Poluosovine

prethodna tema - sledeća tema

speedo

Elem, zamijenjena manžetna i sada bi sve trebalo biti ok.

Naglašavam da se neko ne zezne pa kupi "Rapro" tursko g*vno u nekakvom žutom pakovanju, ono odgovara na papiru i čini se u praksi ali je milimetar tanji gumeni dio između metalnog kućišta manžetne i tijela mjenjača što dođe....to sam saznao na teži način, ulje curi čim se naspe. Ne bih se ni zezao sa tim bezveznim dijelovima ali nažalost problem je ovdje naći odgovarajući dio za sve što nije golf 4 tdi.

U mjenjaču je falila oko deca-deca i po ulja, plus dvije dece potrošene zbog turskog dijela.

astmario

Na 132.000 manžetna pocepana, levi homokinetički se čuje, mast svuda po točku i okolini, zamenjena poluosovina i manžetna.

Raja

Pošto "zadovoljstvo"?

astmario

11.000 sa zamenom.

speedo

Citat: speedo poslato 12.11.2022. - 19:20Elem, zamijenjena manžetna i sada bi sve trebalo biti ok.

Sve jeste bilo OK nekih 10 mjeseci i oko 18.000 kilometara. Prilikom malog servisa uočeno curenje na istoj manžetni, čak i više nego prošli put. Poučen "sjajnim" iskustvom sa tražanjem i pasovanjem manžetne od prošle godine odem u ovlašteni servis i poručim originalnu. Ceh 115 maraka (otprilike 58,8 €). Čekam da stigne iz Slovenije i da zamijenim kod majstora.
Zadnji put pogledao prije deset hiljada km, u maju, kada sam radio mali servis i tada nije bilo nikakvog curenja.

Zoran

Lutrija je to. Moja zamjenska poluosovina izgleda da je bolja od originalne.
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

Pa ova zamjenska je bila promašaj, nema šta. Baš je kratko trajala. Plus je problem naći odgovarajuću. Sve su slične, ali ne može slična nego identična. Vidjeću kako će se pokazati originalna.

saša61beograd

#82
Citat: Zoran poslato 28.09.2023. - 19:34Lutrija je to. Moja zamjenska poluosovina izgleda da je bolja od originalne.
I kod mene je slično.Ona fabrička je uvek bila masna do menjača,praktično od prvog dana,zamenska je suva skroz.Cifam/Metteli.Zamenio sam celu poluosovinu jer je stara sa novom manžetnom do menjača stalno curela.
Manžetna do menjača može da curi na dva mesta:prvo tamo gde se šrafi na menjač,drugo na semeringu,gde poluosovina prolazi kroz manžetnu.U oba slučaja je kriva manžetna koja ne valja.A i ako valja,loš majstor može da je ošteti kod montaže.Jer se nabija na poluosovinu,a to treba uraditi jako pažljivo,možda čak upotrebom prese (a to niko ne radi,nego je nabijaju čekićem)!
Moje iskustvo sa poluosovinama:ako se probuši manžetna na homokonetičkom moraju da se menjaju obe manžetne,ona na zglobu i ona do menjača.To je pipavo i skupo i zato ubuduće obavezno stavljanje silikonske manžetne koja se navlači preko zgloba,bez skidanaja poluosovine.To rade mnogi majstori,a takve univerzalne manžetne pravi Wurth,a ima i drugih.Ili čak zamena cele poluosovine,jer to na kraju ispadne jeftinije i jednostavnije.Poluosovina Cifam koju sam stavio je plaćena oko 60 evra u Kit Komercu pre oko 3 godine.
 

speedo

Citat: saša61beograd poslato 29.09.2023. - 06:42drugo na semeringu,gde poluosovina prolazi kroz manžetnu.

Tu je curilo kod mene po prvi put, kada je originalna riknula. Guma je bila sasvim OK, bez ikakvih tragova zamora materijala. Vidjećemo sada gdje je kvar, sumnjam na isto. Napisaću kad to riješim.

speedo

Da ne ostanem dužan epilog.

