Zvučna izolacija - uradi sam

prethodna tema - sledeća tema

ppejic


Dexterslab

Nisam :( Ali moram da provucem svejedno zice za zvucnike u zadnjim vratima pa cu da vam izbacim slike. Koristio sam se tehnikom onog lika sa You Tube-a, medjutim sve sam ruke izubijao po limovima i izlepio lepkom. E jedna napomena, ako neko kupuje koncani filc za izolaciju, ja sam kupio 6 kvadrada i ostalo mi je 2,5 kvadrata viska koje sam posle koristio da izolujem box za kompresor na tastinoj ordinaciji, ali komotno sam mogao i sa 3 kvadrata da zavrsim posao na komplet autu, tako da ne treba kupovati previse! Iskoristio sam odprilike pakovanje od litar Sintelon-a i oko 5 pakovanja folije, dosta mi je otislo na brzopletost pa se iscepalo. Sve u svemu nije zahtevan posao. Ali iskreno, ne vidim neke specijalne rezultate!
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

nik

Na koji lim na vratima si lepio filc (spoljni ili unutrašnji ispod plastične pokrivke) i kako si ga zaštitiio od prodora vode i natapanja (samo alu-folijom ili još nečim)?

Inače konkretnije rezultate nisi dobio jer nisi dampovao lim. Filc ne može bitnije da umiri vibracije velikih površina lima.

Dexterslab

Sta je ``dampovanje``? :)))) Na spoljasnji lim, a sobzirom da sam primetio da se bas natapa vodom i da se nikako ne susi, koristio sam onu foliju za pakovanje, ali samo po gornjem rubu, racunao sam da ce niz to da se sliva do alu folije i onda na nize do dna vrata...valjda nisam pogresio, a sekao sam manje komadice i lepio ih po plastici....a sta je to dampovanje i mogu li sada da ga odradim?
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

nik

#169
Druže, žao mi je, ali moj ti je savet da to što pre skineš (mislim na onaj deo na spoljnom limu vrata, ovaj unutrašnji na plastici i nije toliko strašan, možeš da zalepiš foliju na unutrašnji lim vrata) jer u tvom slučaju će veći problem da pravi kondenzacija nego samo slivanje vode jer na spoljnom limu su najveće razlike u temperaturi (van i unutar vozila).

Dampovanje predstavlja postupak kojim se, lepljenjem najčešće ploča na bazi bitumena ili gume, smanjuju vibracije lima.
Više o tome na http://www.youtube.com/watch?v=I5E9mjI3y1E
http://www.youtube.com/watch?v=SVTINqegCR8&feature=related
Imaš i more drugih snimaka na You Tube-u, ali mi je ovo prvo ispalo u pretrazi.

Dexterslab

Pa dobro i nije tako strasno...i ovako nisam imao pametnija posla taj dan  :ljut: :))) Dobro si mi rekao sa ovaj bitumen, a ovo cu da ostavim bar dok se ne vratim sa mora mrzi me sad..a realno ove kise prestaju, pa ce za narednih mesec-dva da izdrzi! :)
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

ppejic

Za dampiranje lima je još bolje i jeftinije da se kod nekog farabara naprska vosak! Em štiti od korozije, em "umrtvljuje" vibracije lima.

Dexterslab

A sta mislite o mazanju sloja bitulita, pa na to sloj poliazbitola? Odlican je hidroizolator, a opet ce zavrsiti posao sto se tice umirivanja vibracija,bar mislim.
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

nik

#173
Može za patos bez većih problema bilo šta na bazi bitumena, ali samo ako je nanošenje hladnim postupkom bez grejanja, malo problematično na vertikalnim limovima (razmekšavanje na visokim temperaturama i krtost na niskim). Proizvodjači kvalitetnijih ploča za dampovanje garantuju postojanost u dijapazonu od -25 do +90 stepeni C, pa čak i držanje na +180 stepeni do dva sata bez ikakvih promena i odlepljivanja. Naravno, takvi materijali imaju svoju cenu (Wurth i sl reda 25 EUR/qm, Dynamat reda 70$/qm), ali ako se žele izbeći kasniji problemi sa razlivanjem, cedjenjem, ulepljivanjem nemaju alternativu jer je kod dampovanja potrebno naneti sloj od bar 2-4mm (mrljanje u jednom sloju zaboravi), normalno, bez preterivanja (preterano opterećenje delova, ali što veća površina ravnog lima deblji sloj) jer je potrebno na lim dodati dodatnu masu radi povećanja otpornosti na vibracije. Bitumenske ploče za tu namenu imaju debljinu od 1,6 do čak 5mm i težinu 2-5kg/qm.

ppejic

Citat: Keka poslato 16.04.2011. - 14:22
U prostor izmedju lima prednjeg krila, lima kabine i plasticnog potkrila sam danas postavio vodootporni sundjer. O tome je bilo reci u smilu zvucne izolacije, ali sam ovo uradio vise da smanjim nagomilavanje blata posto je lim poceo da rdja. Da li ce uticati na buku, videcemo.

Blato neces spreciti da se talozi jer se u taj dzep sliva sva voda+prasina sa krova, preko bocnih kedera i vetroberanskog stakla.

Keka

Dzep je napunjen da dva sloja sundjera. Sigurno ima manje prostora za nakupljanje blata.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

 :offtopic:
mislim da si ucinio jos goru stvar po pitanju sakupljanja vlage na tom mestu.

Keka

Malo je verovatno da vodootporni sundjer skuplja vise vlage od pola kilograma blata.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

 :offtopic:
Keko, pitanje, s obzirom da si zagledao kada si postavljao.
Dali postoji ikakva mogućnost da se reši problem skupljanja blata (npr da se napravi otvor na limu ili još bolje na plastičnom blatobranu)?

ppejic

Ja sam skinuo sraf i odmakao plastiku podkrila od tog "dzepa". Videcemo sta ce biti.