Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

#90
Evo prilike da osvežim temu. Nakon tri godine i četiri meseca Logan je prešao 100000km (prešao bi to odavno, drugi auto ga je spasao). Kako je auto predstavljen u međuvremenu i opisivan u drugim temama, ovde ću samo da saberem utiske. Motor je 0.9tce sa fabričkim plinskim uređajem, auto je Logan MCV.
Motor i menjač se ponašaju kao pre 99000 km. To je i očekivano, ali pišem zbog uobičajene skepse zbog odnosa karoserijske verzije i malog motora.
Problemi koji su se javljali od kupovine automobila:
- zapušena dizna nečistoćama iz plina (zbog iste nečistoće i povremenih nemogućnosti da prebaci na plin još jednom je auto bio u poseti ovlašćenom servisu)
- dvaput je zamenjen ablender (auto bi ostajao "bez svetala" nakon blickanja ili davanja migavaca)
- zamenjeno je kućište termostata zbog diskretnog gubitka antifriza.
Sve što sam naveo dešavalo se pod garancijom, a tako je i rešeno. Od prvog dana motor ima pauzu u odazivu na gas nešto pre prebacivanja na plin ukoliko se pre toga aktivirao start/stop (tada i jedna od benzinskih dizni ima drugačiji zvuk). U servisu to nisu uočili, a ja znam kada se to dešava, tako da tome ne pridajem više značaj, ništa se po tom pitanju nije promenilo za ovih 100000km. Dakle, to je nešto što mogu da zaobiđem ukoliko sačekam pet sekundi posle stop/starta, pa krenem ili isključim start/stop sistem čim sednem za volan (što najčešće činim).

Pločice su menjane jednom, na 60000km, mada sam čvrsto uveren da bi fabričke pločice izdržale svih 100000km da nisam pristao na zamenu. Zamenske su se malo potrošile za ovih 40000km.
Set kvačila i svi delovi trapa su fabrički, ne pokazuju znake zamora.
Potrošnja je postala manje-više konstantna, oko 7.5 l plina i oko 0,3-0.5 l benzina na 100km. To je mešovita vožnja.
Triput su zamenjene H4 sijalice i jednom sijalica dnevnog svetla.

U vezi stanja trapa i potrošnje napisao bih par redova. Živim van grada, 40km sam udaljen od posla. Takođe, živim 60km od ćerke i 160km sam udaljen od roditelja. To stvara kilometražu najvećim delom, a to je najvećim delom i otvoren put. Naravno, svako bi pomislio kako nije čudno što auto tako malo troši (i gorivo i trap) kad ima toliko vožnje van grada, ali to bi delimično bilo tačno. Pola puta do posla je grad, pola magistralni put. Zbog čestih radova (pogotovo sad kad se prave nove trake autoputa na beogradskoj obilaznici) često budem u ozbiljnim stani-kreni kolonama. U grad idem u saobraćajnom špicu i vraćam se najčešćeu špicu. Ćerku vozim u špicu u školu, nakon čega imam otvoren put od Padinske Skele do Pupinovog mosta, a onda mi često treba pola sata da pređem nekoliko kilometara i dođem do autoputa. Brzina kojom vozim na autoputu (oko 130 km/h) svakako se ne smatra štedljivom u smislu potrošnje plina.   Zbog dovoza i razvoza robe za svoju radnju imam dosta zaustavljanja, rada u mestu, penjanja na ivičnjake, ležećih policajaca (pogotovo po Karaburmi, Mirijevu, Malom mokrom lugu...). Zbog zaljubljenosti u prirodu, auto je bio u neverovatnim nedođijama, desetine kilometara prešao je po kamenom ili zemljanom, neravnom ili lošem putu. Zašto sve ovo pišem? Zato što sve to na kraju moju vožnju čini sasvim prosečnom što se prosečne brzine tiče i što se opterećenja trapa tiče.  Drugim rečima, Dačija je napravila još jedan dobar, otporan auto.

Creva tečnosti za brisače su dobra, nisu ispucala. Fabričke metlice su zamenjene na 99000, do tada su radile dobro. Život im je skratio loše konstruisan položaj brisača, jer kada su velike hladnoće led "zadržava" metlice tokom rada. Mesto početnog položaja brisača ventilacija ne greje, pa se metlice spuštaju na hrapav led, a pri sledećem pokretanju brisača se "otkinu" od leda sa kojim se "sjedine". To nije dobro ni za mehanizam brisača, verujem.

