DACIA Forum Srbija

DACIA => Delovi i održavanje => Temu započeo: momo poslato 04.07.2011. - 07:20

Naslov: Antifriz
Poruka od: momo poslato 04.07.2011. - 07:20
Novi Sandero (mart 2011), prešao 2800km

Nivo rashladne tečnosti (antifriza) je bio na maksimalnom nivou,
kontrolišem ga na svaki mesec dana,
posle prvog ozbiljnijeg putovanja Subotica-Loznica (preko Iriškog venca) sam primetio da se nivo spustio za ~1cm.
Nisam primetio tragove antifriza ispod vozila.

Interesuje me da li je to normalna pojava, i koji antifriz Dacia preporučuje za dosipanje.

Unapred hvala na sugestijama.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Keka poslato 04.07.2011. - 07:37
Ne diraj nista dok ne dodje na minimum.

U Vidakovicu ce ti dati adekvatan antifriz.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Raja poslato 04.07.2011. - 09:17
Jeste oprečno u odnosu na Kekinu tvrdnju "ne diraj ništa..." ali ja bih uradio ovako.

Dolij malo destilovane vode i prati stanje dnevno ili sedmično. Tragove antifriza potraži na spojevima gumenih creva (beli ili žuti praškasti trag). Nije normalno da auto troši
rashladnu tečnost.

Pročitaj temu : http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=228.0
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Sanderos poslato 04.07.2011. - 09:26
Da li imaš ugradjen TNG?

Ako imaš ugradjen TNG, velika je verovatnoća da antifriz curi na T-komadima (2 komada), kojima se antifriz vodi ka isparivaču.
Imao sam isti problem i to je rešeno zamenom pomenutih T-komada.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Veterinar poslato 04.07.2011. - 10:15
Da li je nivo tecnosti kontrolisan dok je motor vruc? Ima li to veze?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Aleks poslato 04.07.2011. - 14:28
Ja bih poslusao Raju, proprati ga nekoliko dana - najbolje ujutru kada je hladan.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 04.07.2011. - 16:30
Ako je nivo bio nizi za 1cm, neposredno posle putovanja, onda je sve ok. Pogledaj ujutru, dok je motor hladan, kao sto ti je rekao Aleks.   :wave:
Tecnost se gleda samo na hladnom motoru, kad je vruc nivo je uvek nizi.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: krle poslato 04.07.2011. - 17:09
Obrnuto je. Kod "vrućeg" motora nivo tečnosti za hlađenje raste.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 04.07.2011. - 19:00
Hvala Krle, permutovao sam.  :conf:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: krle poslato 04.07.2011. - 20:55
"Pazi pa ne pardoniši".  :zloca:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Svarog poslato 04.07.2011. - 22:10
Po rečima mog drugara automehaničara, normalno je da kod novog auta opadne nivo antifriza posle nekog vremena, tj. posle par hiljada km. Meni je nivo antifriza isto s novim autom bio pri maksimumu ali je posle par hiljada km, tj. posle godinu i nešto dana nekako naglo opao (tokom prošlog leta, auto kupljen u februaru, što mu dođe oko godinu ipo dana). Prvo je i meni palo na pamet da antifriz negde curi, ali kad je opao na otprilike 1 cm iznad minimuma onda je prestao da opada i to je tako bilo narednih par hiljda km, do drugog servisa. Elem, ja sam na drugom servisu to prijavio i isto su mi rekli (AK Kompresor) da je to normalno i da ne treba brinuti, ali su ipak dolili antifriz skoro do maksimuma. Do sada nivo nije opao iako sam od tada prešao još oko 3.000 km.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Loganovac poslato 05.07.2011. - 05:13
To bi neko trebalo da objasni.  :bonk:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: nik poslato 05.07.2011. - 12:33
Ja sam čuo od majstora da se ponekad kod novih automobila dešava da motor u fabrici nije dobro "ozračen" pa nakon najčešće do 2kkm se malo spusti nivo tečnosti, što bemliga ima logike, ali posle godinu i više dana malo verovatno, al' ajd' sad budi pametan.

U svakom slučaju proveriti vizuelno spojeve creva i semering pumpe za vodu i redovnije (češće) pratiti situaciju u boci.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: krle poslato 05.07.2011. - 12:43
Možda je majstor u pravu  s obzirom da je Sandero "star" 4 meseca.


Gubici u sistemu nastaju i   putem isparavanja preko ventila na poklopcu ekspanzione posude.

Ja sam do velikog servisa prošle godine, odnosno za 4.5 godine ukupno dolio oko 0.5l antifriza.


Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Svarog poslato 05.07.2011. - 13:21
Objašnjenje koje sam ja dobio praktično sadrži i nikov i krletov odgovor. Kod mene je bilo i ostalo sve apsolutno suvo. Osim toga reče mi drugar da se navodni višak izbaci preko ventila ekspanzione posude, ali mislim da bi tada na njemu i samoj posudi trebalo da bude makar nekih tragova.  :ces:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: LeNgenda poslato 05.07.2011. - 14:38
Ja sam prosle godine, posle letovanja, primetio da je nivo sa max pao tacno na sredinu, a to se, po kilometrazi, desilo izmedju trece i pete hiljade. Od tad ni makac.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: speedo poslato 06.07.2011. - 13:20
Od kako sam preuzeo auto nivo antifriza je na istom nivou, otprilike na polovici između oznaka min i max. Gledano na hladan motor, kada auto prenoći. Do sada dva puta sam primjetio da ventilator radi i nakon gašenja auta, oba puta nakon dužeg uparkiravanja. Skala dosta brzo dođe na četiri crtice i tako stoji, a nikakve promjene ne očekujem duži niz godina, ipak je novo.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: dukati poslato 16.11.2011. - 21:29
Koji antifriz dolivati, na ovaj tvornički antifriz? Ima li neko preporuku? :ces:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: kiconix poslato 16.11.2011. - 21:58
Ovaj

Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Loganovac poslato 17.11.2011. - 06:19
Može i ovaj  :Smiley:

(http://www.renaultclub.us/forum/attachment.php?s=c58682f2a4ef7702d35dee1ac4d052cf&attachmentid=18&d=1226413478) (http://i62.servimg.com/u/f62/09/02/29/15/p5065210.jpg)


Šalim se jer, koliko znam, Dačija isporučuje vozila baš sa ovom tečnošću. I kompatibilne su.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: saša61beograd poslato 17.11.2011. - 13:20
Baš ovaj su mi u Kompresoru,pre jedno 2 god. prodali kao "onaj koji je sipan u fabrici".Ima karakterističnu žuto-zalenu,fluorescentnu(!) boju-baš mi se lepo slaže uz enterijer motorskog prostora!
Moj je koncentrat,ovaj je spremljen do -21.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 27.12.2011. - 19:53
Citat: kiconix poslato 16.11.2011. - 21:58
Ovaj

Total

Ja sam juče promenio antifriz na mom loganu i sve to snimio ali kada sam ga nakačio na You tobe, odbili me zato što je predugačak.Moraću da ga ovih dana preradim i skratim pa ga kačim.
Ja sam sipao isto taj 50% s destilovanom vodom i staje sve ukupno 4L . I ako sam obavio sve po proceduri za automatsko odzračivanje nivo mi je ostao iznad max u posudi pa ću morati još i da odvadim malo.
Ne znam da li bi mu smetalo da ostavim nivo iznad maksimuma i da ga tako vozim jedno vreme pa oko opadne, opadne ili da ga odvadim do max pa ako mnogo spadne,da ga dolijem ponovo?
Kada sam sipao antifriz u posudu do vrha po proceduri  ga odzračio primetio sam da se na poklopcu posude vidi isparavanje i nivo je spao za 2-3 cm a onda stao ,mada iznad max.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: kiconix poslato 27.12.2011. - 20:15
U ceo sistem staje 6 litara, ako menjas bez produvavanja, staje nesto preko 3 litre.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Zoran poslato 27.12.2011. - 21:22
Mogao bi da izbaci vani neku manju količinu. Sva šteta bi bila ta izbačena tečnost i eventualno prljanje ispod posude pošto je tečnost masna.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Ayrton poslato 28.12.2011. - 14:40
@boban66:Ostavi ako je samo malo preko max.,bitno je da je slobodna ona rupica u koju ulazi crevce sa strane (negde na gornjoj polovini ekspanzione posude)
U onoj knjizi o tehničkim karakteristikama piše da staje 4,5 litara u modele bez klima uređaja,a 5,45 litara u one sa klimom.
Ja kad sam menjao (pre mesec dana),duvao sam u ekspanzionu posudu koliko sam mogao,ali i pored toga,ukupno mi je stalo manje od 4 litra novog antifriza.Da li će onaj stari (koji je ostao u sistemu)da mi ošteti hladnjak? :ne: :ces:
Molim članove foruma koji su antifriz menjali u servisima i bili prisutni kad je to rađeno,da napišu kako je serviser napravio veliki pritisak u sistemu,da istera svu staru rashladnu tečnost.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: sale_u123 poslato 28.12.2011. - 15:08
Prošle godine , uz promenu pumpe za vodu (veliki servis kod Žive-Pančevo) meni su menjali i antifriz.
Nisam prisustvovao servisu jer je trajao oko 3 sata. Mada sam mogao.
Tako da nisam gledao kako je serviser ostvario veliki pritisak u sistemu radi isterivanja stare rashladne tečnosti.
U svakom slučaju, nivo novog antifriza je bio blizu MAX.

Medjutim, kada sam krajem dana kontrolisao nivo antifriza (bio je hladan motor), on je bio daleko ispod MIN.
Imao sam nešto G-12 antifriza (preostao od ranijih servisa u HIT-AUTU) pa sam dosipao oko pola litre.
Rešio sam da kontrolišem nivo svakog dana pa ako se i dalje obara, onda bih reklamirao kod Žive.
Medjutim, to se nije dogodilo - i to je tako prošlo.

Zato pretpostavljam da samu proceduru zamene antifriza nisu baš obavili po propisu jer je očigledno
ostao neki vazdušni džep koji se vremenom popunio.

To sam napomenuo serviseru ove godine kod Žive,
ali on je to iskomentarisao samo rečenicom da uvek treba kontrolisati nivo antifriza kada je motor hladan.

Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: dejanz poslato 28.12.2011. - 20:01
Meni je majstor kad je ispustio stari antifriz kompresorom izduvao dodatno kroz posudu, izaslo je jos malo antifriza ali cini mi se ne nesto puno. Sipao novi, odzracio na ventilu tj. odvrnuo ventil dok nije krenula voda na njega. Onda sa upaljenim motorom secam se da je cekao da upali ventilator par puta mislim da je i onda odzracio nisam 100% siguran ili je samo odvrnuo pa zavrnuo cep na posudi i rekao mi da ce verovatno spasti malo nivo za dan dva i da treba da dolijem. Tako je i bilo.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 28.12.2011. - 20:22
Pošto sam ja bio majstor evo iz prve ruke. Kada skinete crevo s hladnjaka isteče polovina antifriza,onda odvijete čep ventila za odzračivanje i iscuri druga polovina iz motora. vratite crevo i nalijete vodu da isperete sistem. Čep za odzraku je odvijen sve dok ne poteče voda na njega. Onda vodu ispustite na isti način kao i antifriz i na kraju kroz ventil odzrake uduvate komprimirani vazduh, tada izađe oko 100ml vode. Tako ste izduvali sve iz sistema. vratite crevo na hladnjak pritegnete šelnu i nalijete antifriz do vrha posude ali kada poteče na ventilu odzrake antifriz, zavijete čep ventila. Zatvorite posudu kada je puna do vrha i startujete motor na 2500 ob ,dok se ne zavrti ventilator hladnjaka 3-4 puta. Antifriz će opasti na nivo nešto iznad Max ali kada se ohladi tečnost će biti tačno na Max.
Provereno :friends:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: mrsp poslato 28.12.2011. - 20:37
Meni se na kecu desilo da mi se napravio vazdušni čep.Ispirao sam hladnjak i nakon mesec dana  :ranting: (što mi je bilo neverovatno) baksuz je  krenuo i zaglavio na plinskom uređaju baš na putu za more.A kako hoće da se namesti baš na krivini u nekoj nedođiji zaledi se uređaj i ugasi motor.Kada sam ozračio na crevu (ispustio vazduh na crevu koje je bilo hladno kod uređaja) posle je sve bilo u redu.Eto samo da znate da može i to da se desi ponaročito ako izduvavate kompresorom   :ne:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 31.12.2011. - 06:32
Evo ko što obećah okačih video o zameni antifriza.
http://www.youtube.com/watch?v=AuD_pBc7Y9c&feature=youtu.be

A ima i na:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3754.0

:friends:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: VaskezNS poslato 31.12.2011. - 10:24
Svaka čast Bobane !  :aplause: :aplause:

Znači kada odem do sela (Osipaonica) da navratim do tebe da odradimo zamenu  :wink:

P.S. A nisi ti original iz Mihajlovca, malo "otežeš"  :ces: :nami:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 31.12.2011. - 10:28
Svaka cast na detaljnom opisu   :aplause:   :too:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 04.01.2012. - 16:13
Ma ljudi ja sam rođen u Mihajlovcu ali mi je žena iz Zrenjanina pa maalko  šaltujem na tu stranu. :c:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 04.01.2012. - 20:18
Prevaspitala te gospodja.  :lau:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: ppejic poslato 05.01.2012. - 19:44
Bobane,
kako sam video na snimku, nisi ispraznio staru rashladnu tecnost iz radijatora kabine?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 06.01.2012. - 08:21
Radijator kabine je sastavni deo kruga rashladne tečnosti, nema ventila a ni klapne kao kod keca na primer. Kod Dacije antifriz konstantno kruži kroz radijator, tako da, kada se ispušta tečnost na crevu kod hladnjaka iscuri sva tečnost iz sistema,normalno uz otvoren ventil za odzraku.Malo tečnosti koje zaostanu na krivinama creva ili u nekim manjim džepovima se izduvaju komprimovanim vazduhom, na više od 1dL.Nakon nalivanja novog antifriza i postupka automatskog odzračivanja, siguran znak da je sve u redu je da kada uključite grejanje u kabinim ono mora da bude dobro, što kod mene i jeste slučaj.
Za praznike sam prešao 660 km i nivo antifriza nije mrdno s Max.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: ppejic poslato 06.01.2012. - 08:36
Mislim da ti je zaostala stara rashladna tecnost u radijatoru kabine.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: mrsp poslato 06.01.2012. - 09:47
Ako je pomerio polugu u kabini na toplo onda verovatno nije ostalo antifriza.Jer  bi  onda trebao da bude otvoren sistem  :ces:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Ayrton poslato 06.01.2012. - 09:55
Pa dobro Pejo kako da isteraš svu rashladnu tečnost iz sistema?!
Kad sam to pitao Kristija u Kovačici, rekao je da mora da se uduvava vazduh pod pritiskom,što je Boban66 i radio.
Zašto misliš da mu je ipak nešto ostalo u radijatoru kabine?
Pitam da bih i ja znao za sledeću zamenu. :ces:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: hobbista poslato 06.01.2012. - 10:05
Nema ventila za mali hladnjak (radijator kabine).

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1707.0
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Ayrton poslato 06.01.2012. - 10:26
Što znači da je dovoljno ono što je uradio Boban66?
Ili treba još nešto? :ne:
Ipak mislim da i ta tečnost koja je ostala u sistemu kad se sipa nova,neće ugroziti alum.hladnjak i ostale osetljive delove.Na 4-4,5 litara nove tečnosti,neka je ostalo oko pola litre stare.Valjda nije dovoljno za neko "nagrizanje".
Još ako je sistem prvo ispran čistom vodom,onda je to još blaža koncentracija stare tečnosti.
Mnogo se..m,biće :palica:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Loganovac poslato 06.01.2012. - 10:43
Još da ga ispereš destilovanom vodom i vozi Miško  :whistling:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: ppejic poslato 06.01.2012. - 11:36
Citat: Ayrton poslato 06.01.2012. - 09:55
Pa dobro Pejo kako da isteraš svu rashladnu tečnost iz sistema?!

