"Kućna" dijagnostika

prethodna tema - sledeća tema

glavonja3

Napravio sam profil bas za ove potrebe, mislim da su osnovni pokazatelji radili bez njega. Promenio sam kubikazu i tezinu, ostalo nisam dirao jer mi nisu jasni parameteri. Nije mi taj tel sada ove, kada dodjem kuci pogledacu ali to je verzija skinuta sa ovog foruma (cini mi se).

drzarkod

Izbaci u display prop. da ti  bufe brojčana vrednost a ne grafik ili nešto drugo jer možda vrednost do 100 pa ti potrošnju od npr. 5 l pokazuje kao pik.

bogdan08

Dali ELM dijagnostika može da očita pritisak benzina?

glavonja3

Da javim sta je jos bilo. Probao sam moj ELM i Android na Loganu 2007 godiste isto bazna oprema, kod njega pise pri samodijagnostici verzija 700x (zaboravih tacan broj).

Rezultat: isto nema prosecna potrosnje i slicnih pokazatelja. Znaci da bazni model nema te pokazetelje jer nema ni senzora.

drzarkod

Moj bazni Duster ima....kao i razvod za zadnje zvučnike...

miki-bgd

Problem izgleda postoji kod starijih baznih modela, jer je vrlo moguce da su kod novijih to resili stavljanjem bord kompa koji podrzava raznorazne stvari, ali ubace softver koji ne prikazuje sve.

Boka

Da li neko iz BG ima volje i vremena da mi izadje u susret i da mi obrise greske na mom loganu , u petak i subotu sam u Beogradu. Zadnji put mi se upalila na kratko zuta sijalica check engine( pre mesec dana) pri voznji na plin i to sa prebacivanja sa benzina (znaci jos nezagrejan motor max) i posto je zezao u voznji prebacim ga na benzin i zuta sijalica se momentalno ugasila. Posle sam vise puta prebacivao plin-benzin i sve je bilo OK. Problem je u tome sto mi sad na bord kompjuteru pokazuje vecu trenutnu potrosnju na plinu nego na benzinu , znaci uhvatim na ravnom brzinu 70kmh u 5-oj , isti gas i obrtaji i na benzinu se vrti oko 5,5-6L a kad predjem na gas u istom rezimu i brzini bord pokazuje oko 8-8,5L gasa. Posle tog slucaja jedino sam stelovao ventile i stavio novi purflux filter vazduha. Motor radi bolje , ali ovo sa potrosnjom preko borda me zbunjuje. Mozda u praksi auto trosi normalno gas , nisam jos proveravao na duzoj relaciji.
Inace do sad nikad Logan nije kacen na dijagnostiku , imam predjenih 84kkm.

Keka

Poseti majstora za gas.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boka

 :ces: Vidis to se nisam setio. Hvala Keka, moguce da je tu problem. Al evo auto sve radi normalno i na benzin i na gas, samo sto mi bord pokazuje povecanu potrosnju na gasu.

ppejic

#144
Potrosnja goriva se meri indirektno, merenjem kolicine vazduha koji je prosao kroz usis. Treba ocitati gresku, moguce da lambda sonda meri visak kiseonika, obzirom da auto ide isto kao na benzin a da prikazuje vecu potrosnju.

Kako se ponasa realna potrosnja goriva, koju izmeris na osnovu predjene kilometraze (metodom dosipavanja goriva, od punjenja do praznog rezervoara)?

Logican zakljucak je ono sto ti je Keka predlozio.

Keka

Potrosnju meri indirektno, na osnovu vremena otvorenosti dizni. Korekciju smese radi na osnovu signala sa lambda sonde. Povecanje potrosnje na gasu u odnosu na benzin znaci da je smesa siromasna, pa produzenjem vremena otvorenosti povecava kolicinu goriva do potrebne.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


lakistrike95

Jedno pitanje, da li prestaje da vazi garancija ako ja kod kuce kacim dijagnostiku?

miki-bgd

@lakistrike95
Samo kaci i vozi  :wink:

ppejic

Citat: Keka poslato 24.12.2013. - 23:58
Potrosnju meri indirektno, na osnovu vremena otvorenosti dizni.

Jesi li siguran? Nisam primetio da mi pokazuje vecu trenutnu potrosnju ujutru na minus temperaturi, dok je jos motor hladan i radi automatski sauh.

Loganovac

Pejo, o ovome smo pisali najmanje par desetina puta. Potrošnja goriva se uopšte ne meri već se izračunava na osnovu vremena otvorenosti benzinskih dizni.
Tvoje pitanje implicira činjenicu da estimacija potrošnje goriva na osnovu merenja protoka vazduha ne može da bude adekvatna (BTW ovakvo merenje ne postoji u našim vozilima, postoji samo MAP senzor koji detektuje veličinu podpritiska u usisnoj grani koji zavisi čak i od stepena zaprljanosti filtera vazduha, da ne pominjem da u sistemu postoje i drugi otpori). S druge strane ako se zna pritisak benzina i vreme otvorenosti dizni ništa ne stoji na putu dobroj proceni potrošnje. Da tebi kao inženjeru zatraže da proceniš potrošnju na bazi postojećih senzora, za koji od ova dva metoda bi se opredelio?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.