DACIA Forum Srbija

DACIA => Delovi i održavanje => Temu započeo: samsung poslato 25.06.2009. - 20:24

Naslov: Centriranje trapa
Poruka od: samsung poslato 25.06.2009. - 20:24
Presao sam sa loganom 42000km. POsto se blizi godisnji odmor rekoh da zamenim prednje gume koje su jos uvek fabricke barum brilijantis...
elem...
cini mi se da su nejednako istrosene tj.obe gume kao da su sa spoljne strane malo vise istrosene...
Da li je to u redu za tu kilometrazu?
Da li je potrebno centriranje trapa kad stavim nove gume sobzirom da auto ne vuce ni u jednu stranu??
Naslov: Odg: Centriranje trapa
Poruka od: hobbista poslato 25.06.2009. - 21:46
Obzirom da su više istrošene sa spoljne strane, trebalo bi da proveriš stanje trapa (krajevi spona, letva, kugle), pa onda gume pa centriranje trapa.
Trap ti je "zatvoren", što može da bude posledica ili pogotka u neku rupu, ili neispravnosti nekog od ovih delova.
Naslov: Odg: Centriranje trapa
Poruka od: koan poslato 30.06.2009. - 07:53
Najbolje ti je da promenis sponu, krajeve spone i kuglu i naravno gume, centriras trap i balansiras gume obavezno, jer one znatno uticu na trajnost delova trapa. Luft u letvi dolazi tek kasnije kad duze vozis sa ovim prethodnim pokvarenim.
Naslov: Odg: Centriranje trapa
Poruka od: samsung poslato 02.07.2009. - 09:21
Ljudi kakve spone kakvi delovi trapa -pa nije to zastava valjda!!
Logan je tek 42000km presao-ne mogu da verujem!!!
Naslov: Odg: Centriranje trapa
Poruka od: Keka poslato 02.07.2009. - 15:25
Nije Zastava, ali ni nasi putevi nisu putevi nego drek. Meni su spone izdrzale malo ispod 80.000 km, vozen je uglavnom po dobrim putevima, a u servisu kazu da je to odlicna kilometraza.
Shvatite da je to potrosni materijal.
Naslov: Odg: Centriranje trapa
Poruka od: hobbista poslato 02.07.2009. - 17:09
Nije Zastava, naravno. Najbolje bi bilo da odeš na centriranje trapa. Pogledaće prvo da li je sve u trapu OK. Ako nešto ne valja, poslaće te da zameniš, pa da dođeš na centriranje.
Inače, moj otac redovno uništava trap. Genije pod stare dane ne vidi dobro, pa primeti ležećeg policajca prilično kasno. I onda zalegne na kočnicu, i ne pusti je pre ležećeg, neko naleti na njega sa pritisnutom kočnicom  :doh: Takvom vožnjom na bilo kojim kolima se razvali trap. Da ne spominjem "rupice" po ulicama  :banghead:
Naslov: Odg: Centriranje trapa
Poruka od: samsung poslato 02.07.2009. - 22:10
Gde je gd-u najbolje otici na centriranje trapa ili je to sve isto?
Naslov: Odg: Centriranje trapa
Poruka od: Keka poslato 03.07.2009. - 17:04
Pokusaj u Renault servisu  :to:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: FAN 5 poslato 07.05.2010. - 19:17
u Beogradu je najbolje otici u firmu CONNING  koja se nalazi u karadjordjevoj ulici ispod Brankovog mosta  ljudi imaju hofman glanc nove masine da se use*es i zavrse ti za 5-10 min  dobijes i potrdu sa svim parametrima ma nemam reci masine su im space-shuttle za razliku od navodno najboljih servisa derikoza u gradu kao sto su ADAM na tosinom bunaru itd....gde cekas da se laser zagreje ,i gde ti naplacuju centriranje prednjeg i zadnjeg trapa posebno  :cekicem:   
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: kiconix poslato 07.05.2010. - 19:24
Cena?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: FAN 5 poslato 10.05.2010. - 14:12
 :lau:  to je tobro pitanje ,pazi sad  1800 din centriranje trapa , a kod drugih ( Adam tosin bun..) trazili su mi za " centriranje prednjeg trapa 1700 + centriranje zadnjeg 1500 =  3200  za budale ( prednji posebno i zadnji  :Smiley:  ) toliko o zastiti potrosaca  :bullshit:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: mladen895 poslato 10.05.2010. - 19:30
Nisam znao da se na Loganu šteluje zadnji trap,možda sam loše pročitao. A prednji sam štelujem sa kanapče.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Deki poslato 25.05.2010. - 16:36
Još jedan prilog u vezi podešavanja trapa - Sandero
Od kad sam preuzeo Dačiju volan je stajao malo zakrenut u levu stranu tj. kada bih volan postavio u vodoravan položaj auto je skretao u desno.

Par puta sam to  :rtfm: kao problem kod Hit Auta i uvek su mi govorili da će to da nestane posle izvesnog broja kilometara i da slobodno vozim pa ako se ne izgubi da dođem da vide šta je :hm:.

Kako bi, ako je moguće, izbegao Hit Auto posle zakazivanja sam jutros otišao kod Žive. Ljubazni dečko je priključio njihov aparat za štelovanje trapa i podesio šta treba pa probao a onda opet nešto podesio pa probao posle čega je volan i dalje stajao malo zakrenut u levo, doduše malo manje nego pre podešavanja a on mi je rekao da bolje ne može i da misli da je sada sve u redu.

Videći da ništa nije urađeno kako bi se volan doveo u vodoravan položaj zaputio sam se u Hit Auto. Opet su pokušali da me otkače ali to ovog puta nisam dozvolio pa su, posle intervencije šefa servisa, uzeli auto kako bi izvršili podešavanje uz garanciju da će sve biti podešeno kako treba. Sačekao sam oko 35 minuta posle čega me je referent pozvao da sa njim idem na probnu vožnju kako bi se uverio da je sve u redu. Ali, naravno, nije bilo. Insistirao sam da izvrše podešavanje kako treba ali su mi rekli da oni ne mogu bolje da podese, da je sve u skladu sa Reno softverom, da je sada u redu itd, itd .......

Zahvaljujući onome što je napisao FAN 5 otišao sam u CONNING servis gde su mi za 15-ak minuta po ceni od 1800 dinara sve podesili kako treba. Usput mi je momak koji šteluje trap rekao da bi se sa prethodnim podešavanjem (Hit Auto :badmood:) vrlo brzo gume "pojele" sa unutrašnje strane.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 25.05.2010. - 20:34
 :banghead:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Veterinar poslato 25.05.2010. - 21:32
Nemam reci... Nisam zeleo da citiram prethodni post.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: krle poslato 25.05.2010. - 21:58
Oba servisa nemaju adekvatnu opremu za podešavanje trapa. Trebali su da upute vozilo u servis koji je u stanju da to uradi.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: kiconix poslato 25.05.2010. - 22:12
Trebali su to da odrade kako treba, to su OVLASCENI servisi.  :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: krle poslato 25.05.2010. - 22:17
Kako da odrade ako nemaju opremu?

