Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

Vihor

Ovo "A" je precrtano, to znači da je START/STOP u funkciji samo mu nedostaje jedan od mnogo uslova
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

ajgor bejzik

#421
Citat: Veterinar poslato 04.03.2020. - 22:58
Nije čudno što s/s neće odmah da se aktivira, verovatno će uskoro početi. Jednostavno, neko vreme je akumulator mirovao...  :ne:
Sistem ne može da se isključi trajno, a ne vidim zašto bi se iskljucivao sada.  :ne:
Licno ga ne bih menjao, a po isteku garancije bih kupio povoljniji, ima ih. Mislim da je sad gotovo, čovek je pristao na zamenu.  :ne:
Istina za s/s. Evo, danas predveče je počeo sam od sebe opet da radi. Vezano za akumulator, slažem se da je 22.000 mnogo, video sam da ima i za 15-16.000 Vartini za s/s sistem.
Što se tiče starog akumulatora, danas je proveren u Boshu u Novom Sadu. Proizveden je jula 2015 (neke šifre je čitao), auto je iz decembra 2015 (prva registracija je moja 03/2016) i bio je na 70% snage, šta god to značilo. Za detalje provere treba im 36 sati kažu...čini mi se da je Vihor to isto naveo. I oni bi predložili zamenu.
Uglavnom, mogao sam i za 6.000 bolje proći.
Ljuti se Francuz, a Švaba se buni, jer vozila za gangstere - prave Rumuni!

Vihor

70% je sasvim korektno i nije bilo potrebe za zamenom, stari aku, prodaj sa ispitnom listom bez garancije.
Sa 70% se ćak i u prodavnicama prodaju a kupci nemaju pojma.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

dzule

 Drugari, savet mi treba....
Jutros ostadoh na cedilu sa sanderom.zaboravio, ne znam kako, da iskljucim svetlo....
Jutros ni da se pomeri centralna brava a ni da otkljuca auto...pokusam i sa rezervnim kljucem, ali sipak...posto sam zurio, uzmem zenin auto....sad videh da mi je ostalo svetlo ukljuceno...kada sam se vracao sa posla...
Da li ce biti problem ako ostavim sve ovako, jer se plasim da cu ako otkljucam rucno auto aktivirati alarm, a i pocinje policijski cas, do prekosutra, dobio sam slobodan dan ili da trknem pre pet, otkljucam auto, vratim ablender u nulti polozaj, I da se nadam da alarm stane sam od sebe?
Molio bih brze odgovore, pre 5....

bugi

Kasnim... Sta si uradio?
Kontam da ako nema struje, da se alarm nece aktivirati.

dzule

Nista, posto ga je skroz ispraznilo svetlo, koje se ni ne nazire, kontam da cu ga ostaviti tako do cetvrtka pre podne, upaliti na kablove, odvesti ga do drugara i staviti na punjac....
Akumulator je iz jula prosle godine, nazalost kupljen u nikitiju, tako da nemam bas izbora...
A i poceli prle I tihi:-)

Andrix

Sada ne diraj. Kad budes imao pri ruci auto sa kablovima onda otkljucas na kljuc, i mislim da se nece alarm upaliti, ali kad zakacis napajanje, budi spreman za gasenje istog.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Pošto se totalno ispraznio, kablove prikopčaj preko predotpora (sijalica )da nebi došlo do explozije.
Sam svoj gazda - vazda.

dzule

Zoki, kako to mislis preko predotpora!? Da upalim svetlo?
Sto bi doslo do eksplozije? Kontao sam da prikopcam kablove, pustim par minuta da radi samo davalac I da onda probam da ga upalim....

Zoran

Spojiš +jednog na +drugog. Na -prvog  staviš kabal  pa na kraj kabla recimo staviš sijalicu od fara pa nju nasloniš na - klemu drugog. Tako da struja prolazi kroz sijalicu.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

dzule, ovaj Zoranov predlog jeste dobra ideja da se zaštiti alternator vozila koje daje struju jer sijalica od 55W pri 14V može da propusti manje od 4A struje. Ali to je premalo da bi pokrenuo motor.

Sve što treba uraditi jeste da je:

- motor donatora dostigao radnu temperaturu i radi na "leru"
- svi električni potrošači na donatoru isključeni da bi sva slobodna struja koju proizvede alternator bila raspoloživa za primaoca
- kvalitetni kablovi čvrsto spojeni na klemama oba akumulatora i treba ih u ovoj fazi pažljivo prepipavati rukom da se ne pregrevaju. Ako se pregrevaju:  ili su kablovi i klješta loši ili je ispražnjeni akumulator u kratkom spoju. U tom slučaju odustati od startovanja motora. Ako je sve OK,
- pre pokretanja motora ostaviti spojene akumulatore 10-ak minuta da se ispražnjeni akumulator u vozilu polako dopuni pa tek onda startovati motor. Može se istovremeno "turirati" donator dok se pokreće drugo vozilo ali ne duže od 5-6 sekundi.

Aleks

#431
Najbezbolnije je otići do Lidla i kupiti odličan punjač za 2000din. Pustili su ih u prodaju prošle nedelje i juče ih još uvek bilo u rafovima.
https://cbc.rs/threads/47720-Punja%C4%8D-akumulatora-ako-kome-treba

dzule

Hvala na savetima, Danas cu sprovesti operaciju, pa javljam.....

slavko_bgd

Kad upališ, dovoljno ti je pola sata do 45 min vožnje ( možda malo duže ako voziš sa upaljenim svetlima) na otvorenom da se akumulator oporavi bez dopune, u smislu da može da pokrene motor. To je neko moje iskustvo sa benzincima i akumulatorima 45-55Ah . Obzirom da je tvoj duboko ispražnjen ne bi bilo loše da se , ako ima mogućnosti, stavi na "pametni punjač", da se ploče desulfatizuju. To će ga oporaviti i produžiti mu malo život.

dzule

akumulator je skroz bio ispraznjen.
stavljen na punjac, posle dva sata pokazivao 13V i dve crtice,od pet...ostace na punjacu 24h. pa nazad u auto....
Hvala svima na pomoci