Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

Bata83

Mislim da sam negde procitao da maks. razlika u potrosnji plina ide do 30% a kod ovih novijih motora sa direktnim ubrizgavanjem (fsi,tfsi..) ide i neka odredjena kolicina benzina prilikom rada na tng.

KizaHood

Citat: Slavisica poslato 03.06.2021. - 07:26
kakva je pouzdanost, potrosnja?

Suvise je to mlad motor da se oceni pouzdanost, a sto se tice potrosnje, u Dusteru:

-Vangradska, bez auto-puta: 7 l/100Km
-Gradska: 9 l/100Km
-Auto-put: 11 l/100Km

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68

#528
Citat: Slavisica poslato 03.06.2021. - 10:43
Hvala na odgovoru. Imas li neki info kolika je razlika u potrosnji benzin/tng?
Glavna razlika se stvara usled različite energetske vrednosti plina i benzina. Negde sam pročitao da energetska moć po kg je na strani plina 11000kcal/kg:10500kcal/kg benzina, ali 1kg TNG = 1,75lit, a 1kg benzina=1,4lit. Kad se to sračuna dobije se da je energetska vrednost plina ~6285kcal/litar, a energetska vrednost benzina 7500kcal/litar, iz čega sledi da litar benzina ima ~19% vecu energetsku vrednost od litra plina, na referentnoj temperaturi.
U praksi ne mogu da ti kažem kolika je razlika u potrošnji jer nikad nisam odvozao ni jedan ceo rezervoar samo na benzin, da bi imao podatak za potrošnju samo na benzin. Međutim mogu da kažem da je prosečna potrošnja oba goriva 7,3l/100 km na pređenih više od 53.000 km, za preko 70% vožnje u Bgd

slavko_bgd

Citat: Slavisica poslato 03.06.2021. - 10:43
Hvala na odgovoru. Imas li neki info kolika je razlika u potrosnji benzin/tng?

Nema na čemu. Nemam taj podatak za Logan2 0.9tCe jer na benzin nije vožen i benzin je samo periodično dopunjavan da bude nivo 1/4 do 1/2. A nemam te podatke ni za svoje privatne automobile na plin jer su ili odmah po kupovini dobijali pogon na plin ili su kupljeni sa ugrađenim plinom i benzin se u nekoj količini doliva u proseku svakih 30 dana. Ja lično benzin koristim da se motor ugreje, da se odvezem do pumpe da dospem plin i uglavnom leti da potrošim benzin radi dosipanja svežeg. Na osnovu nekih flotnih podataka za neke brendove sa kojima smo sarađivali i prema nekim podacima koji se mogu naći na netu, razlika zavisno od raznih faktora može biti od 5% do 30%. To je empirija, iskustveni podaci, ne moraju biti merodavni za svakoga. Najtačnije se ta razlika može videti kada je reč o konkretnom vozilu sa fabričkim plinom u deklarisanim podacima proizvođača vozila.

KizaHood

Citat: Loganovac poslato 04.06.2021. - 07:13
Gasa?

Naravno.
Mnogo bi to bilo za benzin.
Na benzin nisam merio potrosnju, niti imam nameru (osim ako se neko ne javi da finansira test :D )

slavko_bgd

Ili što reče još 1997 godine moj bivši kolega "Brate, od kada vozim na plin benzin je moja davna ružna prošlost "  :)

Sir Oliver

Kako je jednom prilikom, moj dragi prijatelj i veliki poznavalac TNG sistema u automobilima rekao:
"Plinadžija kada vozi na benzin, kao na krv da vozi"!!!
I to je, mogu pouzdano reći, tačno.  :c:
I drink to make other people more interesting.

pedjadriver

Moj prvi post :-)

Uzeo sam stepway-a, 2018. godište, 0.9 Tce, 24k km, ugradio bih plin.
Ponudjeno mi je Stag Go Fast za 400e, 5 god garancije na uredjaj i 2 godine na MAP senzor.
Druga ponuda je AC Stag za 520e, 3 godine garancije.
Treća ponuda je Stag Q box plus za 560e, 5 godina garancije.

Mene zanima šta znači mogućnost komunikacije sa benzinskim ECU, odnosno da li se u tim slučajevima na putnom računaru vozila registruje i gasna instalacija, odnosno da li ako nema tu komunikaciju benzinski ECU registruje nepostojeću potrošnju, pravi neki problem sa podešavanjima motora ili šta već (totalno laički)?

i bonus pitanje, da li primećujete razliku u kvalitetu gasa sa različitim pumpama (sem cene)?

