OBD II gasni uređaji

prethodna tema - sledeća tema

Saja174

Evo legao plin. :D

Ugradio sam turski Atiker SafeFast OBD II, prezadovoljan sam kako auto radi i kako se ponaša, razlike u odnosu na benzin rekao bih da nema (ne ide sa mjesta ni na plin ni na benzin :laugh1: ) . Boca je toroidna 48l. Dok se malo proljepša pa budem sve poslikao. Još jedino da mi je vidjeti potrošnju, ako bude oko 10l ili ispod, to bi bilo odlično.

Saja174

Evo sad sam opet vozao, i cini mi se da pri promjeni brzine auto malo cukne, mozda i tripujem. Medjutim, OBD II sistemi posto vide sve karburacije koje salje ECU, koriguju mapu odredjeno vrijeme, pa ako i cuka, 99% je zbog toga. Vidjecemo kako ce se dalje ponasati, medjutim, sa do sada vidjenim sam prezadovoljan. Izvjestavacu i dalje, potrosnja, ponasanje itd., a uskoro budem i poslikao da se vidi kako je sve skupa slozeno (ja sam prezadovoljan, a i danas momak na tehnickom veli da odavno nije vidio ljepse slozen plin). Takodjer, ono sto sam jos pozitivno primijetio, iz auspuha nema onog plinskog smrada koji grize oci, tako da sam i sa te strane prezadovoljan.

Loganovac

Citat: Saja174 poslato 01.09.2014. - 21:31
OBD II sistemi posto vide sve karburacije koje salje ECU, koriguju mapu odredjeno vrijeme, pa ako i cuka, 99% je zbog toga.

Kakve karburacije? Jel čuka samo na gas?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Saja174

Preko OBD II konekcije plinski kompjuter prima sve informacije, o lambda sondama, protoku zraka, okretajima itd., a sa benzinskih dizni ima i informaciju o njihovim intervalima brizganja. Neko vrijeme (prvih 500-1000km) jos uci i dotjeruje mapu i ubrizgavanja, pa dok vrsi te korekcije to se moze manifestovati upravo kao ova cukanja. Mada uopce nisam siguran je li zacukao, mozda samo tripujem. Na benzinu nema nikakvih problema apsolutno, na gasu mi se ovo desilo, ako se uopce desilo.

Loganovac

Ne mogu da se pohvalim da sam nešto u toku sa tim OBDII sistemima, ali impulsi ka benzinskim diznama izračunati su uzimajući u obzir sve što si naveo od informacija: lambda sonde, protok vazduha (zapravo potpritisak u usisnoj grani) i broj obrtaja. Međutim, oni sadrže i mnogo više od toga, jer su izračunati na bazi snimljene radne karakteristike motora koja se naravno ne komunicira OBD-om, pa ne znam u zavisnosti od položaja pedale gasa, temperature vazduha i šta ti ja znam čega ne. U meni poznatim gasnim uređajima ECU sve vreme upravlja radom motora, čak i dok radi na gas. Neka nova kontrolna petlja rekao bih da nosi rizik nestabilnosti  :c0: Možda se to i desilo  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Saja174

Evo kako sam ja to shvatio.

Kompjuter klasicnih sekventnih sistema uzima signale sa benzinskih dizni (x) i ima neku svoju FIKSNU mapu prema kojoj obradi taj signal i salje ga kao (y) na plinske dizne.

Kompjuter OBD II plinskih sistema, uzima signale sa benzinskih dizni, a ima i informacije o svim parametrima ECU-a auta, posto sve to nadgleda, jedno vrijeme steluje svoju plinsku mapu da bi je doveo do savrsenstva, tj. da u odnosu na benzin skoro pa ne postoji razmimoizazenje u radu, u tom periodu dok je steluje auto moze da cuka, trza i sl., kasnije bi sve trebalo biti savrseno.

Keka

OBD je skracenica od On Board Diagnostic, II je verzija protokola.

Ukratko, to nema blage veze sa autokorekcijom mape.

CAN Bus je varijanta gde odredjeni mikrokontroleri medjusobno komuniciraju (iz raznih razloga). Medjutim, ECU na nasim vozilima ne podrzava CAN Bus (mozda imaju noviji 1.2 16V i 0,9 TCe).

Svaki noviji gasni ECU ima opciju autokorekcije, pod uslovom da je prikljucena lambda sonda.

Stariji gasni ECU imaju fiksnu mapu, srednji imaju 3D mapu, gde je treca dimenzija temperatura.

Autokorekcija mape moze da bude dobra stvar, pod uslovom da ide preko CAN magistrale (koju nemamo) i LTFT i STFT, kao i drugih parametara; ali ako glumpava elektronika nesto zabrlja samo na osnovu signala sa lambda sonde, onda ce benzinski ECU propisno da poblesavi.

U svakom slucaju, na praistorijskom K7 motoru radi bilo koja generacija gasnog ECU ako se pravilno podesi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Saja174

#7
Preko OBD II dobija informacije o sondama, okretajima, temperaturi motora, itd. i vrsi korekcije. Uglavnom, za sada auto pici i na plin i na benzin odlicno :too: .

Evo i nekih slika, mada je lose poslikano jer je padala kisa. Uskoro ce biti jos bolje, jos jedino fali slika isparivaca, on je instalisan ispod ekspanzione posude.

           

Keka

Citat: Saja174 poslato 02.09.2014. - 14:35
Preko OBD II dobija informacije o sondama, okretajima, temperaturi motora, itd. i vrsi korekcije.

Slikaj da vidim kako su povezali OBD i gasni ECU  :zloca:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Nikako. OBD2 sluzi za dijagnostiku vozila.
Zasto su nazvali OBD sistem samo oni znaju.
Voleo bih da se Slavko ukljuci u ovu pricu pa da pobrisem sve ovo.

Boqy


Keka

#11
Moguce, ali malo verovatno, na slici je obicno ozicenje, ne verujem da su vukli kabel iz pretinca ispred suvozaca, gde se nalazi konektor. Cemu to komplikovanje kad i uredjaji bez "OBD" dobijaju sve navedene podatke.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Saja174

#12
@Keka

Kabal je vucen od pretinca suvozaca cemu sam svjedocio! Cim se proljepsa vrijeme poslikacu detaljnije, pa i sam gasni ECU, kao i OBD II. Obicni sistemi mozda i dobijaju sve informacije, ali je mnogo lakse i sofisticiranije rasjeci par zica na OBD II, nego li sa svakog senzora posebno i uvoditi ga u plinski ECU.

@kiconix

Je li se preko tog OBD II osim ocitavanja i dijagnosticiranja greski mogu citati i live parametri sa ECU? Upravo to radi gasni ECU, i na osnovu toga jos vrsi te autokorekcije mape. Treba prvo skociti pa kazati hop. :nami:

kiconix

#13
Ja ću prvo da skočim pa ću reći i hop.
Moram priznati da za ovaj sistem prvi put čujem.
Zašto seći kablove od OBD-a kad se može prevezati sve džekom kod ECU-a.
Čekam Slavka.

speedo

Nisam siguran da li igdje piše, pa hajde da upitam, koliko je koštalo ovo plinsko zadovoljstvo sveukupno?