Nemam pojma, ovo sam pitanje postavio jer su veliki radijator i radijator u kabini spojeni, ali pri "vrhu".

Pretpostavljam da bi trebalo odvojiti vod koji ide prema kabini, i samo u njega uduvavati vazduh.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 06.01.2012. - 13:31
Ajmo sad u detalje. U kabini mi je regulator grejanja bio na Max , mada to i nije bitno pošto on otvara klapnu vazduha i usmerava prema radijatoru. Normalno motor ventilatora kabine isključen. Ventil za odzraku
(http://www.dodaj.rs/t/1U/cj/1lqq62VP/1/sam2004.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1U/cj/1lqq62VP/1/sam2004.jpg)

se nalazi na crevu koji napaja radijator kabine
(http://www.dodaj.rs/t/H/nj/2p1zUoKu/sam1955.jpg) (http://www.dodaj.rs/?H/nj/2p1zUoKu/sam1955.jpg)
Oda preko cevi antifriz ulazi u radijator. Ove cevke su uvek vrele i leti i zimi, verujte ispekao sam prste jednom
(http://www.dodaj.rs/t/21/dt/4z1VLqc/sam1960.jpg) (http://www.dodaj.rs/?21/dt/4z1VLqc/sam1960.jpg)

Ponavljam nema nikakve prepreke u tom kolu.Kad uduvavate vazduh pod pritiskom on većim delom prolazi kroz sistem radijatora, jer kada to radite motor vam je hladan i termostat motora je zatvoren pa vaduh ima manji otpor da prođe kroz radijator. Znači vazduh otprilike podjednakom silom izduvava blok motora i radijator kabine.Kad sam uduvavao vazduh ,normalno da sam zatvorio posudu u koju se sipa antifriz ,te je vazduh mogao samo da izlazi na crevo hladnjaka. Kolika količina ostaje u radijatoru samo prirodnim ( gravitacionim) ispuštanjem antifriza vidi se po tome da prilikom duvanja kom. vazduha ,izađe tek oko 1 dL vode. Zbog toga Ja i mislim da vam u servisima niti ispiraju niti izduvavaju sistem , već ispuste stari i doliju nov. A da budem iskren ja sam ga dvaput ipirao vodom, voda nije skupa a i traje par minuta posla više.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: krle poslato 06.01.2012. - 15:57
Citat: boban66 poslato 06.01.2012. - 13:31

... mislim da vam u servisima niti ispiraju niti izduvavaju sistem , već ispuste stari i doliju nov. 


:to:

Tako je.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 06.01.2012. - 17:04
Mislim da je procedura promene antifriza, kao sto je Boban opisao, sasvim dovoljna.

Citat: PPejic poslato 06.01.2012. - 11:36
Nemam pojma, ovo sam pitanje postavio jer su veliki radijator i radijator u kabini spojeni, ali pri "vrhu".

Ako je ovo istina, verujem da je Peja u pravu, onda je najsigurniji nacin prilikom ispiranja sistema, vratiti crevo na hladnjak, naliti cistu vodu do max, upaliti motor na kratko, tek toliko da vodena pumpa provrti cistu vodu kroz grejac kabine, i onda ponovo ispustiti. Na taj nacin se eliminise zaostajanje starog koncentrisanog antifriza.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: ppejic poslato 06.01.2012. - 17:25
Ali ti ostane nesto ciste vode :)
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 06.01.2012. - 17:29
Jeste, ali ne i starog izrabljenog antifriza, a to malo vode kad se izmesa sa 100-kom, nece skoditi, pogotovo sto kod nas zime nisu preostre.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: ppejic poslato 06.01.2012. - 17:41
Onda bi samo trebalo u crevo za toplu vodu sipati destilovanu vodu, da potera antifriz napolje.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: kiconix poslato 06.01.2012. - 17:47
A mogli bi da pazarimo nove automobile taman kad je zamena antifriza, nema ovolike muke.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 06.01.2012. - 17:56
Moze, ali ja imam jedan mali problemcic, ne mogu nigde usitniti novcanicu od  1 000 000  evara.    :crazy:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Gagi1/2 poslato 06.01.2012. - 18:08
Pregledao sam ceo snimak zamene antifriza (Boban66 :respect:), ali nešto mi nije jasno - ako se menja na hladan motor, zar neće onda termostat (koji je zatvoren) sprečiti da antifriz istekne iz bloka motora?
Sećam se, davno, kad sam menjao antifriz na Stojadinu, postojao je jedan šraf na bloku predviđen baš za to - da se ispusti preostala tečnost iz bloka.
Kako je to kod Dačije :ne: - ako neko može da objasni...
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 06.01.2012. - 18:11
Dobro pitanje.  :ces: ,ja jos nisam menjao, pa nisam ni zagledao....blok motora
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: VaskezNS poslato 06.01.2012. - 19:19
U ovom topicu je Krle dotakao razliku u odzračivanju benzinaca i dizela (poslednja fotka) ali se nešto ne sećam da je ta razlika do detalja "razrađena". Kod dizela spominje se "kućište izlazne vode glave motora". Da je drugo doba dana, baš bih pogledao da li nešto slično ima na mom 1.6  :ces:
Citat: krle poslato 23.09.2009. - 22:41
(http://img87.imageshack.us/img87/7928/fluidi1.th.png) (http://img87.imageshack.us/i/fluidi1.png/)(http://img169.imageshack.us/img169/2048/antifrizzam1.th.png) (http://img169.imageshack.us/i/antifrizzam1.png/)
(http://img508.imageshack.us/img508/2489/antifrizzam2.th.png) (http://img508.imageshack.us/i/antifrizzam2.png/)(http://img23.imageshack.us/img23/8360/antifrizzam3.th.png) (http://img23.imageshack.us/i/antifrizzam3.png/)(http://img22.imageshack.us/img22/5677/antifrizzam4.th.png) (http://img22.imageshack.us/i/antifrizzam4.png/)

