Uticaj zimskih guma na potrošnju goriva, da ili ne?

prethodna tema - sledeća tema

Ayrton

Doktore :hall:!
Verujem da je ista situacija i sa letnjim gumama...
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

lovac

Citat: Keka poslato 16.11.2018. - 12:30
Te oznake proizvodjaci stavljaju na osnovu slobodne procene, dakle ne postoji odredjeni kriterijum, tako da je moguce (i biva u praksi) da se mogu procitati svakakve gluposti.


Upravo sam to hteo da pitam: kada napišeš neku karakteristiku o nečemu - mora da su određeni određeni kriterijumi.

U datom slučaju - koje auto, koliko teško, kakav asfalt ....
Vezano za buku: za stvaranje buke, po mom dubokom ubeđenju jeste značajniji kvalitet puta nego gume. Pri istoj brzini, na različitim vrstama afalta buka nije ista.
To isto važi i za zasutavni put na mokroj podlozi.

nik

#17
Ipak je prica malo ozbiljnija.
Procedure i kriterijumi za ispitivanje su definisane razlicitim dokumentima EU. Koga ne mrzi, neka se informise.

Q6: What are the tests procedures for fuel efficiency/rolling resistance, wet grip and noise?
A6: Fuel efficiency/rolling Resistance:
The labelling class must be determined according to the scale specified in Annex I to the Regulation and measured in accordance with Annex 6 of UNECE Regulation No 117 and its subsequent amendments and aligned according to the procedure laid down in Commission Regulation (EU) No 1235/2011 amending Regulation (EC) No 1222/2009.
Wet grip:
For C1 tyres, the test method is contained in the Commission Regulation (EU) No 228/2011 amending the Regulation (EC) No 1222/2009.
For C2 and C3 tyres, the test method is contained in the Commission Regulation (EU) No 1235/2011 amending the Regulation (EC) No 1222/2009 (with reference to ISO15222 standard).
Noise:
Test to be performed in accordance with UNECE Regulation No 117 (same as EU Directive 92/23/EEC).

Vise na
https://ec.europa.eu/energy/en/topics/energy-efficiency/energy-efficient-products/tyres
https://ec.europa.eu/energy/sites/ener/files/documents/report_from_egla_expert_group_2017.pdf


Keka

Iscitao sam sva dokumenta, sve je propisano u tablicama, ali se odnosi na silu deceleracije i otpor kotrljanja na test stolu.

Odakle onda onolika diskrepancija izmedju oznaka i zaustavnog puta?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

Mislim da su laboratorijski uslovi na test stolu suviše idealni i "čisti". Nisam se nešto udubljivao posebno u rezultate, ali koliko sam uspeo da zapazim, ovako na prvi pogled, odstupanja izmedju više testiranja u laboratoriji su u procentima manja u odnosu na rezultate više ponovljenih testiranja u praksi pod relativno istim uslovima. 
Ja lično, bez obzira na verovatno preciznije rezultate iz laboratorije, pre uvažavam rezultate dobijene kroz praktično testiranje krštene test-kuće nego slova na nalepnici, ali da ne  :offtopic: više, tema je o nečemu drugom.  :ziveli:

Loganovac

Ne bih bio toliko strog, upravo smo otkrili kako se meri otpor kotrljanja što je suština ove teme.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.