Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Citat: zac poslato 03.10.2011. - 16:47

Ceo zivot menjam svecice bez moment kljuca, i nikad nisam imao bilo kakvih problema  :ne: , samo sa osecajem stezati...
Ma menjao sam ih i ja,nego me "naplašili" neki ovde na Forumu.A u mnogim stvarima,moram priznati, neka znanja i iskustva o održavanju koja sam skupljao godinama su prevaziđena.
A parking ispred moje zgrade nekad je bio lepo i mirno mesto,kao stvoreno za "čačkanje po kolima.Sad je tu prošao bulevar,puno toga se izgradilo i srećan sam da mogu ljudski da otvorim vrata kad se jedva negde uvučem. A o bilo kakvom radu na kolima u toj ludnici sad nema ni govora.
A ključ za čep kartera ću probati da negde kupim,lep povod za šetnju po prodavnicama alata!

zac

Citat: saša61beograd poslato 03.10.2011. - 18:17
A ključ za čep kartera ću probati da negde kupim,lep povod za šetnju po prodavnicama alata!

:to:

Kod svecica je najbitnije da se ne pretezu i da se navoj slucajno ne uhvati pogresno, i samo uzivaj.  :wave:

damirko

dobio ponudu od hit-auta u okviru besplatnog pregleda 1.10.2011 za veliki i redovan servis uz 12% popusta:


007              radovi servisa                                      10-10.560din
7701478031   pumpa za vodu k9k 1.5dci                       1-8.211din
7701477689   remenica alternatora                              1-10.099din
7701476476   pk remen grt k9k                                   1-6.474din
7701477028   zupcasti remen grt 8200102941f+94944     1-8.908din
8671014102   filter vazduha 1.5 dci                              1-935din
7701478546   filter goriva 1.5dci                                  1-2.970din
8671002274   filter ulja                                              1-552din
7703062062   zaptivka cepa kartera                             1-30din
8671013786   motorno ulje 5w/40 208l                          5-1820din



sve ukupno sa pdv 59.665



nekako mi sve ovo deluje skupo a uz to i nisam siguran sta dobijam od delova u ponudi,bez obzira sto postoje kat br.koji meni i ne govore puno.u principu me zanima koliko bi ovakav servis kostao u privatnoj reziji,s time sto bi me interesovali samo naj kvalitetniji delovi i gde bi mogli da se nabave.citajuci predhodne postove stekao sam utisak da su naj kvalitetniji delovi iz fabricke ugradnje.
dobodosli su svi saveti i sugestije...
   

Branislav-NIŠ

Drugari,ja bi pokušao da vam rešim problem oko četvrtke za šraf na karteru za ispuštanje ulja.
Obiđite najbližu prodavnicu Uniorovog alata,u ponudi imaju ključ baš koji vam treba.
Sa jedne strane je četvrtka od 8 a sa druge od 10 mm.Ja sam taj ključ kupio letos za 640 din. i mislim da se za te pare netreba mučiti oko njegove izrade.
Ako ga trenutno nemaju u radnji potrazite im katalog,u njemu ga ima,tako sam ga i ja poručio.

Pozdrav...

krle

Citat: damirko poslato 03.10.2011. - 19:35
dobio ponudu od hit-auta  ...

Remenicu alternatora nisam pronašao.Ostali kataloški brojevi su u redu.



Cena je solidno jaka. Ja u BG  ni pod tačkom razno nisam hteo raditi veliki servis. Cene su bile paprene uz varijantu "mačka u džaku".
Opcije su bile Jagodina,  Pančevo pa čak i Subotica.Izabrao sam Pančevo.

zac

#305
Meni isto ova ponuda zvuci preeeeskupo, pogotovo sto generalnu opravku tog DCI-a mozes uraditi za oko 800 Evra. Oni stvarni nisu normalni  pa kakav je to PK kais od 6.474 din ili filter vazduha 1.935 din, i remenica alternatora ?  :fiju:  Zasto hoce nju da menjaju? Ajde pumpa za vodu i nekako, ali ove druge stavke od cega su? Da li ce trajati u vozilu narednih 200 000 km ?  Da li ce podici cenu polovnog vozila za 600 Evra?  I to jos uz popust od 12%   :bonk:  Ne verujem...