(http://img169.imageshack.us/img169/9743/antifrizzam5.th.png) (http://img169.imageshack.us/i/antifrizzam5.png/)(http://img121.imageshack.us/img121/7850/antifrizzam6.th.png) (http://img121.imageshack.us/i/antifrizzam6.png/)

Obratiti pažnju na razlike u postupcima između 1.4/1.6 8v i 1.5dci motora.

Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Veterinar poslato 06.01.2012. - 19:51
Kod mene je samo ispusten stari i sipan novi antifriz. Ako je ostalo starog ne marim, jer verovatno nije ostalo mnogo. Bolje da je ostao stari u tragovima nego obicna voda.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 06.01.2012. - 20:14
Opet malo pojašnjenje. U pitanju je Logan 1.4 za druge ne znam?! Ako bolje pogledate odzračni ventil se nalazi na izlaznom crevu iz radijatora kabine, kada nalivate vodu ona principom spojenih sudova protiče kroz blok motora,kada ga ispuni počinje da preliva u crevo radijatora potiskujući vazduh. Tek kada proteče kroz radijator pop.unjava crevo na kome se nalazi odzračni venti. Kao što vidite ventil je okranut na gore, deo tečnosti sklizne ispod otvora i popuni ostatak creva do samog termostata, tek kada nema više gde da se smesti ,voda ili antifriz počnu da izlaze na ventil za odzraku. Zato se i u proceduri naglašava da sipate tečnost sve dok na ventilu ne procuri u kontunuiranom mlazu. Glavni hladnjak se također popunjava preko motora. Kada ugasite motor i pustite da se ohladi ako odvijete ventil odzrake na njemu neće isticati antifriz, to crevo je prazno sve dok ne proradi pumpa u to sam se lično uverio a nivo antifriza mi je i dalje bio na Max u posudi.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Keka poslato 07.01.2012. - 10:43
Citat: boban66 poslato 06.01.2012. - 20:14
Kada ugasite motor i pustite da se ohladi ako odvijete ventil odzrake na njemu neće isticati antifriz, to crevo je prazno sve dok ne proradi pumpa u to sam se lično uverio a nivo antifriza mi je i dalje bio na Max u posudi.

Ako je posuda bila otvorena, na ventil za luftiranje mora da curi ako je dovoljno odvrnut. U protivnom nesto ne valja.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 07.01.2012. - 12:32
posuda je bila zatvorena
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Keka poslato 07.01.2012. - 13:51
Ako je posuda zatvorena nema cug. Probaj sa otvorenom posudom pa ces da vidis  :hihi1:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: boban66 poslato 07.01.2012. - 16:57
Meni nije cilj da mi iscuri antifriz već sam ovo napisao da bi ljudi znali kako se ponaša tečnost u sistemu. Kad odvijete ventil u crevu je podpritisak i mala količina vazduha uđe a iako je nivo tečnosti u posudi na višem nivoa od samog ventila, zbog toga što je poklopac posude zatvoren i na njega ne ulazi vazduh tečnost iz posude krene da popunjava sisten ali se vrlo brzo stvori podpritisak u posudi antifriza koji zaustavi antifriz da teče na dole.Ako bi odvili poklopac podpritiska ne bi bilo i antifriz bi slobodnim padom isticao sve dok   nivo antifriza ne bude u visini otvora ventila za odzraku.
Rezime: kada sipate vodu za ispiranje sistema ona sigurno potisne i deo antifriza zaostalog u radijatoru, a na kraju kada izduvate sistem komprimiranim vazduhom i to malo vode izduvate. :cool:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Andrix poslato 10.01.2012. - 21:00
ja sam isto primetio da mi u odnosu kad je hladan i vruc motor, antifriz osciluje, ali sve i okviru min/max, i mislim da je to ok
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Zoran poslato 10.01.2012. - 21:23
 Do nekuh 5 mm je ok(vruć - hladan). Ako je više od toga ima zraka u sistem...
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: mik poslato 18.09.2012. - 21:11
Pozdrav svima.
U servisu su mi rekli da u Sandera (1.2 benzinac) ide antifriz G12 (zuckasto-zelene boje). Kad sam danas otisao u prodavnicu auto opreme, pokazali su mi "Total"-ov antifriz G12 koji je crvenkaste boje. Prodavac mi je rekao da su svi G12 antifrizi crvene boje. Pokazao mi je "Valeo Protectiv 100", koji nije G12 ali je isto zuckasto-zelene boje kao i onaj koji je fabricki sipan u Sanderu. Dali smeju da se mesaju antifrizi razlicitih proizvodjaca ?
Uzeo bih 1l antifriza, da imam u kolima samo kad idem na duzi put (za nedaj boze) - inace cu ga menjati samo kad idem na servis.
Koji antifriz da uzmem - pomoc/help.
Pozdrav
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Raja poslato 18.09.2012. - 21:37
Uzmi litar destilovane vode za put i za dolivanje (da bi bio miran). Ne kažeš koliko ti rashladne tečnosti fali u ekspanzionoj posudi, što je bitno.
Lično smatram da nema razloga za brigu, dešavalo se svima nama da usfali malo tečnosti. Prati izvesno vreme nivo, pa ako ne valja, žali nam se.
Sistem otvaraj i dolivaj isključivo na hladan motor.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: saša61beograd poslato 18.09.2012. - 21:45
O tome da li smeju da se mešaju antifrizi postoje razna mišljenja (verovatno mogu,ja ne bih ako baš ne moram).
Fabrički je Glaceol RX D.Imali su ga u Kompresoru u Bg.Uzmi to za dolivanje,a kad dođe vreme za kompletnu zamenu uzmi Total koji je dosta jeftiniji i ima da se kupi svuda.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: mik poslato 18.09.2012. - 21:48
Antifriz je na nivou koji je i bio kad je auto kupljen - ne opada mu uopste. Nema nikakvih problema, nego sam to mislio da ponesem iz ciste predostroznosti a i u slucaju da moram da stanem u neki servis, da mi ne uvale neku njihovu "brlju" od antifriza.
Zato me zanima koji antifirz uzeti.
Hvala.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Veterinar poslato 18.09.2012. - 22:22
Kao sto rece Raja, ponesi destilovanu vodu.