Originalna manžetna Renault fabričke oznake 392414459R montirana početkom oktobra. Dosuto ne više od 1 dcl ulja u mjenjač. Tadašnja kilometraža 86000. Zamjenska je puštala na samom spoju sa mjenjačem, ne na onom ležaju-semeringu koji ide na poluosovinu.

Juče, prilikom pranja i detaljne kontrole auta (što će reći nakon otprilike 2,5 mjeseca i 10000 pređenih kilometara) uočim curenje, ovaj put na ležaju-semeringu na poluosovini. Prije 1000 kilometara i 15 dana mijenjao ulje u motoru i sve je bilo uredu, i djeluje to zaista friško.

Da li je kriv kvalitet (ili bolje rečeno nekvalitet) originalnih Renault dijelova ili možda greška majstora prilikom montaže ne znam. Ono što znam da sam izuzetno razočaran i renoom i dačijom....

Pošto mi je tempo kilometara malo opao sada ostaviću mjesec-dva (2-3 hiljade km) da vidim šta će i kako biti. Možda prestane (i originalna koja je došla iz fabrike je tako znala malo zamasiti pa prestati), a ako ne ide nova poluosovina komplet.

Hvala renou i majstorima što su me počastili sa 100€ troška uz gratis nerviranje i trošenje vremena.

Zoran

Kod mene su zamijenjene obe poluosovine i bolje su od originalnih.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Meni davno konstatovali jos u ovl.servisu na 2.zameni ulja da je musava pol.osovina do menjaca na ranijem Sanderu, kazu ne diraj. Auto posle 60000 prodat bez da se diralo ista, nikad procurelo i uvek dovoljno ulja...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Bio sam na jednom auto otpadu i gazdi zvoni telefon. Mušterija traži mjenjač za Sandera. Gazda kaže nema - prodato.
 Ja kasnije pitam gazdu, pa kome treba mjenjač? Ti mjenjači su dobri. Kaže on, mnogi mjenjači ostanu bez ulja zbog mandžetne na lijevoj poluosovini( jer ne prate stanje).
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Već sam pisao,ali da ponovim moje iskustvo,možda nekom bude od koristi (odnosi se na levu poluosovinu).
-ako manžetna do menjača samo vlaži,ne treba je dirati (tako može godinama da radi,bez bitnog gubitka ulja).Ako curi i kaplje,treba reagovati.
-najisplativije je zameniti celu poluosovinu (dobije se nov zglob,nove manžetne i mirna vožnja nekoliko godina).Ja sam novu,Cifam/Meteli,platio oko 60 evra,plus zamena.
-ako ode manžetna kod homokinetičkog zgloba,moraju da se menjaju obe manžetne.U tom slučaju opet je najisplativije zameniti celu poluosovinu.Eventualno,može da se proba samo zamena manžetne homo zgloba,ali ona (silikonska?) koja se navlači preko zgloba.To znači da se ne vadi poluosovina iz menjača i ne skida se manžetna do menjača (ovo samo ako je ta do menjača dobra).
-kod Dačija se homokinetički zglob ne odvaja od poluosovine.Izgleda da nisu predvideli parcijalnu popravku poluosovine,nego njenu zamenu,šta god na njoj ne valja.

speedo

#89
Sve ste upravu.

Moja fabrička manžetna je dva puta malčice pustila na tom semeringu...ali to malo krene i onda se na taj trag nahvata prašina. Možda to nije nekome odmah razumljivo ovako preko foruma, ali uživo bude sasvim jasno. Zapravo se taj trag ulja osuši.

U jednom momentu je počela da kapa i zamijenjena je neorginalnom. Ona je počela da curi, ali ovaj put na spoju sa kućištem mjenjača. Onda sam tu neoriginalnu zamijenio originalnom misleći da sam tako riješio problem na duže vrijeme, međutim nisam, opet je procurila na semeringu. I neoriginalna i originalna imale su  katastrofalno kratko trajanje, i vremenski i kilometarski. Kao što sam napisao pratiću situaciju, iako najvjerovatnije ide zamjena kompletne poluosovine, samo je pitanje kada.

Trebao sam odmah to uraditi i uštedio bih malo više od 100€. Mišljenja sam da je ovo solidna fabrička greška, pored par drugih na vozilima prve generacije Logan/Sandero...