Skorašnje poruke

#1
Delovi i održavanje / Odg: Zamena sijalice za pozici...
Poslednja poruka Zoran - 24.05.2024. - 21:37
Najlakše je ubosti ako je upaljena...
#2
Delovi i održavanje / Odg: Zamena sijalice za pozici...
Poslednja poruka bind - 24.05.2024. - 20:19
Kod mene na stepway-u iz 2010 godine prvi put crkla poziciona sijalica ,vozaceva strana .
Okrene se u Smeru Kazaljke sata za 60° i polako izvuce sijalica iz lezista ,isto tako nezno se stavi nova sijalica u leziste i vrati u far i okrene se kontra  od kazaljke sata za 60° vrati se u pocetni polozaj.Sve odradjeno rukom bez nekih pomagala.
#3
DACIA / Odg: Dugotrajna eksploatacija ...
Poslednja poruka Zoran - 23.05.2024. - 21:52
A fabrika kaže da može vući prikolicu od 1100 kg? :rtfm:
#4
DACIA / Odg: Dugotrajna eksploatacija ...
Poslednja poruka MitarMrgulic - 23.05.2024. - 21:00
Pretpostavljao sam da mora biti neka velika havarija...

Inače, ja sam odrastao u Vogošći kod Sarajeva, gdje je čuvena fabrika TAS, koja je pravila Bube, NSU Prinz, Golfa 1 i 2, a preko puta fabrike, bio je PSC (Prodajno-servisni centar sa ovlaštenim servisom za VAG -Volksvagen i Audi grupa), gdje je radio jedan prijatelj mojih roditelja, kao jedan od glavnih majstora....

Sa njim sam volio pričati o autima i servisima, pouzdanosti VW Golfa i Jette i on mi je pričao da nema pravila, koliko god bilo kvalitetno i dobro neko auto, uvijek postoji opasnost od havarije motora, zbog ljudske ili konstrukcijske greške.

Pričao mi je da su im znali dolaziti Golfovi 1 i 2, sa 10-ak hiljada km pređenih, sa potpunom havarijom motora, mjenjača, kvačila itd.

Najčešće bi to bile neke situacije da ostane bez ulja, začepi se neki filter, odlomi neki dio, neka gospodja vozi u 2 brzini od kuće pa do vikendice sve na pola kvačila, pa sprži čitav sklop kvačila i sl., upadne neko strano tijelo u mehanizam zupčastog remena itd.

Naravno, postoje i motori i sklopovi, koji imaju neke konstrukcijske greške i promašaje, ali fabrika to najčešće prati u prvim godinama eksploatacije, pa vrši izmjene i konstrukcijske popravke (kao kod vraćanja remena kod TSI motora, popravljanjem i jačanjem bregaste osovine kod PSA diesela i sl).

Te konstrukcijske anomalije, brzo se vide i prepoznaju, kao kod 1,2 tce motora od prije 10-ak godina u Renault Grupaciji, koje više niko neće, jer nema motora da je prevalio 150 hiljada km bez neke havarije.

Što se tiče 1.0 Sce, kako idu godine i ovi motori sve više prelaze, vjerovatno će se pojavljivati i neke standardne "boljke", samo je pitanje koliko će ih biti  :francais:
#5
DACIA / Odg: Dugotrajna eksploatacija ...
Poslednja poruka Veterinar - 23.05.2024. - 16:00
Motor iz oglasa izuzeti. Fizicki oštećen, pukao karter , vozen bez ulja.
(Napomena, van teme - kod 0.9 tce ulje bude crno tok9m eksploatacije, sto je uobičajeno i nije praceno problemima.)
#6
DACIA / Odg: Dugotrajna eksploatacija ...
Poslednja poruka saša61beograd - 23.05.2024. - 13:45
Ako mene pitaš,ne znam.Jedno vreme mi je bila zanimljiva kupovina polovnog Sandera sa ovim motorom,zbog jeftine registracije i male potrošnje.To je za sada otpalo,ali me svakako zanima šta se tu dešava.
Na You Tube obično dospeju neki ekstremni slučajevi,a na hiljade drugih,sa ovim motorom,nemaju nikakav problem.Tako da ono što gledamo na internetu ne daje pravu sliku.
Najbolja je informacija od nekog servisera koji je imao ovaj motor u servisu.


