Letnje gume

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Naravno.I leti i zimi.Ima nekih pisanija i saveta da se bolje gume uvek stavljaju nazad.Meni je to nelogično kao i savet da se zadnje pumpaju više nego prednje (2,0 i 2,2 ?).
Ako su nazad jako loše gume,u nekom krajnjem slučaju auto će zaneti rep,preći u nadupravljenje,da ne kažem driftovanje.To prosečan vozač rešava instiktivno.Mnogo je gore i opasnije ako auto prokliza nosom zbog lošijih prednjih guma.
Uvek sam bolje gume stavljao napred i još sam ceo.

Andrix

#436
Bice Contia made in Srbija..trebalo bi na istoj osovini imati gume istog tipa a i dubine sare, razlike u dubini sare mislim da mogu minimalno da uticu  na upravljivost, ako nije drasticna razlika. Ja uvek bolje gume stavljam napred, leti jer je auto tezi i vise trpe a zimi da mogu da krenem, mada neki imaju drugacije misljenje
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

Dovoljno je da zamislim akvaplaning. Bolja guma, ako je napred, "razbiće" vodu, praveći put lošijim gumama. Obrnuto ne bih isprobavao.

zac

Bolje gume uvek napred..i zimi i leti!

Rimad


ropee

Nove gume bi se trebale uvijek stavljati natrag , zbog upravljivosti , najbolja simulacija je upravo ova što je Rimad postavio  :to:

zac

A stara sa trulim platnom napred???? I kako upravljas prilikom pucanja stare gume?

mladja73

CitatFor continued optimized vehicle performance, it is recommended that all tires be replaced at the same time

Prva recenica. Ja ove godine menjam stare michelinke iako je sara ok ali godina proizvodnje je 2008. Sve cetiri istovremeno. Skupo znam ali ja smatram da je to ispravno.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

drzarkod

Tako je....pravilo četvorke. 4 gume sa istom šarom, na 4g. ili 40000 km ili do 4 mm dubine šare. Na pogonske točkove bolja šara. Zlatno pravilo, na gumama se ne štedi....

Veterinar

Ne znam kako upravljati prilikom pucanja bilo koje gume.

Nisam u prilici da zamenim istovremeno sve četiri gume, pa zato na dve godine nove idu napred, a stare nazad. Tako gume traju oko četiri godine (a pošto se zimi kotrljaju zimske) - pređu oko 60000 km. Nekad i više, ali vozim blago, ne potpisujem, jednom nedeljno kontrolišem pritisak ...

Video sam ilustraciju kako se automobil ponaša na mokroj krivini, ali opet (kao vozač koji ne vozi brzo) mislim da su prednji točkovi ti koji moraju razbacati vodu dobrom šarom i da će zadnji svakako manje zagaziti u vodu. Opet, ako ulazim u oštriju krivinu, mokru, tako da izgubim kontrolu, onda mi tako i treba. Na kraju, pišem o gumama na zadnjoj osovini koje imaju preko 3-4 mm šaru, ne baš o totalnim ćelavicama.   :ne:

zac

@Veterinar.... kad ne daj Boze pukne zadnja guma...auto se kontrolise normalno..a prednja je zaHebana...tada se slece sa puta ako se ne drzi cvrsto volan i ako je vozac iznenadjen...
Sto se tice tvog objasnjenja oko vlaznih krivina potpuno se slazem...samo ludak ce u ostru krivinu uci brzo..i na suvom a kamoli na vlaznom kolovozu..  :wave:

Loganovac

Prvo: u krivini zadnji točkovi ne idu po kolotragu prednjih, pa nema smisla rezon da će im prednji "razgrnuti" vodu

Drugo: o kakvom pucanju trulih guma pričamo ovde, pa ne radi se o 30 godina starim, 12 puta protektiranim gumama, složili smo se oko "pravila četvorke" ako se ne varam, šta tu ima da puca? Dve godine stara guma se i u rafu tretira kao nova, a vi vodite računa o DOT-u kad kupujete i nema trulovine garant ni posle 5 i više godina. A ako će baš da pukne, može i nova da rokne, bilo prednja ili zadnja i opet je ovaj rezon "busted".

Treće: nije prvi put da razglabamo o ovome, ali i dalje ne razumem zašto mislimo da smo pametniji od ljudi kojima je to posao, koji profesionalno rade na razvoju pneumatika i stalno ih testiraju u različitim uslovima vožnje? Svako ima pravo da veruje ili ne veruje, ali nije baš pametno tek tako osporavati ono što oni koji o gumama i vezanoj problematici znaju najviše odgovorno tvrde i preporučuju.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Nisao skoro cuo da je nekome na autu pukla guma/eksplodirala, ali od starosti se isposni, gubi na kvalitetu, gripu, a i oce da popucaju zice unutar gume, pa izgubi oblik / nije vise okrugla. Ni sam nisam verovao dok mi vulkanizer nije rekao da rukom prodjem preko sare, gde je bilo udubljenje, dok se na oko nije videlo...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

zac

E bas takva sa popucalom zicom hoce da pukne...a zica popuca i na novoj ako zveknes zestoko u neku rupu...njoj na izgled nista..a ustvari..... Imao sam prilike da vidim bar 10-tak guma koje su eksplodirale kolegama u vladi... meni srecom nijednom.  Zato ja uvek bolje gume napred!

saša61beograd

#449
Pucaju itekako!Mislim da sam već pisao,evo opet.Mom komšiji na Reno Tvingu se jako stara guma raspala na auto-putu pri oko 100 kmh.Zadnja guma,auto je počeo da se zanosi i prevrnuo se na krov.Najgore je što sam mu nekoliko dana pre toga govorio da to nisu gume nego smeće.Njegov rezon je bio standardan:izdržaće,ima dobru šaru!
Drugi slučaj (priznajem da nisam lično video,prenosim epilog iz priče drugih):Audi,neki malo žešći i brzina od blizu 200 kmh.Odvojio se gazeći sloj sa prednje desne gume,auto je zadržan u pravcu,ali su delovi gume pri toj brzini razbili: potkrilo, krilo, haubu, branik, far, hladnjake!
Guma je vrlo složene konstrukcije,mada tako ne izgleda.Ima više delova i slojeva i ako negde malo popusti veza između njih,mehanička čvrstoća gume opada drastično.Ovo se ne može videti,zato ih treba menjati na vreme.Dubina šare nema mnogo veze sa time.