Odgovor je :

-Plate onoga koji ima opremu.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: kiconix poslato 25.05.2010. - 22:28
E sad glupo pitanje, kako ovasceni serviser moze da nema opremu?
Zar "ovlasceni" ne povlaci neke obaveze a ne samo privilegije (paprena naplata svojih usluga).
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 26.05.2010. - 05:15
Slažem se, logično razmišljanje je:
- ako je servis ovlašćen, to znači da ima obučene i certifikovane ljude i odgovarajuću opremu za servisiranje vozila u garantnom i van garantnog roka, i da će sve intervencije biti urađene u skladu sa servisnom dokumentacijom i/ili tehničkim notama proizođača vozila
- ne mora svaki ovlašćenii servis da bude opremljen za sve vrste intervencija na vozilu, recimo da malo koji ima svoju limarsko-lakirersku radionicu
- međutim, šta će u ovlašćenom servisu oprema za centriranje trapa ako nije odgovarajuća za vozila za koja je ovlašćen?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: srbenda poslato 26.05.2010. - 07:17
Da li za centriranje trapa postoji i neki interval, s obzirom na nase puteve, odnosno sta vi mislite da li treba s vremena na vreme otici na kontrolu da bi se izbeglo nejednako trosenje guma ili neki ozbiljniji kvar?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 26.05.2010. - 07:42
Interval za centriranje generalno ne postoji, ali bi trebalo proveriti s vremena na vreme, po potrebi doštelovati. Time se čuvaju gume a i sam trap. Znači, sve zavisi od kilometraže, režima vožnje i kvaliteta puteva po kojima se voziš, nema generalne preporuke kao za zamenu ulja. Uslovno, veoma grubo, recimo 5-30 hiljada km i 3 do 36 meseci pa se ti nađi u odnosu na pomenute uslove. Međutim, posle svake udarne rupe nije na odmet proveriti. Međutim, nije svejedno kod koga.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: stalker poslato 26.05.2010. - 08:29
Kad sam mijenjao originalne Montana gume na nekih 55-60 kkm vulkanizer mi je savjetovao da napravim centriranje trapa ili kako to ovdje većinom kažu "optiku". Stare rumunske gume su bile blago istrošenije po vanjskom rubu pa da odmah ne bi stradale i nove otišao sam u jedan servis koji se bavi jedino time i koji ima solidnu opremu. Nije bio baš jeftin (oko 30 E) s obzirom da navodno radi na "crno" ali sadašnje Michelinke su nakon 30 kkm prilično ravnomjerno potrošene tako da mislim da je dobro obavio posao.
Vjerojatno ću i kod iduće zamjene guma provjeriti trap, sigurno je sigurno a jeftinije je od nepravilno istrošene gume  :hihi1:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Deki poslato 26.05.2010. - 12:07
U CONNING-u su mi rekli da bi redovan interval za proveru trapa, shodno uslovima kod nas, trebao da bude na svakih 10.000 km, ili po potrebi ako dođe do bilo čega što utiče na stanje trapa.

Kod njih sam dobio kompletan listing sa paramerima koji su bili prilikom dolaska i posle podešavanja koji bi trebao da čuvam do sledećeg podešavanja kako bi moglo da se izvrši poređenje a i ako ga ne sačuvam oni sve čuvaju u svojoj bazi podataka.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Zoran poslato 27.05.2010. - 19:51
 Ako primjetite po kišnom vremenu u krivini da vam je volan nekako lagan a da ne hvata dobro(auto ne skreće intenzivno kako ste navili volan) a zadnji kraj je miran .Slobodno idite na optiku vjerovatno tu nešto ne štima.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 30.07.2010. - 20:55
Vala i kad primetite da vam gume cvile pri skretanju po glatkom i vrelom asfaltu (moj slučaj). Planiram da odem u taj Conning...
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: miroleca poslato 01.08.2010. - 03:58
U CONNING-u izgubio sat vremena sa novom Cromom, dosao da mi pregledaju trap i kazu sta treba da se izmenja, jerbo lupa poprilicno po rupama, pogotovo po krivinama. Izasao na kraju sa konstatacijom da je sve OK !?   :hm: 

Otisao kod drugog, ovaj mi slozio pricu da Dunlop pravi tvrdje gume, pa da zbog toga lupa.   :fiju:

Svratim na kraju kod ADAM-a u Jakuba Kuburovica, covek se zavukao u kanal, zapinjao malo pajserom, cimao tockove rukom.  Napred krajevi spona i stabilizator, nazad jedno od trouglastih ramena. Nije hteo ni dinar da uzme, jedva sam mu cusnuo 200din za pice. Izasao covek na ulicu da zaustavi saobracaj kako bih lakse isparkirao iz servisa i nastavio dalje svojim putem. Kod njih uvek platim malo vise, ali sam uvek otisao zadovoljan.

Pozzz
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Keka poslato 07.08.2010. - 15:10
Citat: Loganovac poslato 30.07.2010. - 20:55
Vala i kad primetite da vam gume cvile pri skretanju po glatkom i vrelom asfaltu (moj slučaj). Planiram da odem u taj Conning...

Cesta pojava da skripe pri vrucem i glatkom asfaltu. Primetio sam da skripe i pri prelasku preko zebre i drugih farbanih oznaka na putu.

Mislim da ovo nema veze sa optikom.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 08.08.2010. - 00:37
Ima, još kako! Dokazano više puta. Prvi put kad sam primetio tu pojavu otišao sam kod nekog izvikanog majmuna da mi centrira trap - još je bio stojadin u pitanju, TG620 gume. Još gore! Popizdim tada, raspitam se i odem kod pravog majstora. Ispričam mu celu priču i čovek mi reče da posle centriranja probam i ako opet cvile da se vratim na kanal. Za pet-šest godina tri puta sam kod njega centrirao trap i nikada se nisam vratio. E zbog toga mu teram i Logija odmah iza ponedeljka (ako nije na odmoru...).
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: dejanz poslato 06.04.2011. - 22:38
Posle zamene levog kraja spone, diskova i plocica,
centriran trap u servisu Macura na Tosinom Bunaru, cena 1.300 din
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Aleks poslato 06.04.2011. - 23:06
Vozeći u pocetku na Montana gumama, pumpao sam prednje na 1.9 da bi bile tiše i da ne bi lupale. Znam, taj pritisak se preporučuje ali mi je volan bio težak. Primetio sam da se troše po spoljnim ivicama. Izdržao sam 25.000km i zamenio ih Winterama i po preporuci vulkanizera pumpao ih na 2.1bar. Volan je postao daleko lakši a gume se evo posle skoro 25.000km normalno troše samo po gazećoj površini. Hteo sam da kazem da je mozda sa trapom sve u redu a da su gume vožene sa neodgovarajucim pritiskom.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Keka poslato 06.04.2011. - 23:53
Sa 1,9 napred i 2,1 pozadi nemam problema sa lupanjem, jedenjem i tezinom volana.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: sphex poslato 07.04.2011. - 21:58
Citat: Keka poslato 07.08.2010. - 15:10
Cesta pojava da skripe pri vrucem i glatkom asfaltu. Primetio sam da skripe i pri prelasku preko zebre i drugih farbanih oznaka na putu.