Inače, danas sam u programu održavanja Stepwaya video da se antifriz menja na 90000 km ili 3 godine. Ranije je (kod Logana) pisalo 4 godine. Vidjao sam kod majstora male hladnjake zapusene delicima ekspanzione posude i antifrize sa velikom količinom taloga. Smatrate li ovo razlogom preporuke za raniju zamenu?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Loganovac poslato 19.09.2012. - 06:48
Posude ili antifriza? Dobro si me setio, planirao sam  (a u međuvremenu i zaboravio) da zamenim posudu...  :conf:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: glavonja3 poslato 19.09.2012. - 09:08
Kad kazes 'posudu', misli se na onu belu plasticnu koja se nalazi na vrhu tog sistema, u koju se kroz cep sipa antifriz i dest. voda?

Zasto bi se ta posuda menjala zbog prljavstine? Da li moze nekako da se skine (verovatno moze) pa ispere? Ili ona bude propala (a kako se to vidi) pa se zato stavlja nova?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Veterinar poslato 19.09.2012. - 09:13
Mislio sam na antifriz. Posudu ne bi bilo lose preventivno menjati (ali to je vec stvar sopstvene filozofije), jer je dokazano da se posle nekoliko godine pocinju kruniti. Pisano je o tome, Kiconix je imao probleme zbog delica posude u sistemu.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: speedo poslato 21.09.2012. - 17:36
Citat: speedo poslato 06.07.2011. - 13:20
Od kako sam preuzeo auto nivo antifriza je na istom nivou, otprilike na polovici između oznaka min i max. Gledano na hladan motor, kada auto prenoći. Do sada dva puta sam primjetio da ventilator radi i nakon gašenja auta, oba puta nakon dužeg uparkiravanja. Skala dosta brzo dođe na četiri crtice i tako stoji, a nikakve promjene ne očekujem duži niz godina, ipak je novo.

Sam sebe sada da pobijem. Danas kontrolisan nivo antifriza (na hladan motor) i manje je od 1cm iznad oznake minimuma. Od ovog stanja novog auta kada je antifirz bio na polovici skale, prvo se spustilo na recimo 1/3 skale iznad minimuma, medjutim danas izgleda opet smanjena količina antifriza. Od zadnjeg kontrolisanja prešao sam otprilike 2500km. Plin nemam, nigdje se vizuelno ne primjećuje trag antifriza da curi. Auto normalno radi, dvije pa četiri crtice kao i prvog dana.

Da li se ovo može smatrati normalnom pojavom ili ne?

Zna li neko koliko je količinski razmak izmedju oznaka min i max?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 21.09.2012. - 18:02
Normalan je mali gubitak tecnosti, posebno u vrelom letnjem periodu, kao sto je bilo ovo.
Voda isparava kroz sigurnosni ventil na posudi...antifriz ne isparava, samo voda iz njega, tako da slobodno mozes doliti destilovanu vodu.  :wave:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: speedo poslato 21.09.2012. - 18:07
Hvala puno, vruće jeste bilo ovog ljeta. Sutra ću dosuti dest. vode pa ću upratiti situaciju u sljedećih par hiljada km.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: saša61beograd poslato 21.09.2012. - 18:24
Mislim da se može smatrati normalnim.
Prvo,nivo se kontroliše na hladan motor (na temperaturi spoljne sredine);a spoljna temperatura može biti -10 ili +40 i to ima uticaja.
Drugo,tečnost je nepogrešiva libela;nagib koji oko ne primećuje,tečnost primećuje.Hoću da kažem da ti je auto možda bio malo nagnut.
Treće,čini mi se da čep posude ima neku odušku i da pusti malo vodene pare a to se u dužem vremenu primeti na posudi.Posebno ako pratiš nivo u milimetar.
Antifriz uvek ostavi trag curenja.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Zoran poslato 21.09.2012. - 19:47
Speedo, i kod mene je nivo blago opadao vremenom. Kada sam radio veliki servis vodena pumpa je bila bez tragova curenja. Znači samo isparavanje, dospi i vozi  :wave:.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: speedo poslato 23.09.2012. - 11:45
Zorane, hvala na riječima utjehe.

