Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

speedo

Nekad zimus primjetim omanje tragove oksidacije ispod plus kleme. Akumulator je fabrički Rombat i sve što sam radio u ovih preko 9 godina je brisanje prašine sa njega.
Danas raskačim sve, izdvadim akumulator i tek po skidanju plus kleme vidi se količina oksidacije, više nego što sam očekivao. Očistim obe kleme i sve dodirne tačke, nekom spužvicom za čišćenje zagorenih šerpi, nije naročito gruba ali radi posao taman dovoljno. Usput očistim i plastičnu podlogu akumulatora (nisam iskreno ni znao da ima) i sve okolo od prašine.

Preporučujem zahvat svima jer se tek po skidanju kleme i one zaštitne crvene plastike sa kleme vidi prava količina oksidacije - barem je tako kod mene bilo.

Da mi je crkao akumulator u žurbi, vjerovatno bih samo brzinski to očisti i montirao novi, ovako sam se mogao posvetiti i bez žurbe sve fino odraditi.

glavonja3

Blek Hors od 45Ah posle 8 godina i 3,4 meseca nije hteo da startuje kola. Svetli malcice, a voltmetar u utikacu pokazuje 9 i nesto volti pre okretanja kljuca a onda padne na 7 i nista vise nece da radi.

Nadopunjavao sam ga 2 puta godisnje vodom, cistio prasinu i oksidaciju.

Slabo sam ga vozio zadnjih 2 meseca, eto korona moze da ubije i akumulator :)

Loganovac

Znaš kako, on je u kritičoj grupi, ono preko 65, pardon 6.5 godina. Jel si mu stavljao masku? Koliko je bio na respiratoru? :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Vrlo pohvalno za Black Horse. Znatno skuplji brendovi ne pozive ni upola.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Taj dan kad su ga napravili,radnici su bili posebno nadahnuti,a šef nije insistirao na štednji.Sutra se sve vratilo na staro.Sa Black Horse-om je oduvek bilo pravilo da pravila nema.

Andrix

Danas komsija na vrata - da poguramo punta benz, nece da upali. Nija ga palio...ima mesec dana....Ne pitah ga koliko je star, mada ovih dana koliko cujem omasovljena je pojava da crkavaju akku..Moj gura 7-god, na prethodnom loganu je fabr.zamanjen posle oko 6.5 god, crko trenutno na pumpi.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Moj Bugarin izdahnuo posle 44 meseca. Pre neki dan par puta ozbiljno zaštucao, kao ono kad klema nema kontakt pa ne može ni da mrdne anlaser, posle toga par dana OK. Ja lenj da proverim stanje, bar nivo elektrolita u ćelijama, ima poklopce... E pa zato juče ujutro pokušam da krenem na poso kad ono međutim. Šanse nema da okrene. Samo sam ga pogledao, na oko sve u redu. Pozovem kolegu da me pokupi da ne okasnim i posle posla sa kolegom svratim u radnju gde sam ga kupio da opet kupim tako neki jeftin, hiljadu dinara godišnje - nije loše. Ima neki (valjda) Monbat, otprilike ista cena. Čekam uredno u redu, 1.5m rastojanje i sve to, kad ulazi lik, nosi Monbat i spušta ga na pod. Pitam šta je bilo, kaže neće da pali. Dođem na red, nudi mi čovek Monbat. Reko' jel ovakav isti kao ovaj što ga čovek donese na reklamaciju? On slegne glavom a ja nastavim dalje. Jasna vam je situacija, Logana da pokrenem ne mogu, zadržavam kolegu bez veze, nemam vremena da biram, Punto u Beogradu kod ćerke... Odveze me čovek u Delmax, tamo mi radi komšija. Pitam ga šta ima po mojoj meri, kaže Bosch - presečem ga odmah - ne dolazi u obzir, kaže imam slovenački TAB Magic, isto što i Topla i Vesna, odnosno svi su brendovi istog proizvođača. 62Ah 600A oko 8.000 RSD. Može kaže da poruči Vartu Blue za 8.600 ali tek za sutra. Nije valjda? Zgrabim ja onaj akumulator, odnesem u avliji u centru grada i montiram ga. Sreća imao sam u kolima kofer sa alatom, električarskim (ne mehaničarskim), pa sam kleme morao da odvijam minijaturnim francuskim ključem. Kolega (mašinac normano) me pita kako ćuz da otpustim fiksator kad nemam gedoru ili cevasti ključ (a nemam čak ni viljuškasti), kad ono Francuz se setio pa na OK glavu vijka uturio torx, pa sam ga bez problema i odvio i zavio.
Garancija 40 meseci. Dali mi 905 RSD za stari, izašao dakle 7.100 RSD. 2000 dinara godišnje  :ne:
Tek sam kasnije video da je akumulator Ca-Ca, ako sam dobro ukopčao sa sajta trebalo bi da je pogodan za Start-Stop sisteme http://www.tabbaterije.rs/proizvodi/tab-magic-stop-go-akumulatori/
To me sad malo plaši, koliko sam čitao Ca-Ca traži 14.8V punjenje radi potpune rekombinacije, merio sam juče, kao i uvek 14.4V. Pitam se da li je možda to imalo uticaja i na onaj moj grešni Bosch S4...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Akku za start/stop sistem su, koliko znam jaci, kvalitetniji - i skuplji, ali nesto neverujem da im treba i drugaciji alternator. Samo broj paljenja je veci, nista drugo...I ja sam gledao u Bat shopu u Cvijicevoj, imaju Vartu, plavu, sivu i neki nezapamtih koji-totalno mi nepoznata marka. Kaze covek da je po kvalitetu izmedju ova dva Vartina. Sivi sa 40 meseci gar, i minus stari /otprilike/ dodje oko 8000 d. Meni je na ranijem loganu posle 6 god otkazao Rombat, i to stao na pumpu, sipao gorivo, i cvrc-ni lampica da zasvetli. Tako da imam u najavi i ovaj trosak, jer mi je 7.god  Sanderu.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Keka

