Cudno tocenje gasa

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Sigurnosni ventil otvara valjda na 16 bari, a boca je ispitana na 100 bari. O exploziji nema priče ali o požaru  :ces: na suncu - nije vjerovati.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Zoki, odvalio si cifru samo tako! Zašto bi se rezervoari za TNG ispitivali na 100 bara ako im je radni pritisak 5-6 bara? Koliko se sećam, ispitni pritisak mog rezervoara je 30 bara, a da je to uobičajena (štaviše, zakonom propisana) vrednost svedoči i sledeći tekst:

Citat
U rezervoaru se gas nalazi pod pritiskom od 5 do 6 bara i u tecnom stanju. Rezervoari se prave po strogim standardima. Danas je u Evropi na snazi regulativa R67.01, na osnovu koje se proizvode kako rezervoari, tako i ostale ovom regulativom obuhvacene komponente gasnih sistema.Pomenutom regulativom je propisano da se svaki rezervoar tokom procesa proizvodnje ispituje na ispitni pritisak od 30 bara.Po svom obliku rezervoari mogu biti cilindricni ili toroidalni(u obliku tocka).

Ovo je samo deo teksta na sajtu Ekoluke http://www.ekolukakey.com/publikacije_opsirnije.php?newsArticleID=5
Ima još sličnih tekstova, na primer http://www.lifam-m.com/proizvod.php?id=24 ili http://www.autozoki.co.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=37 , da ne tražim dalje...

Ne isključujem mogućnost da je propisan veći ispitni pritisak za boce bez sigurnosnog ventila, ali to u našim automobilima nije slučaj.
Drugo, nisam siguran da bi čak i sa 100 bara bocom bio bezbedan ako je natankuješ do vrha (mislim bukvalno 100%) pa parkiraš auto po ovom suncu...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Citat: Keka poslato 15.03.2011. - 21:02
Pitanje je da li na papirima i boci pise isto  :nami:

Ukoliko je boca zaista 42 litre, a sipaju ti 48, uzmes fiskalni pa pozoves inspekciju.

Bio sam u ovlascenom servisu, gde sam i ugradio TNG.

Kazu, to sto ti je tocio pretoga po gradu i u Grckoj 25L pa izbacivao, to je bio premali pritisak na pumpi, a to sto ti je sada napunio do 41.8L (od 43) znaci da je pritisak prevelik na pumpi...

Kazu, TO JE SVE U REDU !

Raja

Dobro, ne moraš baš da vičeš.

mrsp

 :Smiley: Šta će čovek kad mu dojadilo

Zoran

Nisam se dobro izrazio a usto baratam podacima iz SFRJ. Pobrkao sam ispitni i pritisak rasprskavanja koji je tada (koliko ja znam bio 100 bari). Stigao je kapitalizam pa su vjerovatno i autorezervari id tanjeg lima.. Bilo kako bilo za ovaj trenutak nisam u pravu, izvinjavam se za krivi navod jer se ovi stari standardi više ne koriste. Loganovac - hvala za drugarsku pomoć da se ove stvari bolje razumiju  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ejvala...   :hall: jednom i ja da budem u pravu  :woo-hoo:
Imaš plaćeno piće u Barajevu ako se pojaviš.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Citat: ppejic poslato 27.08.2011. - 19:02
Bio sam u ovlascenom servisu, gde sam i ugradio TNG.

Kazu, to sto ti je tocio pretoga po gradu i u Grckoj 25L pa izbacivao, to je bio premali pritisak na pumpi, a to sto ti je sada napunio do 41.8L (od 43) znaci da je pritisak prevelik na pumpi...

Kazu, TO JE SVE U REDU !

Idi u neovlasceni.

Kad je mali pritisak, ventil nece da tandrce ali toci do pune boce, posto je malo verovatno da je pritisak u boci veci od onog na pumpi.

Ovo drugo objasnjenje je glupo. Prevelik pritisak mozda moze da savlada ventil, ali je on duzan da tandrce.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Citat: Keka poslato 28.08.2011. - 18:56
...ali je on duzan da tandrce.

na osnovu člana 23 tačka 2, a u vezi sa članom 117 Zakona o...  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Loganovac - hvala za ponuđeno piće ali moram sada raditi jer ću na zimu pauzirati.
Sam svoj gazda - vazda.

ppejic

@keka

Mozda je tandrakao, ali ja nisam bio pored vozila.
Do sada je sam blokirao punjenje na oko 26L..a ovaj put je oterao do 98%.

Jos "zanimljiviji" dodataj obrazlozenju sto puni do 25-26L je bio, pored slabog pritiska, da verovatno u rezervoaru ima jos 5-6L plina. Na moju opasku da uvek vozim dok ne "zapisiti", serviser me je upitao "a da li si siguran da nema ni malo plina unutra, jesi li vozio dok se ne ugasi? "

Mislim... piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipp

saša61beograd

"Majstori"  na pumpama obaraju zakone fizike  sa tečnostima (koje su nestišljive).To mora da zna svako ko je bilo šta kupovao na srpskim pumpama.Pritisci,temperature,promenjljiv sastav...Točenje plina je složeno pitanje,zasnovano na teorijskim,gotovo filozofskim,predpostavkama.Drugim rečima, ne vidi se šta si kupio,zapravo vidi se tek kad odmakneš 300-400 km od pumpe.

Mandrak

Meni u bocu od 54l nikada nije stalo više od 38l (na našim, a 35 na stranim pumpama).
Sigurno je da ostane još gasa u boci jer sam vozio bez problema još oko 1-1,5km uz ono nesnosno pištanje.
Inače, ona crvena lampica za rezervu (naročito u vožnji) se vrlo retko pali.

ppejic

#43
Reklamirao sam cudno ponasanje multiventila. Reklamacija izvrsena u ovlascenom DACIA servisu koji mi je i izvrsio ugradnju TNG sistema. Otisam sam tamo reda radi, jer sam unapred znao odgovor.

TNG sitem je u garanciji.

Odgovor je bio: "znate, to sve zavisi od pritiska na pumpama i od toga koliko oni kradu", "to je sve normalno za multi ventil kod toro boce i mi tu nista ne mozemo da uradimo"

Zakljucak je, noramalno je da na svim pumpama multi ventil izbaci na 25L (od 32 koliko trebalo da stane), a takodje je normalno da ne nekim pumpama (gde je inace izbacivao na 25l) izbaci na 42l (kapacitet boce je 43L).

I sta sada?

Keka

Izbegavaj te pumpe gde izbaci na 42.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!