CNG

prethodna tema - sledeća tema

dekiv68

Nekada (za mene ne toliko) davno jedina pumpa u Beogradu za TNG je bila u Ovči ili klik-klak ručna pumpa pa pretači iz obrnute boce, pa se ipak vozilo na plin

kiconix

Bilo davno, pre 20 godina ali nije bila za CNG.

Bata83

Malo da ozivim temu, proslo je sada vec dosta vremena od pojave cng-a i interesuju me iskustva sa pomenutim gorivom tj. sistemom. Potrosnja,isplativost, popravke. Zapao mi a oko fijat evo 1.4 sa fabrickim uredjajem pa nesto razmisljam da udomim mog cadju.

kiconix

Isto kao tng, malo cistije, jeftiniji km, manje pumpi.
Veci problem je atestiranje istog.

slavko_bgd

Potrošnja: oko 20% jeftiniji km u odnosu na LPG i kažu da je manja potrošnja benzina u odnosu na LPG. "Kažu" ali niko nije potkrepio podacima. Znamo da je CNG isparljiv na mnogo nižoj temperaturi od LPG-a pa ranije prelazi sa benzina na CNG, čak su i priključci za grejanje isparivača redukovani. Sa druge strane znamo i da veliki broj uređaja paralelno uz CNG ubrizgava i benzin, tako da je teško doći do nekih iole merljivih podataka; 
isplativost: svako računa svoju. Uslov CNG vozilo meni bi bila  godišnja kilometraža od najmanje 25kkm ali u lokalu, u dometu raspoloživih stanica za punjenje.
popravke: skuplje nego za lpg i malo kvalitetnih servisa koji bi to održavali
nedostaci: veliki masivni rezervoari, relativno mala autonomija prema zapremini rezervoara, plus ovo što je napisao kiconix: premalo stanica za točenje u Srbiji i komplikovano atestiranje naknadno prepravljenih vozila ( za OEM izvedbe ne znam)
rizici: naknadna prepravka benzinca na CNG je mnogo kompleksnija od prepravke na LPG. Greške se plaćaju ozbiljnim kvarovima motora. Malo je pogodnih motora za prepravku na CNG kao što je npr PSA 2.2 litarski 4-cilindraš koji na CNG radi gotovo identično kao na benzin.

Ako bih za sebe birao pogon na CNG, u ovom trenutku bih isključivo kupio fabrički proizvedeno vozilo sa tim pogonskim gorivom.
Lično bih voleo da Srbija prepozna benefite CNG-a kao pogonskog goriva koje je čisto, jeftino i dostupno.
Po nekim saznanjima do kojih sam došao lutajući internetom, najveći benefit od upotrebe CNG-a bi bio u kombinaciji dizel-metan.

dekiv68

Kada sam pre neku nedelju radio 5-godišnji pregled TNG instalacije u CMV AMSS čini mi se da su mi rekli da je atest CNG boca na 4 godine.
Znam da su CNG metalne boce mnogo teže zbog većeg radnog pritiska ali ne znam da li su i koliko pojeftinile boce od ugljeničnih vlakana, koje su mnogo lakše i ne moraš da imaš veliki auto da bi ih ugradio, a da ne preopterete vešanje auta :conf: