Podesavanje pokazivaca nivoa gasa

prethodna tema - sledeća tema

kovdejan

Petre, gde su ti naštelovali pokazivač goriva? Mene su vozali  neko vreme, pa sam na kraju odustao i odlučio sam da uradim jer je potrebno samo zarotirati elektromagnetni senzor koji se zašrafljuje na spoljnu stranu plovka. Treba samo da napravim nosač od parčeta lima kako bih senzor mogao da zašrafim na njega.

petar313

koliko sam video, dotezan (otpištan) je neki "šraf". I meni se u startu činilo da ispod plastčne zaštite postoji nešto za štelovanje, ali nisam se usuđivao da sam skidam tu plastiku i istražujem. U pitanju je poljska boca GZWM od 45l.  Ja sam se žalio samo na crvenu lampicu. Četvrta, treća i druga su ok i intervali njihovog gešanja su bili ok, a prva zelena je "bekonačna". Rezerva se nije palila, skoro nikad.

još nisam siguran da li je dobro urađeno. nisam istrošio rezervoar.


kovdejan

#2
Planiram u subotu da probam da odradim, pa ću slikati kako sam rešio ako uspem. Štelovanje se vrši rotiranjem celog senzora/merača oko svoje ose bez njegovog rastavljanja. Problem je što se navoj za šrafljenje na multiventilu ne gađa sa rupicom za šraf na senzoru, pa se indikator senzora okrene na minimum već kada plovak padne na pola rezervoara. Zato mi crvena lampica traje oko 150 kilometara. Sve će biti jasnije kad uslikam. :)

petar313

U pravu si za štelovanje. Koliko shvatam popuste se dva šrafa koja drže "plastiku" i ona može da se rotira.
čudi da nije isti centar rotacije električnog i mehaničkog dela.
Da li ti "plastika" dobro stoji?

kovdejan

Kod mene inače senzor uopšte nije kao kod tebe. Mnogo je manji i mislim da ne može da se rotira u okviru svog kučišta jer je fabrički hermetički zatvoren. Prišrafljuje se samo na jedan šraf koji prolazi kroz rupu izlivenu na kućištu senzora. Rupa za prišrafljivanje se nalazi na ovom crnom delu multiventila što se kod tebe ne vidi jer je celo kućište multiventila prekriveno ovom plastikom. U subotu ako bude lepo vreme da mogu da čačkam kačim slike i javljam šta sam uradio.

kovdejan

#5
Probao sam i na žalost nisam ništa uspeo. Po obodu multiventila ima ivica koja sprečava da se senzor okreće oko svoje ose jer mu smetaju ušice preko kojih se pričvršćuje. Došao sam bio u iskušenje da odlomim jednu ušicu pa da ga prčvrstim super lekom ili da ga vežem žicom preko kućišta, ali nisam hteo da eksperimentišem bar dok ne saznam koliko košta novi senzor u slučaju da ovaj usled eksperimentisanja otpeva svoje. :) Čini mi se da je tvoje rešenje mnogo srećnije od moga jer može da se rotira po potrebi za po 60 stepeni oko ovih šrafova što drže multiventil. Još ako senzor može da se vrti slobodno u okviru ovog plastičnog kućišta, onda je to milina... U mom slučaju je potrebno da se senzor zarotira nekih 20-30° suprotno od smera obrtanja kazaljke na satu. Međutim, kao što rekoh, ušica mu to ne dopušta. :(
Sad kad gledam ovu tvoju sliku nešto mi nije jasno. Kako su uspeli da navrnu onaj šraf preko ovog šrafa sa glavom za inbus?

Evo slika mog senzora po kojem se vidi i princip rada. Na prvoj slici je prikazano kako sve izlgeda kada je montirano. Da su gospoda iz Landirenza ove usice za kačenje zarotirala samo 30° u odnosu na položaj u kome se sada nalaze, sve bi bilo u redu.

http://img19.imageshack.us/i/img1088ts.jpg/

Na drugoj slici se vidi žljeb u kome stoji senzor, rupica za šrafljenje u multiventil kao i sam senzor. Ispod onog žljeba na multiventilu nalazi se metalna osovinica ili šta već koja pokreće magnet na senzoru i na taj način javlja količinu goriva u rezervoaru.

http://img19.imageshack.us/i/img1089n.jpg/

Na trećoj slici se vidi poleđina senzora. Ona dva metalna kružića u senzoru (na slici stoje u pravcu zamišljene vodoravne linije) su u stvari magneti koji se okreću kako se okreće i osovina od plovka u multiventilu.

