Danas sam nastelovao ventile na mom autu, presao je oko 35 000 km. Sve sam dokumentovao da bi podelio sa vama. Ventili se steluju klasicnim postupkom, kad je prvi na vagi , stelujemo cetvrti, zatim drugi na vagu, stelujemo treci... i tako redom svih osam. Zazor usisnog ventila sam stelovao na 0.10-0.15 mm. a izduvnog na 0.25-0.30 mm. ja sam isao na ovu vecu meru (labaviji ventili), sigurnije je. Evo i slika:
(//)
Ja sam ovo radio na prošlom servisu a ovaj dihtung me došao skupo kao suho zlato. :ljut:
Odličan prikaz,svaka čast!
Da li je zazor mnogo odstupao od propisanog?
Evo ovako, odstupanja je bilo i to: I cilindar usis 0.2, izduv 0.3; II cilindar usis 0.15(dobar) izduv 0.35; III cilindar usis 0.2 izduv 0.3; IV cilindar usis 0.2 a izduv bio pretegnut na 0.2. Sve usisne sam nastelovao na 0.15 a izduve na 0.30 mm. :wave:
OK,hvala.Baš volim majstorske teme!
Dihtung poklopca ventila (dekla) kupio sam u juznom bulevaru 17. u prodavnici TTD, i placen je 500 din. ruke za stelovanje za Dz... :hihi1:
(//)
:respect: :aplause:
Odlično odrađeno :aplause:
E, ova tema je pravo osveženje!
Da li si primetio razliku u vožnji ili radu motora posle ovog štelovanja?
Što se tutorijala tiče, zaslužuje najvišu ocenu.
Nemoj reći da si samo ovo slikavao onako masnih ruku :laugh:
Svaka čast. :respect:
Ja sam to prošli put radio u ovlaštenom servisu ali ubuduće ću sam jer je jednak način kao na mom Renaultu 5 na kojem to radim već godinama.
Samo štelovanje u servisu nije bilo skupo ali ovaj dihtung sam platio skoro 30 Eura. Zavrtilo mi se u glavi kad su mi rekli cijenu
Usput sam skidao i usisno grlo, cistio difuzor, leptir i el.magnetnu ler diznu (step motor) mogu vam reci da je bilo dosta prljavstine u difuzoru i u kanalu lera kod step motora. Sve sam lepo ocistio i podmazao masinskim uljem osovinu leptira, osovinu poluge gasa i sajlu.
Auto sam probao samo u leru (nema se corbe za zezanje :cekicem: ), sutra kad krenem na posao, pa cu videti da li osecam razliku...i napisati :wave:
@stalker
masnih ruku nego sta, posle cistim pucvalom obrisao telefon..i ...k`o nov
PS. Evo i slicica bobine odozdo, dokaz da je Renoova, posto odozgo ne pise nista.
(//)
:aplause: :too:
Svaka cast na lepom tutorijalu... :aplause:
Temeljno urađeno, nema šta. :to:
:aplause: :aplause: :aplause:
Svaka ti dala, majstore! :woo-hoo:
:aplause:
Mi iz Zemuna bi rekli:"Brate Zac,ćale si keve mi!!!"
Je l' to ono: Munze konza, vaistinu konza!
Hvala ljudi, mislim da preterujete, uobrazicu se.... salim se, samo sam hteo da se zahvalim na lepim cestitkama :c:
Svaka čast - čestitam, posebno za krpu na usisnoj grani. Vidi se da si savjesan. Malo lakše bi ti bilo sa ravnim okastim 10 mm. Ja bobinu nisam skidao prilikom štelovanja ventila ali možda je tvoj pristup pametniji.
Mala sugestija - skinem ratkapu pa točak okrećem ključem jer tada ruke manje prljam od blata i pijeska koje nije poželjno u blizini otvorenog motora :wave:.
@Zoran.. Ove ratkapne sto ih imam se jako tesko skidaju i napravljene su od neke krte plastike pa necu da rizikujem bez potrebe vec sam jednu polomio prosle godine, hvala u svakom slucaju. A bobinu sam skidao da bi je pogledao i da bi ocistio dekli i ispod nje. :wave:
Citat: sasa poslato 14.08.2011. - 17:47
Da li si primetio razliku u vožnji ili radu motora posle ovog štelovanja?
Danas sam probao auto, cini mi se da u leru radi mirnije, verovatno zbog ciscenja usisnog sistema, a sto se tice ventila, iskreno i nisam osetio neku razliku, do duse auto mi ide od prvog dana veoma dobro. Razlika sigurno postoji posto sad znam da su svi ventili po PS-u, ali je verovatno toliko mala da se tesko oseti u gradskoj voznji. :wave:
Ja sam hteo da te pitam da li ima razlike u zvuku ventila...tj da li se ventili čuju. Ja od kada sam uzeo auto čuju se malo ventili (...samo da dodam da ja imam super sluh i da sam picajzla za neke stvari :lau: .....) i to me je nerviralo ali sam se posle navikao. Nisam baš ni toliko siguran da su oni fabrički dobro zategnuti pa zato pitam.
P.S.
Koliko naplaćuješ za štelovanje kolegama forumašima? :lau:
Nisu mi se culi ventili ni pre podesavanja, a ni sad. Da li si siguran da se cuju ventili?
A svim dobronamernim forumasima, podesavanje naplacujem druzenjem pored auta dok radim i flasom piva... :to:
Poprilično sam siguran. Uostalom videćemo se na okupljanju pa ćemo da se raspričamo :friends:
odličan tutorijal, poslužit će i za mog meganea, isti je motor. Nikad nije štelovano u ovih 270.000 km, a dihtung malo pušta pa kad je već usput da se i ventili pogledaju
Hvala :D
:ha: kako nisi stelovao tako dugggoooo....
65.000 kilometara,jos nisu nikad stelovani ventili.... :c:
PS:Sta moze biti NEstelovanjem ventila?
Na primer veća potrošnja :hihi1:
Mogu izgoreti sedista ventila i ventili.
Žac, svi te ishvališe za odličan tutorijal,što jes, jes. Ali meni je nešto drugo zapalo za oko. Motor i sve oko njega je na fotografijama potpuno čisto. Svaka čast, da li si ga prao?
Da, svako prolece, posle one silne soli preko zime, u Krcedinu operem motor, a i u toku leta redovno odrzavam motorni prostor.
Volim kada mi je oko motora cisto.
Imam neka pitanja u vezi stelovanja ventila. Ali prvo pohvala za ovaj odlican vodic kolege Zaca.
