Vazduh u instalaciji za hlađenje motora

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

 :to:

Ovo ja zovem pristupom! Gosn Raja je aktivan član, čak dolazi u nedelju na okupljanje i siguran sam da će ispratiti ovu preporuku.

:wave:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Samo da dodam nešto:
Citat: Raja poslato 04.09.2009. - 11:13
Moj problem je nastao sedmog dana nakon ugradnje instalacijeTNG-a u jednom servisu u to doba na Novom Beogradu. Nepažnjom majstora ili svojim ne poznavanjem problematike oko ugradnje TNG-a Logan je ostao bez vode u ekspanzionoj posudi i kao posledica toga imam vazduha u instalaciji za hladjenje motora.
Rajin problem je nastao usled curenja antifriza na račvi ugrađenoj prilikom ugradnje plina. Za taj deo je odgovoran servis, pa bi on trebalo i da ga reši (odnosno bilo bi u najmanju ruku korektno). Razmisli kako bi se ti osećao (pod pretpostavkom da se ne razumeš u mehaniku).

Ovaj problem sa curenjem antifriza imam i ja, i nadam se da ćemo ga rešiti na sledećem servisu. I bilo je još ljudi koji su se žalili na ovo. Firma bi trebala da se zamisli nad ovim problemom, i nađe neko rešenje (druge račve, druge šelne...).

Pozdrav
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

krle

#47
Citat: slavko_bgd poslato 29.10.2009. - 13:37



Šta znači odgovor pod tri?  Motor se već pregrejao i  ko je onda kriv? Možda vozač, pa treba njemu...(ovo što si sam rekao)

Citat: slavko_bgd poslato 30.10.2009. - 09:19

-Slažem se da ne treba da "klokoće" i  ....
-Na mom CAMPUSU zadnje 3 godine "klokoće" radijator kada se motor upali. Razlog je to što radijator gubi tečnost,ima na jednom mestu malu prskotinu kroz koju curka antifriz.Ne menjam ga jer me mrzi i nemam vremena da vadim i vraćam kompletnu tablu a gubitak tečnosti je podnošljiv.
-G-din RAJA u svakom slučaju treba da uradi sledeće: u ovlašćenom servisu da se proveri prisustvo izduvnih gasova u rashladnom sistemu,koje nepogrešivo otkriva neispravnost glave motora ili zaptivača.

- To smo se i mi složili.
- To što ste Vi gospodine neodgovorni prema svome vozilu i mrzi Vas da zamenite deo na njemu ne treba da znači da se tako ponašate  i prema vozilima korisnika Vaših usluga.
- Zašto ovo Vi niste izneli G-dinu Raji kao mogućnost, odnosno i Vi ste ovo mogli sami da utvrdite bez neke velike ekspertize. Dovoljno je pogledati ekspanzionu posudu.

Raja

Pre svega molio bih sve učesnike da malo prikoče i nagaze na loptu, ozbiljni smo ljudi. Svađom i pretnjama nećemo postići ništa.

Auto i  dalje "klokoće". Otići ću do AC Anđelković pa ću videti šta čovek ima da mi kaže.   

hobbista

Možda sam promašio nešto? Rajo, da li ti auto još uvek gubi tečnost za hlađenje, ili ne gubi?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Raja

Da, gubi vrlo malo, ali gubi. Uslikaću sutra.

hobbista

Čekaj, uslikaćeš? Hoćeš reći da curi negde (tj. kaplje)?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

krle

Slavko je izneo mogućnost otkaza   zaptivača   glave motora.

Koliko je meni poznato vezano za otkaz zaptivača (dihtunga) glave motor, pouzdan znak da je on otišao je "kuvanje" tečnosti za hlađenje u samoj ekspanzionoj posudi, njeno brzo isparavanje, a samim tim i veći gubici tečnosti. Kada se motor ugasi kao propratni efekat se može čuti klokotanje u samoj ekspanzionoj posudi i pojava pare na poklopcu ekspanzione posude odnosno njenom ventilu.



Raja

Kad kažem da gubi malo, znači da vlaži na spoju (na šelni) i ima "krečni  trag" na limu. Slikaću sutra.

hobbista

#54
Preduhitrio me je Krle  :D  Potrebno je uraditi sledeće:
1. Zaustaviti curenje
2. Biće sve lakše posle tačke 1.

edit: Znaš li koliko ti gubi tečnosti (otprilike) na 1.000 - 2.000 km?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Raja

Evo su i sličice.





Curenje i klokotanje je najizrazitije kada je ekspanziona posuda napunjena sa 3/4 i više (u intervalu minimum-maksimum) ili je blizu maksimuma. Iskustvo mi je pokazalo da nivo rashladne tečnosti  držim malo ispod polovine, tada retko klokoće i malo curi. Količina koja curi ili se gubi je oko 1dl mesečno, možda i manje. Šelnu ne mogu više da privijem.

Keka

Mozda je nesto napuklo....bolje idi da ti to pogledaju.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

U svakom slucaju ovako nesto ne bi smelo da se desava. Kao sto rece Keka, pravac servis.

Loganovac

Pre nego što će da otera auto u servis, Gos'n Raja ga je doterao na okupljanje, kod čika Doktora Keke! Prisustvovao sam specijalističkom pregledu kad je čovek za pet minuta pronašao da su cevi za vodu na isparivaču ukrštene! :doh:  Proverili smo na svojim vozilima (tamo gde ne klokoće :wink:), stvarno je kod  Raje naopako! Logično da ne može da se odzrači kad voda struji u suprotnom smeru i tera vazdušni mehur nazad u isparivač umesto da ga ponese u pravcu kretanja i izbaci iz sistema... Dakle, Gos'n Raja će uskoro do servisa gde će tražiti da mu ovo isprave i ujedno da provere zašto curi, a curi bar na dva mesta. A ako ne nađe neki dobar "kršteni" servis u Beogradu koji bi mu ovo odradio, moraće do NS, bilo kod Dore ili kod Keke, koji mu je dao više nego povoljnu ponudu s obzirom na stepen stručnosti i dužinu garancije  :hihi: :hihi: :hihi:
Ovlašćenim (i ostalim) serviserima koji su se nagledali i nafilozofirali u vezi dotične instalacije ostaje samo da se mole da i posle odrađenje intervencije curi i klokoće...  :whistling:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

I, korektnosti radi, da dodamo da TNG uređaj nije ugradio Ekoluka servis. To je samo bio jedan od servisa gde je Raja pokušao da nađe rešenje za svoj problem.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D