Mislim da ovo nema veze sa optikom.

Evo i meni pre par dana na pravcu (Ustanička u Bgd-u) primetio da blago zanosi preko tek sveže ofarbanih pešačkih prelaza....nije do sada, ili nisam do sada nailazio na toliko sveže lakirane zebre  :-)1
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 02.11.2011. - 23:54
Evu mogucih problema i resenja oko skripe, lupanja, trosenja...guma:

- Neravnomerno trosenje guma
- Losa konvergencija pr. trapa (paralelnost tockova) - reglaza trapa.
- Tresenje volana na brzinama 70-100 km/h - debalans ili kriva guma - balansiranje ili zamena gume (ako je kriva)
- "Ljuljanje" automobila na maloj brzini 10-30 km/h - krive/a gume/a - zamena gume/a
- Volan "vuce" levo ili desno - neravnomerno istrosene gume, razlika u pritisku ili deformitet trapa(viljuska, amortizer, gumice balans stangle) - zamena gume, ujednacavanje ptipiska ili popravka trapa sa reglazom.
- Bucne gume - tvrde gume, zimske (u letnjem periodu) ili prepumpane  - pritisak dovsti u normalu.
- Skripa pri skretanju (zavisi od brzine) - mala brzina 20-50km/h - losa konvergencija, losi silen blokovi, lose gumice balans stangle, povecan "luft" prednjeg lezaja tocka ili mali pritisak u gumama.

Pritisak u gumama uvek kontrolisati na hladnoj gumi.

Danas uradjena reglaza prednjeg trapa i stavljene 2. Winter-e sa zadnjih na prednje tockove.
Reglazu sam uradio u servisu "Dobric", kod Kalenic pijace.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: boban66 poslato 12.04.2012. - 11:32
Vidim da u ovj temi nije dugo pisano,ajde da je osvežimo. Pre tri dana menjao sam obe prednje zimske gume,stavio letnje Barumove (moje stare 4mm šara), nisam obelezio prilikom poslednje zamene koja je bila na koju stranu. točkovi izbalansirani(valjda,ja platio) ali sada kada vozim ,blago vuče na levo. Pitanje je, ako bih premestio gume na drugu stranu dali bi prestalo da vuče? Da li je to uzrok? da nije guma, dva puta do sada skidana ili je trap? Da podsetim na zimskim gumama je sve bilo u redu, zato i sumnjam da su gume u pitanju.Gume su ravnomerno izlizane.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Keka poslato 12.04.2012. - 11:54
Moze da bude do pritiska u gumama, nagiba puta i samih guma. Ako nije optika.

Nove gume imaju na sebi belu crtu koja je manje ili vise udaljena od sredine gume, i jos neke oznake u boji. Gume treba montirati tako da crte budu simetricno postavljene (na oba tocka spolja ili unutra) ako je izvodljivo.

Oznake u boji predstavljaju predvidjeno mesto koje se stavlja naspram ventila.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 12.04.2012. - 12:16
Covek je stavio svoje stare gume, tako da crte ne postoje.
Za ovo drugo se slazem (pritisak, nagib puta, guma)
@Bobane, najverovatnije jedna od guma nije okrenuta na felni isto kao prosli put (kao sto kazes, nisi obelezio), i verovatno je malo vise istrosena sa jedne strane (spolja ili unutra) i sada vuce na jednu stranu.
Izmenom tockova moguce je da ces otklpniti "vucenje" na stranu, a mozda i ne, ali leci ce same.
Do trapa nije, zbog lose regliranog trapa samo cepa gume, ne vuce na stranu, ali nije lose reglirati ako nisi skoro. 
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Keka poslato 12.04.2012. - 14:05
Video sam da je stavio stare gume. To sam rekao zato sto svaka guma manje ili vise vuce u stranu.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: hobbista poslato 12.04.2012. - 14:18
Citat: žac poslato 12.04.2012. - 12:16
...zbog lose regliranog trapa samo cepa gume, ne vuce na stranu...
:ces:  Nece biti bas tako. Los trap nacne neku od guma, pa pocne da vuce u stranu.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 12.04.2012. - 15:14
Da kada je vec guma naceta, kao kod Bobana, medjutim...
:-)1   Los trap, konvergencija (otvoren ili zatvoren) podjednako trosi i levu i desnu gumu, pa auto ne zanosi ni u jednu stranu (pricam kada se stave obe nove gume na lose regliran trap).  Posto se gume pojedu, naknadna reglaza ili izmene mesta guma i okretanje iste na felni, izaziva vucu na stranu.
Ako je konvergencija (paralelnost) dobra i obe gume nove a auto i dalje vuce na stranu, onda je problem u zaturu tocka (nagnutost vertikalne ose gledajuci sa strane tocka vozila). 
Ako se jedna guma trosi nejednako po gaznoj povrsini, a konvergencija dobra, onda je to znak da je los nagib tog tocka (velika razlika u nagibu levog i desnog tocka)
Kod nasih vozila, zatur i nagib su fabricki podeseni i ne mogu se menjati, osim prilikom udarca, pa cak i o veliku rupu na putu.  :wave:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: boban66 poslato 06.05.2012. - 11:45
Uskršnji praznici i nisam uspeo da do kraja isteram zašto vuče u levo.
Evo šta sam uradio:
Uzeo sam dizalicu i zamenio mesta prednjim i zadnjim točkovima. Trešenje volana koje je postojalo ali ne preterano je prestalo. I dalje vuče u levo ali duplo manje, volan je na upravljanje duplo lakši.
Sutra ili prekosutra idem kod drugara i ima da izbalansiram sva četiri točka. A onda ću da ga isprobam.
Na kraju ću ako je potrebno i da ponovo prepakujem gume (bivše prednje vraćam na svoje mesto i zamenim levu i desnu stranu).
Ako i tada vuče?! Pravac optika.
Drugar sa svojom balanserkom može da utvrdi da li je guma kriva i gde.
Ako su gume propale , pravac prodavnica :banghead:

Živela Dacia, sama se popravlja. Pošto mi drugar, vulkanizer slavi đurđevdan, nije bio u mogućnosti da mi pogleda gume. Ali nakon pređenih 500 km prestalo je da vuče u levo. Verovatno su gume gotovo neprimetno bile različito pojedene. Sada je ok ali ću uskoro na put od 1000 km pa da ga još testiram. U svakom slučaju pred zimu mu sleduju nove gume i centriranje trapa.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 06.05.2012. - 21:52
Citat: boban66 poslato 06.05.2012. - 11:45
Živela Dacia, sama se popravlja. Pošto mi drugar, vulkanizer slavi đurđevdan, nije bio u mogućnosti da mi pogleda gume. Ali nakon pređenih 500 km prestalo je da vuče u levo. Verovatno su gume gotovo neprimetno bile različito pojedene.

