Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

....i ja ću morati na Meganeu, tražiti da mi na malom servisu, podese i ručnu kočnicu.

Hvata do jedno 10-11 zubaca, zakoči dobro, ali se ručica ručne kočnice, mora podići skoro pa vertikalno :)

Ne znam šta je u pitanju, vjerovatno se zadnje pločice istanjile :):)

Loganovac

Citat: nik poslato 22.03.2021. - 12:21
Ispravno podesena rucna ne bi smela da ide preko 6. zuba (na 3. vec treba da koci).

Onda je moja neispravna. 'Vata na dvesšestom zubu, ali kopa! Nikad nije dotezana sajla, skoro 14 godina.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

#1397
Akcenat na
Citat: nik poslato 22.03.2021. - 12:21
Ispravno podesena...

Kočiće ona dobro sve dok ima hoda ručice da dovoljno zategne sajle, pa kome ne smeta... 
Elem, na povećanje visine ručice manje utiče potrošnja paknova, koliko istezanje sajle. Ja sam moje fabričke zamenio pre 2,5 godine kada sam radio remont zadnjih kočnica. Pojavila se značajna razlika u istezanju leve i desne (skoro 2 cm jedna bila duža od druge, ukosila se skroz ona pločica što ih drži).
Ove kojim sam ih zamenio, ne valjaju ni za k****. Posle malo manje od 2,5 godine istegle se da više ne može da se zateže (šraf došao do kraja navoja).
Štedim pare za original (4800 RSD u Reno Savi, komad).

Zoran

565 000 km
3 l NIS Auto Line Sint 5w 40
Filter ulja MANN w75/3
Famozna podlošku.
Auto već duže vremena vozi bez ikakvih problema ,za očekivati je više kvarova odjednom.
Sam svoj gazda - vazda.

szs

Ma gde bre Zorane
Tek se razradio
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Zamjena desne sajle za ručnu kočnicu.
Original kupljen u Ovnak Vitezu koštao je 41 EUR .
Sam svoj gazda - vazda.

Zoran

Za 8 KM (4 Eura) kupio 100 grama original boje za Sandero i prefarbao oba praga. Bilo je vrijeme , auto star 11 godina.
Sam svoj gazda - vazda.

Zoran

Velika vrućina, pa sam iskoristio priliku da naspram ulja u šupljine protiv korozije( pragovi i krakovi šasije te zadnji rubovi blatobrana)
Sam svoj gazda - vazda.

Zoran

Kilometraža 579 300.
Prva zamjena zadnjih amortizera ( jedan malko flusovao).
U teoriji jako jednostavan postupak, 4 šarafa odvrneš - zavrneš i to je to .
U praksi to se može malko i odužiti.
Sam svoj gazda - vazda.

Bata83

Auu onaj donji sraf sto prolazi kroz onu cev, sto zna da bude naporan, krug ljucem napred nazad dva i tako zna doci do planeta,
kalndara i ostalog

Zoran

Tu su "inženjeri" stavili šaraf fi 12 mm kroz cevku fi 14 mm .
Ja kao priučeni bravar bi to napravio bolje. Takve smicalice je onomad pravio TOMOS na vozilima za jugoslavensko tržište.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Citat: Zoran poslato 27.06.2021. - 13:43
Velika vrućina, pa sam iskoristio priliku da naspram ulja u šupljine protiv korozije( pragovi i krakovi šasije te zadnji rubovi blatobrana)

Ja se izvinjavam svima ako ovaj moj prvi post (van one teme za prefstavljanje) je na pogrešnom mestu. Svakako nije maliciozan, već u najboljojoj nameri.
Elem, ništa na svetu ne mrzim kao koroziju. Pogotovo na kolima. Na sva vozila koja sam imao, bitumen i vosak sam dodatni sam stavio jer nikada nisam verovao u potrebnu u vremenskom smislu efikasnost i trajnost fabričke antikorozivne zaštite (posebno ako se vozilo vozi dosta zimi u područjima u kojima se po putevima posipa rizla).
Ali, isto tako mislim da što se tiče zaštite šupljina od korozije (krakovi šasije, pragovi, vrata, unutrašnji rubovi, hauba i poklopac gepeka ... ) da sve to ima maksimalno smisla samo ako se ta dodatna zaštita stavi dok je vozilo novo. Jer, ako tu nema zaštite fabrički koliko treba, korozija šupljina iznutra krene odmah. I džaba ti posle preko toga sipaš vosak, bitumen ili bilo šta.
To je, po meni, kao da neku već zardjalu metalnu površinu, samo farbaš preko korozije.
Toliko za sada. Uz ponovno izvinjenje. Nije mi cilj da bilo kome "solim mozak", niti sam stručnjak bilo koje vrste. Već samo neko ko povremeno sam maže bitumen i vosak na svoja kola 😊

Andrix

Slazem se. Ja sam na novom Loganu 2004 g odmah naduvao unutrasnjost zadnjih krila nekom izolacijom u spreju. Kao da sam znao da ce im biti boljka rdjanje rubova.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

glavonja3

Kako to rdjanje zavisi od kola do kola. Moja najjeftinija verzija, nikad mazena, ni posla cetvrt miliona km i 15 godina nemaju ni tackicu na zadnjim rubovima.

Kolegi, koji je iste godine kad i ja kupio Logana sa sledecim vecim paketom opreme, su rubovi propali posle 5 godina.

saša61beograd

Da,viđao sam novije restilizovane Logane,2009-10. godište koji rđaju i mnogo starije koji ne rđaju.Lutrija,pa kako se kome zalomi.Očigledno da su menjali dobavljače limova ili nešto u tehnologiji zaštite.Tu su izgubili mnogo budućih kupaca,a Dačija je na lošem glasu,nekad opravdano,nekad ne.