Pozdrav,
Pedja
Felicia 1996 - Xsara 2001 - Stepway 2018

slavko_bgd

Srećna kupovina, da vas lepo vozi i čuva  :to: :aplause:

Razlika izneđu GoFasta i QBox-a je u opcijama u korist QBox-a. Jednaka im je preciznost i stabilnost i danas su ti uređaji sasvim OK.
QBox ima opciju povezivanja na CAN motora i ima opciju setovanja tolerancije odstupanja ubrizgavanja benzina, što je po meni najveća prednost tog kontrolera.
U prevodu, to znači da ako dođe do nekog poremećaja u ubrizgavanju gasa, neće doći do poremećaja ubrizgavanja benzina i problema u radu na benzin.
Instalateru ta opcija olakšava rad i podešavanje jer u istom programu za plinski uređaj može videti parametre benzinskog računara, za šta se inače koristi dodatna OBD dijagnostika. U odnosu na italijanske uređaje sa kojima sam nekada radio, ovaj radi nešto nepreciznije i lošiji je interfejs ali bolje je imati tu opciju nego nemati.
Tako da - moj izbor bi bio QBox za taj auto, tog godišta sa tim motorom.

pedjadriver

Hvala puno na odgovoru, razmotriću i javiti šta sam na kraju uradio, mada ne znam tačno kada ću sprovesti, od par faktora mi zavisi, pogotovo zbog tih razlika u ceni.

Samo molim vas objašnjenje kako to uvezivanje sa benzinskim računarom ide, u smislu da li na putnom računaru ima nešto vezano za plin, potrošnja i slično ili je to samo uvezivanje radi performansi ali nije vidljivo kroz putni računar.
Mislim, video sam to kod fabrički ugradjenih da extra izgleda ali kako li je to kada se ugradi naknadno a uveže sa benzinskim računarom?

Pozdrav,
Pedja

Felicia 1996 - Xsara 2001 - Stepway 2018

slavko_bgd

Naknadno ugrađeni plinski uređaji se ne umrežavaju sa instrument-tablom koja je nosioc funkcije putnog računara.

Veterinar

Citat: LeNgenda poslato 27.11.2021. - 14:50
Ako troši 6 litara benzina, trošiće 7 litara plina. To je 700 dinara umesto 1000 dinara na 100 km.

Mnogo, malo?

Ovo je citat iz teme "1.0 SCE".

E, sad... Nedavno sam izvodio studiju isplativosti u vezi ugradnje TNG uređaja u 1.0 MPI motor u Skodi. Taj motoric ima 60ks, pretpostavljam da je ipak nesto manji potrošač, ali sam sklon da pomislim da se o nijansama radi. Za 4000km, koliko sam prešao, najveća potrošnja (haos u Beogradu pre tri dana) bila je 5.6l/100km, prva sledeća 5.4 (posle duge deonice autoputa, 120km/h je oko 3800 o/min), a svaki drugi put 5.1 ili nize (juce Barajevo - Aranđelovac i nazad, prosek 3.9). I bez činjenice da je auto pod garancijom, odustao bih od ugradnje (verovatno bi takav stav bio i u slučaju 1.0 sce motora u Sanderu), jer zbog potrebe da imam dovoljan prtljažni prostor, ali i rezervni točak sa sobom, morao bih da stavim krovni kofer. To nisam ukalkulisao prošli put, a uticalo bi na potrošnju plina i na broj pređenih kilometara koje auto mora da predje nakon ugradnje do otplate investicije.

Zoran

Paa to je potrošnja taman za 1.5 dci
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

@Veterinar:
ako je npr tvoja prosečna potrošnja 5.0L/100km benzina, prema današnjim cenama sa sajta https://benzinko.com/, na tvojih do sada pređenih 4000km po mojoj kalkulaciji uštedeo bi 6245,80 RSD.
U ovome je uračunata 15% veća prosečna potrošnja gasa u odnosu na benzin i dodatnih 15% osnovne potrošnje benzina koju manje-više svi imamo uz potrošnju gasa. Tih
15% veće potrošnje gasa u odnosu na benzin i oko 15% udela benzina u potrošnji gasa je moje iskustvo na osnovu detaljnih podataka koje imam za poslednja 4 vozila. Ovo je naravno individualno i može varirati poprilično u zavisnosti od mnogih faktora, najviše od vozila i uslova vožnje.
****

Ono što dodatno remeti isplativost, podiže troškove i odbija ljude od prelaska na tng jeste sadašnja cena tehničkog pregleda i cena ispitivanja ugradnje.
Kao što i sami znate, cena uređaja i ugradnje je sa godinama opadala a cena dažbina vezanih za ugradnju je dostigla sa novim cenama tehničkog pregleda skoro 30% cene prosečne ugradnje.

Meni se još uvek isplati vožnja na gas jer mi sa mojom godišnjom km ušteda na razlici cene goriva iznosi otprilike koliko registracija i jedan servis.