Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Kad kažeš "motor", na koji tačno deo motora misliš? Strogo posmatrano, nijedan deo motora neće imati baš istu temperaturu.

Ono što je razlika u ponašanju vode i ulja u motoru zimi/leti posledica je činjenice da se temperatura vode održava termostatski na približno istoj vrednosti i leti i zimi, dok se ulje nalazi u karteru koji je izložen strujanju ledenog vazduha, pa je izmena toplote ulja sa okolinom daleko intenzivnija zimi nego leti, dakle ulje je zimi hladnije, pričam sve vreme o zagrejanom motoru u ustaljenom režimu. Međutim, svi delovi koji se podmazuju tim istim hlaqdnijim uljem takođe se više hlade - zato sam pitao šta je tačno "motor". Analiza je kvalitativna, ko ima podatak o tome kolika je stvarna razlika neka napiše.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Kada kažem "motor"  mislio sam na vrijednost koju pokazuje instrument na tabli. Potpuno se slažem sa tobom Loganovac da svaki dio u motoru ima svoju temperaturu. Ulje iz motora uvijek ispuštam nakon dužeg putovanja. Ljeti se može opeći a zimi se nemože opeći po ruci sa uljem koje se ispušta. Neću puno tupiti , vraćam se na početnu misao a to je ako mogu slobodno uzeti 5w30 ili 5w40 ja bih uzeo 5w30 jer dolazi zima a do kraja proljeća ću preći dovoljno kilometara da ga zamijenim  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Kupio danas kanticu od 4L Elf exceiullm nf 5w40 i sutra uskacem u kanal.  :dance:

mrsp

Lako je tebi kad imaš kanal. :cry:

LeNgenda

Citat: Zoran poslato 25.12.2012. - 17:59
Ulje iz motora uvijek ispuštam nakon dužeg putovanja.

Off topic je, ali me iskreno zanima zasto.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

zac

 :offtopic: Verovatno zato sto je ulje posle duzeg putovanja dobro zagrejano a i talog je "dignut"...izbuckano, pa prilikom ispustanja veci deo prljavstine izadje iz motora.

Zoran

Sudeći po ovoj slici temperatura ulja je viša od temperature rashladne tečnosti. Moja laička pretpostavka je 100 do 130 *C bi bilo sasvim ok za temperaturu ulja  :ne:.

http://img03.pik.ba/galerija/2012-12/18-20/slika-234001-2012-12-1355891481-velika.jpg
Sam svoj gazda - vazda.

Sir Oliver

To je i moj ćale radio na Ladi 1500 SL kad god je leti vukao kamp prikolicu na Pelješac, tamo-nazad 1500-1700km. Novo ulje pre, novo ulje posle. Ta lajka je reciklirana posle 32 godine života. Troškarila je malo ulja pred smrt, ništa strašno. Tako da, to je izgleda preporučljivo...
I drink to make other people more interesting.

saša61beograd

Do sada sam koristio Elf competition 10/40,to su mi sipali u garanciji pa sam do sada nastavio.
Moja dilema je:
-da li je bolje da nastavim sa polusintetikom i da je,kao do sada, menjam na 9-10.000,8-9 meseci,ili da pređem na sintetiku jednom godišnje,12-13.000km.Drugim rečima da li je za motor bolje jeftinije ulje a češća zamena ili skuplje a zamena jednom godišnje.Troškovi isti,otprilike,menjam sam ,kupujem u Profaku.
-ako pređem na sintetiku,da li Evolution ili Excelium.
-da li je neko prelaskom sa polu na sintetiku utvrdio neku razliku.
 

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd


Keka

Motor nije nov pa da ga mazis sintetikom, ali nije ni puno presao pa da sipas bilo sta.

Ja bih ostao na 10W40 sa zamenom na 10.000 km ili jednom godisnje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Ok, konačnu odluku ću doneti sledeće nedelje kad odem u šoping u Profako.

zac

Sale, dobro pogledaj sve cene u Profacu.... skinuli su cenovnik sa sajta.  :ces:

Zoran

Ja sipam INA Delta Sint 10w 40 i mijenjam na 15 000 km. Imam reklamni materijal star 20 godina za to ulje i tamo piše da se mijenja na 20 000 km. Godišnje prelazim oko 45 000 km ( 3 izmjene) ali vučem i prikolicu počesto.
Sam svoj gazda - vazda.