Zvučna izolacija - uradi sam

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

Prijatelju, eto tebi zadatka :) Ja vise nemam neizolvan automobil.

Umesto teoretisanja, dajte malo prakse.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

rumoonza5

Polovini foruma koji uzivaju u Kovacici zelim lepo druzenje. Ja sam eto bas danas imao specificno druzenje s loganom-cuceci (bas izgleda misteriozno bez kvacica). Ali, nadam se da vredelo. Dakle, posle Pejine keder gume i dihtunga na red su stigla vrata. Sve sam spakovao za 6 sati rada. Na sva vrata sam lepio komade gume dimenzija 3mmx110mmx220mm iznad i ispod horizontalnog ojacanja u visini spoljne lajsne, i ti direktno na spoljni lim iznutra. Nadam se da ce ova guma smanjiti vibracije spoljnog lima iako u svim vratima vec ima po dve tanke bitumenske plocice. Dalje, u tapacirung prednjih vrata sam najpre u rupe od rukohvata nagurao komade sundjera, a onda ukrojio regenerat na oko 2/3 u delu zvunika i dodao azmafon. Oba materijala su debljine 20mm. Ideja mi je bila da probam utiskivanje a najpre sam izmerio dubinu po zabicama. U gornji deo iznad fabrickog sundjerica ukrojio sam presovani filc. Dakle, nista nisam lepio ni medjusobno ni za plastiku. Na kraju je dosao najlon. Sve se ukraja na licu mesta brze je, a prilikom montaze sam krajeve najlona na nekoliko mesta prelepio krep trakom da ne bi spadalo. I sve je selo bez greske osim 2 zabice. Na zadnja sam stavljao samo azmafon od 20mm, gore filc i najon. Zatvaranje vrata je sad ko na mecki. I jedva cekam da ga testiram i naravno izmerim decibele (valjda ih je preostalo, a onda cu da  :whistling:)

Ma kakvi, vec smisljam da napadnem haubu. Regenerata mi ostalo, dal da idem do motora sa tablom pocinkovanog lima, samoreznim srafovima u rupe na haubi a zbog tezine i lima i regenerata, zabicama, samo regenerat, filc i lim, jos nisam odlucio. Sta mi predlazete za haubu?

saša61beograd

Ako ti je preostalo materijala i volje,predlažem ti da pre haube napadneš fire-val između kabine i motora.Tu postoje razne otežavajuće okolnosti-rupe,creva, žice i zaista je komplikovano,ali šta tu uradiš,imaće efekta.Naročito obrati pažnju na prostor gde je ulaz za ventilaciju i posuda za pranje stakla.Mislim da tu curi najviše buke ka kabini.I kad si već pod haubom,misli na vodu,vlagu i visoku temperaturu!Nekad sam imao ideju da ceo fire-val premažem nekom masom u debljem sloju i obojim bojom otpornom na visoke temperature,ali nisam,nažalost.
Izolacija haube ne donosi neke bitnije boljitke,nema je često ni na kolima više klase.

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

rumoonza5

Hvala na savetu. Logicno je najpre i mozda jedino odraditi kvalitetnu izolaciju prema najjacem izvoru buke - motoru. Ipak, najpre uradih vrata. Novo merenje je pokazalo da je buka pri 90km/h (5. brzina, 2500rpm) sada smanjena sa 80 na 78dB. Ipak, jos vise godi zvuk pri zatvaranju vrata i cini mi se da je i primetno toplije u kolima. Moguce je da najpre napadnem firewall.

rumoonza5

Na zalost, za sada a mozda i potpuno odustastanem od dodatnog firewall-a. U motornom prostoru su ccevi klime i ABS, a ni prema vozacu nema previse mesta. Iznutra smetaju papucice i jedino je rupa kod nogu suvozaca idealno za popunjavanje. Probao sam sa regeneratorm od 20mm pod noge vozaca i do papucica i smeta mi, pa sam pored manjih komada gume do lima (nisam ih lepio) dodao iznad stiropora koji mi je pukao samo jos presovanog filca. Kod suvozaca je postavljen regenerat visoko skoro do ventilacionih kanala, a pod noge tanji azmafon i guma. S preostalim materijalom sam izolovao zadnje koseve (lepljena guma plus "azma"), postavio veci komad "rege" pod velki' itison na podu gepeka. U medjuvremenu sam testirao buku i na zalost dofatio svega 77 dB. Malocas sam "presfilc" postavio do lima pod prednja sedista (pristupom zguza), pod noge ispred zadnje klupe, pod zadnju klupu i bocno gde su simetricno povece rupe prma C stubovima. Razmisljam jos da isti "presfilc" zalepim po limu ispod zadnjih zvucnika pristupom iz gepeka, a da ne skidam plastiku gde su zvucnici, haubu...
Vise nisam neki optimista da cu znacajnije svuci buku, i ako dosegnem 75dB bice veliki uspeh.


ppejic

10E ti je originalna izolacija za firewall (koju mozes i dodatno "pojacati") a koja je predvidjena za situaciju sa cevima za klimu i aBS, a izolaciju za haubu mozes i sam napraviti. Da si blize dao bi ti odlican tepison (od pre  30 godina :D ) za tu namenu

rumoonza5

Hvala Pejo na podrsci. Nisam odustao od izolacije haube ali neko rce da i nema neke koristi. razmisljao sam da je na prolece potrazim na Bubanj potoku, pasent od dizela ili od nekog saudijca. Moj logan (laureat pack) bi valjda trebalo da ima firewall i rado bih samo pojacao isti ali me je zabrinuo ogranicen pristup prema kabini. Gde ima taj za 10E? Inace, jutros sam testirao buku nakon jucerasnje akcije i nema merljivih poboljsanja, dakle i dalje je na koti 77dB.

ppejic

Ja mislim da od isolacije haube ima velike koristi. Tako da sada imas 50:50 misljenja

rumoonza5

#400
Evo posle pauze da se javim s novostima.

