Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Naš član Maestral 4757 u prethodnim postovima ima te valjčiće na klackalicama.Njegov je Reno i pretpostavljam da je stariji od 2008.Znači Reno je pravio dve vrste klackalica,nije inovacija nego kako se kome zalomi.

zac

Sale, moguce je da je tako...u svakom slucaju pokusacu da nadjem ovakve klackalice...vrlo rado bih ih ugradio kod sebe..  :D

DrJekyll

Evo i ja da se javim :wave:
Prvo hvala Žac-u na ogromnoj usluzi!!! :too:

Sad utisci:

-auto definitivno ide bolje, sad vuče bolje nego fabrički, a možda malkice slabije nego onda posle čipovanja (nijanse su u pitanju)

-što se tiče ventila: sada se malo čuju u 4.oj pri jačem stiskanju gasa i u 5.oj malo više, a u ostalim brzinama ne... to sam pričao sa Žac-om i sad ću da vidim da sipam na drugoj pumpi gorivo pa da proverim ponovo.

-pod klimom sada mnogo bolje vuče i ne gasi se više kada je malo veća vrućina (nisam prijavljivao ovih dana da mi se dva puta ugasio na semaforu)

-motor definitivno radi tiše i stabilnije (ne drnda mi više ručica menjača kao posle njihovog štelovanja)

Planiram da kada budem išao u PA sledeći put da malo svratim do Žive i da popričam direktno sa njim. Samo ću da mu kažem kako stoje stvari i da me više neće nikada videti jer takav bezobrazluk nisam do sada doživeo (čak ni u HIT-u). Mislim, da me neko za*hebava prvo da nemam pojma o čemu pričam, da je sve to zbog goriva, pa posle ni da provere ventile ponovo (ubeđen sam da ih nisu gledali), a posle diretno kenjanje od Žive da mi je na njegov račun promenio dihtung poklopca i da mi to neće naplatiti jer je bila reklamacija....a sigurno ga nisu skidali.

Inače taj dihtung sam kupio na početku Ugrinovačke i platio ga 345 dinara (MP cena!), a tamo ga valjda valjaju po 1000 (nisam siguran).

Sve u svemu, lepo urađen posao od "stručnjaka za Dačije" (Žac :hall: ), auto sad lepo ide, a to što se čuju ventili u 5.oj me baš briga...bitno je da je motor siguran, a da normalno ide. Ne vidim razlog da išta menjamo.
Ako sam nešto zaboravio podsetite me...
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

zac

Citat: DrJekyll poslato 28.07.2013. - 09:04

-auto definitivno ide bolje, sad vuče bolje nego fabrički, a možda malkice slabije nego onda posle čipovanja (nijanse su u pitanju)

-što se tiče ventila: sada se malo čuju u 4.oj pri jačem stiskanju gasa i u 5.oj malo više, a u ostalim brzinama ne...

E ovo mi nije jasno zasto se to desava ????  :ces:  Jadino ako smo trebali na 0.10 i 0.25 ...prem da ne verujem da je to razlog, ipak je na fabrickim merama.....  ne znam da li se kod mene cuje pri takvom rezimu, dugo nisam samarao po gasu, ali mislim da se ne cuje kako god da sisnem gas...  :ces:

Poceo sam da sumnjam u uzubcenost motora.... :ne:

DrJekyll

Ma opušteno, čim ima velike promene u zvuku i sada se uopšte ne čuju od 1. do 3., a ranije se čulo...znači da je do ventila bio problem. Možda smo trebali 10-25, al nema veze...ovako je skroz ok.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Zoran

Žac, točkić ide po bregastoj . Nisam bio dovoljno precizan. Kod skandinavca nije na klackalici nego na podizaču ventila jer je klackalica u glavi a bregasta u bloku. Ovo pišem samo da razjasnim a ne da istjerujem pravdu.  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.


maestral5747

Citat: saša61beograd poslato 27.07.2013. - 22:00
Naš član Maestral 4757 u prethodnim postovima ima te valjčiće na klackalicama.Njegov je Reno i pretpostavljam da je stariji od 2008.Znači Reno je pravio dve vrste klackalica,nije inovacija nego kako se kome zalomi.