Zasto ti je trebao novi dihtung poklopca ventila?
Koje listice/spijune da se kupe za motor 1.4MPI? Nemam pojma, ovo nikad nisam koristio, gde se to kupuje, marka, cena i sl.
Pod jedan:
Ako je dihtung dekla metalni (verovatno jeste), kad se montira poprimi oblik dekla i glave.
Jednom kad se skine vise nije ono sto je bio.
Mozes kupiti plutani, ja sam stavljao taj.
Pod dva:
Kad kupujes spijune, kupi ovakve
http://www.pik.ba/artikal/2707829/alati-za-mehaniku-spijuni/
:to:
Slazem se sa Kicom, obavezno novi dihtung. Stari se "stisnuo" i vise ne moze pouzdano dihtovati.
Sto se tice mernih listica (spijuna), ja za podesavanje ventila koristim novu garnituru... iz razloga tacnosti, stare koristim za podesavanje zazora svecica....
Moras nabaviti merne listice sa korakom od 0.05 mm.
Konkretno ovi moji su od 0.05 - 1.00 mm , proizvodi ih Unior i kostaju oko 5-10 evra, u zavisnosti od broja listica. Ovi su kupljeni u Merkuru Bezaniska kosa, kod bazena "11 april"
Bravo Zac! Vidim da si sve radio na parkingu ispred zgrade. Nemam ni ja bolje mesto za rad. Da li je za motor 1.6 isti zazor ventila? Mislim da kod mene ventili nisu stelovani uopste. Nakon pregleda ovih tvojih prikaza mislim da cu stelovanje uraditi sam.
Mislim da je isti zazor i kod 1.6 motora, ali ipak neka jos neko potvrdi!!!
Citat: žac poslato 30.12.2011. - 18:11
Hvala :D
:ha: kako nisi stelovao tako dugggoooo....
A eto nisam. Auto ide normalno, možda bih se usudio i sam to raditi, ali ne kužim ono "na vagi". Ja sam mislio da se to štela tako da se gleda kad je ventil najviše dignut pa onda
Da tako se to radi.Sada sam na putu a detalje cu napisati od kuce.
Pa na vagu ide suprotni ventili od onih koje podesavas.
Znaci kada I cilindar postavis tako da su oba ventila podjednako otvorena, znaci bregovi bregaste su na dole i oba brega istovremeno pritiskaju ventile na dole...zatim nadjes tacku (polako radilicu mrdas levo desno) kada se ventili "dvoume" dali da krenu gore ili dole, tada su na vagi...e onda su ventili na IV cilindru potpuno zatvoreni i spremni za podesavanje. Kad nastelujes taj IV onda ides dalje, II na vagu, podesavas III, zatim III na vagu, podesavas II , i najzad IV na vagu i podesavas I
Nadam se da ti je sada jasnije. :wave:
Aha, znači kada je 1. cilindar na vagi mogu se istovremeno štelati i ispušni i usisni od 4. cilindra jer su potpuno zatvoreni.
Da, sad je puno jasnije, hvala!
Motor treba biti hladan, naravno.
Btw, tako je kod svih automobila ili to ovisi o redoslijedu paljenja (1-3-4-2)?
Da motor treba biti hladan.
Tako je, zavisi od redosleda paljenja.
:too:
U petak kupujem dihtung i krecem u akciju. Gde jos da proverim zazor ventila za 1.6 motor?
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg6384#msg6384
Hvala! Juce sam bio na toj temi i video mere. Hvala!
@trajce, nastelovali ventile??? :kava:
Pa nisam smeo da diram "nista". Nabavio sam listice, skinuo deklu, i radio kako je opisano. Okretao tocak pravio klackalice i proveravo zazore. Nemam iskustva sa ovim pa ne mogu da tacno ocenim koliko lako ili tesko listic treba da prodje izmedju. Malo me je zabunilo i to kod izduvnih ventila, jer kako mi se cini, tu ceone povrsine ventila i pritiskivaca nisu paralelne (kad su ventili zavoreni) sto je verovatno i normalna stvar jer pritiskivac radi polukruzno ketanje i u momentu pritiskanja te povrsine su paralelne. Prosao sam listicima 0.15 i 0.35 preko svakog zazora i to deluje kao ok. Na kraju sam vratio sve nazad, stari dihtung sam namazao uljem. Sledece nedelje idem kod majstora pa ce mi proveriti i to. Eto toliko od mene na kraju povodom ovoga.
Listići trebaju da idu lagano kao kada mažete paštetu na lebac. Znači treba da ima otpora ali vrlo malo :wave:
Teško je to objasniti putem interneta,trebe imati osećaj za filing ili filing za osećaj.
Ako su listići prošli lako ili uz mali otpor trebalo bi da je ok.Loše bi bilo da ne mogu da prođu,da nema zazora.
Zazor ventila proveravas tako da, recimo za usisni ventil zazor treba da je 0.10 do 0.15 mm...e sad uzmes merni listic od 0.10 i od 0.05 mm. obrises ih cistom krpom i spojis, ako oba prolaze sa blagim otporom.. zazor je tu negde, e onda uzmes listic od 0.15 mm i opet onaj od 0.05 mm. ponovo ih spojis i probas da provuces.... ako prodju, zazor je preveliki (ventil treba pritegnuti), pak ako se zaglave-tesko prolaze, zazor je dobar izmedju 0.10 i 0.15 mm.
Znaci ako nisi siguran u osecaj ruke, probas sa mernim listicem debljim ili tanjim za 0.05 i tada si siguran....isto tako, ako je premali (pretegnut ventil) zazor proveris sa 0.05 mm tanjim listicem, u slucaju usisnih ventila to bi bio listic od 0.1 - 0.05 = 0.05 mm.
nadam se da sam ti bar malo pojasnio. :ziveli:
Jedna ozbiljna sugestija - mjerni listići su spojeni sa jednim malim točkićem (maticom) koja može neiskusnom majstoru spasti u motor ako se zanese oko tih listića pa ih previše razlabavi. Sve je to jednostavno samo treba imati na umu i ovaj detalj :wave:.
:to:
Za mene je vrhunac filozofije koliko stegnuti kontra-navrtku.