Tragovi korišćenja nisu jako uočljivi. Vide se pomalo samo na volanu (ali ne i na pedalama, poluzi ručne kočnice, ručici menjača). Unutrašnje obloge vrata su od osetljive plastike. U početku sam ih oštetio nekoliko puta (prstenom, hemijskom olovkom, rajsferšlusom), ali sam ubrzo postao pažljiviji, a deo oko rukohvata sam prelepio providnom samolepljivom folijom. Na nekoliko mesta postoje tamnije mrlje (nalik nečistoći) na akrilnoj beloj boji, koje ne mogu da se prebrišu. To je diskretno, uglavnom primetno na unutrašnjoj strani petih vrata. Kod mehanizma za zatvaranje petih vrata (u prtljažnom prostoru) postoji trag rđe, koji je diskretan. Pojavio se pre godinu i po i nije se proširio. Verujem da bi ga retko ko uočio. Pišem to kao ilustraciju da je pojava rđe moguća i dalje, pa treba obratiti pažnju. Slike tragova korišćenja iz ovog pasusa ću da objavim ubrzo, čim dođem do telefona.  :ziveli:

Loganovac

Kao i uvek, nije kratko ali je yebitačno!  :aplause:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ovo je vožnja u otežanim uvjetima a ne prosječna.
Sve čestitke  :ziveli:
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Mogu samo da se nadovezem da je steta sto Renault-Dacia vise ne uvozi automobile sa fabrickim plinom.

dekiv68

sutra bih ga opet kupio samo da prodaju sa fabričkim plinom

Sir Oliver

I drink to make other people more interesting.

Дача

#96
Браво мајсторе. Прочитах текст и баш сам се обрадовао. Давне 2000-те године, сам купио Дачију Супер Нова, прешо са њом мало мање од 100000 км и продао, без икаквог улагања, не рачунам потрошне делове и обавезан и редован сервис. После истека гаранције, уградио сам плин и тек онда иде вожња за џ. У кратким цртама, презадовољан сам. Купио сам после ње, Пунта, Италијанског и возао 8 година, док крајем прошле године нисам решио да купим опет Дачију, али Сандеро Степвеј, 09 ТЦЕ, 3 цилиндра, турбо, што је за мене тотална непознаница. После прочитаног текста сам мало мирнији у погледу квалитета мотора и каросерије, тако да се и ја надам да ћу проћи ко ти. Ломим се само око уградње плина, наравно по истеку гаранције и исплати ли се то уопште код ових мотора са 3 цилиндра и турбо пуњачем.

Veterinar

Evo me upravo kod Hobiste, trap pregledan, kao i motor. Sve odlicno, sve suvo. U prilogu je ono sto sam opisao u prethodnom pisanju.  :friends:

LeNgenda

Ja ću kratko, sad smo na 11 godina i 110.000 km, prakticno bez problema, sveukupno dve posete auspuh servisu, čišćenje step motora i redovno održavanje poslednjih par godina kod Hobija.

Odozdo čist, odozgo čist, polako naša kaldrma dolazi na naplatu kroz elemente oslanjanja, sve ostalo je vrlo, vrlo pristojno, auto je pouzdan i jeftin za održavanje u ispravnom i pristojnom stanju.

Prema metodologiji "upali i kreni za Vladivostok" moj auto je i dalje ocenjen najvišom ocenom.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Raja


Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Bata83

Logan 1.4 mpi 2006 godiste 200,000+KM na motoru nikakve ozbiljnijih intervencija nije bilo (termostat,senzor temp. hladnjak) jos uvek fabricka lamela. Jedina mana limarija koja na zalost stradala i to bas dobro.

Raja

Najverovatnije da nije uradjena dodatna zastita(voskiranje) na koju su nas pozivali naknadno da se javimo u servis. Moja pretpostavka.

glavonja3

Pisao sam vec o mojim iskustvima sa ovim kolima. Evo utisaka nakon 250.000 km i to ce biti verovatno krajnji utisci jer sam kupio Logana iz 2017. (a o tome u drugoj temi).

Od kada sam pisao o njemu sa 200.000 km u 2018.-toj menjao sam srednji lonac auspuha (prozuckao ne mnogo) i akumulator (crkao somborac usled stajanja zbog korone). Dva/tri puta nije hteo iz prve da upali, ja sam to pripisao starom benzinu sa bijeljinskih pumpi posle korone (a ja uzimam najjeftniji benzin). Lak i dalje otpada i sada je postalo ruzno i vidi se iz daljine. Zmigavac sam ispao iz lezista, vratio sam ga rukom. Dvaput pokazao 6 crta i jednom 8 crta zagrejanosti na displeju. Gume se izlizale. Kvacilo hvata bas visoko, rucna takodje hvata visoko i slabo. Antifriz polako se spusta, nadopunjujem ga destilovanom vodom. Ovo sve ne utice puno na svakodnevnu upotrebu kola, jer sve ostalo funkcionise odlicno.

