Podesavanje pokazivaca nivoa gasa

prethodna tema - sledeća tema

kovdejan

Nemam h-s dijagram niti termodinamicke tablice za TNG inace bi vrlo lako moglo da se utvrdi koliko se menja odnos tecne i gasne faze u rezervoaru pri promeni spoljne temperature. Posto su dnevne oscilacije temperature kod nas reda velicine desetak stepeni celzijusa pretpostavljam da taj uticaj nije veliki i da se prakticno u ovom slucaju moze zanemariti.

Videcu ovih dana koliko kosta novi senzor pa ako nije skupa rabota mozda se nece sve na ovome zavrsiti. Pala mi je ideja da senzor moze da se fiksira onom samolepljivom folijom sto se lepi sa obe strane pod uslovom da lepak lepo hvata za mesing. :)

Loganovac

#16
Menja se odnos tečne i gasne faze u rezervoaru, naravno da se menja, ali je to samo objašnjenje kako ti se prema pokazivaču "nakotio" gas u rezervoaru  :Smiley:
I kad kažemo da u rezervoaru ima toliko i toliko litara gasa misli se samo na zapreminu tečne faze, naravno, i to je ono što indikator treba da pokaže. Zbir zapremina gasne i tečne faze jednak je zapremini rezervoara i tu nema šta da se meri  :doh:  A ako hoćeš da znaš masu TNG-a u rezervoaru, najlakši način je da ga staviš na tariranu vagu...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

CitatKada sam držao u ruci senzor i zaokretao ga oko svoje ose, mogao sam da ga dovedem u položaj u kom crvena lampica signalizira 5-7 litara preostalog gasa, što bi bilo potpuno zadovoljavajuće. U ovom slučaju došlo bi do drugog problema. Tada bi mi poslednja, četvrta lampica za pun rezevoar, trajala dosta duže od preostale 3 jer senzor tada ne bi mogao da dosegne maksimalni položaj plovka. Međutim, ovo rešenje bi bilo daleko zahvalnije jer bih tada znao da kada mi se upali rezerva imam još 50-80 kilometara fore da sipam gas. Sada mogu da pređem i više od 200 kilometara na otvorenom putu što zna da se otegne i na nekoliko dana i poprilično je nezahvalno.

Svodi se na isto, da u odredjenom momentu ne pokazuje kako treba.

Poenta moje price (za one sa jeftinijim ulaznicama) je da u konkretnom slucaju boca i MV (odnosno plovak) nisu najsrecnije upareni i zato dolazi do nelinearnog pokazivanja goriva, a senzor kao svaki glupavi senzor samo detektuje ono sto mu kazuje plovak. Dolazimo do osnove cele price, a to je da zapravo treba nastelovati (ili pravilno upariti) plovak i rezervoar, koliko je moguce.

Npr Lifam ima cilindricne rezervoare precnika 270-360 mm, a toro rezervoare precnika 580-630 mm, visine 180-250 mm. Vrlo uprosceno gledano, kad stavis isti MV na bocu visine 180 i 250 mm, na prvom ce dodirivati dno i pokazivati rezervu rezerve, a na drugom ce u istom polozaju zapravo biti na xy cm od dna (ako uopste moze da dosegne dno) sto zavisi od polozaja otvora za MV, koji sigurno nije isti na obe boce. Senzor ce procitati sta mu kaze plovak, i dolazimo do greske.

Kod mene konkretno ima 1 crvena lampica i 4 zelene. Zelene traju oko 100-125 km svaka, a rezerva se pali na potrosenih 40 litara gasa od "punog" rezervoara, tj. od rezerve do tandrkanja ventila ima oko 40 litara gasa. Boca je od 65 litara, odnosno 50 litara korisne zapremine, sto znaci da se rezerva pali na 10 litara.