Ne preterano...recimo, viljuskastim kljucem a da se ne osteti OK-a-navrtke. :wink:
Čekajte dok se vrati Krle, dobićete to "ne preterano" u Nm. :hihi1:
Inače, imam istu dilemu kao i saša61beograd, jer smatram da je ovo osiguranje od izuzetnog značaja na delu koji je, pored velikih inercijalnih sila (više desetina puta svake sekunde velikom brzinom pomera ventil pri tome savladavajući i silu opruge), izložen i velikim termičkim naprezanjima. Doduše, nisam čuo da se ikada nekome odvrnula ova kontra-navrtka, verovatno je svi domaćinski stežu... :ne:
Navrtke za osiguranje zavrtnja za podesavanje zazora ventila se stezu na moment od 9 Nm
Zazor se podesava na hladan motor...idealna temp. 20-25oC
Zazor usisnog ventila 0.10 - 0.15 mm
Zazor izduvnog ventila 0.25 - 0.30 mm
Zazor kod novog-tek montiranog usisnog ventila 0.20 - 0.25 mm
Ovih 9 Nm sam preračunao na dužinu samog ključa te upotrebim vagu dinamometarsku od 10 kg.
Tema je dosta stara, a ja još nisam štelao ventile. Pripremam se kupiti špijune i sam krenuti u akciju. U zadnje vrijeme imam simptome kao i neki od vas, a to je gašenje na leru, padanje ler gasa ispod 500 o/min. Motorić ler gasa i čitav usisnik sam čistio karburator sprayem i sve je perfektno čisto. Kada se zaustavim, npr. na semaforu ler gas opasno padne skoro da se ugasi, a onda se sam izregulira na 750-800 o/min. Također dan, dva prije, ujutro hladan se odmah nakon paljenja ugasio i tako 3 puta pa sam morao s malo većim gasom krenuti i turirati da se ne ugasi.
Mislim da je vrijeme da se kontroliraju ventili, još uvijek su nevini ;) a sada imam već 297.000 km. Kod mene je motor 1,4 E7J vjerujem da je zazor isti kao i na K7J?
Ja sam juče naštelovao 20/20 na 'ladno (imamTNG)
Auto šapuće! 8)
20/20 :conf:
Kaži Keko ako sam pogrešio, dobio sam preporuku za zazor!
Mislim da je 0.20 za izduvne premalo... posebno za TNG :ne:
Isprva nisam najbolje razumeo to 20/20, pomislio sam da je to zazor 0,20 usisni 0,20 izduvni, ali to ne valja, pogotovo za TNG.
Ipak bi tako.
Ne znam ko ti je dao takvu preporuku, servisno uputstvo kaze drugacije: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg6384#msg6384
Iz licnog iskustva, izduvni sa 0,30 dodju na 0,10 posle 30.000 km, sto znaci da oni sa 0,20 mogu 'ladno da izgore. Ne znaci da ce smanjenje zazora biti isto na drugom motoru.
Za usisne 0,20 je mnogo, moze se desiti da se cuju.
OK hvala,
pozz
Pre deset dana stelovani ventili na 1,6 mpi. Usisni bili 0,2 izduvni 0,25 . Nastelovani usisni na 0.15.Motor nije bio bas hladan.Imao je 40- tak stepeni. Nakon stelovanja ventila motor nesto losije povlaci iz stanja mirovanja ali se i pri manjem gasu brze i lakse dostigne brzina do 80 km/h. To je ranije bilo do 60 km/h. Prosecna potrosnja se smanjila sa 8,5 na 8 l/100 km za iste uslove voznje. Stelovanje ventila uradjeno na 90 000 km.Prethodno radjeno na 60 000.
evo i ja štelovao ventile na svom 1,4e, prvi put i to na 298.000 km. Štelani na 0,30 i 0,15 da malo "tvrđe" prolazi listić, jer je kao preporuka 0,25 i 0,10 pa rekoh bolje da su malo veći zazori nego da pregore ventili. Ispod poklopca uopće ne izgleda loše, nema crnih naslaga.
Na koje ulje si vozio do sada ??? ...naslage u motoru zavise od ulja.
elf 10W-40, izmjena svakih 10 zajedno s filterom
Nas dragi kolega DrJekyll je pre nekog vremena isao u autocentar "Ziva" u Pancevu, da mu podese zazore ventila na Sanderu.
Od tada krecu doktorovi problemi. Posle podesavanja ventila i urednog placanja usluge za to, Jekyill-ov auto je poceo slabije da vuce, a iz motora je pocelo nekakvo klaparanje, kao kada ventili zveckaju.. Pokusao je da reklamira, ostavi auto po drugi put. Navodno su iskontrolisali zazore i receno mu je da je sada sve ok.
Posle kontrole-reklamacije, problem je ostao, ventili su se i dalje culi da klaparaju a auto je i dalje losije vukao...mozda sa blagim poboljsanjima, ali ni blizu onoga kao pre njihove intervencije.
Obecao sam kolegi da cu probati da mu pomognem...danas najzad odradismo i to. Auto mi je doterao sinoc, ttako da se lepo ohladio preko noci.
Moja prva zamerka na jedan ovlasceni servis je to sto kada sam jutros podigao haubu imao sam sta da vidim....kutija filtera, bobina, poklopac ventila...i ostatako oko glave motora, je toliko prljav da sam prosto posumnjao da li je to neko uopste dirao od kako je auto izasao iz salona.... po meni velika sramota za profi-servis.... pa zar majstor nije mogao da mlatne krpom po deklu i kucistu filtera, kada ih je vec skidao. :palica:
Kada sam skinuo dekli ventila i proverio zazore na ventilima, pogodio me drugi sok. Zazori su veoma mnogo odstupali od fabrickih normi....takodje velika sramota za jedan servis koji je na glasu... :cekicem:
Zateceno stanje zazora ventila:
I cilindar.
-usis. 0.20mm
-izduv. 0.30mm
II cilindar.
-usis. 0.25mm
-izduv 0.35mm
III cilindar.
-usis. 0.25mm
-izduv. 0.30mm
IV cilindar.
-usis 0.20mm
-izduv 0.35mm
:ha:
Toliko o profesionalizmu bajnih "mehanicara" koji rade po ovlascenim servisima..... takvi odrzavaju nase ljubimce. :ranting:
Samo da potsetim da fabrika propisuje minimalne i maximalne vrednosti za podesavanje ventila, a to su:
usisni ventil 0.10-0.15 mm
izduvni ventil 0.25-0.30 mm
Zazore sam podesio na vecu fabricku meru: Usisni ventila na 0.15 mm. i izduvni ventil na 0.30 mm.