Kupio sam Daciju Logan Base kao najjeftinije novo auto na trzistu i tako i dalje gledam, sve na njemu je najjeftnije, od benzina, preko presvlaka, patosnica, metlica, delova za servis i zamenu. Ponekad je to najjeftnije bilo toliko lose da nije nimalo valjalo ili sam se pokajao sto sam uzima najjeftnije a nisam hteo da ponovo kupujem skuplje i pravo (primer su poluraspadnute patosnice koje smrde). Najcesce najjeftinije je bilo dovoljno za uobicajeno koriscenje kola. Najvise sam stedeo na izgledu i estetici a na drugim stvarima manje. Zato su moja kola ruzna i spolja i iznutra po ubicajenim shvatanjima. Ipak ova kola su meni bila i korisna i zabavna 15 godina. Hvala Renou i Daciji na njima, jer je ova jedna najboljih odluka u mom zivotu.

Generalno gledano, najveca mana je nedostatak klime ali to sam ja odlucio kada sam kupovao. Auto je visoko i zanosi na krivinama, na vetru sa boka i kada prolazi pored slepera na autoputu. S druge strane, auto je visoko i prolazio sam svuda sa njime, po ivicnjacima, po rupama, po udubljenima i talasima na putu i zemlji, preko voda i recica. Nepregledno je, evo i dan danas ne znam kada pogledam preko haube gde ce ici desni prednji tocak, a kada idem unazad ne znam ni gde mi je kraj nit i koliko sam sirok (u sluzbenim Skodama nisam imao taj problem). Benzinski motor je pouzdan, moze i da ubrza kada se spusti u nizi prenos poprilicno sto sam koristio uvek i cesto (ako je neko video crvenog Logana koji pretice ko sumanut, verovatno sam bio to ja  :whistling: ) Auto je jeftino i jednostavno za odrzavanje sto sam ponajvise i sam licno radio.

Najveca prednost pored cene jeste velicina prostora za napred, nazad i u gepeku. Opet gepek nema lep oblik, ne moze se prosiriti spustanjem zadnjih sedista, nema ravan pod prema vratima i ima metalne sipke koji zauzimaju prostor u samom gepeku.

Slaba zvucna i termicka izolacija (bazni model). Smrad iz ventilacije poslednjih godina jer se unutra nesto talozi a ja nikada nisam postavio jednostavnu zastitu kao neki ovde na forumu (koristim jonizator pa se ne oseca to). Sijalice pozicije i na sredisnjoj konzoli stalno crkavaju, pa sam se jako dugo vozio bez njih. S druge strane, odlicno osvetljenje puta kratkim i dugim svetlima, veliko stop svetlo, jeftine sijalice i polulaka zamena sijalica. Mehanicki volan dobar van grada, tezak za manevrisanje po uskom prostoru, parkinzima i slicno. Grejanje dobro, ali se unutrasnji hladnjak zaprlja pa oslabi dok se ne ocisti. Leti na desnoj nozi gori od tog "hladnjaka". Kocnice bez ABS-a dobre napred, nazad dobosi losi. Sedista i nisu nesto lepo oblikovana, ali su prezivela ko da su nova (dva seta najjeftinijih presvlaka potrosena). Menjac odlican, osim kada se ubacuje u rikverc jer je tesko iz prve dobiti taj pravac. Antenu sam otkinuo na granu, slabo hvata stanice radio, USB na njemu crkao pre neki dan. Kederi ko novi. Kada je bas hladno zaledi se brava i kederi, ali ja ni ne zakljucavam kola pa nekako otvorim vrata obicno zadnja. Zadnju klupu nisam nikad skinuo ili spustio jer mi je to izgledalo prekomplikovano. Branici u crnoj boji su izgrebani na mnogo mesta. Imao sam dva-tri sudarcica (ili kontakta) gde su druga (skuplja) kola dosta losije prosla nego moji branici napred i nazad, auspuh, tablice, farovi - nikad nista nisam popravljao i sve je funkcionisalo uz manje ruznoce od udaraca. Ipak udarci po limu su bas lose izgledali a ponegde je krenula korozija ali samo na tim ostecenim delovima.

Na kraju zakljucio sam da je auto pouzdano i da daje vise nego sto se ulaze u njega. Zato sam odlucio da moje sledece auto bude takodje Dacija i to Logan jer mi taj oblik odgvara. I kupio sam polovnog Logana  :zurka:

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.