S&S akumulatori (AGM, EFB) su potpuno drugacije izrade i imaju odredjene karakteristike koje su drugacije u odnosu na savremene CaCa i klasicne PbPb akumulatore. Cak i izmedju CaCa i PbPb akumulatora postoji razlika u naponu punjenja, tako da mi je izbor za akumulator za Kadeta bio prilicno suzen.

Naravno to se sve moze resiti promenom reglera alternatora, ako moze da se nabavi.

Rombat je sa pristojnom garancijom, cena onako...pitanje je samo koliko je svez.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Andrix

Gledam nesto da pazarim jump startere, ili power bank startere, pa sam u nedoumici oko potrebne snage za startovanje moga /1.2 benz-pali iz prve/ motora. Nasao sam neki medju najjeftinijima gde pise "Maksimalna struja startovanja 300 A
Nominalna struja startovanja 150 A", da li je to ok za mene ?? Akku mi je star vec 7 god, pa.....da budem spreman. Hvala
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Keka

#400
Ti kablovi ne mogu ni sijalicu da upale, pogledaj temu u sekciji uradi sam o izradi kablova.  http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=6496.0

Cestiti kablovi kostaju, ako zakaze akumulator, pozoves taksi, upalis na njegove kablove ili te odveze u prodavnicu akumulatora i resen problem.

Od kad sam napravio one kablove, koristio sam ih samo jednom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Imam jedne takve, vec se isplatili.
:wink:

Zoran

Imao sam 3 para kablova za neka se nađe. Jedan dan uzmem i sve ih istestiram preko mase na švajs aparatu na 150 A.  Test je preživio samo jedan par, kupljen od Rusa u Subotici onomad.
Sam svoj gazda - vazda.

szs

Citat: Andrix poslato 23.09.2020. - 16:25
jump startere, ili power bank startere
Keko, Kićo, Zorane
Mislim da je Andrix mislio na ovako nešto
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Keka

#404
Znamo na sta je mislio ali je to mlogo skupo, narocito ako skuplja prasinu na polici. Ovo sa klipa je drek, ti kao stari majstor si poverovao da ova kutija sibica ima bateriju od 69800mAh i da oni kontakti mogu da izdrze struju 300-600A? BTW onom BMW-u motor blago zagrejan  :whistling:

Najjeftiniji jump koji sam video u ponudi je oko 24.000 dinara  https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/pro-user-buster-sc1600a/

Za te novce mozes kupiti 2 premium akumulatora ili 3 solidna, uz kusur za taksi do prodavnice plus kineske kablove.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!