0.9 TCe 90 Zamena ulja i filtera kabine

prethodna tema - sledeća tema

Turbo


nikola56

Može li mi ko reći na koliko km se menja motorno ulje za motor 0.9 TCe, a na koliko filter vazduha.

Veterinar

Model iz 2016. godine - na 20000km.

saša61beograd

#63
Meni ovih 20.000 km deluje preterano.Fabrika je ovo propisala gledajući svoj interes i globalnu ekologiju.Gde je tu interes vlasnika?Za prosečna savremena ulja uzima se da im je radni vek oko 350 sati rada motora.Za onoga koji vozi pretežno u gradu sa prosečnom brzinom 20 km/h to znači promenu ulja na 7000 km.Onaj koji vozi drumsku vožnju sa prosekom 50 km/h može da menja ulje na 17.500 km.Pa gde se ko nađe.
Koliko predugačak rok za zamenu može da ošteti motor,znaju oni koji kupuju polovnjake sa zapada.Recimo HDI motori sa propisanim rokom zamene 30.000 km ili 2 godine,pola njih je imalo neki problem.Ili novi Pežo-Citroen benzinac 1,2.Kod njega je posle par godina od pojavljivanja proizvođač skratio rok za zamenu ulja jer su se zupčasti kaiševi raspadali i zapušavali uljnu pumpu (ima zupčasti uronjen u ulje).
Neka svako proceni da li mu je važnija ekologija i ekonomija ili zaštita skupo plaćene privatne imovine.
Milioni Amerikanaca menjaju ulje na 3000-5000 milja.Ako neko upropasti planetu,biće to oni a ne naše Dačije.
Korišćeno ulje je u normalnom svetu korisna sekundarna sirovina,a kod nas je "opasan otpad" koji se nigde ne može predati na reciklažu.Ne mislim da vozim na lošem i starom ulju zato što živim u takvoj državi.

slavko_bgd

#64
Što se tiče PSA i 1.2 PureTech motora modifikacija od 2017 godine je bila u vezi sa zupčastim kaišem a preporuka za raniju zamenu ulja je kod vozila koja se pretežno voze na kratkim relacijama. Više informacija ovde: https://www.byri.net/2021/03/07/psa-1-2-puretech-engine-belt-wear-a-problem-solved/

Svaki proizvođač vozila propisuje vremenski i daljinski ( kilometarski) interval servisiranja vozila i motora koji ne sme da se prekorači. Nijedan proizvođač vozila ne propisuje minimalni interval. Nova vozila imaju OCS (Oil Control System) koji vlasnika vozila u zavisnosti od uslova korišćenja vozila "poziva" ranije u servis.
Ako sam kupio nov auto i znam da je tamo neki bilo koji proizvođač em testirao krajnje granice ulja koje je propisao em ima globalno povratne informacije sa najrazličitijih tržišta o "ponašanju" svojih motora sa svojim uljima - ja ću se držati propisanog intervala odnosno OCS-a ako mi se aktivira. I ako na sve to znam da prečesta zamena ulja jednako nije dobra kao i prekasna - zašto bih eksperimentisao sa svojom vrlo skupo plaćenom privatnom svojinom? Amerikance ne bih komentarisao. A kad kupim polovnjaka sa Zapada koji prosečno isto košta ovde koliko prosečno košta i tamo, onda treba da se zapitam šta sam ja zapravo kupio i šta treba da očekujem od njega?

Što se tiče starog motornog ulja i njegovog odlaganja, to reguliše Zakon o upravljanju otpadom u čl48. Pokušaj da registruješ auto-servis i da dobiješ dozvolu za rad bez rešenog pitanja odlaganja tečnosti i delova vozila i sve će ti biti jasno. Daleko od toga da smo sjajni ali baš nismo ni tolika banana od države.

dekiv68