Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Jasno.
Znači, dobili ste od atestatiraca potvrdu na običnom belom A4  papiru a od ABS-a na kućnu adresu Uverenje, nešto ovako:
http://www.abs.gov.rs/doc/ispitivanje/Uverenje.pdf. Jel' to to?

Veterinar

Ne mogu da otvorim fajl (reč je o mojoj nesposobnosti da instaliram odgovarajuće programe). Dobio sam danas uverenje, ali ga nisu slali na adresu, nego pozivaju telefonom da se dodje po njega u AMSS (u Ruzveltovoj sam obavio sve).

Pre mesec dana ugradili smo TNG uredjaj. Stag 200 (mislio sam da je 4+, jer je tako navedeno u "akciji" na sajtu), Tomasetto, boca Atiker 45 l. Cep je izveden na braniku, na crnom delu i svidja mi se kako to izgleda.
  Pokušavao sam da odradim sve korake vezane za atest odmah po ugradnji, ali bi mi u AMSS redovno odgovorili kako ne znaju kakva će procedura biti i koliko će sve da košta. Kad su saznali čekali smo još desetak dana da serviser koji je ugradio uredjaj nabavi neophodne forme obrazaca i izjava o prepravkama.

Sa neophodnim papirima koje sam dobio u servisu, izjavama i sl. uputio sam se konačno ka AMSS u Ruzveltovoj. Stigao sam tamo nešto pre 9h, na red došao oko 11h iako je pre mene pregledan samo jedan automobil. Opušteno.

Automobil je slikan spolja, zatim motorni prostor (kontrolisali su sve (počev od brojeva i podataka koji su ispisani na crevima)). Nakon toga, automobil je podignut. Razlozi zbog koji nije mogao da se završi pregled tog dana bio je sledeći (tj. bili su)...

Multiventil stoji na boci (ili uz nju, kako god) i bio je okrenut ka zadnjem desnom točku. Naizgled je sve delovalo OK. Medjutim, da bi se multiventil slikao, mora da se skine zaštitna plastika kojom je prekriven. Zbog blizine točka bilo je moguće samo delimično odvojiti plastiku i zbog toga sam vraćen u servis gde je uređaj ugrađen. Ponudio sam u atest centru da ja skinem točak i da oni slikaju, ali rekli su mi da im multiventil mora biti dostupan za slikanje i da nikakvo skidanje točka ne dolazi u obzir.   U redu, verujem da to ima smisla. Razumem zašto je majstor koji je ugradjivao uredjaj bio besan, jer je ranije ugradjivao na ovaj nacin i nije bio problema. Opet, ispoštovao je nalog za neophodne prepravke, a uz položaj multiventila zamerke koje su ustanovljene i otklonjene bile su: nedovoljno iznivelisana boca, boca nije zaštićena premazom, bocu bi trebalo izolovati od kontakta sa nosačem rezervnog točka (metal o metal). Moje lično nezadovoljstvo odnosilo se na nered koji je ostavljen na zadnjem sedištu i u prtljažniku i na masu metalnih opiljaka u prtljažniku, ali to nema veze sa ovom temom...
U AMSS su mi rekli da je sve fotografisano i da neću čekati dugo kad se vratim iz servisa, jer je sve zapisano... Došao sam pred garažu atest centra oko 9h (opet), bio je jedan automobil pre mene, na red sam stigao za sat i po. Kako i zašto toliko traje procedura... nemam pojma. Znam da sam bio kao na iglama jer moram da ispoštujem i radno vreme na svom radnom mestu, a u atest centru su zatrpani i ... opušteni. Kontam da se čiči sa Golfom dvojkom žuri i da hoće "samo da pita nešto" i kontam da je Ok što mu serviser odgovara sa: "Izvinite gospodine, ali ovaj gospodin (ja) čeka već dugo, pa sačekajte malo...", ali ne kontam što se rečenica transformiše u "...a šta vas interesuje?", nakon čega oba majstora koji rade isti posao vode razgovor petnaest minuta sa jednim čovekom koji "samo pita" dok stojim ispod auta koji je na dizalici i čekam da se slika jebeni multiventil.
Ok, danas sam prehlađen, pa se nerviram više nego tog dana. Činjenica je da niko (što je retko) ni u jednom momentu nije bio neljubazan (iako je mladji deran prilično drčan, ali i siguran u sebe, što je u redu). Nakon napravljenih fotografija počela je papirologija. Uplatio sam u pošti uplatnice od 3000 i 2x250 dinara. Dobio sam potrebne papire (u skeniranoj reviji SAT u ovoj temi piše koje, ne sećam se) i otišao na tehnički pregled (u AMSS košta 1200 dinara). Nakon tehničkog pregleda vratio sam se u atest centar (to je kuća pored, nisam se morao vozati) gde sam platio 6000 dinara i dobio A4 papir (koji je u autu i za koji mislim da se smatra atestom) sa koga je skinuta nalepnica koja je nalepljena na stub kod vozačevog sedišta. Pre toga mi je rečeno da "atest" nije više kartončić nego je A4 format, što je glupo, ali je tako i mora uvek da se nosi sa sobom.  :ne:
Rečeno mi je da će me pozvati telefonom kroz nekoliko dana da dođem po uverenje. Danas sam pozvan (šest dana je prošlo), uzeo sam Uverenje (rekao bih da sam dobio dva primerka), pa sam išao na tehnički pregled da mi overe potrvrdu koju su odštampali na tehničkom pregledu pre šest dana (takva je procedura). Sad ostaje samo da se sa papirima uputimo na policiji i zamenimo saobraćajnu dozvolu. To je ukratko.