Primetio sam interesantnu stvar, Reno je ipak poradio na osavremenjavanju ovih motora, izmedju 2007 i 2010-te godine. Elem, na mom motoru su klackalice ventila klasicne konstrukcije. Jednim krajem klackalica klizi po bregastoj osovini i preko oslonca pritiska ventil sa povratnom oprugom. I na Jekyll-ovom motoru je takav princip, ali za razliku od obicne klackalice, na kliznom delu koji ide po bregu bregaste, umetnut je kotrljajuci lezaj, pa klackalice vise ne klizi po bregu bregaste, vec se kotrlja na tom lezaju. Resenje je sjajno posto se time sprecava habanje bregova bregaste osovine a ujedno se i smanjuju otpori okretanja bregastog vratila.
Druga stvar koju sam primetio je to da je na doktorovom autu ugradjena Valeo bobina, a na mom Sagem
Slede slike podesavanja zazora ventila a i konstrukcisko resenje novih klackalica ventila.
O ponasanju auta posle podesavanja ventila, zamolio bi doktora da napise rec dve. :write:
(http://img11.imageshack.us/img11/3689/odhm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/11/odhm.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img163.imageshack.us/img163/1121/l3wy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/163/l3wy.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img823.imageshack.us/img823/7933/wtxi.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/823/wtxi.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Zac.... :hall:....moj si čovek..
:hall:
Batali poso i otvaraj servis za kola :hihi1:
Kao i uvek, super dokumentovano! Cekamo sad doktora :rtfm: :ziveli:
Bruka :doh:
Nije na čast servisu, po meni zaista ozbiljan minus :palica:
S druge strane, svaka čast za posao i želju da se pomogne kolegi sa Foruma! :to:
:to: čestitam :ziveli:. Taj valjčić na bregastoj je izmislio neko iz Skandinavije (Volvo ili Scania koliko me pamet služi...).Ovaj motor je besprijekorno čist iznutra kao da je juče sa trake sišao. :wave:
Velika bruka za takav servis.
Nazalost, svega i svacega sam se nagledao i naslusao.
Sto se tice kolege Zac-a, kao i uvek svaka cast. :aplause: :aplause: :aplause:
:hat: :ziveli:
Citat: Loganovac poslato 27.07.2013. - 19:42
.... svaka čast za posao i želju da se pomogne kolegi sa Foruma! :to:
Uvek.... :to: :ziveli:
Zoki, nije valjcic na bregastoj, vec ima kotrljajuci lezaj na samoj klackalici...klackalica je zasecena u sirini lezaja a lezaj ima svoju osovinu u uskama na klackalici. Koliko sam mogao videti sa strane lezaja, radi se o iglicastom lezaju... taj lezaj ima ulogu tockica koji se kotrlja po bregovima bregaste osovine.
Naš član Maestral 4757 u prethodnim postovima ima te valjčiće na klackalicama.Njegov je Reno i pretpostavljam da je stariji od 2008.Znači Reno je pravio dve vrste klackalica,nije inovacija nego kako se kome zalomi.
Sale, moguce je da je tako...u svakom slucaju pokusacu da nadjem ovakve klackalice...vrlo rado bih ih ugradio kod sebe.. :D
Evo i ja da se javim :wave:
Prvo hvala Žac-u na ogromnoj usluzi!!! :too:
Sad utisci:
-auto definitivno ide bolje, sad vuče bolje nego fabrički, a možda malkice slabije nego onda posle čipovanja (nijanse su u pitanju)
-što se tiče ventila: sada se malo čuju u 4.oj pri jačem stiskanju gasa i u 5.oj malo više, a u ostalim brzinama ne... to sam pričao sa Žac-om i sad ću da vidim da sipam na drugoj pumpi gorivo pa da proverim ponovo.
-pod klimom sada mnogo bolje vuče i ne gasi se više kada je malo veća vrućina (nisam prijavljivao ovih dana da mi se dva puta ugasio na semaforu)
-motor definitivno radi tiše i stabilnije (ne drnda mi više ručica menjača kao posle njihovog štelovanja)
Planiram da kada budem išao u PA sledeći put da malo svratim do Žive i da popričam direktno sa njim. Samo ću da mu kažem kako stoje stvari i da me više neće nikada videti jer takav bezobrazluk nisam do sada doživeo (čak ni u HIT-u). Mislim, da me neko za*hebava prvo da nemam pojma o čemu pričam, da je sve to zbog goriva, pa posle ni da provere ventile ponovo (ubeđen sam da ih nisu gledali), a posle diretno kenjanje od Žive da mi je na njegov račun promenio dihtung poklopca i da mi to neće naplatiti jer je bila reklamacija....a sigurno ga nisu skidali.
Inače taj dihtung sam kupio na početku Ugrinovačke i platio ga 345 dinara (MP cena!), a tamo ga valjda valjaju po 1000 (nisam siguran).
Sve u svemu, lepo urađen posao od "stručnjaka za Dačije" (Žac :hall: ), auto sad lepo ide, a to što se čuju ventili u 5.oj me baš briga...bitno je da je motor siguran, a da normalno ide. Ne vidim razlog da išta menjamo.
Ako sam nešto zaboravio podsetite me...
Citat: DrJekyll poslato 28.07.2013. - 10:04
-auto definitivno ide bolje, sad vuče bolje nego fabrički, a možda malkice slabije nego onda posle čipovanja (nijanse su u pitanju)
-što se tiče ventila: sada se malo čuju u 4.oj pri jačem stiskanju gasa i u 5.oj malo više, a u ostalim brzinama ne...
E ovo mi nije jasno zasto se to desava ???? :ces: Jadino ako smo trebali na 0.10 i 0.25 ...prem da ne verujem da je to razlog, ipak je na fabrickim merama..... ne znam da li se kod mene cuje pri takvom rezimu, dugo nisam samarao po gasu, ali mislim da se ne cuje kako god da sisnem gas... :ces:
Poceo sam da sumnjam u uzubcenost motora.... :ne:
Ma opušteno, čim ima velike promene u zvuku i sada se uopšte ne čuju od 1. do 3., a ranije se čulo...znači da je do ventila bio problem. Možda smo trebali 10-25, al nema veze...ovako je skroz ok.
Žac, točkić ide po bregastoj . Nisam bio dovoljno precizan. Kod skandinavca nije na klackalici nego na podizaču ventila jer je klackalica u glavi a bregasta u bloku. Ovo pišem samo da razjasnim a ne da istjerujem pravdu. :wave:.
Skapirao sam... :to: :wave:
Citat: saša61beograd poslato 27.07.2013. - 23:00
Naš član Maestral 4757 u prethodnim postovima ima te valjčiće na klackalicama.Njegov je Reno i pretpostavljam da je stariji od 2008.Znači Reno je pravio dve vrste klackalica,nije inovacija nego kako se kome zalomi.