#7
DACIA / Odg: Dugotrajna eksploatacija ...
Poslednja poruka Zoran - 23.05.2024. - 12:58
Saša, motori sa YouTuba, imaju katranisano ulje svi od reda. Šta je uzrok?
 - vožnja u velikoj tiraži dugo vremena.
 - pregrijavanje ( zakazao rashladni sistem).
 - predugi intervali zamjene ulja.
   Nešto od ovoga ili sve ovo.
 Nisam detaljno razmotrio ali pretpostavljam da kod aktivacije variomata dolazi do aksijalnog opterećenja bregastih osovina. Kod pojave aksijalnog lufta, ni lančanici više nisu u pravcu?
#8
DACIA / Odg: Dugotrajna eksploatacija ...
Poslednja poruka MitarMrgulic - 23.05.2024. - 09:52
"Fragilne konstrukcije", ekstra izraz, baš si me nasmijao :)

Primjetio sam da su najviše tragovi slabosti na motorima na kojima je ugrađivan plin i na toj nekoj ekstremnoj eksploataciji (npr. ovaj iz Niša je prešao skoro 100 hiljada za samo 4 godine), a još u tom periodu bio ljuti Covid lockdown od skoro godinu i po dana.

Hajde baš ću se raspitati kad mi bude usput, u ovlaštenom servisu u SA, ima li nekih specifičnih boljki, oni održavaju dosta ovih flotnih Sandera, pa će vjerovatno znati...

Motor je u upotrebi nekad od kraja 2016. godine, da je bilo nekih baš sistemskih kvarova, mislim da bi se oni pročuli puno ranije...
#9
DACIA / Odg: Dugotrajna eksploatacija ...
Poslednja poruka saša61beograd - 23.05.2024. - 08:48
Kod mene Dom zdravlja,terenska služba, koristi Sandero sa ovim motorom.To su surovi uslovi za auto.Vozi ga svako,radi u 2-3 smene i svaki dan se pali i gasi bar 50 ili više puta.Kakva im je statistika kvarova u tim uslovima,to bi bilo zanimljivo da se sazna.Kod normalnog vozača,sa 10.000 km godišnje isti motor se verovatno sasvim različito ponaša.
Na You Tube ima dosta analiza ovih rastavljenih motora i neki đavo tamo postoji.Ali,meni izlazi sve samo na portugalskom jeziku,iskustva iz Brazila,tako da samo gledam ali ne razumem šta pričaju.Slična iskustva na srpskom ili engleskom nisam pronašao kad sam onomad tražio.
1,0 sce je verovatno bolji od Stelantisovog 1,2 PureTech-a,za koga postoji na stotine i stotine negativnih komentara.To je trenutno najpopljuvaniji evropski motor i verovatno opravdano.
1,0 sce jeste fragilne konstrukcije (ekonomija,ekologija,efikasnost,bla,bla,bla) i zato mislim da sve mnogo zavisi od toga kako se vozi i održava.
Zanimljiva tema,baš me zanimaju konkretna iskustva kada ih bude.
Ps.Bregaste osovine su sa tri ležaja,umesto četiri,baš neobično rešenje i moguća slaba tačka.



#10
DACIA / Odg: Dugotrajna eksploatacija ...
Poslednja poruka MitarMrgulic - 22.05.2024. - 22:47
Davali su fabričku garanciju na 100 hiljada km, nisam čuo da je bilo nekih poziva u garanciji (takve stvari se brzo pročuju), ima ih u Sarajevu dosta kao flotna komercijalna vozila, pa ću malo sa "bacim uho" kod tih firmi, ako budem u prilici, pratim temu jer me zanima...