:to:  To je dokaz da ne vuce zbog trapa (konvergencije), vec zbog nejednako istrosenog profila gume.

Citat: žac poslato 12.04.2012. - 12:16
Do trapa nije, zbog lose regliranog trapa samo cepa gume, ne vuce na stranu, ali nije lose reglirati ako nisi skoro. 
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 06.05.2012. - 22:18
Ma odakle ti ideja da neće da vuče u stranu sa loše regliranim trapom?

CitatCentriranje trapa se sastoji od podešavanja uglova točkova tako da su oni normalni na podlogu (horizontalu) i međusobno paralelni. Svrha ovog podešavanja je povećanje trajnosti gume i bolje držanje pravca automobila na ravnom putu. Geometrija vozila međutim nekada može biti narušena, sto prouzrokuje i nepravilan rad koji se odražava na gume. Naime, neujednačeno trošenje prednjih i zadnjih guma, kao i zanošenje vozila u jednu stranu u toku vožnje, mogu ukazati na nepravilno centriranje trapa. Nekad je potrebno centriranje "prednjeg trapa" a nekada sva četiri točka. To zavisi od konkretne situacije i od tipa automobila.
Tekst preuzet sa http://www.4gume.com/odrzavanje/centriranje-trapa/ ili http://www.agrohim.rs/saveti-centriranje-trapa.php

CitatWheel alignment sometimes referred to as tracking, is part of standard automobile maintenance that consists of adjusting the angles of the wheels so that they are set to the car maker's specification. The purpose of these adjustments is to reduce tire wear, and to ensure that vehicle travel is straight and true (without "pulling" to one side).
Izvor http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_alignment
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 06.05.2012. - 22:34
Druze, pomesao si pojmove, ja govorim o paralelnosti (konvergenciji) tockova a ne o nagibu i zaturu.
Elem, vozilo moze vuci u stranu zbog : Nejednakog pritiska u gumama, velike razlike u nagibu izmedju levog i desnog tocka (ovo o cemu pricas), vellike razlike u zaturu levog i desnog tocka, iskrivljenosti nekog od elemenata trapa prilikom udarca, ali nikada zbog konvergencije, pod uslovom da su gume podjednako istrosene (gume nove)

Kod nasih Dacije jedino sto se steluje je upravo konvergencija, nagib i zatur su fabricki podeseni i ne promenljivi sem u slucaju udesa.  A to znaci da zbog rastelovane konvergencije nece da vuce u stranu.
Kada je i rastelovano i stavljene nove gume, ako je trap otvoren oba tocka ce podjednako teziti da se razidju kao i obrnuto, ako je zatvoren podjednako oba tocka teze da se ukrste, ali auto ostaje u pravcu. \
Tacno je da rastelovana konvergencija utice na stabilnost vozila ali ne i na pravac.

http://www.rakocevic.rs/centriranje/raspon-konvergencija.html

Ako nije tacno neka me neko argumentovano demantuje.

Citat: Loganovac poslato 06.05.2012. - 22:18
Ma odakle ti ideja da neće da vuče u stranu sa loše regliranim trapom?

Ideja mi je otud sto sam svojevremeno radio oko 2.5 godine na reglazi trapa i to kod najboljeg ucitelja Slavka, servis "Meda" Zna cika Raja o kome pricam.  :D
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 06.05.2012. - 22:58
Citat: žac poslato 12.04.2012. - 12:16
Do trapa nije, zbog lose regliranog trapa samo cepa gume, ne vuce na stranu, ali nije lose reglirati ako nisi skoro. 

Citat: žac poslato 06.05.2012. - 22:34
Druze, pomesao si pojmove, ja govorim o paralelnosti (konvergenciji) tockova a ne o nagibu i zaturu.

Da si napisao "Zbog loše podešene konvergencije može samo da cepa gume i izgubi na stabilnosti" ne bih reagovao. Izjava je data uopšteno. Uostalom, bez obzira šta se može štelovati na Dačiji a šta ne, svaka provera trapa mora da uključi konvergenciju, nagib i zatur (a ima još toga...), jer bez toga nema dobrih performansi. To je uostalom i jedini način da se ustanovi da li je nešto poremećeno recimo naletom na udarnu rupu. Fuck majstora koji proveri i podesi samo konvergenciju i otprati te iz radnje!
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 06.05.2012. - 23:10
Medjutim u kasnijem postu, a istog dana, sam objasnio.

Citat: žac poslato 12.04.2012. - 15:14
Da kada je vec guma naceta, kao kod Bobana, medjutim...
:-)1   Los trap, konvergencija (otvoren ili zatvoren) podjednako trosi i levu i desnu gumu, pa auto ne zanosi ni u jednu stranu (pricam kada se stave obe nove gume na lose regliran trap).  Posto se gume pojedu, naknadna reglaza ili izmene mesta guma i okretanje iste na felni, izaziva vucu na stranu.
Ako je konvergencija (paralelnost) dobra i obe gume nove a auto i dalje vuce na stranu, onda je problem u zaturu tocka (nagnutost vertikalne ose gledajuci sa strane tocka vozila). 
Ako se jedna guma trosi nejednako po gaznoj povrsini, a konvergencija dobra, onda je to znak da je los nagib tog tocka (velika razlika u nagibu levog i desnog tocka)
Kod nasih vozila, zatur i nagib su fabricki podeseni i ne mogu se menjati, osim prilikom udarca, pa cak i o veliku rupu na putu.  :wave:

A pisao sami ovde: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3000.0

Jeste, prevideo sam detalje u ranijim postovima. Krenuo sam od predpostavke da auto nije udaran, i u tom slucaju zaturi i nagibi su dobri, pa ih nisam ni uzimao kao mogucnost zanosenja, pa sam pisao samo o trosenju guma a i izostavio stabilnost.
Ali i ta stabilnost je najvise narusena prilikom zamene krajeva spona pa ako se konvergencija toliko narusi da tockovi skripe u krivinama i na pravcu. Uglavnom od samorazdesavanja (prilikom eksplatacije) retko se desava da se stabilnost osetno narusi, tu konvergencija uglavnom odstupa samo za po neki minut stepena ili ceo jedan stepen, koji ne utice toliko na stabilnost vozila, ali se itekako odrazi na trosenje guma. I u tom slucaju se podjednako trose leva i desna i to sa unutrasnje ili spoljasnje strane.  :wave:

