Zamena kočionog ulja

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#30
Da u sistemu ima vazduha zna se čim se dotakne kočnica!

Loganovac

Nisam za upotrebu vakuuma na sisicama kod cilindara na točkovima, u zavisnosti koliko je sisica otpuštena, koliko je navoj kvalitetan i čist i koliki je vakuum, može doći do pojave falš vazduha u cevi uređaja u vidu mehurića. Uostalom, bilo bi interesantno videti kako se u fabrici puni nova instalacija tečnošću, to bi moglo da da pravac...
Više puta sam imao prilike da pročitam uputstvo u kome kaže da se ulje jednostavno ispušta na sisicama kočionih cilindara a u rezervoaru drži na maksimumu. Naravno, u smislu očuvanja životne sredine, sisice bi trebalo dobro očistiti, navući providno plastično crevo i staro ulje sakupiti u odgovarajuću posudu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

trajce

Da, ja kad sam ispustao ulje tj. vazduh iz sistema, na sisici sam imao navuceno providno crevo pa sam tako kontrolisao imali jos uvek zarobljenog vazduha, a ujedno se tecnost skuplja u flasicu.

krle

#33
Pri zameni kočione tečnosti treba poštovati  i  redosled odzračivanja-ispuštanja ulja:

1.zadnji desni
2.prednji levi
3.zadnji levi
4.prednji desni   


Kod vozila sa ABS-om kontakt  obavezno isključiti, uraditi odzračivane-ispuštanje ulja, uraditi probnu vožnju sa nekolio uzastopnih kočenja  (kako bi došlo do aktviranja ventila u sistemu), ponoviti  postupak odzračivana - ispuštanja ulja. 

Aleks

 :hall: :hall: :hall:
Citas mi misli! Planiram uskoro zamenu ulja u sopatvenoj reziji i bas sam se pitao da li treba obratiti paznju na redosled ispustanja ulja. Secam se da sam na Golfu mk1 odredjenim redosledom (ne secam se kojim) odzracivao sistem.
Jel' moze neka preporuka za proizvodjaca ulja?

krle


Andrix

Posle 8 god i dalje kotrljam staru. Dok sam sa caletom vozio ladu samo smo dolivali ulje i povremeno ozracivali i to je tako islo preko 20 god. Moje misljenje je da kad se menja tecnost bilo bi dobro zameniti i gumice, sve o jednom trosku...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

kiconix

Pogrešno mišljenje.
Koliko se sećam, ulje se menja na 4 godine.
Svojevremeno sam pročitao na kantici od DOT4 ulja za kočnice, rok trajanja 1 godina od otvaranja kantice.

Goky

Prema servisnoj knjižici kočiona i rashladna tečnost se menjaju na 30.000km ili 3 godine (bar je tako kod mene).
Postoji i neki Wurth uređaj kojim se proverava da li je tečnost OK ili ne... sonda se spusti u posudu i indikator se pali crveno ili zeleno...
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Peca

Danas sam zamenio kočionu tečnost.
Hteo sam da napravim sud pod pritiskom ali nisam našao odgovarajuci poklopac koji bi pasovao na sudu za kočionu tečnost.
Zato sam improvizovao sa starom unutrašnjom gumom od bicikla.
Presekao sam tamo gde je bila bušna. Jedan kraj, bliži ventilu, sam vezao u čvor a drugi natakao na sud i povezao bakarnom žicom, bolja bi bila nekakva šelna. Pre toga sam špricem izvukao šta sam mogao. U zadnjem delu  je ostalo tečnosti pa sam mislio da će izaći bez problema.
Napumpao sam gumu od bicilka, ne mnogo, samo da nabije malo pritiska a zatim otvorio sisicu zadnjeg točka. Tečnost je lepo curela i zatvorio sam je kada je dobro istekla i postala bistra.
Mislio sam da će ići isto i sa levim zadnjim točkom isto. Dolio sam tečnost,išao sam do vrha da bi prelila u zdnje komore, i ispustio.
Tečnost je počela da curi bistra i zvrnuo sam sisicu. U sudu zatečnost u zadnjoj komori (prema zdnjem levom točku gde postoji i neka cevčica kao za odušak koja je zatopljena) je ostala stara tečnost tamnije boje.
Sa prednjim točkovima je sve prošlo super, dolivao sam pumpao i ispuštao.
Imam ABS i mislio sam da ću morati dodatno da ispuštam vazduh ali posle probne vožnje sve je bilo OK (uopšte nam drukao kočnicu i ispuštao vazduh na sisicama sve sam odradio sam).
Znima me ako neko ima sliku preseka tih komora da vidim da li ću moći nešto da smislim ili ću sledeći put skidati sud kocione tečnosti.


Zee

Sto je toliko strasno ako se izbaci sva tecnost iz sistema pa se dolije nova?
Zar ne moze posle sistem da se ozraci i da se vazduh izbaci drukanjem kocnice i ispustanjem vazduha na sisicama?

Keka

Problem je sto u sistemu postoje dzepovi iz kojih ne moze da se izbaci sva stara tecnost.

Drugi problem je luftiranje sistema sa ABS-om.

Metoda sa starom gumom je interesantna, ali nije bas neophodna, samo odvrtanje sisica na tocku, uz napunjenu i otvorenu posudu, dovodi do curenja ulja slobodnim padom, kad potece bezbojno ulje, ta linija je "zamenjena".

Preporucljivo je izluftirati sistem klasicnom metodom posle svake intervencije na hidraulici. takodje je preporucljivo prekontrolisati stanje paknova i kocionih cilindara pozadi, stanje plocica napred, i izvrsiti razradu i podmazivanje plivajucih bolcni.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Peca

#42
Išao sam danas za BG i kočnica je kao "kamen" bez odzračivanja drukanjem.
Sistem sam stavio pod pritisak da bi tečnost brže curela i time izbegao "kapilarne pojave" ili kako se to već zove. Probao sam na providnom crevcetu da ispuštam vodu slobodnim padom i mehur vazduha je bio zakucan na jednom mestu (koleno ili krivina) a pomerio se čim se protok ubrza, mislim da treba da smislim i nešto jače od stare gume i onda zbogom drukanje.
Samo me buni što nije izašla sva tečnos nego je ostala stara u onoj opisanoj komori (kao da nije spojena sa ostalim).

Nasao sam ovo
http://www.youtube.com/watch?v=4MPw7odyTfw

A ovo je prava stvar
http://www.youtube.com/watch?v=04DZuyzAQDQ

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

trajce

 :to:  :lux: bice mnogo lakse sledeci put.