Zamena kočionog ulja

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

~~~Ako koristite ulja DOT 3 ili DOT 4, možete ga zameniti uljem DOT 5.1 bez bojazni za kočioni sistem. Takođe, rešavate problem kasnijih zamena jer se ovo ulje ne menja.~~~ sa jednog foruma prekopirao, zna li ko kakvo je to DOT 5 ulje
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Keka

#46
Nemoj da ja prekopiram nesto sa tarabe  :whistling:

I ne veruj svemu sto procitas po forumima.

Evo sta kaze Wikipedia:

DOT 5 is a silicone-based brake fluid.Unlike polyethylene glycol based fluids, it is hydrophobic. DOT 5 brake fluid is not compatible with anti-lock brake systems. DOT 5 brake fluid absorbs a small amount of air requiring care when bleeding the system of air.

DOT 5.1 is one of several designations of automotive brake fluid, denoting a particular mixture of chemicals imparting specified ranges of boiling point. DOT 5.1, like DOT 3 and DOT 4, is a polyethylene glycol-based fluid (contrasted with DOT 5 which is silicone-based). Polyethylene glycol fluids are hygroscopic and will absorb water from the atmosphere, which is necessary to prevent sheer and undiluted water in the braking system, which is very corrosive, also water droplets can freeze in the pipes, thus blocking the system.

            Dry boiling point    Wet boiling point
DOT 3    205 °C (401 °F)    140 °C (284 °F)
DOT 4    230 °C (446 °F)    155 °C (311 °F)
DOT 5    260 °C (500 °F)    180 °C (356 °F)
DOT 5.1    260 °C (500 °F)    180 °C (356 °F)

Da prevedem na naski: razlika izmedju DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 je samo i jedino u tacki kljucanja. Sve navedene tecnosti su higroskopne pa se moraju menjati u odredjenim vremenskim intervalima.

DOT 5 je silikonska, nije kompatibilna sa ABS, umesto vode upija vazduh.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks


petar313


Aleks

Hvala za info, sad je kasno. Kolega isao u profako da kupupuje za sebe neki materijal za svoj auto pa sam mislio da i meni kupi dot ulje. Ali posto nisam imao informaciju koliko mi treba ulja - stvar je propala!  :ziveli:

maestral5747

elf dot 4 ima pakiranje lčitra ili 2 dcl, mamu im lopovsku

Rimad

Pitanje, može li se ispuštati kočiono ulje bez skidanja točkova? Možda da se podvuče pod auto?

Vjerovatno ovakvo nešto ne može ili nije isplativo, jer bi svi tako radili, ali samo da budem siguran.

silent

Meni su u servisu menjali bez skidanja tockova, auto je podignut na dizalicu i sa unutrasnje strane tockova su "bradavice" na kojim se ispusta ulje.

vujanovgoran

Moze se ispustati i bez skidanja tockova, ali je mnogo lakse kada se skine tocak. Sisice su na gornjem delu glavcine, mekog su materijala (mesing, aluminijum...) pa cesto mogu da oblaznu i tada je muka skinuti ih. Zato nemoj da ti bude tesko, nego auto na dizalicu, skines tocak, podmetnes nesto (cigle,panj...) kako bi oslobodio dizalicu, pa sledeci tocak. Poskidas sve tockove, zamenis ulje , izliftiras, vratis tockove nazad, i gotov posao. Sve u svemu pola sata do sat vremena laganice.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

petar313

Ja sam to radio iz kanala. Bez problema. Samo mi je trebao asistent u vozilu da stiska pedalu.

Rimad

#55
Hvala na odgovorima.

Na Loganu imam ABS. U uputstvu mi piše samo da ulje mora biti DOT 4. Da li je dovoljno da je DOT 4 ili postoje (DOT 4) ulja za kočnice sa ABS-om?

Npr. ovakvo nešto: http://www.ate-na.com/www/ate_us_en/themes/20_ate_brake_products/brake_fluid/bf_sl6_us.html

Ili je ovo dodatno poboljšanje, bez obaveze korištenja?

Keka

Bilo koje krsteno DOT4 ulje ce odraditi posao.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Rimad

Pošto se spominjao ABS, da razjasnimo. Ako sistem ima ABS, da li je dovoljno ispustiti staro ulje drukanjem kočnica, dosipajući novo ulje i pazeći da se posuda ne isprazni? 

Neko je spomenuo da provoza auto, naglim kočenjem aktivira ABS (nekoliko puta), pa opet skida gume i zrači sistem. Da li je ovo potrebno ili se samo radi ako nije drukano?

vujanovgoran

Negde na forumu imas vec objasnjeno kako se menja ulje kada je kocioni sistem sa ABS-om, postoji neka sema da se liftiraju dijagonalno. Ako mora posle toga da se liftira jos jedanput, tada ne moras skidati tockove, posto su sisice vec bile odvrnute i nece biti problem malo ih samo popustiti da izadje vazduh. Posle toga obavezno malo isperi sa vodom ulje koji ti je iscurelo na delove glavcine.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Zoran

 :to:, to ulje skida farbu ...
Sam svoj gazda - vazda.