step motor ima vremena.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Bata83 poslato 09.12.2017. - 19:29
Moze li neko da napravi tutorijal za stelovanje ventila, znam teoriski kako se to radi ali nisam imao nikada prilike bar da vidim kako je to u praksi. Problem mi ostaviti kod majstora posto mi je auto jako potreban
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 09.12.2017. - 20:54
Bilo bi dobro da staviš nov metalni dihtung dekle ventila
Na YouTube ukucaj Regurilovka klapanov na Reno Logan.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Raja poslato 09.12.2017. - 21:26
Citat: Bata83 poslato 09.12.2017. - 19:29
Moze li neko da napravi tutorijal za stelovanje ventila, znam teoriski k

A zar ga nema na prvoj strani?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 10.12.2017. - 07:00
 :bonk:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Bata83 poslato 10.12.2017. - 11:39
Ima objasnjeno na prvoj strani sa sve slikama ali sam mislio da se snimi detaljan video gde se vidi polozaj bregaste za svaki klip.
Za ovakve noobare kao sto sam ja.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: kiconix poslato 10.12.2017. - 19:19
Odes do prvog majstora i pitas kako se steluju ventili na fici ili jugu 45.
Sve je isto.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: vukstefanovic poslato 16.10.2018. - 19:38
Aj da se i ja ukljucim. Da nije malo konfuzno traziti koji su ventili na vagi pa stelovati tamo neki koji je po redu. Zar nije lakse ici redom i doterti prvi klip u gornju mrtvu tacku i tada su sigurno oba njegova ventila zatvorena. I tako redom za svaki cilindar posebno? Cisto razmisljam drugacije pa ako ne moze tako odma recite da neko ne pogresi.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 16.10.2018. - 20:28
Kako znas kada je klip u gornjoj mrtvoj tacki?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: szs poslato 16.10.2018. - 20:40
Ne može na svakom motoru. Neki imaju tzv ventiliranje tj nije im potpuno zatvoren izduvni ili se tek skroz zatvara na baš na 00. To postoji da bi napravio bolje inicijalno potsisavanje a time i bolje ventiliranje (izbacivanje sagorelih gasova)
Dakle...Niije svaka gornja mrtva tačka sigurna za štelovanje. Sigurnije je ako ne znaš redosled da gledaš usisni ventil kad otvara (onaj bliži tebi tj nosu) . To jje usisavanje a onda ideš do donje mrtve pa nastaviš do gornje gde je paljenje. A za to ti treba štap u cilindru....
Što mu dodje isto ali malo drugačije opisano.
Cilj je da oba brega budu SIGURNO što dalje od klackalice
Onako kako je opisano na strani 1 nema greške i ne treba dodatni alat  :ne:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: vukstefanovic poslato 17.10.2018. - 07:48
Eto brzog odgovora :) kod mene u Zr KPM Automobili odrzavaju Dacije pa cu se obratiti da provere ventile. Ne bi bilo lose ako ima jos clanova iz Zr da preporuce dobrog majstora koj bi privatno odradio posao.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: nik poslato 03.11.2018. - 15:11
Topik o stelovanju ventila kod majstora premesten u adekvatan podforum
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg208938#msg208938
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 27.08.2020. - 20:15
Da podgrejem malo temu... Danas sam se cuo sa Martinom iz Jakova vezano za totalno levu temu i zapricali smo se za stelovanje ventila, s obzirom da ovih dana treba da ih stelujem. Pitao me je na koje mere ih stelujem i kad sam mu rekao 0.15/0.30 rece mi covek da je pogresno... Kaze, treba stelovati na 0.20 i usisne i izduvne. Totalno sam se zbunio sad... :huh:
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Loganovac poslato 28.08.2020. - 07:14
Predlažem da Zoran kad naiđe u ove krajeve svrati do Jakova pa da se njih dvojica dogovore.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: slavko_bgd poslato 28.08.2020. - 08:17
Za motor K7M 1.6 8V:

Usisni ventili 0.10 - 0.15mm, bez obzira novi ili stari.
Izduvni ventili 0.25 - 0.30 mm bez zamene, ako su novi zatežu se za 0.05mm na 0.20 -0.25mm.
U praksi, koriste se merni listići manje vrednosti koji prolaze kroz zazor sa laganim otporom.

Moguće dve metode podešavanja: "vaga" ili "izduvni potpuno otvoren", nema razlike.
Provera i podešavanje "na hladno".
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 28.08.2020. - 09:01
Slavko, pretpostavljam da isto vazi i za motor 1.4?
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: slavko_bgd poslato 28.08.2020. - 09:32
Moguće da jeste ali nemam 100% proverenu informaciju za 1.4. Ovo što sam napisao je iz neke prastare sveske vezano za održavanje motora sa ugrađenim plinom.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: blagojevic poslato 01.09.2020. - 11:34
Podeseni ventili na 0.1/0.25, po Slavkovoj preporuci da listici lagano prolaze. Obrisana greska "Funkcionalni kvar katalizatora" i ugasen Check engine. Kalibrisane gasne dizne.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: nik poslato 16.02.2021. - 22:18
Topik o stelovanju ventila kod majstora premesten u adekvatan podforum
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg227096#msg227096

Ovde samo ako je DIY.
Naslov: Re: Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru
Poruka od: Zoran poslato 01.07.2021. - 12:43
Štelovanje ventila (0.10 i 0,25).Posljednji put štelovani prije stotinjak hiljada km. Samo 3 komada su povećala zazora za 0,05mm . Skoro nikakvu razliku u vožnji nisam primijetio.
Posao odrađen u vlastitoj režiji.