Fabrički ključ za točkove

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Juče u'vatim da menjam točkove (letnje za zimske). Za razliku od prošle godine, alu felne lagano skliznule sa glavčina jer sam  proletos pri montaži glavčine lepo ošmirglao i podmazao tovatnom mašću. Zamenim levi prednji i zadnji, pređem na desnu stranu i na prvom vijku prednjeg desnog točka puče ključ kao staklo!



Od čega ih bre prave kad sam lagano uspeo da pokidam čelik prečnika 14mm?  Doduše, aknuo sam ga nogom nadole jer sam "malkice" pretegao vijke pri montaži, a aluminijum je aluminijum  :bonk: Posle Kekinog slučaja sa dizalicom sad i ključ! Očigledno su ih pravili kao Paloma maramice - za jednu upotrebu...  :ranting:

Srećom, sve se to desilo u 13,55h, požurim do prodavnice auto kozmetike koja subotom radi do 14h i kupim teleskopski ključ 17/19mm za 800 dinara.

BTW - ljudi, kakav je glup osećaj voziti različite gume na osovini iako su istih dimenzija! Pritisnem malo više gas na semaforu u žurbi da mi ne zatvore radnju - otima mi se volan iz ruke...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

Pošto ovo nije deo koji je bitan za auto, tj za bezbednost...takva je i kontrola kvaliteta, tj nikakva.
Mislim da, ako vidim dobro na slikama, jedna cela polovina je bila šuplja, tj imala vazduha u sebi pa je zato pukla. E sad, da nema provere na recimo bregastog, šta bi se desilo da ona ovako pukne :huh:
U svakom slučaju si imao sreće da ti nije pukao ključ negde u nekoj nedođiji sa puknutom gumom....  :whistling:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

mladja73

Ja oduvek imam Uniorov krstak u autu... Sto je sigurno - sugurno je.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Saša

#3
Pih,... odoh da vidim kakav je moj ključ, nisam ga ni pogledao otkad sam kupio auto.
Na slikama vidim da nema radijusa sa prelaska ručice na ključ što je jako bitna stvar kod ovakvih alata.
Da li mi se čini ili mi ključ izgleda kao da je prošao cementaciju? (Tanki sloj drugačijeg izgleda na obudu ručice ključa, ispod farbe)
Cementacija se radi na ugljeničnim čelicima lošijeg kvaliteta (jeftiniji), sa manjim sadržajem ugljenika. (Č.1221)
Ovo može biti razlog pucanja, uz nedostatak ojačanja u vidu radijusa.
Kvalitetni ključevi su isključivo od legiranih čelika za poboljšanje, hrom-vanadijum; hrom-volfram; (Č.4732, Č.4830;)
Istini za volju, postoje i legirani čelici za cementaciju (Č.4721), ali je to dosta retko.

Edit:
Kad još malo bolje pogledam, izgleda mi kao da je ključ zavaren za ručicu.
Oprez, narode.
Obavezno krstak u auto kad idete na put.

DarioGTI

Identično puknuće se meni dogodilo dok smo još imali MCV-a u familiji.

Samo što ja nisam kupio novu ručicu, već sam zavario istu. Izdržala je sve do prodaje auta, za dalje neznam.


Za SN sam kupio teleskopski ključ jer su mi tvornički vijci 19mm, a za alu felge 17mm.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Keka

#5
Meni je fabricki kljuc kao na slici. Zamisljen je za skidanje tockova i verglanje originalne dizalice.

Medjutim, sa njime se ni jedan sraf ne moze popustiti-cista kozmetika, pa sam kupio teleskopski kljuc sa dva nastavka (valjda 17 i 19). Ni on nije nekog kvaliteta, posle prve upotrebe primetio sam pukotinu na nastavku koji se postavi na sraf (ne secam se na kojem autu sam ga koristio).

Polovna dizalica koju sam kupio je kao sa slike, rucica je nesrecno namestena i ako ne pazis, ogulis prste na beton  :bonk:

Najbolja dizalica i kljuc sa kojim sam se sreo je na Kadetu. Vrlo jedostavna i brza za upotrebu, kvalitet odlican. Pored XY dizanja kola, podizao sam drvenu supu na vikendici, stilski ormar u stanu...Po kljucu sam skakao, malo se iskrivio ali i dalje radi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

A da staneš na vagu pre nego što nagaziš ključ?     :crazy:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D


Loganovac

Jes pa da sj*bem vagu! 'De ima vaga za 800 dinara?  :laugh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Cuti, ja se smejem tebi, a obojci nam treba neka kvalitetnija stocna...  :c:  ja sj*bo dobos a ti kljuc...  :too:

speedo

I ja sam se poslužio fabričkim ključem nedavno, pri promjeni točkova. Nisam bio te "sreće" da slomim ključ, ali možda je i najslabiji ključ za točkove s kojim sam rukovao. Subjektivno, 5x kvalitetnije mi djeluje Zastavin ključ za točkove iz one sive kutije alata koja je dolazila uz Yugo/101. Na njega sam stavljao produžetak od 0,5m cijevi, skakao i nikad mu ništa nije bilo...

VaskezNS

Citat: Keka poslato 25.11.2012. - 10:12
Meni je fabricki kljuc kao na slici.

I ja imam isto fabričko sr*nje - ne znam da li je iko od njihovih inženjera koji je osmislio ovo kao opremu za zamenu točka ikada u životu i gledao zamenu točka..ako je uopšte i imao auto  :badmood:

Citat, 5x kvalitetnije mi djeluje Zastavin ključ za točkove iz one sive kutije alata koja je dolazila uz Yugo/101

Ne da deluje - jeste kvalitetniji - uz parče cevi kao nastavak (jer mu je rukohvat jako kratak) - sada i ja imam "teleskopski" ključ u opremi  :hihi1:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Ayrton

Na jednim službenim kolima,pre dobrih 15-ak godina,sam uspeo da slomim ključ za točkove,sličan onom koji je Keka prikazao na fotki.
Bila je to neka Lada karavan i ključ je bio "original" ruski.Pukao je na na samom karaju,tj.na istom mestu kao kod Loganovca.Nisam o tome razmišljao do danas,ali izgleda da ti "fabrički" ključevi nisu nekog kvaliteta.Srećna okolnost je što se (relativno) retko koriste.
Kad sam kupio Logana ništa nije bilo u gepeku,ni ključa,ni dizalice,ni onog nastavka za šlepovanje,pa sam morao da se snadjem.
Imam onaj ključ u obliku "+" i on ima četiri različite veličine na krajevima 17,19,22 i neki sa nekim razlomcima (ne znam tačno).
Dobro je da je tako jer su mi šrafovi 17, sigurnosni šraf mi je 19.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Zoran

Nogom na ključ je relativno opasno.Poznajem dva lika koji su tako pokvarili nogu. Jedino ispravno je ključ držati sa obe ruke i vući na gore. Bilo šta da stežete uvijek vući ka sebi kad god je to moguće. Ključ imam rezervni okasti u alatu a i čekić je tu ako zatreba.
Sam svoj gazda - vazda.

Vladimir

Ja sam jednom pomagao prijatelju da odvije tocak na Fici gde su zapekli srafovi.
Kljuc je bio malo specifican, kraj je bio izveden kao srafciger.
Ja sam poceo da udaram nogom kljuc i samo sam osetio kad mi je kljuc probio djon i uleteo u stopalo...srecom zaustavio se pre nego sto me je ozbiljnije posekao, ali je ipak bilo dosta krvi.
Od tada uvek u gepeku nosim onaj cetvrtasti kljuc za odvijanje.