Skorašnje poruke

#1
Styling & I.C.E. / Odg: Koji radio/mp3
Poslednja poruka Loganovac - juče u 19:03
Mali tehnički detalj, TDA nije tranzistor nego integralno kolo.
#2
Styling & I.C.E. / Odg: Koji radio/mp3
Poslednja poruka astmario - juče u 15:23
Malo utiska posle prvog dana korišćenja.

Za snagu nisam merodavan, u mom autu su 4kom hertz malih dvosistemskih zvučnika od 10cm tako da oni ne traže previše snage, sam kvalitet zvuka preko BT ništa lošiji od Sony-a.

Pojačalo je klasika, mosfet, TDA7851 ali naravno sam tranzistor mu dođe džaba ako i ostatak audio pravca nije na nivou, tu nisam ulazio u detalje. Ono što mi se na prvu loptu nije dopalo je hlađenje samog tranzistora, na metalnom kućištu je džep koji je napunjen silikonskom pastom i u koji je tranzistor zagnjuren kada matična ploča dođe na svoje mesto, ali problema su dva, fabrički nema dovoljno paste, i tranzistor nije prišrafljen za kućište kako bi se obezbedilo bolje prijanjanje.

Radio radi, tu se moje iskustvo završava jer ga i ne slušam. Na prvu loptu bih rekao da mi se zvuk na Sonyu više dopadao kod radio prijema, ali nisam se igrao sa DSP-om i EQ. DAB nema.

Što se mikrofona tiče, tu sam se postarao da bude koliko je moguće bolji zvuk:
1. otvorio multimediju i isključio inegrisani mikrofon da ne bi dodatno skupljao buku, krckanje table i slično
2. Pazario na aliju nešto bolji eksterni mikrofon koji je usmeren i zakačio ga za nebo kako bi bio na mekšem zbog udaraca i prenošenja tog zvuka kao i bliži glavi da me bolje čuju. I eksterni koji dolazi uz navigaciju je pristojan, ali tek kada je blizu glave, montaža na tablu je propast.


Posle dana korišćenja, android auto nije gubio vezu, to bih rekao da radi stabilno. Sam android auto već, šta znam, ima stvari koje mi se ne dopadaju, ili ih još nisam prokljuvio:

1. Glasovno komandovanje, nema srpskog pa preopoznavanje komande kada hoću da zovem nekog iz imenika nije uvek idealno.

2. Dual sim, iako u imeniku telefona imam dodeljenju karticu sa koje se koji kontakt poziva, android auto svaki put pita sa koje želim da obavim poziv, tj moram da pogledam ekran i pritisnem ga što remeti ideju minimalne distrakcije.

3. Puštanje lokalne muzike sa telefona, na sonyu je radio A2DP, pustim muziku sa telefona, komande na samom uređaju mogu da premotavaju i menjaju pesme, ovde to iz nekog razloga ne funkcioniše. Možda je vezano za sam plejer, prešao na PowerAmp a ranije koristio native music apliakciju, sa time ću se još poigrati
#3
Svojevremeno su se kupci novih Dacia, ne znajući za ovaj sistem kontrole punjenja akumulatora, žalili da im se povremeno pojačava brzina kabinskog ventilatora kad koče motorom. 
#4
Delovi i održavanje / Odg: Preporuka za novi akumula...
Poslednja poruka szs - juče u 13:27
Na mojem 1.5 sanderu 2016
Da, vidi se da tada dopunjava više
#5
Da li to znaci kada otpustim gas to mogu da vidim kao povecanje voltaze na voltmetru u upaljacu?
#6
Citat: slavko_bgd poslato 18.09.2024. - 19:56"Regenerativno kočenje" je termin koji se koristi kod hibridnih i električnih vozila gde vozač nema direktan uticaj na kočioni sistem ( "ePedal i slični nazivi) jer na dodir pedale kočnice elektromotor menja način rada i postaje generator, tako da se koristi kinetička energija vozila i delimično dopunjuje trakciona ( pogonska, visokonaponska) baterija. Prosto rečeno: vozač stisne kočnicu a elektromotor koči vozilo. Do neke brzine ili pod nekim uslovima, što je stvar programiranja.