http://img205.imageshack.us/i/img1090u.jpg/

Sa ovim položajem ušica i rupice na multiventilu, senzor dolazi u minimalan položaj negde na malo ispod polovine zapremine rezervoara i kazaljka u njemu više ne može da se okreće, tako da u tom položaju pali i crvenu lampicu na prekidaču u kabini. Zbog principa rada ne dolazi u obzir neko softversko podešavanje. Samo gruba sila... :)

petar313

Čini mi se da smo otišli u pogrešnom pravcu. Mora da postoji neki lakši način.
Nemoj ništa da lomiš. :nono: 

Serviser je kod mene podešavao to bez alata. Sad mi dođe da odem da pitam.
Po nekom mom razmišljanju, možda je zarotirao ceo sklop ventila (ne znam da li to može). To bi sigurno uticalo na ugao između plovka i ventila i na stanje pokazivača.

Kola mi nisu dostupna do srede. (Limarko farbarski radovi.  :(  )
Planiram da iduće subote ugradim polen filter, pa ću naći vremana da uporedim trenutno stanje pokazivača sa ovim slikama. Moja slika je od pre nekoliko meseci. Ako je stvarno nesto podešavano, valjda ću moći da utvrdim šta.


 


Keka

1. Ceo sklop ventila NE SME da se rotira i dira, posto je postavljen u propisani polozaj!
2. Landi sa Tomaseto multiventilom  :Smiley: :lau: kakve lopuze.
3. I kod mene je isti ovakav MV i vrlo slican davac i ne moze da se rotira zbog usica. Naprotiv, zbog principa rada, ako ne uspe gruba sila, moze da se podesi softverski.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran960

#8
Okretanjem senzora ne dobijate tacno pokazivanje plina u boci jer se tacno pokazivanje steluje preko softvera.Bio sam prisutan kad je majstor ulaskom u softver nastelovao pokazivac koji je u tom trenutku pokazao pravo stanje u boci.Kompijuter je polski stag 4 sonda Lovato isparivac Tomasseto i mogu da kazem da tacno radi kad je puna boca pale se sve zelene lampice kao i crvena na kraju pisti i opominje da plin nestaje.

kovdejan

Ja sam pitao da li može softverski da se podesi, rekli su mi da ne može. Imam i mail u kojem sam ih to pitao, a rekli su mi tako i uživo. Mogao bih jedino da odem u neki drugi nezvaničan servis ali me ipak strah da ne urade nešto pogrešno, a onda ode i garancija. S druge strane, ne znam koliko bi bilo zadovoljavajuće softversko štelovanje. Čini mi se da da kazaljka na senzoru pokazuje nulu kada u rezervoaru ima još oko desetak litara goriva u idealnom slučaju. Moglo bi se naštelovati da se pali crvena lampica kada senzor dođe u krajni položaj koji pokazuje totalno prazno, ali ako je to položaj kada u rezervoaru ima npr. 10 litara ni softverom se ne može podesiti da ide ispod toga. Verovatno se može dobiti nekoliko litara, jer se sad pali na oko 14, 15 litara rezerva jer sam ipak uspeo neznatno da zarotiram senzor. Proveriću ovih dana koliko ostaje plina u rezervoaru kada kazaljka pokazuje nulu pa ću videti koliko mi se isplati softversko štelovanje.

A za Tomaseto ventil. Kada sam ugrađivao plin na Landirenzo sajtu čini mi se da nije ni bilo Landirenzo multiventila nego upravo samo Tomaseto. Izgleda da su sada proširili gamu proizvoda pa proizvode i multiventile. Uostalom, kada se ode na njihov zvaničan sajt i dalje je dosta Tomaseto opreme u katalogu, uključujući i multiventil koji se tu nalazi ravnopravno sa njihovim. S te strane mislim da me nisu zeznuli, ali ko će ga znati. U svakom slučaju na njega se ne žalim, radi... :) Evo ga link gde se vidi da i dalje kod toro boca stoji Tomaseto ventil pored ovog novog Landirenzo. Ipak nisam siguran da li je isti katalog možda bio i kada sam ugrađivao plin, ali kao što rekoh, čini mi se da je tada u katalogu stajao samo Tomaseto uređaj.
http://www.landi.it/repository/document/lpg_mixer_systems.pdf

Shodno priči oko Tomaseto ventila, majstori u servisu su mi rekli da je čitava zavrzlama oko netačnog pokazivanja i nastala kada je Landirenzo krenuo da isporučuje svoje senzore od prilke pre dve godine. Do tada su senzori bili drugog proizvođača, pretpostavljam Tomaseto da bi se slagali sa multiventilom. Verovatno kada su krenuli da prave mulitiventil krenuli su i senzore da prave, ali iz nekog razloga i dalje šalju miksovanu opremu, Tomaseto ventil, a Landirenzo senzor? Verovatno se Landi senzor ne gađa sa Tomaseto ventilom pa zato i greška u merenju. Jedino da tražim Tomaseto senzor da mi neko ugradi, i onako za senzor u garantnom listu piše da ne podleže garanciji. Hteli su valjda na osnovu toga što su napisali da se reše muke oko štelovanja. Servis u kome sam ugradio uređaj je ipak zvaničan Landirenzo distributer, naveden je i na Landirenzovom sajtu i ne verujem da bi se tek tako igrali ugrađujući delove koje Landirenzo nije odobrio pa da izgube licencu ili šta već.