I naravno da se uvek pri reglazi trapa provere i fiksne ose, bez obzira na mogucnost stelovanja, Uostalom svi moderniji opticki uredjaji prilikom postavljanja aparata na tockove automatski proveravaju, pored konvergencije i nagibe, zature (prednjih i zadnjih tockova), dijagonale ....
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 07.05.2012. - 07:49
Dakle, razjasnili smo celu priču. Ipak razdešenost trapa utiče na ponašanje na putu i može zbog toga da vuče u stranu.
Molim još jednom da vodimo računa o tome šta i kako pišemo i da pri postovanju imamo na umu da će možda neko nekada citirati našu rečenicu. U tom smislu takođe molim da ovu moju težnju ne doživljavate lično pa se osetite prozvanima (Druže pomešao si stvari, ja sam učio od najboljeg majstora i slično) već da na najpozitivniji način ujedinimo napore da ovaj Forum može da bude kvalitetna referenca ljudima koji po netu traže određene informacije. U tome smo do sada prilično uspevali, makar i na mišiće, još samo da spustimo tenzije...  :wave:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 07.05.2012. - 15:36
Tenzije nema.  Ne znam na koju razdesenost mislis? Kod Dacije se razdesava samo konvergencija, sve ostalo je fiksno, osim kada opalis u banderu ili je konvergencija razdesena za 10-tak stepeni, a to se prilikom normalne eksplatacije nikada (citaj nikada) ne desava.
Znac, ja i dalje tvrdim da ako su zaturi, nagibi i dijagonale ispravni (u slucaju svih Dacija ovi parametri su nepromenljivi i ne steluju se, sem kada je auto doziveo havariju pa mora na "panter") , a gume podjednako potrosene i naduvane na isti pritisak i nisu krive, nikada nece vuci u stranu zbog lose konvergencije tockova.

Ko mi ne veruje, neka raskaci jednu sponu i neka odvrne navrtku za osiguranje, pa zatim neka odvrne ili zavrne dva tri kruga kraj spone (razdesi konvergenciju), osigura i namontira. Zatim neka proba na pravcu da li auto vuce na stranu.... pa neka nam javi rezultat.   :friends: :ziveli:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Ljota poslato 07.05.2012. - 16:05
Uh koliko si komplikovan!  :write: Ma nemoj da "razdese konvergenciju", lakše je da skinu točak, probaju na pravcu da li auto vuče na stranu....pa neka ti jave rezultat!  :tel:  :palica:  Ako nekom uspe i nemora da vraća točak nazad! :whistling:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: hobbista poslato 07.05.2012. - 16:56
Hehehe, moram malo da zacinim :D

A sta je sa zaturima u slucaju losih silen blokova, i sa nagibima u slucaju losih kugli ("moze da izdrzi jos malo")?
I sta se desava ako je trap otvoren/zatvoren ("konvergencija" - nekako mi ne prija ta rec. Zvuci previse filozofski) preko propisane tolerancije, i pri tome predjes recimo 500 km po putu gde ima 75% desnih i 25% levih krivina. Da li ce se gume jednako "pojesti"?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 07.05.2012. - 17:38
Hehehehe, al ga zabrazdiste.   :palica: :banghead: da li je moguce da ne razumete.....  :cekicem:

@Ljota i @hobbista: nisam ja komplikovan vec pokusavam da objasnim, da kada montirate stare letnje gume i ne okrenete ih kao sto su bile na felnama, i auto pocne da vam vuce u jednu stranu (a do tada nije). To ne znaci da su vam gremlini rastelovali nagibe i zature prednjih tockova (koji su fabricki podeseni), i ne znaci da je paralelnost-raspon-konvergencija (otvorenost ili zatvorenost trapa) narusena. Vec znaci da su gume nejednako potrosene.
  I tvrdim da ako je ispravan trap na vozilu Dacia (dobri silen blokovi, dobre kugle, dobar amortizer-nije kriv, stavljene nove gume, napupmane na isti pritisak... i auto nije udaran.) a paralelnost odstupa za recimo 2-3o od propisanog, npr. propisan raspon je -0o10`-(zatvoren), a on je recimo -2.5o-(zatvoren), to znaci da je raspon-konvergencija razdesena. Tada, ako su svi predhodno navedeni uslovi ispunjeni, auto ce cepati gume ali nece vuci ni na jednu stranu vec ce ici pravo, vuci ce na stranu tek kada se poremete nagibi ili zaturi tockova    :write:

Pa sam rekao: Ko mi ne veruje, neka rasteluje raspon tockova, tako sto ce raskaciti jednu sponu i uvrnuti je za par krugova (dodatno zatvoriti trap), neka proba da vozi na pravcu, i ako auto posle ovakvog razdesavanja vice, ja cu da ga pojedem a svoj cu mu pokloniti.
Auto kod nepodesenog raspona tockova je nestabilniji ali to ne znaci da vuce u stranu, vec da se nestabilnost oseca na volanu (lako menja smer prilikom mrdanja volana levo desno) na pravcu i u krivinama. Ovakvi slucajevi su se desavali na starim kecevima kojima su popucale i istrulile pracke


:hm: Da bude jasnije koji faktori uticu na skretanje u stranu, ovde se nigde ne pominje raspon-paralelnost-konvergencija, bas onako kako i ja tvrdim.  Podledajte pa procenite sami.
http://www.autocats.net/manual/chevrolet/hr/documents_2009/captiva/sm-c/7C2_2B0.hr.html
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: hobbista poslato 07.05.2012. - 18:42
:D  Kao sto si rekao
Citat: žac poslato 07.05.2012. - 17:38
... da kada montirate stare letnje gume i ne okrenete ih kao sto su bile na felnama, i auto pocne da vam vuce u jednu stranu (a do tada nije). To ne znaci da su vam gremlini rastelovali nagibe i zature prednjih tockova (koji su fabricki podeseni), i ne znaci da je paralelnost-raspon-konvergencija (otvorenost ili zatvorenost trapa) narusena. Vec znaci da su gume nejednako potrosene.

Na ovo sam i ciljao. Da li ce jedna guma vise da se oljusti u ovom (ili slicnom) slucaju:
Citat: hobbista poslato 07.05.2012. - 16:56
I sta se desava ako je trap otvoren/zatvoren ("konvergencija" - nekako mi ne prija ta rec. Zvuci previse filozofski) preko propisane tolerancije, i pri tome predjes recimo 500 km po putu gde ima 75% desnih i 25% levih krivina. Da li ce se gume jednako "pojesti"?
Odnosno, da li ce indirektno konvergencija da dovede do toga da vuce u stranu?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 07.05.2012. - 18:51
Indirektno hoce, naravno, ali kada je nas kolega Boban napisao da je auto poceo da vuce u stranu prilikom promene guma, neki su tvrdili da je uzrok vucenja u stranu rastelovan trap, ali nije, uzrok je nejednko potrosena guma, a uzrok za nejednako potrosenu gumu je naravno razdesen trap.

Ali se ovaj problem ispoljava tek nakon rotacije guma na felnama, dok vozite sa rastelovanim trapom gumu koja se vec prilagodila odstupanjima auto dobro drzi pravac, kao i kada se na nepodesen trap stave nove gume.

Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: hobbista poslato 07.05.2012. - 19:04
 :to: :ziveli:

Namerno sam pomenuo jos par stvari uz konvergenciju - silen(t) blokove na viljuskama i kugle. Obicno se desava da prosecan vozac, koga ne zanima preterano mehanika, lupkanje u trapu kao i malo lakse ili teze okretanje volana ni ne primeti, odnosno da primeti da nesto nije kako treba tek kada vidi ostrugane gume. Iz ovog razloga je i preporuka da se trap kontrolise na 6 meseci ili godinu dana.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 07.05.2012. - 19:29
Jos samo da dodam, nisam malopre stigao, morao sam po ceru na trening.  :)

Citat: hobbista poslato 07.05.2012. - 18:42
Na ovo sam i ciljao. Da li ce jedna guma vise da se oljusti u ovom (ili slicnom) slucaju:Odnosno, da li ce indirektno konvergencija da dovede do toga da vuce u stranu?

Kao sto sam rekao hoce a i nemora da znaci. Recimo trap ti je dobro regliran (tek uradjena reglaza) i stavio si nove gume, i na putu do kuce zveknes zescu rupu od koje pukne jedan sloj platna u unutrasnjosti gume, ali na trap ta rupa nije ostavila posledice. Zbog pucanja sloja platna u strukturi gume ona se iskrivila a ti to ne vidis, i posle par desetina km. auto pocinje da vuce u stranu. U ovakvom slucaju trap nije ni direktno ni indirektno uticao na skretanje automobila sa pravca.
Ovakva i slicna ostecenja i deformacije na gumama mogu biti i posledica loseg lagerovanja gume preko zime-leta, te u tim slucajevima ponovo trap nije indirektno uticao na deformitet gume....a auto vuce u stranu.  :)
Jos jednom, jako koristan link. http://www.autocats.net/manual/chevrolet/hr/documents_2009/captiva/sm-c/7C2_2B0.hr.html

Oko ovog tvog poslednjeg posta se apsolutno slazem. :to: :friends: :ziveli:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: kiconix poslato 07.05.2012. - 20:32
Uuuuuuuhhhhh.
Ja bih od cele ove price najvise voleo da je neko stavio informaciju:
Stelovao trap tu i tu, kostalo me toliko i toliko, auto vuce ili ne vuce.
Preporuka, DA ili NE.

Mislim da na forumu niko nece stelovati trap u svojoj reziji.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 07.05.2012. - 20:34
Preporuka: Da, naravno stelovati trap.  :D A moze i u svojoj reziji, pomocu kanapceta.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: kiconix poslato 07.05.2012. - 20:35
Oci nam otvori.
Mislio sam na preporuku za servis.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Ljota poslato 07.05.2012. - 20:39
To stvarno nismo znali! :doh:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 07.05.2012. - 20:41
 :c: aha tooo.
Ima i toga.
-Auto servis "Meda" ul. Sime Solaje - Zemun
-Auto servis "Dobric" ul.Petrogradska 20, kod kalenic pijace tel: 011/2452-761  i  011/3442-036
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Veterinar poslato 07.05.2012. - 20:44
Čini mi se da auto vuče lagano udesno, a volan se pomerio ulevo za nekoliko stepeni. Koliko znam, niko nije pogađao rupe i oštre ivičnjake, ali ovo traje još od dana pod snegom... Sredićemo ovih dana.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: kiconix poslato 07.05.2012. - 20:47
@ Žac
To se zove informacija  :to:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Zoran poslato 07.05.2012. - 21:49
Svaki put kada mijenjam ulje u motoru onako sa strane felne naškiljim sa jedne pa sa druge strane.Za sada je sve u redu ...Žac  :to: Hvala za štivo i za linkove.
P.S. Da ne pametujem sa Žacom se potpuno slažem ali ću dodati da auto sa nepravilnom konvergencijom hoće lelujati po cesti. Evo primjera: 1. Vozite ravno i naiđete na led samo sa jednom  stranom vozila.2. Vozite ravno i naiđete na uvalu na putu samo sa jednom stranom vozila...
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 08.05.2012. - 07:09
Dobro si ovo rekao. Samo, ne bih rekao da se u potpunosti slažeš sa Žacom...  :laugh1:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 08.05.2012. - 17:18
Citat: žac poslato 07.05.2012. - 17:38
Auto kod nepodesenog raspona tockova je nestabilniji ali to ne znaci da vuce u stranu, vec da se nestabilnost oseca na volanu (lako menja smer prilikom mrdanja volana levo desno) na pravcu i u krivinama. Ovakvi slucajevi su se desavali na starim kecevima kojima su popucale i istrulile pracke [/b]

Zoki i to sam pomenuo, da se na volanu oseca nestabilnost-leluja, lako menja smer prilikom vrdanja volana levo desno, ali kada ispravite volan na ravnoj podlozi ne vuce na stranu. Postavlja se i pitanje u kojim slucajevima se toliko razdesi konvergencija da auto leluja? Koliko ja znam samo pri promeni krajeva spona, pa kada se ne odmeri kako treba. Prilikom normalne eksplatacije retko kada se toliko razdesi da se oseca nestabilnost, sem od nekog  strahovitog udarca o udarnu rupu od kojeg se recimo iskrivi klipnjaca amortizera ili neki drugi elemenat vesanja. A to su vec ekstremne stvari, ja za svojih predjenih oko 980 000 km. (sluzbeno + privatno), verovali ili ne nikada nisam nabo takvu rupu da bi mi se trap do te mere pocepao i da osetim znatnu nestabilnost na volanu.  Pgledajte sledeci put kada odete na reglazu trapa, pocetne vrednosti koje izbacuje aparat na monitoru i vrednosti posle reglaze, videcete da se radi o odstupanjima do 1o (naravno govorim o vozilima koja se normalno voze, ne o voznji po visokim ivicnjacima brzinama 30-40 km/h  :zloca: )   , sem naravno u ekstremnim situacijama kada se mora reparirati pola trapa da bi se trap doveo u opticko ispravno stanje.
Od samog pocetka sam govorio o ispravnom trapu kod kojega se konvergencija poremeti u normalnim uslovima voznje.
Sve zavisi kako ko vozi, ima ljudi koji bukvalno uniste trap za 5 000km.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: bkalic poslato 23.05.2012. - 21:51
Pozdrav svima! Problem sa loganom 2007.-mo god... Optiku sam uradio prosle godine pre mora, ajde dalek put itd, sve namesteno auto isao pravo kao strela. Pre neki dan zamenim spone i izvode letve volana, koji su ruku na srce imali malo lufta, odem na optiku, momci odrade i .... mozda mi se cini ali nekako mi auto nije tako siguran na volanu kao pre(glupo zvuci ali je tako) imam osecaj kad bih pustio volan da bi on sam skrenuo na jednu ili drugu stranu, kao da se vozi po "ostrici noza", ne znam kako to da objasnim. Da li mozda nije dobro odradjena optika, ne verujem posto je "kompjuterska" :hm: Ali druga stvar koja me vise muci je sto auto pri ubrzavanju vuce u desnu stranu, znaci kad se pusti gas ili je na leru ide ravno ,kako se doda gas on klizi u desno, da napomenem da se to desava bez obzira da li je put nakrivljen na jednu odn. drugu stranu... koliko se secam na jugu se to desavalo kad riknu gumice balans stangle, da li neko ima pojma je li to i ovde slucaj ili ima jos nesto tipa kugla itd? :conf:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 23.05.2012. - 22:50
To sto je optika "kompjuterska" nije nikakva garancija kvaliteta reglaze trapa. Opticki uredjaj samo konstatuje stanje trapa... majstor je taj koji treba da zna da nasteluje trap po propisanim parametrima. Ako imas istampan listing sa reglaze, postavi ga ovde, pa da vidimo da li je trap nastelovan kako treba.

