Automatsko paljenje svetala nakon paljenja vozila

prethodna tema - sledeća tema

dukati

Imao sam priliku na Najlon pijaci u Novom Sadu videti neki elektronski uređaj, rekao bi ručne izrade (momci ga prave u stanu, nemaju trgovinu), a izgleda kao crna kutija, veličine kutije cigareta. Nakači se na žicu od prednjag fara bližeg akumulatoru, a ima funkciju da pali svetla sam nakom paljenja motora. Potrebno je oko 6-10 sekundi da se svetla upale, a gase se isto sama gašenjem motora. Nisam shvatio jel se pale i zadnja svetla.  Poprilično sdam nesiguran prema tako napravljenim uređajima, a košta 1000 din. pa me zanima mišljenje ostalih članova foruma o tom uređaju. :hihi1:

Zoran

Moje znanje je skromno ali ipak neke sitnice znam. Ako se zakon promijeni (kao u RH) pa preko ljeta ne budu trebala svijetla opet imaš posla kako to otkačiti. Druga stvar ako se ne pali pozicija nazad rizikuješ da nekad noću ne upališ svjetla "regularno" jer su već upaljena pa voziš bez pozicije nazad.

                                                                                                                                                Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

dukati

Pali se i pozicija, a samim tim i zadnja svetla, ja lično nisam zainteresovan, ali ako nekom treba mogu pogledati imam reklamni letak negde u stanu :(

Goran

Pali se i pozicija i kratko svetlo prilikom ukljucivanja dugog gasi se kratko obicna tri releja odradjuju posao i stavlja se vremenska zadrska ic ne555 ja sam u moj stari auto ugradio takav jedan (napravio sam ga sam ) u logana nisam jer je jos auto u garanciji ugradjivao sam i drugarima

Loganovac

Tehničko pitanje: kako da se takav sklop zakači za levi far?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Goran

Pa lako na faru imas imas kablic sa tri zice dugo,kratko i masa a odvojeno imas i poziciju sa strane treba zice iz tog uredjaja da prikljucis na ove sto ulaze u far zice su obelezene uredjaj se napaja sa akumulatora stavi se leteci osigurac i to je to. Mislim sta ocekivati od uredjaja koji kosta 1000 dinara nije elegantno resenje ali odradjue posao

Zoran960

Kad upalim Logana cuje se jaci zvucni signal koji me podseca da upalim svetlo. Najprosto resenje da nezaboravite da upalite svetlo.Napomena-placena kazna od tri hiljade din.

nik

Citat: Goran poslato 13.11.2010. - 23:32
... nije elegantno resenje ali odradjue posao

Ako sam dobro shvatio, napajanje potrošača se vrši preko provodnika na levom faru na čije se provodnike kači napajanje (pozicija, kratlo svetlo) i odakle se uzima signal za isključenje uredjaja (sa dugog svetla).
Potencijalno opasna igrarija jer po ovome napajanje svih ostalih pozicionih svetala (napred desno, oba zadnja i osv. instrumenata i prekidača u kabini ukupno oko 20-25W- zavisi od nivoa opreme) ide preko provodnika prednje leve pozicije koji je dimenzionisan za 5W.
Iskreno rečeno, ja se sa ovim ne bih igrao. :fiju:

Goran

Moze on da izdrzi mnogo vise od 5w nije on dimenzionisan za 5 w to bi onda bila isuvise tanka zica

nik

OK ako ti tako tvrdiš.
Nije mi pri ruci Renault VISU, ali koliko me sećanje služi do pozicije napred je provodnik od 0,75 mm2, za toliku površinu poprečnog preseka nikako nije preporučljivo da provodi 2A struje, posebno što je po tvom objašnjenju sve obezbeđeno samo jednim letećim osiguračem koji, ako provodi struju za sve potrošače (prednja kratka svetla, pozicija, osv. instrumenata...), treba da bude barem od 20A (samo glavne sijalice "vuku" 10A) da ne bi iskakao u uobičajenim uslovima eksploatacije.
E sad gde će da greje ako dođe do poremećaja u instalaciji osv. instrumenata ili nečeg drugog što napajanje dobija preko provodnika pozicije od 0,75 mm2 možemo samo da nagađamo, kao što možemo da nagađamo šta će se desiti ako usled toga dođe do porasta struje u datom provodniku od 100 ili 200% (što najverovatnije neće da dovede do pregorevanja tog jednog jedinog osigurača).
Sve u svemu, ja to ne bih stavljao na svoj automobil, a ko želi njegova odluka.

Jelenko

Meni je to postala svakodnevna rutina,palim auto,svjetla,vezem se i picim.....To je najjeftinije resenje. :to:

Loganovac

@Nik: u svemu se slažem, zbog toga sam i pitao za tehničko rešenje ovakve ideje. Međutim, samo mala napomena: provodnik od 0,75 mm2 može da nosi znatno više od 2A, u slučaju jednožilnog izolovanog bakarnog provodnika čak do 16A (na 25 stepeni Celzijusa), mada se u svakodnevnoj inženjerskoj praksi po pravilu podrazumeva 2,5mm2=25A, 1,5mm2=16A, 0,75mm2=7-8A. Naravno, mnogo zavisi od kvaliteta izolacije samog kabla, načina postavljanja i spoljašnje temperature.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Goran

7 A je 3.5 puta vise od struje koju vuce pozicija u praksi ovo radi ja mislim da je isti presek provodnika i za zmigavac gde je sijalica 21 w nesto malo manje nego cela pozicija ovaj uredjaj moze i na drugi nacin da se poveze moze da premosti fabricki prekidac pa da bude sve po propisu. Ja sam cekajuci da mi izadje garancija vec navikao da palim svetla mada po meni ovakav uredjaj bi mogao da produzi vek trajanja fabrickog prekidaca koji je daleko skuplji

nik

Citat: Loganovac poslato 21.11.2010. - 09:28
Međutim, samo mala napomena: provodnik od 0,75 mm2 može da nosi znatno više od 2A, u slučaju jednožilnog izolovanog bakarnog provodnika čak do 16A (na 25 stepeni Celzijusa), mada se u svakodnevnoj inženjerskoj praksi po pravilu podrazumeva 2,5mm2=25A, 1,5mm2=16A, 0,75mm2=7-8A. Naravno, mnogo zavisi od kvaliteta izolacije samog kabla, načina postavljanja i spoljašnje temperature.

Ma OK. Nisam ja ni tvrdio da u normalnim uslovima će odma' da plane, ali u nekim nenormalnim (delimičan kratak spoj i sl.) uz veliku vrednost jednog osigurača taj provodnik je pomešan sa celim snopom ostalih provodnika koji ulaze u kabinu, što mi se nikako ne sviđa.

Loganovac

 :to: Kod mene takva budževina nema teorije da bude ugrađena.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.