Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Dobro, samo se računica ne uklapa, ako sam dobro izracunao.
5 litara benzina (jeftinijeg) x 166 dinara = 830 dinara
5 x 0.15 litara benzina = 125 dinara i 5 x 1.15 litara plina = 575 dinara (bez krovnog kofera :).) = 700 dinara ukupno (benzin + plin) .
Dakle, na svakih 100km usteda je 130 dinara x 40 =  5200 dinara na 4000km.
Dakle, usteda na 100km je 1.1 evro za auto koji u proseku troši 5 l benzina. Svaki evro znači, ali racunam da ce krovni kofer da pojede jos deo te uštede, a to onda mnogo utiče na moj stav o isplativosti ugradnje TNG uređaja.
Da imam karavan (cak i sa 1.0 ili 0.9 motorom), sa kilometrazom koju prelazim, moj stav bi bio drugačiji, verujem da bih isti dan poželeo ugradnju tng uređaja.

slavko_bgd

Tvoja računica je tačna. Greška je bila kod mene u kalkulatoru i to je sad ispravljeno. Meni sad za tvoj primer izbacuje uštedu od 5081RSD/4000km za 166,4 benzin i 100.9 gas.

Kako god: premalo voziš i premalo trošiš da bi ti u novom automobilu pod garancijom trebao gas... i to sa smanjenim gepekom  :wink:

milorads

Ajde sad ovako...
Stepway novi 1.0 tce eco g trosi meni u proseku u mojoj mesovitoj voznji na duze staze oko 8.2 plina (moze i ispod 6 aliiiiiiiii na nekoj zavetrini). Ako vozim samo auto put i lokal onda 9.4 plina (autoput izmedju 130 i 140km/h). Automobil skoro momentalno prebacuje na gas ali ajde mozemo i to racunati naknadno.
Po cenama i odnosu plina i benzina to bi znacilo da bi auto trebao trositi oko 4.55/100km benzina u proseku za isti iznos u uslovima grada/autoputa sto je nedostizno i za  yaris. Naravno govorim o  mom proseku a ne sto neko meri put do Zlatibora i nazad magistralom.
E sad ako nekome trosi 15% benzina to znaci da ima istu racunicu samo prvih 15km nema nikakvu ustedu znaci
prvih 15 km --- nema ustede
ostalih 100 km  imas makar 35-40% ustedu.
Ovo naravno nema smisla ni na jednom autu ako se voze malo duze relacije. Cak i na jakom mrazu kad je hladan auto ce prebaciti na plin nakon 2-3 km voznje.

kiconix

Danas na Luk oil nova cena 102.4, malo po malo ubise ustedu.

milorads

Ajd da ne trolujem i da ne analiziram u detalje isplativost plina.
Ranije je vazilo otprilike neko nepisano pravilo da se stedi oko 250-300-tinak eura na 10000 km napravljenih. 
Usteda sada jeste sve manja posto je  odnos nekad bio prakticno  1:2 izmedju plina i benzina a sad je 1:1.6 ukoliko se odabere najjeftiniji benzin na jeftinijoj pumpi.

KizaHood

U Dusteru, koji nesto malo vise trosi od Stepe, evo za prvih godinu dana ili 12.000Km, kad se podvuce crta, ukupna usteda svega 263 EUR. Od toga, samo na 2 odlaska na more otpada 105 EUR (jer je tamo odnos plin/benzin drasticno povoljniji).

Usteda bi bila preko 300 EUR, ali ju je ubio i drasticno skup redovan plinski servis (62 EUR godisnje).

Tako daaaa... Ko vozi manjeg potrosaca, samo po Srbiji, a ne prelazi vise od 10.000 Km godisnje, definitivno nema racuna da ugradjuje, u sadasnjim uslovima.