Kod ne-električnih vozila dopuna 12V akumulatora radi tako što se akumulator održava na nekom programiranom % , obično između 85% i 95%. Ideja je da se alternator, kao otpor motoru koji troši gorivo, koristi samo najnužnije koliko je potrebno. U praksi: kad vozač stiska gas alternator radi samo toliko koliko mora a nekad se i sasvim isključuje. A kad se koči motorom, tada alternator puni najjače što može.


Kod električnih vozila invertor upravlja motorom. Kadgod smanjiš gas (zatražiš da se brzina motora smanji) dolazi do rekuperacije, kinetička energija vozila se vraća u akumulator (praktično u međukolo invertora koje je kod "običnih" invertora grupa kondenzatora koji se pune iz mreže, a ovde je povezana baterija). A ako u ovom našem slučaju nakon smanjivanja gasa softver maksimalno optereti alternator, i to je način da se deo kinetičke energije vrati u akumulator. Po definiciji to je rekuperacija. E sad  što je elektromotor snage bar neliko desetina kW dok je alternator svega par kW to je druga stvar. I upravo zbog toga se akumulator održava na 85-90%, kako ne bi tokom rekupetacije došlo do prepunjavanja.
#7
Kod Dačije se akumulator kodira ključem 8 ili 10 i gedorom 13. Viljuškasti ključ je za stezanje klema a gedora da se stegne onaj šaraf dole, da akumulator ne pobegne sa tacne. 
Stavi bre nov akumulator i pevaj. 
#8
Styling & I.C.E. / Odg: Koji radio/mp3
Poslednja poruka Sir Oliver - 19.09.2024. - 20:09
Meni ovo odlično izgleda...
#9
Styling & I.C.E. / Odg: Koji radio/mp3
Poslednja poruka astmario - 19.09.2024. - 15:48
Sony auto radio posle godina verne službe otišao u večna lovišta, primarno korišćen za puštanje muzike preko BT i telefonske razgovore.
Gledao cene krštenih uređaja, poskupo u varijanti sa bluetoothom i eksternim mikrofonom, poskupo, plus me nerivra telefon koji petljam po nosacima i drzacima, rekoh kada vec dajem pare uzecu moderniji sistem.
Pazario TS18 multimediju u 4/32 konfiguraciji,9" ekran na Aliju, cena 109e + 30e carine i PDV-a, u cifru je ukljucena i nova prednja maska.

Za montazu je bilo potrebno useci dve plastike kako bi se napravio prostor za veci uredjaj, naravno provuci kablove od mikrofona i GPS antene, ali svw u svemu relativno bezbolno.

Finalni rezultat, ovamo i onamo, ekran je relativno nisko u odnosu na vozaca i pos pravim uglom tako da pogled pada dosta ostro na sam displej, daleko od idealnog ali vidljivo.
Performanse uredja su dobre, 4 jezgra i 4Gb ram-a su dovoljne za udoban rad.
Podržava Android auto, povezan bežično, funcioniše lepo na prvu loptu, malo detaljnije tek kada budem vozio par dana.Bitno da podržava istovremeno navigaciju i radio/mp3.



#10
Vozila članova / Odg: Ostala vozila članova
Poslednja poruka Capriolo - 19.09.2024. - 10:58
Citat: Lazar@ poslato 18.09.2024. - 23:04Nije lose za karavana...Stroga gradska voznja, u najvecim spicevima, sa klimom...



Prosečna brzina od 21,7 km/h i nije tako niska. Imao sam dosta puta prilike prolaziti Podgoricom u vreme gužve, poslepodnevnog špica. Pa i van sezone. Kao vozač ili kao putnik u taksiju. Znao sam često biti u pravoj panici da li ću stići na vreme "na cilj" ( zavisno kuda sam koji put išao). Mislim da je u to vreme i pešak brži od kola i da je nedostižno i prosečnih 15-16 km/h, a ne 21,7 :)