Termosajlent od 10mm (T10) sam prevezao po rupama prema otvoru u limu gepeka. Bocno prema kosevima sam ga zavukao za crni tepih, a prema zadnjoj klupi sam ga prevezao levo (kroz slicne rupe), dok ga desno drzi copavac. Mislim na lim u gepeku u kome su odozdo zvucnici, jer nisam zeleo da skidam onu plastiku iznad lima nadajuci se slicnom efektu smanjenja buke.

Sendvic od T10 i presovanog filca (5mm) medjusobno zalepljen sam zabicama postavio pod haubu. Morao sam sve rupe (10 manjih i 1 veca) da razbusim kako bi zabice usle. Lepio sam i neku traku po obodu ali je danas spala pa sam od nje odustao. Ukupni efekat je oko 2dB (isti uslovi merenja, 90km/h) pri cemu je smanjenje od haube vece.

Prema motoru bih jedino probao da utisnem T10 jer mi lepljenje ne izgleda izvodljivo. To bi morali biti parcici jer bi iz komada moglo samo ako se povadi stosta, pa bih u gornjoj zoni eventualno busio lim za manje samoresce sa sirom podloskom, a u donjoj bi T10 vec nekako zavukao. Levo su cevi od klime uz lim ali i T10 se moze za toliko pritisnuti, dok je desno valjda kvacilo najveca prepreka. Pogledacu jos sta su majstori s foruma vec uradili, pa da im se pridruzim, a i slike da okacim. Za sada sam zadovoljan postignutim, ona vuna kojom sam popunio supljinu iza kasete potpuno je itisala njeno krckanje, vrata su ko na mecki, patos i nisam bas nesto radio za razliku od gepeka koga sam ususkavanjem smanjio za celih 16 litara (regenerat 100cmx80cm i debljine 2cm) al ima se moze se  :)   

Daniel

The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

wvojin

Uhvaceno malo slobodnog vremena za vikend i posveceno Daci.
Stavljena keder guma na haubu, u komadu, kupljena na Bubanj potoku (oko 550-600 din), nadjeni parcici samolepljivog filca za nogare stolica (besplatno - bilo u rezervi u kuci) i to stavljeno na kola.
Utisak posle toga, sta znam, mozda sam subjektivan, ali mislim da se manje cuje na vecim brzinama. Nisam imao aparaturu da izmerim, ali mi je dovoljno da mogu da idem 130 km/h i da mogu da pricam normalno u kabini.
U gepeku ceka jos keder za dihtovanje prozora, ali sam razmisljao da samo stavim oko zadnjih vrata jer su prednja fabricki dampirana (cuje se onaj dublji zvuk prilikom zatvaranja vrata). I danas kupljen filc (mislim da se zove rastresit ili kako vec) u dimenziji 1,5m x 2m za gepek (cena 555 din.). Mozda uzmem jos jednu rolnu istih dimenzija za ispod zadnjeg sedista i koseve zadnjih tockova. Vrata gepeka sam planirao da uradim sa gumom i azmafonom (ili neki drugi materijal na koji naletim). Nemam pojma.
Evo i fotki.
Stavljena je i carapa na gril, iako znam da nema veze sa izolacijom, ali rek'o kad sve kacim...  :to:
Dacia Logan 2005, 1.4MPI + LPG,
Dacia Logan 2010, 1.5 dCi

zac

Uuu..svak cast za gumu skroz oko motora, to mi se svidja, bice ti cistiji motor...ja sam stavio sam osa prednje strane....razmislicu o ovome kao kod tebe.
Inace na gril si mogao staviti komarnik, sa donje strane, i onda je to dugovecnije a i estetski mnogo lepse...

Ovako..


wvojin

#404
Carapa mi je na prethodnom stavljena i bez problema je bila godinu ili dve. Kod caleta takodje, a on vozi po svakakvim predelima putevima.
Razmisljao sam o nekoj varijanti filtera za aspirator sa unutrasnje stranje pa da se pricvrsti, ali nije mi se dalo da krojim i uklapam. Ovako mi je lakse, a i provereno je.
Dodatak:
Intenzivno razmisljam o ovome. Zvucna izolacija Silent Coat, firma je iz Slovenije. 20 tabli dimenzija 37,5 x 26,5cm, debljine 2 mm. Cena 55 €. Samo me cena malo odvraca  :kava:
Video na Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=HPCQGf8aBk8
Dacia Logan 2005, 1.4MPI + LPG,
Dacia Logan 2010, 1.5 dCi