Antifriz

prethodna tema - sledeća tema

Saja174

Evo sada sam nasao neke stare postove na nekom VW forumu, kaze covjek da u knjizici njegovog Golfa stoji da se G11 i G12 smiju mijesati, valjda imaju istu bazu, sta li.

Loganovac

Teorema: 11=12
Dokaz: piše na nekom forumu.

Što prave G12 kad je isti kao G11? Voziš Dačiju, u knjižici piše G12, serviseri kažu da se doliva samo G12, a ti dolivaj šta god hoćeš. Možeš i bilo koje gorivo da sipaš, dizel, benzin, gas, na kraju krajeva SUS motor je SUS motor.  :crazy:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Saja174

Ko je rekao da je 11=12? Dakle, oba antifriza imaju identicnu bazu, razlika je u aditivima.

Evo da ti usporedim na ovaj nacin, je li moras da dolijes identicno ulje u motor ako ima potrebe za to? Mora li ono da bude istog viskoziteta i specifikacija? Ne mora, ali bilo bi pozeljno da je isto, ista stvar vrijedi i za antifriz! Uostalom, je li mislis da je postojao G12 kada se ovaj prahistorsijki motor pojavio? A kada covjek tvrdi da u VW knjizici pise da se smije mijesati, ne vidim razloga zasto ne bi smjelo.

kiconix

Ti u svoj motor mozes da dolijes i vodu ako hoces, ja u svoj samo ono sto je propisano i sto je vec u njemu. I da, moras da dolijes istu gradaciju ulja. Isto vazi i za antifriz, kociono i menjacko ulje.
Napominjem da svako u svoj auto moze da sipa sta god hoce.

Saja174

Citat: kiconix poslato 24.09.2014. - 11:25
Ti u svoj motor mozes da dolijes i vodu ako hoces, ja u svoj samo ono sto je propisano i sto je vec u njemu. I da, moras da dolijes istu gradaciju ulja. Isto vazi i za antifriz, kociono i menjacko ulje.
Napominjem da svako u svoj auto moze da sipa sta god hoce.

Ja da sam htio doljevati vodu dolio bih, nego sam obisao 5 radnji dok nisam nasao zuti antifriz misleci ako je boja ista da mora biti ista specifikacija.

Hajde strucno objasni sto mora, ja cu koliko je sad ispustiti sav antifriz i uliti novi!

Loganovac

Ne mora. Ali treba,

1. zato što tako piše, a pisali su pametniji od nas
2. razlikuju se antikorozivna svojstva - G11 nije predviđen za novije generacije Al hladnjaka
3. period zamene nije isti
4. pročitati pod 1.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

@Saja174 Prijatelju, tacno je da se G11 i G12 razlikuju u nekim nijansama (period zamene, antikorozivna svojstva i td..) ali svi antifrizi noviej generacije su na bazi  etilen glikol-a, a i ti u sistem nisi nalio 2.5 litara G11..vec samo pad decilitara, tako da je to zanemarljiva kolicina za 5 l. u sistemu.... slobodno prijatelju vozi i uzivaj..nece nista faliti motoru niti hladnjaku!
  :wave:

kiconix

@Saja
Prijatelju, ima neko ko je pisao, ja da ti objasnjavam suvisno je.
Kao sto rekoh, u svoj auto sipaj sta god hoces ali ne postavljaj onda pitanja ovde.
Pitao si, ja sam ti lepo objasnio. Postoji razlog zasto je neko nesto propisao.
Licno sam video glavu motora koja je vozena na neki antifriz, ne zna se koji, posle toga samo G12.

drzarkod

Mislim da netreba preterati. Zac je u pravu. Evo ja sam posle ugradnje plina i curenja na selni isto dosuo Modrica antifriz žuti jel G12 neznam  za 2 dl  neće ništa biti. U Vectru C sam greškom sipao evrodizel 7 l i na to dosuo po savetu majstora 53 l bmb i nije bilo nikakvih problema. I to grčki majstor mi je savetovao da tako uradim. Znači da malo G11 neškodi....A možda ako je davno menjan ipak promeniš i sipasonaj koji se preporučuje.