Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

glavonja3

#541
Nabavio sam ulje Elf u Profaku i Purfluks filtere u Zemunu u onoj spominjanoj firmi (da, i podlosku), pa sam mislio da sam obavim ovaj najmanji servis. Zamenio sam filter vazduha, to je bar lako. Ali dalje ni makac. Zapeo sam kod cepa za ulje na karteru. Podigao sam auto, podvukao se, sa desne strane je taj cep. Imam kvaku od vrata obradjenu na brusilici da bude 8x8, staje knap u rupu, dovoljno duboko. Pokusao vise puta da odvrnem, koristim svu svoju snagu, odgurujem se nogama od tocak, ali ne ide. Probao jos jedan covek, opet isto. U ocajanju sam na kraju prskao sa WD40-i nista. "Kljuc" se polako na ivicama izravnava, kruni se...

Da nije "kljuc" premekan, verovatno je obicno gvozdje u pitanju?

Auto je ostavljen u hladu 2 sata posle voznje od sat vremena, da nije problem sto je topao (rasirili se materijali)?

Okrecem li na pravu stranu za odvrtanje, suprotno od kazaljke sata?

zac

Ja sam sebi napravio kljuc od prohromskog zavrtnja M10 i obradio na tocilu cetvrtku 8x8

Sa takvim kljucem i obradjenim imbus zavrtnjem...pa na imbus polugu, i zavrtanj se sigurno odvrce....
Prohromski zavrtanj se u visem kvalitetu od 10.9 celicnog zavrtnja.  :nami:

Pogledaj slike u prvom postu u ovoj temi.  :ziveli:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3725.30

glavonja3

Hvala Zac, sve sam pogledao pre nego sto sam se u ovo upustio. Neki su prijavili da se moze sa kvakom odvrnuti cep, ali meni ni dve nisu pomogle. Takodje sam radi jace sile dodao 30cm cev na kraj kvake, ali jedino sto sam postigao je krunjene cetvrtke (kod prve) i uvrtanje (kod druge kvake).  Vidim karter verovatno zajedno sa motorom kako se pomere (cimanje) kad lezim pod autom ali cep ni najmanje se nije pomerio sa pocetka...

Gledacu da kupim namenski Uniorov alat, ali cu morati nekako iz BG da ga nabavim...

zac

Ma napravi od zavrtnja M10 kvaliteta 10.9 cetvrtku i stavis kljuc, a moze i poluga kolika hoces. 

I kada zamenis ulje, ne stezi toliko kao ovi ludaci po servisima, i ja sam imao problem prilikom prvog odvrtanja...nema potrebe za tim..zato i postoji ona bakarna podloska.
Meni su i filter ulja stegnuli toliko da sam morao skroz da ga pocepam prilikom odvrtanja. Sve se to steze na mnogo manje sile.

saša61beograd

Meni je podloška bila skroz spljeskana ali sam ipak odvrnuo relativno lako,Uniorovim ključem.Normalno je da se motor pomera kad je na mekim gumenim nosačima.
Glavonja3 nemoj pogrešno da me shvatiš,ali ja i posle mnogo godina razmislim na koju stranu se odvrće ili zavrće šraf kartera zbog položaja istog i ležećeg položaja u kome se radi.

oliver83

Kolege imam malu nedoumicu za auto Logan 2006 god. 1.4 mpi sa servo upravljacem ali bez klima uredjaja koji Pk kais uzeti:

-  PK kaiš Dayco 4pk715   za modele (1.4 i 1.6 mpi)  bez klime i servo upravljača
-  PK kaiš Dayco 5pk1750 za modele (1.4 i 1.6 mpi)  sa klimom i servo upravljacem

Unapred hvala

hobbista

Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Udari lagano čekićem po čepu per puta. Najbolje bi bilo da imaš ključ T oblika. Staviš ga u čep, napregneš na odvrtanje i onda udariš u slobodni kratki T kraj aksijalno prema čepu. Na taj fazon se odvrću šarafi na točkovima kamiona  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

VaskezNS

Citat: oliver83 poslato 19.08.2012. - 15:09
Kolege imam malu nedoumicu za auto Logan 2006 god. 1.4 mpi sa servo upravljacem ali bez klima uredjaja koji Pk kais uzeti:

-  PK kaiš Dayco 4pk715   za modele (1.4 i 1.6 mpi)  bez klime i servo upravljača
-  PK kaiš Dayco 5pk1750 za modele (1.4 i 1.6 mpi)  sa klimom i servo upravljacem

Unapred hvala

Ako sajt ne laže, trebalo bi da je sa ovakvim karakteristikama:
http://www.hutchinsonaftermarket.com/e-cat-detail.php?artl_id=4864&view=&fam_id=50027&vehicule=1.4 MPI|1.4_MPI&generation=Logan|10230&moteur=K7J710|14097
Ovo je mesto za sLogan ;-)

dejanz

Optibelt katalog kaze da za logana 1.4 i 1.6 ima 3 razlicita pk kaisa
+ klima + servo (5pk1750)
- klima + servo (5pk1110)
- klima - servo (4pk715)

http://www.optibelt.de/e-book/ZOK_PKW_GB/#/159/

DarioGTI

Ja na E7J bez klime i bez serva imam 3PK715 Gates-ov mikro remen  :ces:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

VaskezNS

Ako tako kaže i Optibelt, onda nemamo razloga da sumnjamo, izbor za Logana 1.4 (motor K7J 710), sa servom i bez klime je:

- kaiš sa 5 "zuba" i dužine 1.110 mm  - a koji proizvođač - tvoj izbor, tj. izbor tvog "novčanika" :nami:

Ovo je mesto za sLogan ;-)

Zoran

Moj sandero ima 4 PK 718, bazni model.
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Nastavak muka oko malog servisa:

Po Zoranovom savetu sa laganim udaranjem cekicem sam uspeo otvoriti cep na karteru. Bilo je lako cim se pomaknuo sa pocetka. Upotrebio sam trecu kvaku, jer su prve dve propale od odvrtanja. Izaslo ulje u razrezan kanistar, ali sad da vidite cuda. Podloska nije kao ova na slici (to je suplja podloska od bakra i kosta 40din u ovlascenom servisu), vec je od sjajnog metala (verovatno aluminijum) i ima po srednjem prstenu gumu ili crnu plastiku.

Zapeo sam kod skidanja filtera ulja marke Motrio. Nije moglo rukom (troje ljudi), sa smirgl-papirom, sa grubim rukavicama, sa uzetom, sa crevom od ves masine (deblje, pa tanje), sa neki velikim klestima odnapred. Samo se filter ostecuje... Posto je proslo nekoliko sati, staro ulje je vraceno a stara podloska je zavrnuta ali ne onoliko kao ranije. Nabavio sam dva kljuca za skidanje filtera, a koje sam u Bogaticu mogao naci: jedan je u obliku podesivog metalnog kruga na drsci a drugi je drska sa gumeno-tekstilnom trakom. Valjda ce pomoci...