Da stariji je i to dosta, 1999. godina. Megane 1 phase 2, 1,4 e, dakle 75KS multipoint (E7J B626 motor), 8 ventila
Prije par dana okrenuo:
(http://www.pohrani.com/t/2M/r9/L5DtpJu/dsc03459net.jpg) (http://www.pohrani.com/?2M/r9/L5DtpJu/dsc03459net.jpg)
Sipao sam danas BMB 98 na EKO pumpi i ventili se uopšte ne čuju...ni u jednoj brzini :dobro: zato auto ide kao zver :hihi1:
A cijena-prava sitnica :bonk:
Danas je i moj Sandero došao na red za štelovanje zazora ventila.
Posle dužeg pregovaranja, kolega Žac je našao malo vremena da zajedno uradimo zamenu ulja i filtera, a na moje insistiranje i proveru zazora ventila.
U lepom ambijentu i odličnim uslovima za rad, pored obale Dunava, otpočeli smo ovaj 1,5 - časovni rad.
Napominjem da je zadnji servis rađen kod Žive, 17. decembra 2011., na 25.200 km, a ventili nikada nisu podešavani niti je rađena provera njihovog zazora.
Takođe, ovo je i prvi servis odražen u sopstvenoj režiji, van ovlašćenog servisa.
Kilometraža: cca 37.000, godište 2009.
Posle skidanja kućišta filtera, izgled motornog prostora (usput) možete videti na ovoj slici:
(http://s23.postimg.org/herl681vb/pre_rada.jpg) (http://postimg.org/image/herl681vb/)
Posle skidanja dekla ventila, usledilo je prvo iznenađenje:
(http://s23.postimg.org/ldosp1qif/pocetak.jpg) (http://postimg.org/image/ldosp1qif/)
Klackalice trećeg ventila (kod Renault-a se broje od menjača? Svašta...) su pobegle graničniku, odnosno lisnatoj opruzi koja bi trebala da ih drži u centru:
(http://s23.postimg.org/w9g6kebg7/klackalice.jpg) (http://postimg.org/image/w9g6kebg7/)
Žac mi je rekao ono što sam i ranije čuo: Rešenje sa ležajevima na klackalicama je izuzetno loše i nepouzdano.
Pošto je Žac-ov Logan bio pored mog Sandera, dogovor je brzo pao: Žac se ponudio da zamenimo kompletne klackalice i da on uzme (na svoj rizik) ove sa Sandera.
Pristao sam, ali smo prvo ipak proverili zazore na Sanderu.
Pre provere, imao sam utisak da je auto malo "kilav" i da mu treba jako puno vremena za ubrzanje, dok se u isto vreme ventili uopšte nisu čuli.
Slede rezultati provere:
1. Us 0,15 Iz 0,10
2. Us 0,15 Iz 0,09
3. Us 0,15 Iz 0,12
4. Us 0,15 Iz 0,11
* Žac je na poklon od mene dobio Snapon-ove kontrolne listiće izuzetne klase tačnosti, pa su rezultati zato u stotim delovima milimetra.
Posle brze zamene klackalica Logan - Sandero, i podešavanja zazora, a pre zamene ulja, probao sam auto vožnjom od par km.
Istini za volju, ja ga retko vozim, ali je razlika bila - osetna.
Svi zazori su podešeni na Us 0,15, iz 0,30.
Auto mnogo laganije prima gas i odziv je mnogo brži.
Usput smo konstatovali i još par stvari vezanih za ostale delove motora, ali o njima - u odgovarajućim temama.
Red bi bio i da se, ovako javno, zahvalim Žac-u na izdvojenom vremenu i radu.
Ja to ovim putem i činim i nadam se da će današnje druženje ostati u lepom sećanju.
:ha: Ovako pacersko rešenje nisam očekivao od Renault-ovih inženjera! Da li je vijak ispod koga se onaj čelik izvukao bio dobro pritegnut?
Inače, nije čudo da ti je auto živnuo, pitanje je kako je treći cilindar tako i radio, pa mogao si da pogubiš klackalice! Uostalom, zazori su svakako bili manji od propisanih...
Ama, nešto drugo kontam - vidi ti đavola Žaca: ubedio čoveka da su ležajevi na klackalicama loše rešenje i uzeo ih sebi! :doh:
:Smiley: :Smiley: :Smiley:
Ako se malo bolje pogleda slika, vidi se da klackalice šetaju po nosaču. Mislim da onaj limčić nema načina da drži na mestu klackalice, zavrtanj je bio stegnut kako treba.
Klackalice su se same vratile u normalan položaj posle okretanja točka za četvrt kruga.
Zamena klackalica je, naravno, šala. :ziveli:
Sale...kralju... :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: samo klackalice nisu sala...eno klackaju se na mom Loganu.. :laugh: :crazy:
Da, ja sam bio iznenadjen suvise malim zazorom izduvnih ventila...skoro da se ventili nisu ni zatvarali na ugrejanom motoru..posebno na drugom cilindru.. da li je plin uzrok takvom drasticnom potonucu istih??? Ili je fabrika lose nastelovala.. :conf:
Zasto su klackalice bile van ose ventila...ostala je misterija, posle okretanja motora su se uredno "slozile" na mesto. :ne: Nadam se da ce tu i ostati...mozda nije lose posle par hiljada skinuti dekli i pogledati da li su u osi..
Evo i par sliKica sa mog skromnog telefona...
PS: Sale druzenje je bilo super..posebno onaj deo kada smo gledali pumpu visokog pritiska kako cepa sve zivo sa onog metala.... zao mi je sto nisi ispuskirao Passat-a :laugh: :laugh: :laugh:
Normalno je da kod TNG-a izduvni ventili "tonu" u sedište.Zato se češće šteluju i tu ne vidim problem.Problem,zanimljiv i ozbiljan je zašto su klackalice pobegle iz ose.Ja ne bih čekao par hiljada km da ih proverim.Da li neko ima ideju zašto se to desilo.
Da, auto na plinu vise i brze trosi sedista ventila...ali ipak 0.20 mm. za 37 000 km...malo mi je mnogo.. :ces:
Po toj računici za onih 700-800 hiljada kilometara, koliko su pojedini naši članovi prešli vozeći na TNG, ventili bi završili u karteru! :lol1:
Pa onda koji je tvoj argument zasto su izuvni ventili bili na 0.10, a jedan cak na 0.09 mm....
Ne znam šta jeste ali cenim da to nije. Možda su loše podesili ventile fabrički, možda nekakvo sleganje u periodu razrade, možda kvalitet obrade... :ne:
Opet neko prepucavanje.