Keka

Pobogu ljudi, od obicne mehanicke sprave koja orjentaciono pokazuje kolicinu gasa, napraviste atomsku fiziku i pokusavate da ga podesite da pokazuje u decilitar.

Da sam na vasem mestu, ja bih na'ranio svinji i ne bih nista dirao.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kovdejan

Pa nije orijentaciona sprava, poprilično je pouzdana. Da se pali na litar, dva gore dole pa i ajde. Ja i ovako sipam i vozim ali jednostavno me s vremena na vreme poprilično iritira, a nekada je čak i neprijatno kada pokazuje da ti je rezervoar prazan a imaš još polovinu goriva.

Keka

Molim kolege Loganovca i Krleta za strucni (masinski) komentar o preciznosti i pouzdanosti mehanickog meraca kolicine tecnosti, gde se isti merac (tj multiventil sa plovkom) koristi na XY razlicitih tipova boce.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kovdejan

   Pazi, odlaziš u offtopic. Nije uopšte stvar da bude precizno na decimalu ili da pokazuje tačno koliko litara ima. Pošto sistem radi na plovak, ako je u pitanju isti merač a boca iste visine ali različite površine osnog preseka,  normalno je da neće pokazati istu količinu goriva. Tačkice na ovom mom meraču se troše poprilično ravnomerno, na svakih 50tak kilometara, što znači da senzor šalje ispravne signale o visini tečne faze gasa, a samim tim i preračunava zapreminu. Problem je što se ne gađaju minimum senzora i minimum rezervoara, tj senzor ne može nikada da "dosegne" dno rezervoara i praktično sva zapremina ispod 15 litara za njega ne postoji. Problem bi se vrlo lako rešio da senzor može da se zakrene za još par desetina stepeni. Ja nigde nisam napisao da želim da mi pokaže da u rezervoaru imam tačno 5 litara goriva, što je nemoguće i zbog samih termodinamičkih karakteristika gasa, već da želim da znam da imam od prilike 5 ili 7 litara goriva kada se upali crvena lampica umesto 15 koliko sada preostane.

   Da senzor može da isprati celu putanju plovka, od vrha do dna, lako bi se softverski naštelovalo da pokazuje preostalu količinu goriva u granicama zadovoljavajuće tačnosti za bilo koji rezervoar uzimajući u obzir njegovu površinu poprečnog preseka. Predviđeni položaj montiranja senzora na multiventil i samog senzora u ovom slučaju se ne poklapaju.

   Kada sam držao u ruci senzor i zaokretao ga oko svoje ose, mogao sam da ga dovedem u položaj u kom crvena lampica signalizira 5-7 litara preostalog gasa, što bi bilo potpuno zadovoljavajuće. U ovom slučaju došlo bi do drugog problema. Tada bi mi poslednja, četvrta lampica za pun rezevoar, trajala dosta duže od preostale 3 jer senzor tada ne bi mogao da dosegne maksimalni položaj plovka. Međutim, ovo rešenje bi bilo daleko zahvalnije jer bih tada znao da kada mi se upali rezerva imam još 50-80 kilometara fore da sipam gas. Sada mogu da pređem i više od 200 kilometara na otvorenom putu što zna da se otegne i na nekoliko dana i poprilično je nezahvalno.

Loganovac

Slažem se da nema potrebe previše razglabati o preciznosti ovakvih merača. S druge strane, i Keka je u pravu - ovakvi indikatori služe isključivo da bi vas bez otvaranja gepeka na vreme podsetili da svratite na pumpu ... Napomenuo bih i da termodinamičke karakteristike gasa nemaju puno veze sa ovime, jer plovak detektuje nivo tečne faze, i to samo ako je ispravan - dešava se da pukne i tada ume da manje ili više uroni u tečnost a to ume da zavisi i od pritiska u boci. Tada pokazivanje gubi svaki smisao. Takođe se slažem da bi trebalo konstruktivno ostaviti mogućnost podešavanja ove inače primitivne sprave prostim zakretanjem...
Još da podsetim da je ovde Keka moderator, znači on procenjuje šta je off...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.