@
Nalepnica koja je zalepljena na stub kod vozačevih vrata se lepi na bocu ukoliko ista stoji u prtljažniku.
@
Multiventil je okrenut ka zadnjem desnom kraju automobila (dakle, pre je bio u okomitom položaju u odnosu na točak, a sada je zakrenut za 45 stepeni ka zadnjem braniku).

madridista

 :ljut:

Svi vozači koji su dobili atest za TNG sistem pre više od pet godina moraju u što kraćem roku da ga obnove, odnosno da dobiju novu potvrdu, jer u suprotnom, neće moći da registruju automobil. To znači novi namet jer je za produžetak atesta potrebno najmanje 6.000 dinara, saznaje "Auto Bild"

Zakonska odredba koja obavezuje vozače da na svakih pet godina moraju da nabave potvrdu o izvršenom pregledu TNG sistema, nedavnim početkom primene Pravilnika o ispitivanju vozila, sada važi bez obzira na to da li je atest ranije izdat na 10 godina.



Što je najgore od svega, vozač koji ne dobije potvrdu o periodično izvršenom pregledu rizikuje da bude kažnjen od strane saobraćajne policije jer se po aktuelnim propisima takvo vozilo smatra tehnički neispravnim!


Redakciji "Auto Bilda" juče i danas javio se veliki broj čitalaca iz cele Srbije sa istim problemom. Vraćeni su sa tehničkog pregleda jer im je od izdavanja atesta za TNG prošlo više od pet godina, iako im je uredno izdat na 10 godina. Prema njihovim rečima, rečeno im je da je tako naložio MUP i da moraju da dobiju potvrdu od ovlašćenih institucija za ispitivanje.


- Meni ističe registracija, a na tehničkom pregledu saznajem da moram da platim 6.000 dinara za produženje atesta. Ljudi iz tehničkog pregleda su mi rekli da spremim dodatni novac za zamenu creva i ventila. U mom gradu ne postoji ovlašćena laboratorija pa sam u poslednji čas uspeo da to obavim u Nišu, u Centru za motorna vozila - priča nam svoje muke čitalac iz Zaječara.
 
Na žalost, mnogi vozači nisu bili te sreće. Pošto niko nije našao za shodno da građane obavesti da je periodični pregled i izdavanje atesta za TNG postao obaveza na svakih pet godina, mnogi nisu stigli da registruju automobil, pa će osim 6.000 dinara za izdavanje potvrde o produženju morati da plate i šlep službu kako bi automobil mogao da prođe ispitivanje u nekoj od ovlašćenih institucija. U Centru za motorna vozila u Nišu, ovlašćenom mestu za izdavanje i produženje atesta je ogromna gužva i termini su prema našim saznanjima popunjeni i cele sledeće nedelje.