Nema to veze sa plinom, na kraju krajeva ima članova koji voze samo na benzin pa kad su štelovani ventili, zazori su bili katastrofa.
U tom slucaju, automobili iz fabrike izlaze sa nepodesenim zazorom.....trebalo bi odmah po kupovini podesiti zazore ventila... i kod mene su bili pretegnuti ali ne toliko...da sam znao, prestelovao bih ih jos 2007.
Upravo to i kažem.
I kod mene su bili pretegnuti kad sam ih štelovao na 30000.
Nema veze sa plinom a zašto je to tako :ne:
Sastavljeni su u ponedjeljak ili petak :D
Šta da kažem - kupili ste pogrešan motor! Kakvo štelovanje ventila, kakvi bakrači??? :baeh:
Ko zna, zna.
Citat: Loganovac poslato 15.09.2013. - 14:15
Šta da kažem - kupili ste pogrešan motor! Kakvo štelovanje ventila, kakvi bakrači??? :baeh:
Ne reci dva puta, mozda kod tebe i nema zazora... :lol1:
Ne bi valjalo da ih ima.
:doh:
Citat: kiconix poslato 15.09.2013. - 14:43
Ne bi valjalo da ih ima.
Znaci ne valja da se ventil zatvara do kraja....interesantno. :ces:
Ok, odosmo u :offtopic:.
1,6 16v ima hidraulične podizače, mislim da znaš šta to znači.
:doh: a da..njegov je sa hidro podizacima.. :bonk: :bonk: :bonk:
Uzas...na mestu Loganovca bih obavezno promenio glavu motora..i stavio od 1.4 :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Citat..i stavio od 1.4
I klackalice i klackalice
Pre tri dana su mi naštelovani ventili. Ne znam kakvo je stanje bilo, ne znam kakvo je sada. Majstor podešavanje smatra svojom tajnom, a ja se ne bunim, jer sam ga odabrao zbog poverenja koje imam... Znam da mi je rekao da dolazim na štelovanje na 20000 km, što ću poslušati. Ne pišem sve ovo zato što mi se piše, nego zbog jedne činjenice. Auto leti. Ide bolje mnoogo, imam utisak kao da je čipovan. Nema laganih vibracija u praznom hodu koje sam primećivao ranije (kao veoma blago variranje obrtaja). O potrošnji još ne mogu ništa reći, ali imam utisak kao da imam pod haubom drugi motor.
Što se vibracija tiče, napominjem da sam radio i veliki servis, novi su španeri i roleri, pa možda i to ima uticaja...
Kada ventili imaju značajan zazor, kraći je period otvorenosti ventila. Motor tada radi više kao kamionski. Ima manju snagu. Kada zazor podesite na fabrički deklarisan, motor radi lijepo i žestoko ali se zna desiti da malko poveća potrošnju...
Odradio danas sam.
Stanje na startu
I us0,25 izd 0,23
II us 0,30 izd 0,28
III us 0,23 izd 0,28
IV us 0,23 izd 0,33
Poslednji put śtelovano u AK Kompresor pre 27000 km
Izduvni su, u globalu bili OK, ali zato usisni :banghead:
Mene vise ne budu gledali.
Auto sada radi tiśe, ne čuju se ventili. Kad ga probam negde na uzbrdici I na otvorenom javlham utiske o snazi, ali bi, imajući u vidu stanje usisnih, trebao da prodiśe.
Tako su oni i podesili, ne moguce da su utonuli usisni a izduvni ostali relativno dobri...znaci po servisima sve podesavaju na 0.25-0.30 :doh:
Danas nasem forumasu @astmario, podesio zazor ventila na Sanderu 1.4 2009 godiste.
Auto je presao oko 65 000 km. , a poslednji put podesavanje je vrsio auto centar Ziva, na 32 000km.
Zateceno stanje:
1. cil. usis. 0.20 , izduv. 0.15 mm
2. cil. usis. 0.20 , izduv. 0.10 mm
3. cil. usis. 0.25 , izduv. 0.20 mm
4. cil. usis. 0.15 , izduv. 0.15 mm.
Svi usisni podeseni na 0.15mm a izduvni na 0.30mm.
Pored podesavanja zamenjen filtert vazduha i izvrsena kontorla svih fluida u autu....
(antifriz na minimumu, motorno ulje blizu minimuma!) - antifriz se vidi na poslednjoj!
Evo i par slika da ne bude suv post.
Samo da zahvalim kolegi Zac-u na intervenciji, rekao bih da definitivno auto ide bolje nego pre cele operacije. Nista specificno sto bih mogao navesti, ali nekako bolje zvuci i poteze na niskim obrtajima, visoke slabo koristim :)
Videćeš da i troši manje nego pre. Ljudi, ne treba vam tuning - naštelujte ventile! :to:
U nekim postovima se spominje da se vaga pravi reodslijedom 1-2-3-4, a u nekim 1-3-4-2. Koje je ispravno ili nije bitno?
Presao 43000km jos nisam stelovao ventile..
1-3-4-2, brojiš od zamajca prema zupčastom remenu. Mada što se tiče ventila mislim da ćeš isti rezultat dobiti kada bi brojao i od zupčastog prema zamajcu ... :wave:
@Zoran, hvala puno.
Jutros sam pokušao štelovati ventile i nisam siguran kada imam vagu, iako sam pročitao sve postove, pa sam ostavio. Pokušaću naći videozapis na internetu.
U jednom postu se spominje da se točak ne smije okretati u suprotnom smjeru. To sam radio :banghead: - nadam se da nisam napravio neki kvar.
Neko je postavio sliku gdje se spominju dvije metode: "metod maksimalno otvorenog izduvnog ventila" i "metod klackalice ventila na vagi" ( http://www.daciaforum.in.rs/index.php?action=dlattach;topic=708.0;attach=11198;image ). Imam osjećaj da bi prvi metod bio lakši, ali opet ne znam dok ne završim.
Ja podešavam metodom max. otvorenog izduvnog ventila , mada i metoda vage treba biti dobra.
Ako auto dižeš na dizalicu, ubaci u 5. i ključem za stezanje točkova okrećeš (najbolje desni) točak i sve ide kao po loju. Još ako imaš vremena da prethodno izvadiš svjećice i malo ih očistiš te podesiš zazor, bilo bi ti još lakše jer tada nemaš kompresije uopšte.
Šta znači da je izduvni ventil maksimalno otvoren, da li znači da je maksimalno podignut (prema gore) ili nešto drugo?