U pocetku sam i ja razmisljao o stelovanju ali sam odustao iz dva razloga: prvo navikao sam da mi pali rezervu na 10 litara, drugo bolje da imam 10 litara rezerve pa da se vozim 2 dana nego da mi upali rezervu i nestane gasa posle 20 kilometara u nekoj nedodjiji. Da se ne upustamo sada u pricu koliko je zdravo ostaviti uredjaj bez gasa, odnosno trositi "mulj" sa dna rezervoara i voziti na isparenja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kovdejan

Ja sam se navikao na 15 litara po gradu, ali me na otvorenom strašno nervira. Dogovorio sam se sutra da idem u servis i objasnio im šta želim da uradim, tako da ćemo moža zajedno uraditi celu operaciju. Meni je idealno da ima oko 7 litara rezerve što ti daje dovoljno prostora da odeš na pumpu, a da ne staješ bezbeze, a i opipljivo je koliko još možeš da pređeš sa kolima pa ne razmišljam dva sata da li da stanem na pumpu ili da produžim do sledeće i tako redom...

kovdejan

#19
Evo mene opet. Bio sam prošle nedelje do servisa, međutim, pošto sam došao pred kraj radnog vremena na licu mesta nismo mogli da uradimo ništa. Konsultovao sam se sa majstorima i rekli su mi da ukoliko odsečem ušice senzora ne gubim garanciju, tako da sam dobio zeleno svetlo da uradim nešto na svoju ruku. :) Da krenemo redom.
Alat:

http://img16.imageshack.us/img16/380/img1189o.jpg
Prvi korak:

http://img35.imageshack.us/img35/7581/img1191c.jpg
Podešavanje položaja:

http://img94.imageshack.us/img94/3294/img1193.jpg
Sredstvo za fiksiranje:

http://img260.imageshack.us/img260/6254/img1194.jpg
Konačan rezultat:

http://img16.imageshack.us/img16/8201/img1196pu.jpg

Zadovoljavajući položaj sam dobio iz drugog puta. Prvi put sam sipao 6 litara plina i tražio položaj kada se pali crvena lampica. Međutim, iako sam mislio da sam tako došao do toga da će se crvena lampica paliti na 6 litara plina u rezervoaru rezultat je bio drugačiji pa se lampica palila na samo 3 litra što mi je bilo suviše malo. Onda sam odlepio senzor i zalepio ga u novi položaj negde između položaja kada se fiksira zavrtnjem i položaja kada sam ga prvi put zalepio. Rezultat je da se crvena lampica počinje paliti negde između 9 i 8 preostalih litara, a da počinje stalno da gori crveno negde između 5 i 6 litara preostalog plina. Sve u svemu, sada sam zadovoljan. :)
Ukoliko se još neko odluči da ovako podešava senzor i ako lepi super lepkom neka lepi samo po ivicama senzora. Dakle, prvo se stavi senzor u pravi položaj, a onda se samo sa strana na spoju sa multiventilom nanese tanak sloj lepka. U suprotnom ne verujem da će moći da se odlepi tako lako ukoliko nekada bude bilo potrebe. Ja sam ga lepio po ivicama i bukvalno sam mogao da ljuljam kola gore dole pokušavajući da ga odlepim dok ga nisam potkačio šrafcigerom. :)

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Na kraju priče, LandiRenzo Li02, toro boca (Poljska) 41,5l, multiventil OMVL - može li se podesiti pokazivanje nivoa plina u boci (na koliko da pali rezervu)?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

Može se pokušati kao što je uradio "kovdejan".

Proizvođač je već u Garantnoj knjižici napomenuo da tačnost pokazivanja nivoa nije predmet garancije.Razloga je mnogo, a osnovni je taj što je GAS ALTERNATIVNI POGON, dakle princip "sipaj i vozi" i ništa negativno ne može da se dogodi ako se gas potroši do kraja.

Tačno pokazivanje benzina je već druga priča. Ostanak bez benzina vas ostavlja na putu a neretko izaziva pregorevanje benzinske pumpe, dakle velike novčane izdatke.

Pozdrav,

ppejic

#23
Rekao bih da je meni doticni senzor crko!