O čemu se ovde radi? Zašto neko ko je atest dobio 2008. godine na 10 godina, sada mora da izdvaja novac za novu potvrdu? Zašto građani na vreme nisu obavešteni već se masovno vraćaju sa tehničkog pregleda?


Šta piše u dopisu MUP-a tehničkim pregledima:



U dopisu koji je 12. marta ove godine dostavljen svim tehničkim pregledima između ostalog navodi se sledeće. "U članu 252 stav 1 i 2 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima je propisano-Uređaji za pogon vozila na gas koji su ugrađeni u motorna vozila moraju se podvrgavati periodičnom pregledu kod pravnog lica koga ovlasti Agencija . U skladu sa navedenim, tehnički pregled vozila kod kojih je izvršena ugradnja za pogon na gas ne može biti izvršen dok stranka ne pribavi Potvrdu o izvršenom periodičnom pregledu ako je od datuma izdavanja Uverenja o ispitivanju prošlo više od pet godina. U nekim starim uverenjima organizacije koje su vršile ispitivanje bez ikakvog pravnog osnova određivale su rok važenja uverenja, ali ovaj podatak nema uticaj na obavezu posedovanja potvrde, odnosno istu stranka mora posedovati i u slučaju kada nije istekao navedeni "rok važenja" uverenja, a protekao je duži period od pet godina".



Kako nam je nezvanično rečeno u Ministarstvu unutrašnjih poslova, 12. marta poslat je dopis svim tehničkim pregledima u kome se između ostalog navodi da se vozila sa ugrađenim plinom moraju podvrgavati periodičnom pregledu na pet godina.


Preciznije, dopis je poslat jer je Agencija za bezbednost saobraćaja obavestila MUP da je Pravilnik o ispitivanju vozila počeo sa primenom. Kako nam je rečeno, suština je da u prošlosti nije bilo kontrole ugradnje TNG sistema i da tome mora da se stane na put, jer je to pitanje od velike važnosti sa aspekta bezbednosti.



Koliko god ovo objašnjenje ima smisla, jer je poznato da se proteklih godina auto-gas ugrađivao u kojekakvim nazovi servisima sa nestručnim majstorima gde je bezbednost bila u drugom planu, ipak ostaje pitanje zbog čega vozačima nije ostavljeno dovoljno vremena da se pripreme za nove troškove i da li je možda moglo da se nađe neko bolje rešenje.



Naime, možda bi bilo korektno da je Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula neku kampanju i skrenula pažnju kako tehničkim pregledima, tako i vozačima.


Ipak, tamo navode da se vozačima neće izdavati nova uverenja već samo potvrde o produženju važenja atesta. Kako nam je rečeno, nije bilo potrebe za posebnim obaveštavanjem građana o obavezi produženja atesta, jer se Zakon primenjuje od kraja 2009. godine a Pravilnik koji je počeo da se primenjuje pre mesec dana urađen je još pre godinu dana.  :ljut: :ljut: :ljut: :ljut: :ljut:

hobbista

I pored najbolje volje, nisam u stanju da ukapiram šta se i zašto traži  :banghead:

Imam A-test koji važi 10 godina. Sledeće godine mi ističe 5 godina, što znači da ću morati da uradim... pregled? I da platim koju cifru od navedenih?
I još veća glupost - pogon na TNG mi je upisan u saobraćajnu, što znači da je prošao sertifikaciju. Da je sertifikat istekao, ja ne bih mogao da prođem tehnički, a samim tim auto ne bi bio registrovan. Pitanje glasi: zašto moram da nosim sa sobom onaj papirić izdat od AMSS - Atest?  :cekicem:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

Cifre su koliko čujem cca 6K dinara.
To što ti i ja imamo važeći sertifikat nikako nije razlog da ne platimo "još po jednu turu", zar ne?  :ranting:

A papirić moramo da nosimo jer samo na njemu piše kad je uverenje izdato i do kog datuma je važeće. Tu se ništa nije promenilo u odnosu na ranije.

hobbista

Neću dalje komentarisati, da ne zađem u zabranjenu temu (politiku).