Sto se tice drugog problema, kod Logana je prednje vesanje nesto drugacje nego na Jugu.
-Mislim da gumice balans stangle namaju uticaja na opisano zanosenje.
-Taj tvoj opisani problem mogu izazvati:
Silen-blokovi prednje viljuske, kugla, otpusten amortizer (posebno u gornjoj zoni, kod solje), sam amortizer (preveliki luft izmedju klipa i tela amortizera, ali u tom slucaju bi amortizer iscureo), jako istrosen lezaj tocka, otpustena letva volana od karoserije, kraj letve volana (kuglicni zglob), kraj spone.

Sve ovo treba proveriti.  :wave:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: alen poslato 23.05.2012. - 23:15
meni na 195 50 15 alu felgama vuce u ljevo lagano kad pustim volan a sa 13 celicnim orginal ide ravno ko svjeca kad ga pustim. balansirane su felge. prednje gume su dobre i imaju ripne jos malo a zadnje su celave i to unutarnji rub.gume su napumpane na 2.5 bara
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Boqy poslato 18.06.2012. - 13:39
Otišao na reglažu trapa jer sam upao u solidnu rupu, a i pre toga mi se činilo da malo vuče u levo auto, možda i umišljam. Svejedno reko ajde da odradim to pre nego što odem na letovanje, taman da prekontrolišu sve.

Izveštaj je u prilogu, kako izgleda, jel se kod nas na zadnjoj osovini ništa ne radi? Vidim da je jedna stavka kao van norme?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 18.06.2012. - 19:03
Da, zadnji desni tocak ti je zatvoreniji za 0o2`, to nije mnogo, verovatno je povuklo u nekom silen-bloku ili rukavcu, ne sekiraj se samo uzivaj i vozi...  :to:
Kod nasih Dacija se nista ne radi na zadnjem trapu, kada se razdesi menjaju se slien blokovu zadnjeg vesanja.  :wave:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: YUgisa poslato 19.06.2012. - 12:49
Citat: žac poslato 23.05.2012. - 22:50
To sto je optika "kompjuterska" nije nikakva garancija kvaliteta reglaze trapa. Opticki uredjaj samo konstatuje stanje trapa... majstor je taj koji treba da zna da nasteluje trap po propisanim parametrima. Ako imas istampan listing sa reglaze, postavi ga ovde, pa da vidimo da li je trap nastelovan kako treba.

Hteo bih da potvrdim bas ovo. Kompjuterska reglaza trapa nije garancija kvaliteta. Ona samo omogucava "majstoru" da lakse ustanovi sta je problem i da resi problem. Ali je i dalje glavni faktor "majstor" od kojeg zavisi da li ce on zaista to dobro namestiti... Pre svega da kazem, nije Dacia, ali imao sam priliku da nosim Yuga na kompjutersku reglazu trapa u Auto kucu Vidakovic (ako se nevaram oni su ovlasceni servis za Reno i Daciu) u Subotici i auto je bio ne upravljiv posle njihovog rada... Niste znali kad ce da povuce u levo kad u desno ako se malo brze vozi a u krivini je bio totalno ne predvidiv, cas bezi preko nosa, cas zabacuje zadnjicu... Nosio sam posle kod majstora koji je uz parce kanapa udradio reglazu i bilo je neverovatno koja je razlika... A inace za razliku od Dacie, na Yugu se sve moze stelovati sem ugla tocka napred (minus/plus) i nemam pojma sta su oni radili ali rastojanje na levoj strani vozila izmedju dva tocka je bilo za 8mm duze od rastojanja tockova na desnoj strani. Sada radim licno sam to uz pomoc kanapa i doveo sam ga u stanje da je sve skoro najidalnije i naravno razlika je drasticna, pogotovo sto ja nisam bas pratio fabricke preporuke nego sam se okrenuo malo prema sportskoj nameni vozila... Takodje je neverovatna tazlika od toga kada je vozilo nastelovano strogo po fabrickoj preporuci i kada sebi date malo slobode i nastelujete sportski...  :wind:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 19.06.2012. - 17:44
Kod Juga prednji trap treba da bude zatvoren za 1o

Razliku u rasponu tockova na levoj i desnoj strani kompenzujes podmetanjem podloski...napred na balans stanglu a nazad pod nosace zadnjih viljuski... 
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Boqy poslato 19.06.2012. - 17:58
Citat: žac poslato 18.06.2012. - 19:03
Da, zadnji desni tocak ti je zatvoreniji za 0o2`, to nije mnogo, verovatno je povuklo u nekom silen-bloku ili rukavcu, ne sekiraj se samo uzivaj i vozi...  :to:
Kod nasih Dacija se nista ne radi na zadnjem trapu, kada se razdesi menjaju se slien blokovu zadnjeg vesanja.  :wave:

OK, hvala, neću ništa dirati sada.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: YUgisa poslato 19.06.2012. - 18:07
Citat: žac poslato 19.06.2012. - 17:44
Kod Juga prednji trap treba da bude zatvoren za 1o

Razliku u rasponu tockova na levoj i desnoj strani kompenzujes podmetanjem podloski...napred na balans stanglu a nazad pod nosace zadnjih viljuski...

"Majstori" su onda bili profi pa je na jednoj strani bilo 2 a na drugoj 6 ili 7 podloski na b. stangli  :ranting: Toliko treba da bude fabricki zatvoren ali tako je jako koma voziti... Kod mene je 0.3 stepena otvoren i drasticno je upravljiviji jer je prilicno smanjeno bezanje preko nosa...
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 19.06.2012. - 18:14
Verovatno si povezao koseve sa stanglom i stavio sanke, pa ti auto napred ne "zvace", zato ti je i bolja upravljivost na 0.3o i nadam se da ti ne jede gume?