milorads

Sad sam se setio recenice jednog prijatelja.  Rekao je da je "ugradnja gasa jedini trosak na autu koji mu donosi pare".
Evo i sad posle velike diskusije o isplativosti iako je odnos izmedju benzina i plina procentualno manji razlika u dinarima (evrima) je skoro ista i kad je gas bio 80 dinara, sto znaci da i dalje imamo istu ustedu na npr 10000 km. Moja racunica je sledeca.
Ako prelazim 10-14000 godisnje ugradnja plina o sopstvenom trosku od 350 eura se isplati za cca godinu dana sto znaci besplatan uredjaj a od druge godine besplatan rucak gde god da krenem po Srbiji. Ako godisnje stedim 300 eura ko je uzeo stan moze lako preracunati da to pokriva kamatnu stopu za prosecan stan u centralnom delu Srbije (ne racunamo Beograd).
Imam relatovno veliku platu ali meni ni ti iznosi nisu za bacanje. Voznja auta jeste luksuz ali ako neko gleda razliku od 3-5 dinara po pumpama i skuplja bodove po nekim karticama a posle kaze da se ugradnja  plina ne isplati definitivno gresi u racunu.


Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Voleo bih da mi slavko_bgd na svom kalkulatoru u excel-u proveri matematiku
Ako mi je PROSEK grad/put 5.4 benzina a uredjaj
Ladirenzo DI-60
Brizg. GIRS
Reducir Li-02
Rez. 600/200
(Prepisano sa YT)

Koliko bi trebalo da se otplati ako prelazim 12 do 15.000 km?
Ako je 700e sa ugradnjom...po mojoj računici 6.5 do 6.9 godina
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

slavko_bgd

Citat: milorads poslato 29.11.2021. - 17:16
Ranije je vazilo otprilike neko nepisano pravilo da se stedi oko 250-300-tinak eura na 10000 km napravljenih. 
Usteda sada jeste sve manja posto je  odnos nekad bio prakticno  1:2 izmedju plina i benzina a sad je 1:1.6 ukoliko se odabere najjeftiniji benzin na jeftinijoj pumpi.

Pa, otprilike je i sada tolika ušteda za nekoga kome je potrošnja benzina iznad 8L/100km. Trenutno jeste anomalija odnos cene benzin:plin i kurs eura.
I opet ponavljam: preskup je tehnički pregled i atestiranje ugradnje.


Citat: milorads poslato 30.11.2021. - 07:25
Imam relatovno veliku platu ali meni ni ti iznosi nisu za bacanje. Voznja auta jeste luksuz ali ako neko gleda razliku od 3-5 dinara po pumpama i skuplja bodove po nekim karticama a posle kaze da se ugradnja  plina ne isplati definitivno gresi u racunu.

Tačno. Isplati se. Samo je pitanje kada. Pritom, i taj ugrađeni uređaj i taj atest koji platimo ima neku cenu kada prodajemo auto, zar ne?

Citat: KizaHood poslato 29.11.2021. - 22:16
Tako daaaa... Ko vozi manjeg potrosaca, samo po Srbiji, a ne prelazi vise od 10.000 Km godisnje, definitivno nema racuna da ugradjuje, u sadasnjim uslovima.

Slažem se. Iz tog razloga u naš drugi auto koji jeste veliki potrošač benzina neću ugrađivati gas jer je mesečni prosek kilometraže trenutno manji od 400km. Za sada će se voziti na benzin a ako se nešto promeni - biće gasinfinciran :)

Zoran

Niko ne spominje izgubljeno vrijeme? Kolika je cijena vremena? Ni penzionersko vrijeme nije besplatno a kamoli radno sposobne populacije .
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Apsolutno se ne slazem sa konstatacijom da u prodaji taj uredjaj moze imati neku vrednost u prodaji automobila
Cak moze biti i otezavajuca okolnost.
Sa druge strane, ako neko prelazi 20kkm i vise na godinu dana, apsolutno se ispalti ugradnja.
Opet, posle mnogo plinasa i dizelasa danas vozim na bmb 95 sa godisnjom km izmedju 35 i 40 kkm.
Nije ni sve u novcu.  :ne:

Keka

Jedna mala digresija, pricate o MPI motorima, koji polako odlaze u istoriju.

Motori sa direktnim ubrizgavanjem trose pri radu na plin oko pola litre benzina po cilindru na 100 km, uredjaji su trenutno cetvorocifrene cene.

Svi veci proizvodjaci nude neku fabricku varijantu na TNG/CNG sa zadrzavanjem (obicno) petogodisnje garancije.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Citat: Zoran poslato 30.11.2021. - 18:37
Niko ne spominje izgubljeno vrijeme?