Kada su bile one ogavne 'ladnoce, upali se meni crvena lampica za TNG, rekoh imacu za josoko 70km u gradu pa cu sutra prekosutra napuniti. Medjutim, prekosutra krenem ujutru na poao, upalim auto a pokazivac kolicine TNG pokazuje 3 zelene. Pomislih, ajde naglo je otoplilo, plin se zagrejao...dok zamaknem za raskrsnicu opet ce se upaliti crveno. vozio sam se jos 3 dana tako i nikako da se upali crvena. Odem u servis, lik skine poklopac boce, kad on stvarno stoji na malo vise od pola, pa mi kaze da eto poklapaju se znaci sve je u redu. Meni je to bilo malo sumnjivo, al ajde neka bude. Veceras odem i natocim skoro 20L TNG, multiventil nije ni poceo zvrcati, upalim auto, aono opet pokazuje isto, skinem poklopac na rezervoaru, ocitam na skali, i dalje je na polovini.

Sta mislite? Bice mi bas nelagodno da putujem a ne znam koliko imam u rezervoaru.

Apsolutno sam siguran da sam imao TNG na rezervi, jer pratim potrosnju i znam otprilike koliko sam potrosio., tj koliko mi je ostalo.

Peja

Loganovac

Cenim da te zeza plovak. Ako je to slučaj, nije pametno da ga puniš do vrha jer neće da ograniči punjenje nA 80% (nabiće ga "do čepa"), pa ti preporučujem da ga voziš tako da manje dopunjavaš nego što trošiš, a u servis što pre (poželjno bi bilo da odeš sa praznim TNG rezervoarom). S druge strane, sutra bi trebalo da u jednom pravcu potrošiš preko 20L gasa, pa nije greda da ga u polasku nabiješ do vrha, jer ćeš ga za sat vremena vožnje na autoputu taman svesti na 80%, odnosno "pun" rezervoar i to pre nego što se gas u rezervoaru "opasulji" i počne da se greja i širi. Ako baš pretera u širenju, imaš multiventil pa ćeš malo više usput da vonjaš po merkaptanu  :lau:. S treće strane, kakav je problem i ako ostaneš bez gasa, ima TNG pumpi gde god hoćeš, u Kovinu OMV, u Pančevu već šta nema, na autoputu nekoliko, potroši brate i neki mililitar beMzina, valja se...  :whistling:
Znači, posle razmišljanja u pismenoj formi, preporučujem ti treću varijantu. Kad sam ja mogao letos da vozim 1000km na benzin, valjda možeš ti desetak-dvadeset... :dobro:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kovdejan

Probaj da ga napuniš do vrha kao što je Loganovac rekao, iz iskustva znam da se može desiti da pomogne... :)

Keka

Ako i punis do vrha, obavezno odmah potrosi najmanje 20% zapremine rezervoara da ne bi curilo u atmosferu.

Ako je plovak busan i tone, onda ne bi trebalo da pomogne punjenje do vrha.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Znaci, danas na putu za Kovacicu je "propistao" nadomak cilja, a pri tome je pokazivao 3 (od 4) zelene. Prethodno, da potsetim, je od "rezerve" skocio na te 3 crte sam od sebe.
Elem, kada sam na putu kuci, natankao 30L (80% zapremine rezervoara) TNG ukljucila se i cetvrta zelena LED,  i sve su ostale upaljene do Nisa.

Peja

slavko_bgd

Pejo,
da li ti je na plovku mali senzor(vidi slike koje je okačio "kovdejan" ) ili je veliki senzor koji pokriva celu skalu plovka i ima crnu kazaljku?
Ako te ne mrzi, slikaj i okači sliku.
Pozdrav

ppejic

#29
Veliki senzor, kablic dodje bocno. I on stoji na MAX

Zanimljivo sledece, plovak je pokazivao rezervu, pa je prilikom sledeceg paljenja auta pokazao 3 zelene.

Edit: Plovak je poceo ponovo da pokazuje tacno. Kako sam u Kovacici upumpao 30l TNG, presao 269.5km do kuce (od toga 24km na BMB)
sinoc je iz cista mira poceo da pokazuje 1 zelenu i povremeno palio 2 zelenu (to bi znacilo da imam jos 12-14L u rezervoaru).
Offtopic: prosecna potrosnja TNG nazad do kuce (malo kroz Pancevo i kroz Nis) bi bila onda 13L/245km = 6.9L/100km @ 85km/h

Peja