Zvučna izolacija - uradi sam

prethodna tema - sledeća tema

Boka

I ja sam svedok Pejinog dosta tiseg Logana , vozio sam ga pre desetak dana i prezadovoljan sam. Ali Peja je odradio bas puno toga, odradio je vrata , fabricka izolacija u motornom delu , razmaknuta cela konzola i maksimalno izolovan i u tom delu , stubovi, itd.... Rezultat je dosta tisi auto od mog logana , mene je odusevilo otvaranje i zatvaranje vrata i to zvuci kao na autu koji je za klasu skuplji od logise. :respect:

rumoonza5

Rekoh ja, stize Peji novi logan  :to:

Bas ce se usreciti kupac sa Pejinom Dacijim Laguna, tiha ko Laguna a pouzdan ko Logan  :Smiley:

Za ovu priliku samo potvrdjujem da Pejine diht gume na kederima vrata rade posao, ali ne u leru vec u voznji sto je mnogo vaznije. Od Rezonance buke na 2500 rpm (koja me je bas iritirala) Pejin keder napravio rezance! Provericu uskoro i merenjima sound metrom, pre sledece akcije izolacije svih vrata. U potrazi sam za bitumenskim plocicama bez uspeha pa razmisljam o lepljenju gume...

ppejic

Ne stize novi Logan, vec prestaje mogucnost njegove upotrebe, al' to nije bitno za ovu temu.

Elem, nemoj bacati novac na samolepive bitumenske ploce i slicno, to je nepotrebno. Dovoljno je na plasticnu oplatu sa nalicja nalepiti Azmafon ili slicno, a preko njega staviti sto deblju nylon foliju.

rumoonza5

Hvala Pejo na savetima. Bitumenske plocice nisam nigde pronasao, ali jesam onaj regenerat, filc i azmafon, dovoljno. Jos razmisljam o lepljenju gume na pod ako ga uopste i budem izolovao. Ali vrata hocu i to uskoro. Razmisljam da supljinu od rukohvata gde postoji ona crna kutija popunim sa tvrdjim sundjerom odgovarajuce debljine do ravne povrsine, a potom preko svega nalepim regenerat od 1cm. Istina, nisam takav pronasao, vec samo od 2cm pa bih isti sekao po debljini tek posto isecem komade za vrata. Imam utisak da je taj regenerat (lepljeni parcici sundjera, kvadrat dvojke je 2kg) za nize frekvence bolji od kombinacije presovani filc 5mm i azmafon 10mm? Tek, probleme oko sipki za otvaranje vrata resio bih usecanjem regenerata tako sto bih farbao sipku da ostavi trag na regeneratu i naravno isti bih pre montaze prelepio najlonom. ostaje dilema da li ce se regenerat dovoljno stisnuti da bi zabice uhvatile tapacirung.

Loganovac

Zvuk treba ubiti na samom mestu nastanka, dakle u slučaju limova na vratima najefikasnije je umanjiti njihove vibracije direktnim lepljenjem pogodnih akustičkim pločama. Rumuni su to efikasno rešavali čak lepljenjem samolepivih aluminijumskih traka jedne do druge na celu površinu lima na vratima i stubovima. Ovime je znatno smanjena emisija niskofrekventne buke, pa je posao izolovanja puno olakšan po principu bolje sprečiti nego lečiti. Ovo ti i ja preporučujem za početak, lim je tanak i emituje grdnu buku. Sledeći korak je postavljanje akustičke izolacije obloga vrata. Valja razmisliti i o velikoj površini neba koja takođe emituje svašta u čujnom spektru. Pod naravno na kraju, najveće zezanje za malo dB.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Kao neko ko je prakticno petljao oko zvucne izolacije Logana, uporedjivao i kopirao izolaciju vrata drugih automobila (skupljih i mnogo skupljih), shvatio sam da od niskofrekventne buke nema pomoci. bitumen ce pomoci, ali opet slaba vajda.

Coveku najvise paraju usi (osim onima preko 50-te) tonovi iz srednjeg i visokog frekventnog opsega. Zato folija naslonjena na azmafon je idealna kombinacija za lecenje takve buke, barem iz mog prakticnog iskustva.

Kada izolujete vrata, shvaticete da bocna buka i dalje postoji i da ne dolazi samo iz vrata :)

Loganovac

Onima preko 50-te očigledno ništa ne para uši - evo i Raja i ja vozimo stock vaijantu Logana, bilo Prestige, bilo Vulgarisa, i nemamo problem ni na 5000 rpm. Treba očigledno iskustva i vežbe do postizanja selektivnog sluha - čujem samo ono što hoću, u kolima i u životu! :hihi:
A ako se dobro sećam, demonstracija tog tihog auta (da je tih - jeste) bila je pri brzinama do 40km/h, ispod 2000 rpm? A u kolima noga upada u tepihe...  :cool:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Raja

Onima preko pedesete majka priroda je rešila problem sa bukom, ugrađujući im antifone u uši, u obliku šumetine dlačica u slušnom kanalu.  :Smiley:

Loganovac

To je znači to?  :ha:  A ja ih budala redovno sečem!  :doh:


Probam da ih gajim do proleća pa javljam.  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

dlacice su za visoki opseg a smola za donje decibele  :woo-hoo:

drzarkod

a nos niko ne spominje.... :place:

Veterinar


rumoonza5

To je sustina! Skupljajmo dlake i dlacice i bice odlicni za zvucnu izolaciju. Mozda ipak vuna?

Nego samo kratak podatak: 90km/h, 5. brzina 2500rpm, ravan put, zimske gume, 80dB (pored Pejinog kedera haube tu su i Pejini D kederi u vratima).
Azmafon, filc i regenerator kupljeni. Imam i neke gume za dampovanje lima na vratima i akcija. Rezultate javljam.

ppejic

#388
Evo malo cinjenica koje sam izmerio:




Ipak Pejine usi dobro diferenciraju :) i ne umisljaju, kako su mnogi pretpostavljali.

Nisam koristio profesionalnu opremu za snimanje i prikaz na kompjuteru, pa apsolutne vrednosti nisu ni bitne, koliko je bitno poredjenje.

Vertikalna osa je A-tezinska 120dB


Loganovac

Svaka čast za test, dokumentovano na jedini pravi način.  :hall:

Međutim:

1. rekoh li ja da testove sprovodiš na biciklističkim brzinama - 60km/h? Ajde da vidimo na 110-130km/h.
2. verovatno si odabrao fini glatki asfalt pa gume klize kao po puteru, nema bruma sa te strane?
3. rekoh li ja da se treba boriti sa niskofrekventnim šumovima, a ti odreče, kao nemoguće je a ipak si skinuo čak i preko 15dB između 100 i 200Hz?

Citat: PPejic poslato 03.12.2013. - 15:33
Kao neko ko je prakticno petljao oko zvucne izolacije Logana, uporedjivao i kopirao izolaciju vrata drugih automobila (skupljih i mnogo skupljih), shvatio sam da od niskofrekventne buke nema pomoci. bitumen ce pomoci, ali opet slaba vajda.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.