Ugradnja grejača sedišta

prethodna tema - sledeća tema

nik

Konačno malo popustile obaveze na poslu, pa da postavim poslednji DIY.

Kao što naslov teme govori, ugradio sam grejače sedišta. Posao sam odradio pre mesec dana, ali zbog haosa na poslu nisam stigao ranije da postavim. Pošto originalni grejači za Logana koštaju djavo i po, odlučio sam se za kinesku varijantu sa Aliexpress-a za nekih 28 EUR. I pored velikog broja pozitivnih komentara, bio sam u startu malo skeptičan, ali kada je paket stigao  :aplause:. Iznenadjujuće dobar kvalitet, posebno provodnika.



Pošto sam do sada već svašta kačio na postojeću instalaciju, a kako se radi o relativno velikom potrošaču (na max "vuče" oko 8,5A struje), rešio sam da za grejače (a i još neke ranije postavljene uredjaje "dovučem" novi vod od akumulatora do kabine odgovarajućeg preseka provodnika sa sve novim kutijama osigurača u kutiji pod haubom i u kabini.

Tu sam se već susreo sa problemom jer fabrički nosač maxi osigurača pod haubom, koji bi bio idealan (fab. broj dela 77 03 397 200, košta oko 400 RSD) ne može ni da se naruči kod ovlašćenih, a nema ga ni po radnjama. Pošto me mrzelo da se lomatam po otpadima, naručim sa oglasa polovno kućište za Pežo 307 sa 8 mesta.


Pošto je isto preglomazno, a i ne može da stane u kutiju pod haubom, preradim ga (isečem na pola) i napravim ožičenje sa provodnicima od 16mm2 od akua do kućišta i 6mm2 od kućišta do kabine.


Povezivanje na aku


Vodovi iz kutije osigurača i releja pod haubom.


Prolazak kroz pregradni zid kabine pored glavnih vodova.


Od pregradnog zida, pored pedale kvačila ka stubu volana.


Pošto sam hteo da PRC elektronika bude pri ruci za, ne d'o Bog čupanje, postavio sam je ispod plastične pokrivke stuba volana na kućište Zeder brave i pored nje novo kućište "običnih" srednjih osigurača Tesla P512 sa 4 mesta na koje je doveden stalni + sa akua novom instalacijom.


Plus posle kontakta, koji je samo signalnog tipa da ne ostane uredjaj u radu po vadjenju ključa (glavna struja za napajanje uredjaja dolazi sa stalnog +) i osvetljenje prekidača sam uzeo sa instalacije radija. Nakon toga sam vodove sa elektronike na grejače u sedištima razvukao kroz centralnu konzolu sa prekidačima, pa ispod "tepiha" sa leve i desne strane centralnog tunela na kom se nalazi ručica menjača (jbg, ovaj deo nisam slikao).

Ugradnja grejača u sedišta.

Pošto se izvade sedišta odvijanjem 4 šrafa (torx 40) kojim su šine vezane za patos vozila, potrebno je skinuti tapacir istih. Za skidanje tapacira naslona potrebno je osloboditi sa donje strane krajeve obeležene sa 1 i 2 na slici skidanjem (ja sam isekao sečicama) metalnih prstenova kojima su vezani za žice na sedištu (crvenom i plavom strelicom su obeležena mesta na kojima su bile zakačene).


Posle toga se tapacir jednostavno svuče sa naslona. Tapacir sedalnog dela nisam oslobadjao u ovom delu (o tome malo kasnije)
Isti je postupak i sa vezama tapacira koji ga zatežu na gornjoj trećini naslona kojima se najlakše pristupa sa zadnje strane naslona (slika je iz završne faze pa su već postavljene plastične vezice).


Za oslobađanje sedalnog dela potrebno je skinuti kopču pojasa (torx 40) i točkić za nagib sedišta (šrafcigerom se "izbije plastični čep u centru i točkić jednostavno svuče sa osovine).