Da je uguran maximalno dole.
Hvala. :too:
Tako i na onoj slici izgleda (maksimalno prema dole), pa me bunilo prema dole, a otvoren :c:.
Znači, 1-maksimalno otvoren, 3- šteluje se usisni, 4 - šteluje se izduvni, a i ostatak kako je na slici priloženo.
:to: :wave:
Citat: Rimad poslato 20.07.2014. - 10:31
Tako i na onoj slici izgleda (maksimalno prema dole), pa me bunilo prema dole, a otvoren :c:.
Na slici je jasno pokazano da se ventil otvara kada je pritisnut nadole, tada se pečurka odvaja od sedišta ventila i otvara prolaz gasovima. Obe metode su jednako dobre jer je u oba slučaja ventil koji šteluješ potpuno zatvoren, odnosno sa maksimalnim zazorom.Kada dovedeš ventile jednog cilndra "na vagu" malim pomeranjem radilice levo-desno (BTW sumnjam da bilo šta može da se ošteti okretanjem radilice u suprotnom smeru, pogotovo ako su svećice skinute) uočićeš da se ventili njemu naspramnog po principu 1-3-2-4 uopšte ne pomeraju, dok se na ostala dva cilindra uvek jedan ventil pokreće. E ti ventili koji se uopšte ne pomeraju su u poziciji za podešavanje zazora - taj cilindar je "naspraman" onome koji je "na vagi". Nadam se da razumeš šta napisah :ne:
Završio sam štelovanje (76 800km) - štelovano prvi put. Malo bolje vuče :dance:. Ne znam na koliko je bilo, nije mi se dalo precizno mjeriti, ali je bilo potrebno štelovati.
Morao sam nabaviti nastavak za external torx, veličina E12 (označeno plavom bojom) i za torx, veličina T50 (označeno žutom bojom):
(http://s18.postimg.org/94u2znizp/slika_1.jpg) (http://postimg.org/image/94u2znizp/)
Kupio sam Elring metalni dihtung (platio 15KM - oko 7.5€). Prema ovom linku, izgleda da je lažnjak :ces: :
http://www.elringparts.co.uk/original-and-imitation/
pošto originalna naljepnica je u boji, a ova kod mene nije (uvoznik za BiH Jurprom).
Ovako izgleda kada se skine poklopac:
(http://s2.postimg.org/5sjrv8z5x/slika_2.jpg) (http://postimg.org/image/5sjrv8z5x/)
Da li treba ovako izgledati - previše mi nešto suho? :conf:
@Loganovac, moraću se malo skoncetrisati da vidim šta si napisao, pošto nemam baš u glavi šta se događa u motoru.
Citat: Rimad poslato 20.07.2014. - 16:56
Da li treba ovako izgledati - previše mi nešto suho? :conf:
Sve je to OK. Prska tu žestoko kada motor radi, ocedi se kada stoji.
Drustvo,
Ovih dana hocu da prestelujem ventile. Imam dva pitanja:
1. Metalni, gumeni ili plutani dihtung?
2. Da li preko dihtunga mazati silikon za visoke temperature (majstor ga je mazao zadnji put, a dihtung je bio nov)?
I ja treba da stelujem ventile ovih dana. Kupio sam nov metalni u Reno Sava.
Po meni, metalni je mnogo boljeg kvaliteta.
Prošli put sam stavio neki drugi i nije se dovoljno dobro pokazao. Zamastio se motor pomalo.
Ne treba ga ničim mazati. Metalni dihtung je presvučem nečim gumastim.
Nicim se ne maze...sto se tice izbora dihtuga, mislim da je sve jedno...samo da je nov...metalni ima perforaciju koja se deformise stezanjem te je on jednokratan. Plutani se moze vise puta stezati.
Metalni - ničim se ne maže.
Plutani - ničim se ne maže i tokom godina rada se obično zalijepi i prilikom skidanja se pocijepa .
Ako se namaže (recimo mastim), neće se zalijepiti i može se upotrijebiti više puta ali hoće motor biti malo "musav".
Tako sam i mislio. Majstori mnogo vole da primenjuju neke, samo njima jasne, inovacije.... Hvala na odgovorima!
Unapred se izvinjavam sto pisem post za postom, al' imam muku pa bih molio za savet...
Naime, pre nekoliko dana sam prestelovao ventile, po preporuci sa foruma na 0.15mm usisne i 0.3mm izduvne. U voznji I uopste u radu nisam primetio nista specijalno. Ali ono sto sam primetio I sto me bas nervira su sledece dve stvari:
- motor teze pali kad je hladan (duze vergla) - pre stelovanja je palio bukvalno na pola kljuca
- pri voznji na benzin, prilikom naglog dodovanja gasa cuje se "skljocanje" ventila; na TNG se ne cuje nista
Sta mislite u cemu je problem? :ces:
P.S. Nesto se razmisljam: klackalica se pomera gore-dole toliko koliko moze - hod joj je direktno zavistan od brega na bregastoj osovini. Ako se zazor ozmedju ventila I klackalice podesi na vecu meru, da li to znaci da ce se ventili manje i kasnije otvarati, pa da odavde dolaze problem koje sam gore pomenuo? Drugim recima, ne znaci li da veci zazor znaci manje otvaranje ventila? :conf:
Treba uzeti u obzir i temperaturnu dilataciju ventila i ostalih komponenti, koje delimicno neutralizuju zazor koji se postavlja na hladnom motoru, a da ventil ostane zatvoren, inace ce izgoreti.
Ukoliko primetis razliku zbog lose nastelovanih ventila, takav motor je na dobrom putu u vecna lovista.
Lupaje ventila pri radu na benzin je najverovatnije posledica loseg benzina, TNG u zavisnosti od smese ima oktanski broj izmedju 95 (cist butan) i 112 (cist propan).
Za probu sipaj neki od onih od 98 oktana pa vidi kako se ponasa (ako si siguran da je majstor dobro nastelovao).
I da podsetim na veoma važan detalj - zazor ventila šteluje se na hladnom motoru. Ako se nije dobro ohladio, imaćeš "Zoran" simptom, pola milimetra zazora.
Auto se "hladio" 6-7 sati pre stelovanja. Doduse, u garazi je bilo preko 30C kada su ventili stelovani. Stelovao sam ih sam (prvi put na Daciji, a vise puta na Renou 4 kog sam vozio desetak godina). Trudio sam se da stelovanje bude sto pedantnije i maksimalno precizno odradjeno.