O tome sam razmišljao. Kako bi potrosnja benzina bila što manja, vozim lagano (ali to svejedno znaci bar 120km/h na autoputu i maksimalno dozvoljenom brzinom drugde), pa mi je prosecna brzina manja. Recimo da mi u proseku treba 3-5 minuta više do posla (40km), ali umesto plin na svakih (približno) 350-400km, sipam benzin na svakih 700-750km. Sipa se brze, ređe, nisam vezan određenom pumpom toliko (za TNG sam bio gotovo isključiv sa OMV-om, pa kad vidim Klaczka cisternu izgledao bih ovako :  :ha: ). Ostalo vreme (ugradnja, atesti, servisi, vanredno održavanje) je u ovom slučaju ušteda. Mozda cepidlacenje, mozda i ne. Opet, kao što Slavko reče, to zavisi od potrošnje benzina i godišnje kilometraze. Uvek bilo.

slavko_bgd

#554
Citat: kiconix poslato 30.11.2021. - 18:37
Apsolutno se ne slazem sa konstatacijom da u prodaji taj uredjaj moze imati neku vrednost u prodaji automobila
Cak moze biti i otezavajuca okolnost.

Моје искуство је другачије. Имали смо једно време Фиат Стило караван у који нисмо хтели да уграђујемо плин. Једноставно, ауто се толико ретко користио у то време да нам плин није требао. Онда смо пожелели мали градски бензинац и огласили смо продају. Ауто је месецима стајао на огласу и нико телефон није окренуо. Онда сам му уградио плин, поново га огласио по цени "+плин без атеста" и први ( и једини да будем искрен који је позвао) купац га је купио.

Могу да се сложим са тобом да постоје људи који не желе плин односно не желе да купе ауто са плином. Имао сам у каријери случајеве где су људи куповали ауто са плином и тражили да се плин одмах демонтира. Што неатестирани што атестирани.


Citat: kiconix poslato 30.11.2021. - 18:37
Sa druge strane, ako neko prelazi 20kkm i vise na godinu dana, apsolutno se ispalti ugradnja.
Opet, posle mnogo plinasa i dizelasa danas vozim na bmb 95 sa godisnjom km izmedju 35 i 40 kkm.
Nije ni sve u novcu.  :ne:

Није све у новцу. И не може се све ставити "на кантар" . Нешто је и ствар личног избора односно афинитета и то се мора поштовати.

Citat: Zoran poslato 30.11.2021. - 18:37
Niko ne spominje izgubljeno vrijeme? Kolika je cijena vremena? Ni penzionersko vrijeme nije besplatno a kamoli radno sposobne populacije .

Имао сам у каријери једног гонича робова који ми је тражио да му израчунам: колико ће његов комерцијалиста са тим службеним возилом дневно губити времена на пумпи за допуну торусне боце од 42 литра бруто односно колико већ стаје нето у боцу и колико ће моћи непрекидно да вози са тим плином који сипа. Његова дилема је била да ли да се угради та предложена боца или да се стави у гепек много већа цилиндрична боца. Тако да му тај сужањ што мање времена губи на точењу гаса а што више на путу. Или не дај Боже да потроши који литар бензина. Тешка прича рођаци, тешка прича...

Епилог је био да сам га у себи послао тамо одакле су га акушери извукли и тај посао сам са великим задовољством одбио. Јер није све у новцу и не може све на кантар.

Али ако ћемо на тему изгубљеног времена у вези уградње гаса и његовог коришћења, просечни параметри су следећи:

- 1 дан за животног века возила уградња.
- два сата реатест на сваких 5 година, дакле у просеку 4 сата у 10 година
- једно пре подне или после подне на сваких 10 година за замену боце
- једном годишње или на сваких 10-15ккм пола сата до сат времена сервис. Нека буде сат времена.

То му временски од уградње па за 10 година дође 24+4+12+10  = 50 сати изгубљеног времена на гасни уређај или у просеку 5 сати годишње.
Или око 2,6 сати годишње ако је купљен ауто са већ уграђеним плином.
Обзиром да овде просечна радна популација која размишља о плину има просечну сатницу око 100€ - дефинитивно се не исплати.