Svecice - prva ugradnja i njihova zamena

prethodna tema - sledeća tema

LeNgenda

Cak se i ja secam da je u tehnickom uputstvu od Ruskinje pisalo da se rukom lagano zavija dokle moze, a onda jos cetvrt kruga kljucem i to je to.

Cak sam imao i servisersko uputstvo i mislim da se nigde nije pominjala vrednost u Nm.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

staracstol

Pa kola su išla na petrolej i palila se kurblom. Vremena se menjaju a izgleda ni svećice nisu šta su bile

saša61beograd

U mojih 50 godina nisam video da neko moment-ključem zavrće svećice,a ne sumnjam da bi tako trebalo..Razlika je da li se zavrću nove ili stare svećice.Kod novih je zaptivni prsten mekan pa je lakše dozirati silu.I što bi se,uopšte vraćale stare,štelovanje zazora i čišćenje je istorija,bar tako mislim.
Jedino mazivo koje se sme koristiti kod navoja svećica je grafitni prah.To sam koristio jedno vreme,ali nisam primetio neku razliku.
Jednom sam sat vremena skidao svećice sa Yuga-mislio sam ili će pući ključ ili glava ili svećica!Te svećice je zavrnuo "majstor" u servisu.Drugom prilikom sam slučajno video auto sa potpuno labavom svećicom a to se u radu motora uopšte nije primećivalo!
Sve u svemu,ako je bez moment ključa,onda bolje manje nego više,sa osećajem,kako je to neko lepo napisao u nekom od prethodnih postova.

Zoran

Treba se posvetiti naročita pažnja odvijanju i zavijanju svjećica. Nekada se na to nije pazilo pa je uništeno dosta navoja u glavama motora nesavjesnih majstora. Pravljeni su reduciri ili ugrađivane svjećice od motokultivatora (M 30 ako se ne varam). To je izuzetno velika "krpljačina"samo zbog nemara. Nije to nuklearna fizika i nemorate imati moment ključ. Zaboravite duge nastavke i stežite po osjećaju. Kod starih svjećica ovo ide lako ali kod novih je teško odrediti šta se dole dešava (čupate navoj ili stiskate podlošku).Iz tog razloga neki proizvođači svjećica daju preporuku tipa - zavijete rukom a zatim još 120*.
Sam svoj gazda - vazda.

jasho

Zašto kilo ključ? Za početak u fabrici ga koriste kod montiranja svećica, zatim u ozbiljnijim servisima (znam za Kompresor) imaju ključ sa kojim dotežu svećice koji je podešen na određeni broj, koji, to nisam znao.

Zatim postoje automobili, npr. Jaguar čije svećice se dotežu isključivo na 23 Nm, ako preterate ode klip i šteta od min. nekoliko stotina evra...

S obzirom da sam prvi put menjao svećice (ne računam juga i jedno četri zamene :D) na Sanderu trudio sam se da ispoštujem norme, jedini problem je bio što nisam proverio o kojem se broju radi :banghead: :fiju:

hobbista

Za skoro sve srafove na vozilu postoji podatak kolikom silom se dotezu.
Uvek je bolje koristiti kilo kljuc, kako kod zamene svecica, tako i kod pritezanja srafova na tockovima (da li ste imali priliku da vidite vulkanizera koji koristi kilo kljuc? ).
Svecice jesu specificne, zbog zavrtanja gvozdja u aluminijum. Ko nema osecaj u ruci za to, bolje nek ne priteze sam.

Sto se tice servisa, dosta njih poseduje kilo kljuc, ali jako malo njih redovno bazdari taj kljuc.
Vidjao sam slucajeve i kada majsori dotegnu na predvidjenu kilazu, pa pritegnu "jos malo, za svaki slucaj".
Vidjao sam i slucajeve kada iskose kljuc, cime sila pritezanja nije ta koja bi trebala da bude.

Rezime: bitniji je normalan majstor od kilo kljuca (uglavnom)  :cul:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Jasho, u pravu si 100%, na automobilu ne postoji zavrtanj kojem nije propisan moment pritezanja, ali kolege Sasa i Zoran su hteli reci iz iskustva, da svecice retko ko steze moment kljucem, pogotovo dobri majstori sa visegodisnjim iskustvom. Ja takodje nikada nisam stezao svecice kilo kljucem iako ga imam, stezem ih sa obicnim kljucem za svecice koji ima kratku polugu a iskustvo mi je izbazdarilo ruku.

jasho

Citat: hobbista poslato 09.01.2012. - 20:41

Rezime: bitniji je normalan majstor od kilo kljuca (uglavnom)  :cul:

Slažem se!  :to:

:offtopic: čista napomena dotezanje čepa kartera sa bakarnom podloškom se vrši na 20 Nm, u protivnom može da čep da probije navoj na karteru!

Andrix

kad rece kilo kljuc kod vulkanizera, ima i toga npr. Beoguma kod ade, i sam sam se iznenadio kad je pocelo nesto da preskace dok je zavrtao vijke
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

hobbista

Sreo sam se i ja sa tim. Ali !!!
Kada prelistas podatke, naci ces da su sile za pritezanje tockova uglavnom izmedju 8 i 10,5 kila (Nm), u zavisnosti od proizvodjaca i modela vozila.
Kod vulkanizera je uglavnom postavljen oko 11 kila, i to se ne menja :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

jasho

Odošmo u  :offtopic: ali čisto da napomenem da su meni na jugiši polomili šraf i zeznuli navoj na točku sa kilo ključem, izvadili su šraf, ali drugi više nikad nije mogao da se dotegne do kraja uvek je preskakao :banghead: :badmood:

speedo

Uvijek sam svjećice zatezao rukom koliko god mogu + zastavinim fabričkim ključem za svjećice isto koliko mogu, na svim autima, a vjerovatno ću i na sanderu. Na njemu poluga nije dugačka, pa bih laički rekao da se i ne ostvaruje neka opasno velika sila.

Svarog

Uzeo sam danas (neki rade i nedeljom) NGK svećice V-line (270 din komad). E sad, kakva su vaša iskustva sa zazorom. U radnji su mi rekli da su one već postavljene na odgovarajući zazor, ali kad sam uzeo listiće da proverim, zazor je bio manji od 0,9. A na slici koju je dao Krle stoji da zazor treba da bude 0,95+/-0,05, što znači da može da ide i do 1mm. Ja sam moje svećice stavio na 0,9 polazeći od toga da 0,05mm neće igrati bitnu ulogu. Da li negde grešim?

Nisam danas menjao svećice, verovatno ću ovih dana.

Loganovac

Ako tako piše, i ja bih isto tako štelovao, odnosno na donju granicu, jer če tokom rada i trošenja elektrode doći do povećanja zazora. Time se postiže da je optimalno dugo zazor u nominalnim granicama. Međutim, nije svejedno kako se krivi pipak pri podešavanju, bilo bi idealno da ostane paralelan sa ravni čela svećice. U protinom, moglo bi da se desi da je zazor onoliki koliko si izmerio samo u jednoj tački, a neka srednja vrednost je znatno veća od toga.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Svarog

Naravno, vodio sam računa tako da je pipak ostao paralelan s čelom svećice. Svakako, hvala za savet.