Ako ti je auto van garancije idi u neki normalan servis i uradi sve to za upola manju cenu.  :wave:

Nikolagavijal

I ja ceo zivot menjam svećice bez moment ključa:rukom dokle moze pa alatom još 1/2-3/4 kruga sa osećajem.

kiconix


Keka

Zato im je cena ulja malo veca od cene litre zejtina.

Nesto tu smrdi, a nisam ja  :c:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boka

Posto smo za vikend menjali ulje i filter na Pejinom Loganu, da prenesem utiske ostalim clanovima foruma. Za skidanje filtera je koriscen originalni da kazem kljuc koji ima 3 kraka i na koji se stavlja obicna gedora krckalica. Sam proces je vrlo lak , prvo se taj trokraki kljuc stavi na filter za ulje, zatim se u njega stavi gedora i okretom u levo gedorom ta 3 kraka stegnu filter koji iz momenta popusti , i nastavi se odvijanje rukom. Pre samog tog procesa staviti neku krpicu ispod filtera za ulje jer zbog samog polozaja fitera obavezno deo ulja se prospe, tako da ta krpica to svede na minimum. Kljuc za skidanje filtera je vrlo nalik onom sto je u narodu poznato kao radapciger ili izvlakac. Skidanje filtera ulja kod logana sa klimom bez tog kljuca je gotovo nemoguca misija, imam i lanac ali zbog samog polozaja fitera ( logani sa klimom) to je prosto neizvodljivo. Busenje filtera srafcigerom ili slicnim alatom ne bih preporucio , filter je vrlo mali , pa i ako treba da se busi to treba uraditi bas u samom vrhu filtera , da se slucajno ne osteti navoj na koji posle trebate navrteti novi filter.
Ispustanje, sipanje ulja, steaznje srafa na karteru kao i kod svih drugih auta, najnormalnije. :to:

zac

Citat: Boka poslato 03.10.2011. - 22:07
Za skidanje filtera je koriscen originalni da kazem kljuc koji ima 3 kraka i na koji se stavlja obicna gedora krckalica. Sam proces je vrlo lak , prvo se taj trokraki kljuc stavi na filter za ulje, zatim se u njega stavi gedora i okretom u levo gedorom ta 3 kraka stegnu filter koji iz momenta popusti , i nastavi se odvijanje rukom.

Mislis ovako nesto, kupljen u Rodicu pre dve god. cini mi se oko 300din. Nije neki profi ali radi.

Boka

#311
Zac :aplause:. Upravo to, samo sto je ovaj kojim smo Peja i ja skidali dosta kvalitetniji, pozajmljen od majstora koji popravlja samo Renoe, a nedeljom ne radi , pa mi dao da zavrsimo posao da se ne mucimo sa skidanjem filtera.  :too:
Bas cu pogledati dal to mogu da nadjem da kupim , ako nema u mom kraju , Zac :c:, vidim u BG ima.

saša61beograd

Branislave,Boka,Zac i ostali,hvala za slike i informacije o alatu.Živeo Forum!

Zoran

Ako nemate cetvrtasti kljuc za cep moze se posluziti starim klinom sa drljace. Malo se odreze vrh tek toliko da se dobije zahvat kada se stavi u cep. Tada uzmete viljuskastim kljucem za klin i otpustite cep, Druga varijanta je teoretska jer nisam pokusao ali mislim da bi moglo i ovako - uzmete steku / kvaku sa vrata od kuce/.  Njena cetvrtka bi mogla odgovarati za cep od kartera... Odvrtanje sa sjekacem zaboravite / mada bi se i to moglo izvesti u nekoj beznadeznoj situaciji ali samo sa unutrasnje strane cepa a nikako sa spoljne posto ispod ima podloska.
Sam svoj gazda - vazda.

Ayrton

#314
Ja uopste nisam neki snagator i nisam imao alat za skidanje filtera za ulje,ali sam ga odvrnuo rukom.Malo sam "zapeo" ali je pametniji popustio.
A za sledece menjanje,svratim kod Zac-a i pozajmim alat da ga isprobam,moze? :friends:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!