Sta da radim, da li da ih prestelujem na 0.1/0.25mm? Da li da vratim dihtung poklopca koji sam pre par dana, kada sam ih stelovao, zamenio ili da kupujem opet novi? Da napomenem, dihtung poklopca je metalni...
Metalni, bolje kupi jer će ti balaviti.
Objasni nam kako si podesavao zazore ventila?
Sto se tice dihtunga, bolje menjaj ako ponovo skidas..
Metodom na "vagu", 1-4 4-1 2-3 i 3-2. Merni listici su prolazili uz malo otpora, onako kako sam ovde procitao. Da li si na to mislio?
Da da, ok, pomislio sam da si negde gresio, pa da zato imas los rezultat..po ovome bi trebalo da je ok.. Jedino ti ostaje da na hladno, znaci ostavi auto preko noci, skini dekli i prekontrolisi sve zazore... i vidi da l isu ok...to sto si stavio na 0.15 i 0.30 ne pravi problem, ja licno svima podesavam na tu meru... i nisam imao primedbi..
Aj' bas cu da probam... Javljam sta ssm uradio. Hvala na savetu!
:to:
PS" E da, dobro se setih...kakvi su ti merni listici (spijuni) ..ako si skoro kupovao, pojavili se neki kineski koji nemaju veze sa merom kojom su oznaceni...ako su ti novi, a ti onda pozajmi negde neke proverene...kapiras.. svasta je danas moguce.
Listice je jos pre 40 godina kupio pokojni otac u DDR. da bih bio.siguran u tacnost, skinuo sam ih sa osovinice i merio sam onim delom do rupe, koji uopste nije amortizovan i izguzvan od merenja. Ma sve san odradio kako treba, ali se sve vise dvoumim dal' da ga uopste proveravam, jer ce se za koju hiljadu km ventili i onako pritegnuti... Iskreno, bas me nervira ovo duze verglanje... :badmood:
Da li je problem postojao i pre zamene svećica? To što su nove ne znači (na žalost) i da su dobre.
Prvo očisti senzor pa vidi da li je problem rešen. Za leptir i step motor ima vremena.
Moze li neko da napravi tutorijal za stelovanje ventila, znam teoriski kako se to radi ali nisam imao nikada prilike bar da vidim kako je to u praksi. Problem mi ostaviti kod majstora posto mi je auto jako potreban
Bilo bi dobro da staviš nov metalni dihtung dekle ventila
Na YouTube ukucaj Regurilovka klapanov na Reno Logan.
Citat: Bata83 poslato 09.12.2017. - 19:29
Moze li neko da napravi tutorijal za stelovanje ventila, znam teoriski k
A zar ga nema na prvoj strani?
:bonk:
Ima objasnjeno na prvoj strani sa sve slikama ali sam mislio da se snimi detaljan video gde se vidi polozaj bregaste za svaki klip.
Za ovakve noobare kao sto sam ja.
Odes do prvog majstora i pitas kako se steluju ventili na fici ili jugu 45.
Sve je isto.
Aj da se i ja ukljucim. Da nije malo konfuzno traziti koji su ventili na vagi pa stelovati tamo neki koji je po redu. Zar nije lakse ici redom i doterti prvi klip u gornju mrtvu tacku i tada su sigurno oba njegova ventila zatvorena. I tako redom za svaki cilindar posebno? Cisto razmisljam drugacije pa ako ne moze tako odma recite da neko ne pogresi.
Kako znas kada je klip u gornjoj mrtvoj tacki?
Ne može na svakom motoru. Neki imaju tzv ventiliranje tj nije im potpuno zatvoren izduvni ili se tek skroz zatvara na baš na 00. To postoji da bi napravio bolje inicijalno potsisavanje a time i bolje ventiliranje (izbacivanje sagorelih gasova)
Dakle...Niije svaka gornja mrtva tačka sigurna za štelovanje. Sigurnije je ako ne znaš redosled da gledaš usisni ventil kad otvara (onaj bliži tebi tj nosu) . To jje usisavanje a onda ideš do donje mrtve pa nastaviš do gornje gde je paljenje. A za to ti treba štap u cilindru....
Što mu dodje isto ali malo drugačije opisano.
Cilj je da oba brega budu SIGURNO što dalje od klackalice
Onako kako je opisano na strani 1 nema greške i ne treba dodatni alat :ne:
Eto brzog odgovora :) kod mene u Zr KPM Automobili odrzavaju Dacije pa cu se obratiti da provere ventile. Ne bi bilo lose ako ima jos clanova iz Zr da preporuce dobrog majstora koj bi privatno odradio posao.
Topik o stelovanju ventila kod majstora premesten u adekvatan podforum
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg208938#msg208938
Da podgrejem malo temu... Danas sam se cuo sa Martinom iz Jakova vezano za totalno levu temu i zapricali smo se za stelovanje ventila, s obzirom da ovih dana treba da ih stelujem. Pitao me je na koje mere ih stelujem i kad sam mu rekao 0.15/0.30 rece mi covek da je pogresno... Kaze, treba stelovati na 0.20 i usisne i izduvne. Totalno sam se zbunio sad... :huh:
Predlažem da Zoran kad naiđe u ove krajeve svrati do Jakova pa da se njih dvojica dogovore.
Za motor K7M 1.6 8V:
Usisni ventili 0.10 - 0.15mm, bez obzira novi ili stari.
Izduvni ventili 0.25 - 0.30 mm bez zamene, ako su novi zatežu se za 0.05mm na 0.20 -0.25mm.
U praksi, koriste se merni listići manje vrednosti koji prolaze kroz zazor sa laganim otporom.
Moguće dve metode podešavanja: "vaga" ili "izduvni potpuno otvoren", nema razlike.
Provera i podešavanje "na hladno".
Slavko, pretpostavljam da isto vazi i za motor 1.4?
Moguće da jeste ali nemam 100% proverenu informaciju za 1.4. Ovo što sam napisao je iz neke prastare sveske vezano za održavanje motora sa ugrađenim plinom.
Podeseni ventili na 0.1/0.25, po Slavkovoj preporuci da listici lagano prolaze. Obrisana greska "Funkcionalni kvar katalizatora" i ugasen Check engine. Kalibrisane gasne dizne.
Topik o stelovanju ventila kod majstora premesten u adekvatan podforum
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg227096#msg227096
Ovde samo ako je DIY.
Štelovanje ventila (0.10 i 0,25).Posljednji put štelovani prije stotinjak hiljada km. Samo 3 komada su povećala zazora za 0,05mm . Skoro nikakvu razliku u vožnji nisam primijetio.
Posao odrađen u vlastitoj režiji.