Da stariji je i to dosta, 1999. godina. Megane 1 phase 2, 1,4 e, dakle 75KS multipoint (E7J B626 motor), 8 ventila
Prije par dana okrenuo:


DrJekyll

Sipao sam danas BMB 98 na EKO pumpi i ventili se uopšte ne čuju...ni u jednoj brzini :dobro: zato auto ide kao zver :hihi1:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Saša

Danas je i moj Sandero došao na red za štelovanje zazora ventila.
Posle dužeg pregovaranja, kolega Žac je našao malo vremena da zajedno uradimo zamenu ulja i filtera, a na moje insistiranje i proveru zazora ventila.
U lepom ambijentu i odličnim uslovima za rad, pored obale Dunava, otpočeli smo ovaj 1,5 - časovni rad.
Napominjem da je zadnji servis rađen kod Žive, 17. decembra 2011., na 25.200 km, a ventili nikada nisu podešavani niti je rađena provera njihovog zazora.
Takođe, ovo je i prvi servis odražen u sopstvenoj režiji, van ovlašćenog servisa.
Kilometraža: cca 37.000, godište 2009.
Posle skidanja kućišta filtera, izgled motornog prostora (usput) možete videti na ovoj slici:



Posle skidanja dekla ventila, usledilo je prvo iznenađenje:



Klackalice trećeg ventila (kod Renault-a se broje od menjača? Svašta...) su pobegle graničniku, odnosno lisnatoj opruzi koja bi trebala da ih drži u centru:



Žac mi je rekao ono što sam i ranije čuo: Rešenje sa ležajevima na klackalicama je izuzetno loše i nepouzdano.
Pošto je Žac-ov Logan bio pored mog Sandera, dogovor je brzo pao: Žac se ponudio da zamenimo kompletne klackalice i da on uzme (na svoj rizik) ove sa Sandera.
Pristao sam, ali smo prvo ipak proverili zazore na Sanderu.
Pre provere, imao sam utisak da je auto malo "kilav" i da mu treba jako puno vremena za ubrzanje, dok se u isto vreme ventili uopšte nisu čuli.
Slede rezultati provere:

1. Us 0,15  Iz 0,10
2. Us 0,15  Iz 0,09
3. Us 0,15  Iz 0,12
4. Us 0,15  Iz 0,11
* Žac je na poklon od mene dobio Snapon-ove kontrolne listiće izuzetne klase tačnosti, pa su rezultati zato u stotim delovima milimetra.

Posle brze zamene klackalica Logan - Sandero, i podešavanja zazora, a pre zamene ulja, probao sam auto vožnjom od par km.
Istini za volju, ja ga retko vozim, ali je razlika bila - osetna.
Svi zazori su podešeni na Us 0,15, iz 0,30.
Auto mnogo laganije prima gas i odziv je mnogo brži.
Usput smo konstatovali i još par stvari vezanih za ostale delove motora, ali o njima - u odgovarajućim temama.

Red bi bio i da se, ovako javno, zahvalim Žac-u na izdvojenom vremenu i radu.
Ja to ovim putem i činim i nadam se da će današnje druženje ostati u lepom sećanju.

Loganovac

 :ha:  Ovako pacersko rešenje nisam očekivao od Renault-ovih inženjera! Da li je vijak ispod koga se onaj čelik izvukao bio dobro pritegnut?

Inače, nije čudo da ti je auto živnuo, pitanje je kako je treći cilindar tako i radio, pa mogao si da pogubiš klackalice! Uostalom, zazori su svakako bili manji od propisanih...


Ama, nešto drugo kontam - vidi ti đavola Žaca: ubedio čoveka da su ležajevi na klackalicama loše rešenje i uzeo ih sebi!  :doh:


:Smiley: :Smiley: :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Saša

Ako se malo bolje pogleda slika, vidi se da klackalice šetaju po nosaču. Mislim da onaj limčić nema načina da drži na mestu klackalice, zavrtanj je bio stegnut kako treba.
Klackalice su se same vratile u normalan položaj posle okretanja točka za četvrt kruga.
Zamena klackalica je, naravno, šala.  :ziveli:

zac

Sale...kralju...  :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley:   samo klackalice nisu sala...eno klackaju se na mom Loganu..  :laugh:  :crazy:

Da, ja sam bio iznenadjen suvise malim zazorom izduvnih ventila...skoro da se ventili nisu ni zatvarali na ugrejanom motoru..posebno na drugom cilindru..  da li je plin uzrok takvom drasticnom potonucu istih??? Ili je fabrika lose nastelovala..  :conf:

Zasto su klackalice bile van ose ventila...ostala je misterija, posle okretanja motora su se uredno "slozile" na mesto.  :ne:  Nadam se da ce tu i ostati...mozda nije lose posle par hiljada skinuti dekli i pogledati da li su u osi..

Evo i par sliKica sa mog skromnog telefona...


PS: Sale druzenje je bilo super..posebno onaj deo kada smo gledali pumpu visokog pritiska kako cepa sve zivo sa onog metala.... zao mi je sto nisi ispuskirao Passat-a  :laugh: :laugh: :laugh:


saša61beograd

Normalno je da kod TNG-a izduvni ventili "tonu" u sedište.Zato se češće šteluju i tu ne vidim problem.Problem,zanimljiv i ozbiljan je zašto su klackalice pobegle iz ose.Ja ne bih čekao par hiljada km da ih proverim.Da li neko ima ideju zašto se to desilo.