Saša, sve što si naveo je promjenjivo...ovih dana je, barem u Bosni, prvi hladniji period nakon par mjeseci vrućina. A i što se tiče čepa, tj. tragova - ja ih nisam primjetio, a možda i postoje.

Stvar je da naprosto nemam iskustva sa novim autom, prethodno sam vozio polovne, stare 15 ili 20 godina i nisam se osvrtao na trošenje antifriza, dodavao bih decu-dvije ili više po potrebi, kada bih vidio da nedostaje.

Zaključak - dosuo sam oko decilitar i po destilovane vode i sada je nivo antifriza na pola između min i max. Očekivao sam da će mi više trebati dest. vode do polovice skale.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Sir Oliver poslato 01.02.2013. - 16:12
Citat: mik poslato 18.09.2012. - 21:11
Pozdrav svima.
U servisu su mi rekli da u Sandera (1.2 benzinac) ide antifriz G12 (zuckasto-zelene boje). Kad sam danas otisao u prodavnicu auto opreme, pokazali su mi "Total"-ov antifriz G12 koji je crvenkaste boje. Prodavac mi je rekao da su svi G12 antifrizi crvene boje. Pokazao mi je "Valeo Protectiv 100", koji nije G12 ali je isto zuckasto-zelene boje kao i onaj koji je fabricki sipan u Sanderu. Dali smeju da se mesaju antifrizi razlicitih proizvodjaca ?
Uzeo bih 1l antifriza, da imam u kolima samo kad idem na duzi put (za nedaj boze) - inace cu ga menjati samo kad idem na servis.
Koji antifriz da uzmem - pomoc/help.
Pozdrav

Zdravo narode,
vidim da je čovek postavio pitanje jesenas, al mu niko nije konkretno odgovorio. Tast sutra treba da ide na prvi servis, a nivo mu je na pola mm do minimuma. E sad, dosuo bi ujutru da ga ne deru u servisu, al stvarno je kod njega 1.2 16v neki fluo zelene boje. Kod mene je crveni i to sam ustanovio da je Total G-12, al nisam siguran šta je njegov. Rekoše mi u jednoj radnji da tu boju ima Valeov, ali on je G-11. Ima li neko informaciju, koji je stvarno antifriz u tim vozilima?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: saša61beograd poslato 01.02.2013. - 16:58
Fabrički je Glaceol rx tip D (fluo zelene boje).Ima ga po prodavnicama pri servisima,ali ne uvek  i skupli je skoro duplo od Totala.Koji mu je "G",jbmlg.
Dolij malo destilovane ili reci da ti ne dolivaju antifriz ako je iznad mimimuma;auto je tvoj,a ne njihov!
I Valeo ima tu fluo-zelenu boju,a da li su isti ne znam.
Možda nije loše da kupiš 1l tog preskupog Glaceola i da ga dolivaš sledeće 2-3 god.do zamene.Onda nema mešanja i otpada dilema da li smeju da se mešaju i koji im je "G".
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Loganovac poslato 02.02.2013. - 01:17
G12, i može da se doliva i ako je druge boje, provereno.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: kiconix poslato 02.02.2013. - 23:41
Koliko se sećam, taj narandžasti je 100% a ovaj zeleni je 40%.
Zeleni se sipa bez mešanja a ovaj u razmeri 50-50.
Ukoliko grešim, primam sve primedbe.
U svakom slučaju bi trebalo da su G12.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: krle poslato 03.02.2013. - 15:27
Ja imam za  rezervu  koncentrovani Glaceol rx tip D  zelene boje.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: bmiillan poslato 03.02.2013. - 15:44
gde si ga kupio?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: krle poslato 03.02.2013. - 16:11
Kod Žive u Pančevu.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Sir Oliver poslato 03.02.2013. - 19:34
Citat: Loganovac poslato 02.02.2013. - 01:17
G12, i može da se doliva i ako je druge boje, provereno.

Isto to rekoše juče kod Francuza. Dosuli su zeleni, ali su rekli da može da se doliva i druge boje, jer je G12. Da li je 40% ovaj zeleni, kao što reče Kića, ne znam.
Hvala na pomoći.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Zare82 poslato 20.11.2013. - 12:18
Ja moram da dloijem sad pao je ispod minimuma...kod mene je neki crveni narandzasti...jel da skoknem dole da kupim taj TOTAL G12?! To mu je oznaka jel tako?!?!?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Raja poslato 20.11.2013. - 12:23
Dolij vodu, destilisanu.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: silent poslato 20.11.2013. - 12:25
Ja sipam ovaj, pomesan sa destilovanom vodom:

(http://www.finol.ie/uploads/cache/31/6c/316c41b2bfbc1b96785278f1dcb7f1ca.jpg)
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Zare82 poslato 20.11.2013. - 12:28
Hvala! :)
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Saja174 poslato 23.09.2014. - 18:37
Nije kvar ali da pitam.