Sa donje strane se otkače veze tapacira sa strane kopče pojasa i dve prednje (na slici u crvenom krugu). Nakon toga se "zavrne" bočna i prednja strana tapacira. Može se, zbog lakšeg rada otkačiti i zadnja strana tapacira (broj 3 i zelene strelice), ali ja nisam ovo radio, nego sam jednostavno podvukao grejač pod tapacir (ima dovoljno prostora kada se otkače bočna i prednja strana).


Kada se ovo uradi, potrebno je sa bočne i prednje strane otkačiti po 3 kopče koje zatežu tapacir na srednjem delu. Ovo je malo teže nego kod naslona jer je žica za koju fiksiraju tapacir, za razliku od naslona, "utopljena" u sunđer sedišta.


Sada najkomplikovaniji deo. Pošto su orig. grejaći oblika koji prati sve prepreke na sedištima (poprečno zatezanje tapacira) to kod ovih PRC nije slučaj. Pre postavljanja grejača potrebno ga je "iskrojiti" kako bi se posle mogli provući delovi koji zatežu tapacir u srednjem delu. Grejač može da se seče i skraćuje po širini, ali ne smeju se prekinuti glavni vodovi koji idu po ivicama (crvene strelice).


Da beda bude veća, ovi provodnici prolaze i na naslonu i na sedalnom delu gde su spoljne kopče za poprečno zatezanje, pa sam iste morao malo da skratim i pomerim na unutra što se i vidi malo na krajnjem rezultatu. Posle postavljanja, tapacir se obrnutim redosledom vrati na mesto. Ja sam za fiksiranje tapacira na mestu umesto orig. prstenova koristio jače plastične vezice.


Provodnici oba grejača (naslon i sedalni deo) se izvuku ka strani kopče pojasa i fiksiraju vezicom za metalnu rešetku sedalnog dela u visini sredine sedišta.

Ajd nek neko postuje, pa da nastavim.

kiconix


nik

Fala Kićo.

Prekidač

Pošto nemam električne podizače stakala, iskoristio sam otvor desnog na centralnoj konzoli za ugradnju prekidača. Telo se gotovo idealno uklapa u postojeći otvor, ali je sa čela prekidač malo manji, pa izgleda kao nedonošče pored ostalih prekidača.


Zbog toga sam ga malo "preradio" pomoću gita i šmirgle,...


i na kraju ofarbao.


Sve na kraju izgleda ovako.
 

Šta reći na kraju. Koristio sam ih poslednjih mesec dana, mada temperature nisu bile preterano niske (jutarnje od -2 do 4oC) i prezadovoljan sam. Toplota, kada su na max, počne da se oseća već posle 20-tak sekundi. Posle minut već momački greje. Možda najbolje stanje opisuje izjava mog sina: "Ovo je najbolja i najkorisnija stvar koju si ugradio na auto".

shole


szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Ayrton

Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

kiconix

Sad je krajnje vreme za te podizace.  :wink:

miki-bgd

Svaka cast!  :aplause: :aplause:

Ja nisam tako vredan :c: imam grejac sto se stavi preko sedista i ide na upaljac.

Ali neverovatno korisna stvar! Kad je napolju minus i udjes u auto, umesto da rashladjujes diskus-herniju ono bude lepo toplo (dok ocistis sneg  :D ).
Recimo ja volim da vozim bez jakne (mada i sa jaknom probije hladnoca - ipak je to recimo -5 a jedini izvor toplote si ti) i uvek je problem onih prvih 10 minuta dok se ne zagreje motor. U hladne dane grejac mi je sasvim dovoljan da mi bude prijatno dok ne krene toplo.

Loganovac

Svaka ti čast, majstore!  :hall:   Sad tek vidim koliko sam mrtav čovek, ne bih se vala zezao s tim ni za brdo čokolade!    :c0:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Ne bih ni ja, ali svaka čast!  :too:

Zoran

Čestitam, uredno i po pravilima struke.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


wvojin

Dacia Logan 2005, 1.4MPI + LPG,
Dacia Logan 2010, 1.5 dCi

goxy


Veterinar