Za papirić znam da su i ranije tražili, ali to ima smisla taman koliko i obaveza da nosim sa sobom račun kada sam kupio auto, ili priznanice o plaćenoj naknadi za registraciju  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

Takođe ne bih ulazio u zabranjenu zonu... :cap:

Razmišljam nešto:debelo sam platio nove tablice i novu saobraćajnu sa čipom, pa se pitam zašto se svi podaci koji se odnose na vozilo ne upisuju na čip?
Tipa: vozilo osigurano, br/datum polise taj i taj, imam TNG, uverenje o ispitivanju to i to, šestomesečni tehnički urađen tad i tad itd, itd... I kad me zaustavi   :cap: ja mu dam saobraćajnu, on je iščita i ako je sve OK   :wave:


Loganovac

Ni to nije potrebno pošto nije moguće registrovati vozilo ukoliko ističe atest. Po logici stvari dovoljno bi bilo da je u saobraćajnoj upisan pogon vozila na TNG i da je datum na registracionoj nalepnici OK.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Dabome.
Kontrolu vozila u saobraćaju, koliko znam, može da vrši samo saobraćajna policija, a koja bi trebalo da bude minimalno opremljena za to da može da iščita saobraćajnu na licu mesta. A ne da mi bude pun automobil kojekakve dokumentacije. Sad u ovom momentu to mi deluje kao da imam LK a pride nosim krštenicu, prijavu stana, venčanicu (ko se udao ;) )...

Loganovac

To ti pričam. Iživljavaju se na nama, valjda kompleksaši koji donose takve gluposti od propisa voze dizlo...  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Da vam ne pričam šta meni traže osim taxi dozvole koja je dokaz da sam taxista  :banghead:

:mojeovce: :mojeovce: :mojeovce:

Aleks

Meni se u junu navrsava 5 godina kako je uradjen atest, a registracija istice u novembru. Da li to znaci da cu morati da odradim taj pregled (ili sta vec), platim 6.000 din, zamenim ventil, creva.... i zesce se iscimam oko svega toga do isteka registracije??????  :help:

Keka

Da bi bio po PS, treba da uradis pre nego sto prodje 5 godina od pregleda, jer kad prodje 5 godina + 1 dan, ti si neispravan, bez obzira na registraciju.

U svakom slucaju ces morati da uradis do registracije.

Sta ces menjati, zavisi od ljubaznih cika u AMSS ili ko vec pregleda. U principu tvoja instalacija ako je prosla onda atest mora da prodje i ovaj kontrolni pregled, zato sto se primenjuju kriterijumi koji su tada vazili.

Ako nesto ne valja, dobijes napismeno, a sledeci pregled ne placas.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks


boxit

Ako nekog zanima da zna - stravične su gužve na obnovi atesta u AMS i MF i Vinči. Ja sam tek danas uspeo da završim na mašincu, od srede sam krenuo da dolazim (nakon što su me vratili sa tehničkog). Nema zakazivanja nigde a urade za dan 10-15 vozila.....
Novitet je nova nalepnica koja se lepi na donj deo B stuba na vozačevoj strani. Sve se slika i slike se šalju direktno u ABS odakle posle 30-60 minuta stiže odobrenje za obnovu atesta. Još jedna važna napomena je da produženi atest važi najduže 5 godina ukoliko boci ne ističe garancija ranije, ukoliko boci ranije ističe garancija - onda važi do tada (znači kraće). Celo zadovoljstvo košta 6.000 dinara i treba doći što ranije, ja sam došao jutros u 8h (od tad im počinje radno vreme) i rekli su mi da više ne primaju. Onda sam išao da molim kao pas i da čekam da nekog vrate sa vizuelnog pregleda zbog loših creva i sl. pa uskočio....završio u 14:30 a radno vreme im je do 13:30, znači opšti haos je u pitanju.
da ne spominjem da već 15 dana vozim registrovan auto sa nevažećim atestom (do danas) jer je neki pametnjaković doneo K*etensku uredbu.
E da, i ovo: ako je neko prvi atest radio u AMS a obnovu radi na MF (kao moj slučaj) ili obrnuto - mora od prve ustanove doneti uverenje (oni to zovu stručno "A4 format"  :laugh1:) a i to zadovoljstvo košta u AMS = 500RSD, na MF = 1.800RSD.
Ne znam da li sam nešto zaboravio, pitajte ako nekog štogod zanima.
Idem sad na počinak, mnogo smaranja i nerviranja sam danas preživeo.