U autu je trenutno zuti antifriz, i kad su mi ugradjivali plin malo ga je zafalilo i ja kupio po boji isti (zuti), misleci da mora biti iste specifikacije ako je boja ista. Medjutim, onda skontam da je u autu po svemu sudeci G12, a da sam ja nadolio oko 3-4 dece G11. Moze li ovo da napravi neko s*anje?
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Loganovac poslato 23.09.2014. - 20:03
Ne znam, ali znam da smo kao papagaji ponavljali da se doliva isključivo G12!
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Saja174 poslato 23.09.2014. - 22:12
Evo sada sam nasao neke stare postove na nekom VW forumu, kaze covjek da u knjizici njegovog Golfa stoji da se G11 i G12 smiju mijesati, valjda imaju istu bazu, sta li.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Loganovac poslato 24.09.2014. - 07:01
Teorema: 11=12
Dokaz: piše na nekom forumu.

Što prave G12 kad je isti kao G11? Voziš Dačiju, u knjižici piše G12, serviseri kažu da se doliva samo G12, a ti dolivaj šta god hoćeš. Možeš i bilo koje gorivo da sipaš, dizel, benzin, gas, na kraju krajeva SUS motor je SUS motor.  :crazy:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Saja174 poslato 24.09.2014. - 10:59
Ko je rekao da je 11=12? Dakle, oba antifriza imaju identicnu bazu, razlika je u aditivima.

Evo da ti usporedim na ovaj nacin, je li moras da dolijes identicno ulje u motor ako ima potrebe za to? Mora li ono da bude istog viskoziteta i specifikacija? Ne mora, ali bilo bi pozeljno da je isto, ista stvar vrijedi i za antifriz! Uostalom, je li mislis da je postojao G12 kada se ovaj prahistorsijki motor pojavio? A kada covjek tvrdi da u VW knjizici pise da se smije mijesati, ne vidim razloga zasto ne bi smjelo.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: kiconix poslato 24.09.2014. - 11:25
Ti u svoj motor mozes da dolijes i vodu ako hoces, ja u svoj samo ono sto je propisano i sto je vec u njemu. I da, moras da dolijes istu gradaciju ulja. Isto vazi i za antifriz, kociono i menjacko ulje.
Napominjem da svako u svoj auto moze da sipa sta god hoce.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Saja174 poslato 24.09.2014. - 11:49
Citat: kiconix poslato 24.09.2014. - 11:25
Ti u svoj motor mozes da dolijes i vodu ako hoces, ja u svoj samo ono sto je propisano i sto je vec u njemu. I da, moras da dolijes istu gradaciju ulja. Isto vazi i za antifriz, kociono i menjacko ulje.
Napominjem da svako u svoj auto moze da sipa sta god hoce.

Ja da sam htio doljevati vodu dolio bih, nego sam obisao 5 radnji dok nisam nasao zuti antifriz misleci ako je boja ista da mora biti ista specifikacija.

Hajde strucno objasni sto mora, ja cu koliko je sad ispustiti sav antifriz i uliti novi!
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: Loganovac poslato 24.09.2014. - 14:28
Ne mora. Ali treba,

1. zato što tako piše, a pisali su pametniji od nas
2. razlikuju se antikorozivna svojstva - G11 nije predviđen za novije generacije Al hladnjaka
3. period zamene nije isti
4. pročitati pod 1.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: zac poslato 24.09.2014. - 14:47
@Saja174 Prijatelju, tacno je da se G11 i G12 razlikuju u nekim nijansama (period zamene, antikorozivna svojstva i td..) ali svi antifrizi noviej generacije su na bazi  etilen glikol-a, a i ti u sistem nisi nalio 2.5 litara G11..vec samo pad decilitara, tako da je to zanemarljiva kolicina za 5 l. u sistemu.... slobodno prijatelju vozi i uzivaj..nece nista faliti motoru niti hladnjaku!
  :wave:
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: kiconix poslato 24.09.2014. - 15:43
@Saja
Prijatelju, ima neko ko je pisao, ja da ti objasnjavam suvisno je.
Kao sto rekoh, u svoj auto sipaj sta god hoces ali ne postavljaj onda pitanja ovde.
Pitao si, ja sam ti lepo objasnio. Postoji razlog zasto je neko nesto propisao.
Licno sam video glavu motora koja je vozena na neki antifriz, ne zna se koji, posle toga samo G12.
Naslov: Re: Antifriz
Poruka od: drzarkod poslato 24.09.2014. - 16:17
Mislim da netreba preterati. Zac je u pravu. Evo ja sam posle ugradnje plina i curenja na selni isto dosuo Modrica antifriz žuti jel G12 neznam  za 2 dl  neće ništa biti. U Vectru C sam greškom sipao evrodizel 7 l i na to dosuo po savetu majstora 53 l bmb i nije bilo nikakvih problema. I to grčki majstor mi je savetovao da tako uradim. Znači da malo G11 neškodi....A možda ako je davno menjan ipak promeniš i sipasonaj koji se preporučuje.