Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

Loganovac

Citat: žac poslato 04.11.2012. - 17:37
Koliko znam, punjac da bi mogao da napuni skroz akumulator, treba da bude bar 10% kapaciteta akumulatora....znaci punjac od 5A je predvidjen za akumulatore do 50-55Ah....

Još jedna od raširenih zabluda. Radi se o preporučenoj struji punjača da bi se izbeglo preterano vremensko trajanje punjenja s jedne strane i preveliko "vrenje" elektrolita sa druge. Da li će akumulator na kraju biti potpuno napunjen, nenapunjen ili prepunjen zavisi od napona akumulatora (ne punjača!) na kraju punjenja. Imam više slučajeva automatskih punjača akumulatora na agregatima koji daju značajno manju struju od "jedne desetine kapaciteta" i godinama drže akumulatore u potpuno napunjenom stanju, u svakom trenutku spremne za startovanje.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Loganovac, slažem se ako je raspoloživo vrijeme za punjenje "beskonačno". Ako naši alternatori pune sa 50 Ampera taj isti akumulator, zašto ne kupiti jači punjač (kakav i imam) koji puni kao kornjača ili kao zec, zavisno od potrebe. Ako ste pokušali upaliti kamion i ispraznili akumulator, sa ovih 5 ampera slobodno možete otići u kafanu poslije kačenja na akumulator. Pa pred ručak pokušajte ponovo upaliti. Mislim da ni jedna mušterija neće čekati toliko vremena da vi upalite svoj kamion ili daciu dizel jer morate na posao...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

1. Zar nisam rekao "da bi se izbeglo preterano vremensko trajanje punjenja"?
2. Otkud ti podatak o tih 50A?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

50 A - pa moje laičko razmišljanje me navelo na taj zaključak. Pretpostavimo da je akumulator iscijeđen sa dugim verglanjem. Njegov unutrašnji otpor je skoro pa nula i to ne samo teoretski nego i praktično. Bogato opremljeni modeli imaju "pojačane" alternatore. Zar ti alternatori nisu u stanju da daju struju od 50 Ampera' koju će cijelu preuzeti akumulator ako vozilo radi na mjestu sa povišenim brojem obrtaja. Ako sam nešto zeznuo molim te napiši da mi bude jasnije  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Mrak ,e i mrzi me da silazim do auta, ali mi se cini da je alternator i jaci od 50A  :ne:

Zoran

Ne smijem lupati ali mi se nešto mota po glavi od skoro 100 Ampera. Loganovac je tu profesionalac pa neka napiše koji redak .
Sam svoj gazda - vazda.

zac

#231
Sad cu da sidjem do auta.... sacekaj...  :doh:

Snaga alternatora ne mom autu je 98 A.   :to:

Keka

Pri kojem broju obrtaja isporucuje 98 A i koliko od tih 98 A trose uredjaji po vozilu?

Dzabe vam takva matematika.

Struja nije bas tako kako mali Perica zamislja.

Uostalom, da spucas 1500W u serpu vode, vrlo brzo bi provrila, isto je i sa akumulatorom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Perica nista ne nagadja, samo cita ono sto pise na nalepnici. E sad na koliko obrtaja...taj podatak nema, ali znajuci da osnovna razlika izmedju jednosmerne diname i naizmenicnog alternatora , bas to, dinami je potreban veci broj obrtaja da bi dostigla svoj maksimum, dok kod alternatora max struja ne postize sa mnogo manje obrtaja .

Keka

http://www.renaultforumserbia.com/index.php?topic=7787.0 tu je sve lepo objasnjeno ko, sta, gde, kad i kako regulise.

U prilogu karakteristike alternatora, vec bilo reci o tome, ima u servisnom uputstvu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Jutros, -15*C, da zaverglam, muci se alternator. Iz drugog pokusaj upali ko mina, razmišljam....

Podignem haubu i vodom ovo sa priložene slike  :ha: Da li mu je došao  :pop:

Ovo mu je tek peta zima.

Loganovac

Anlaser, kolega, anlaser se muči, kolega!   :njanja:

A verovatno se ni on ne muči, nego akumulator ne može da ga dobro "potera". Slika nije baš jasna (s*rem vam se u mobilne telefone  :ranting: ), ali ne izgleda da je problem na mestu električnog kontakta između stubića i kleme, već da je sam stubić sulfatizirao na mestu gde izlazi iz plastičnog kućišta! Nisam imao prilike da vidim ovakvu situaciju, ali mislim da nije opasno, trebalo bi samo dobro oprati toplom vodom, obrisati i namazati vazelinom (čik idi u apoteku i traži vazelin, ja sam to doživeo  :lol1:), a akulmulator dopuniti. Proveri nivo elektrolita pre toga.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Ebiga, d***am pojmove, da anlaser.

Kablovska klema je čista, iz korena stubića je krenulo. Posle brisanja razmišljam o dvokomponentnom epoxi lepku, umesto vazelina.

Zoran

Ja bi lepak zaobišao pošto mazanje je tradicionalno i sigurno riješava problem.
Sam svoj gazda - vazda.

ppejic

Problem je na kućištu akumulatora.