AS Krstevski

prethodna tema - sledeća tema

Ayrton

Više članova Foruma je bilo nezadovoljno jer im je sipana veća količina ulja u motor (nivo je bio iznad oznake "max"), proveri kad nađeš vremena... :wave:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Veterinar

Bacio pogled, bilo je u redu.

vladimiris

Zato ja ponesem samo 3 litra,pa ne mogu da naliju koliko hoće...Posle,naravno,proverim nivo i dolijem po potrebi...

silent

Хаха, управо то хтедох да напишем, и ја исто понесем 3 литра и то им је то  :wink:

Мада ја никад нисам доливао, 3л му дође негде до 1цм испод максимума, тј. горњег зареза на шипци.

Veterinar

Nista nisam nosio, sve je bilo njihovo, materijal i ruke. Mislim da u 0.9 motor staje preko 4l ulja, ali to nije tema.
Juce mi je od njih stigla SMS poruka sa linkom ka elektronskom dnevniku u kome se nalaze podaci o tome šta je, na kojoj kilometrazi i kada urađeno.

dzule

profesionalno, za svaku pohvalu....

Veterinar

Citat: Ayrton poslato 27.05.2021. - 06:09
Više članova Foruma je bilo nezadovoljno jer im je sipana veća količina ulja u motor (nivo je bio iznad oznake "max"), proveri kad nađeš vremena... :wave:

Hvala! Lodgy 1.6. Tesko mi je bilo da nađem potpuno ravnu podlogu, jer takvu u dvorištu nemam, pa sam auto parkirao u oba smera na istom mestu u dvorištu, a dan nakon fotografisanja ipak proverio i potvrdio na ravnom parkingu trznog centra. Vidi se ispred nokta deo (oko dva mm) koji je suv, a zatim odakle je merna sipka nauljena. Odvadio 200ml crevom za infuziju. Sada je pri maksimumu, provericu stvarno stanje kad opet budem isao u grad.


Ayrton

Znači oni to namerno i svima rade.
Drže se fabričkih podataka "u taj motor ide toliko ulja" i baš ih briga što na šipci to ide dosta preko maksimuma.
Pitanje je koliko je ta količina preko oznake "max" loša za motor...
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

saša61beograd

#23
U uputstvu piše da se "nivo ulja ne sme prekoračiti".
Sa druge strane,nije mi baš jasno kakav uticaj može da ima tih par mm na šipki u onolikom karteru.
U servisima nemaju vremena da "ocede" svo staro ulje,ostane uvek još 1-2 dl kada pestane da ističe.Kad sebi menjam ulje ostavim ga da se cedi sat -dva.Tada nakaplje još tih 1-2 dl i to je ta razlika.
Svakako je bolje par mm ispod nego iznad.

Capriolo

I meni se kod raznih brendova i raznih ovl. servisa znalo desiti da mi ulje naspu preko maksimuma. I uvek bih se nervirao zbog toga.
Što neko reče, oni naspu propisanu količinu, a da se prethodno nije izlilo baš kompletno ulje.
Nekada, kada bih sam menjao ulje motora kod HDI-a, znao sam da posle oko 15-20 minuta od skidanja čepa kartera da promenim pusudu u koju curi ulje i postavim novu (čistu) posudu i tako ostavim preko noći, da kaplje (a kola u garaži). I do jutra bi se tako znalo iscediti još 2-3 dcl najcrnjeg ulja.

slavko_bgd

Citat: saša61beograd poslato 05.01.2022. - 08:12
Sa druge strane,nije mi baš jasno kakav uticaj može da ima tih par mm na šipki u onolikom karteru.
*****
Svakako je bolje par mm ispod nego iznad.

Slažem se da je uvek bolje par mm ispod nego iznad MAX-a. Ali iz prakse mislim da tih nekoliko mm iznad MAX oznake nema nema nekog negativnog uticaja. Poenta neprekoračivanja maksimalnog nivoa ulja je u tome da ne dođe do kontakta radilice sa površinom ulja i "bućkanja" zbog stvaranja pene u ulju, nepotrebnog rasprskavanja ulja po bloku i smanjena zapremine bloka ispod cilindara zbog mogućeg povećanja pritiska u kolu recirkulacije uljnih isparenja. Koja je to granica nivoa ulja iznad MAX koja je loša za motor obično nigde ne piše.

astmario

Kod mene je svojevremeno "malo" preko granice uzrokovalo curenje na semeringu radilice, 1.4 motor. Sreca pa je zamena lamele bila blizu pa je usput zamenjen i semering.

dekiv68

A kod mene je dovelo do izbijanja celokupne količine ulja na semeringu radilice

hobbista

Uglavnom je data količina ulja za "suv" motor, t.j. količina za prvo punjenje. Svaka sledeća zamena je obično 1-2dl manja jer je nemoguće ocediti ulje iz magistrala.
Sve između MAX i MIN na meraču je u redu. Nema potrebe da se juri MAX.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

bind

#29
ja sam uvek trazio kod njih da napisu napomenu da mi svaki put sipaju preko maksimuma i uvek su sipali par milimetara preko i ja uvek sledeci dan ujutru proverim i vidim da je preko maksimuma i odem do njih i trazim da izvade visak ,imaju masinu  i tako vec tri puta do sad., i uvek im kazem ,pa zasto to radite stalno i dobijem na primer jednom odgovor da i kad bi vozio na 7000 obrtaja nece nista da se desi i da ce da mi daju novi auto ako negde propisa,ali bukvalno sam napisao kako su mi rekli.Nije u redu .Zbog gluposti da ih prozivamo i da ih bije los glas .Usput zadnji put mi nisu pricvrstili zastitni lim ispod motora isao kod njih da vide sta lupa i oni zavrnu malo neki sraf i krenem sledeci dan na put i lupalo mi do Nisa i onda stanem u neki servis i zamolim da pogledaju sta lupa i oni opet dignu auto i kazu pa ovi su vam zavrnuli zastitni lim samo po 2 kruga i ljudi kazu nisu normalni mogo da vam ispadne prednji deo zastitnog lima i da sve sto pokupite nabije u motor.Ali to sve majstori koji rade prepuste te sitnice da rade klinci ucenici  i ovi zajebu stvar.