Fabricki se podesava na -1o bas da bi se kompenzovalo "zvakanje" (razmicanje prednjih koseva pri voznji)   :wave:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: YUgisa poslato 19.06.2012. - 18:20
Da, jeste postavljene "koska" i "sanke" ali je bio oko 0.2 stepena otvoren cak i kad nisam imao "kosku". A probleme sa gumama nemam, cak i pored toga sto imam 2.5 stepena minusa na sva cetiri tocka...
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Vladimir poslato 19.06.2012. - 18:58
Šta se konkretno radi na našim Daciama kad je u pitanju zadnji trap?
Znam da zadnji trap ne može da se šteluje na reglaži, ali ako dodje do nekog udarca ili slično i razdesi se sta može da se uradi da se to reši?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Zoran poslato 19.06.2012. - 18:59
Kupi se polukruta osovina U oblika a doboši i pakne se prepakuju sa stare osovine.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Keka poslato 19.06.2012. - 19:01
Ja nemam primedbu na optiku kod Vidakovica. Uradjena pre ~60.000 km kad su menjani krajevi spona.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: bkalic poslato 25.06.2012. - 06:57
Pronadjen uzrok zasto mi je auto vukao u stranu. Nakon detaljne provere trapa:ponovljene optike, provere svih elemenata,silen blokova, amortizera itd sve stoji kako treba , probao sam da zamenim mesta prednjim gumama i auto poceo da vuce u drugu stranu. KRIVAC-GUME!!! Prednje, naravno. Iako su istog proizvodjaca, jedna je 2007 a druga 2009 godiste. Na oko su jednako potrosene, ne samo na oko nego sam merio i dubinu sare 4,5 mm na obe. Continentalke... Sve u svemu , ne gine mi kupovina dve nove gume...  :bonk:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Veterinar poslato 25.06.2012. - 09:19
Imali smo slicnu situaciju pre nekoliko dana.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 02.08.2013. - 15:51
Danas u povratku sa posla uradjena reglaza trapa... servis "Dobric"  1500 din.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Loganovac poslato 02.08.2013. - 15:56
Jel bilo nekih simptoma?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 02.08.2013. - 16:04
Ne, ali je bio za podesavanje...odstupao je za za 0o10`, preko tolerancije...odnosno bio je u minusu -0o30` a  fabricka mera je -0o10` (+-) 10`

Sada je na -0o05`

Reglazu sam odradio preventivno zbog novih guma..  :wave:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: vladimiris poslato 10.08.2013. - 20:02
Menjao sam na loganu oba kraja spone nedavno.Budući da sam čuo da KONING ima dobre mašine, zaputih se juče kod njih na Novosadski put. Majstor je prvo naštelovao trap, izbacio listing, ja platio...kad kaže nešto da proveri, i onda ga je štelovao još neko vreme...Elem, čim sam izašao na pravac,vidim da je volan ne stoji pravo, blago ulevo...pre dolaska stajao blago udesno...i još pri tome, nakon 7-8 sec. vuče udesno...nisam mogao da se vraćam odmah, moraću u ponedeljak da reklamiram.Šta kažete?!
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: zac poslato 10.08.2013. - 20:30
Idi neka ti ispravi volan..da bi to uradio mora da podesava na obe spone...
Sta pise na listingu...kakvi su parametri  za konvergenciju...da vidimo da li je dobro regliran trap ili ne,.

To sto ti sada vuce je zbog gume...to je normalno ako je trap bio van tolerancija, a guma se prilagodila toj konvergenciji.... to ce prestati kada se guma malo potrosi..

Necu da reklamiram, ali zasto ne idete u proveren servis "Dobric", kao prvo ima dobrog mehanicra koji zna sta je trap i sta mu treba...masine nisu vazne ako majstor ima znanje.... a inace "Dobric"  i  masinama prati trendove...svake 2-3 god kupuje novu poslednje generacije.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Veterinar poslato 18.08.2013. - 21:42
Centrirao trap pre nekoliko dana. Neplanirano menjan desni kraj spone, pred samo putovanje i trebalo je odmah centrirati trap jer je u toku desetak dana bio u planu prelazak 4000-4500 km. Kako živimo u blizini Beogume uputio sam se prvo tamo, oko 8 sati ujutru. Ljudi su bili u raspoloženju kao da sam im nešto skrivio. Mislim, nije niko bio ljut, ali nisu ostavili pozitivan utisak. Čekao sam pola sata da dodjem na red (mada, red bi podrazumevao da je neko bio "u programu" pre mene, što nije bio slučaj, jer sam bio sam sa radnim nalogom). Nekon toga sam "otpušten" jer kraci koji se fiksiraju za točkove ne pasuju za Stepway sa 16" felnama.  :huh:
  Nakon toga uputih se ka Banjici, u servis čije ime ne znam, ali sam bio zadovoljan ranijom uslugom. Tamo nisu imali program za Sandero.
Kod Đoleta u Mirijevski bulevar nisam hteo, jer su prošli put ostavili nezategnute matice na sponama, tako da sam na kraju otišao u servis "Sekula" u Oblakovskoj ulici. Za "Dobrić" sam čuo od Ayrtona i hteo sam da odem, ali sam ostavio telefon kod kuće jer sam prvobitno krenuo "u komšiluk". Kod Sekule je pregledan ceo trap, majstor je bio izuzetno ljubazan, dozvolio mi je i da se služim njegovim mobilnim telefonom koliko hoću, a posao je odrađen kako treba. Cena je bila skoro 2500 dinara, ali ja sam bio srećan što je posao obavljen i što možemo a put.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: miki-bgd poslato 19.10.2016. - 20:10
Centriran trap kod Dobrica, 1700 din. Malo je bilo odstupanja sa desne strane, sve ostalo super.

(https://s18.postimg.org/vw223vrll/trap.jpg) (https://postimg.org/image/dt8zcnvqt/)
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: sale_u123 poslato 04.06.2018. - 10:26
Oktobra prošle godine, stavio sam 2 prednje nove Sava Adapto gume 185/65/R15.
Od tada sam primetio da auto na većim brzinama (na autoputu) blago vuče udesno.
Aprila ove godine sam se konačno nakanio da odem do Dobrića i uradim centriranje trapa.
Trap na autu nikada nije do tada centriran.
Majstor je pronašao malo odstupanje i podesio volan da bude horizontalan kada su točkovi pravi.
Prethodno je pregledao kompletno vešanje i konstatovao da je u odličnom stanju.
Probao sam auto na auto-putu do aerodroma i nije vukao ni na jednu stranu.
Sada, posle predjenih oko 1500km, primećujem da opet blago vuče udesno pri većim brzinama.
Na redovnom servisu kod Krstevskog pre par nedelja, takodje su konstatovali da je trap u odličnom stanju.
Posumnjao sam na prednje kočnice (da desna malo zakačine pa zato vuče) ali se podjednako greju tokom vožnje.
Šta raditi?
Da li opet da odem do Dobrića da proveri da li se nešto ponovo razdesilo ili da reklamiram gume u Beogumi?
Čeka me put za Grčku, pa bih to da rešim.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: saša61beograd poslato 04.06.2018. - 11:03
Nema puta koji nema neki mali porečni nagib,zbog odvodnjavanja.Možda je to razlog.Drugi mogući razlog je različit pritisak,mada verujem da si to proverio.
Ako sumnjaš u gume,zameni ih levo-desno pa vidi (ako je običan Adapto,odnosno ako nisu sa usmerenom šarom,adapto HP).Proveri da li je DOT isti na obe.Znam čoveka koji je kupio Savu perfektu sa DOT-om koji se razlikovao nekoliko meseci i naravno,vukle su u stranu.Nisu mu to uvažili kao grešku,nego je kupio nove za napred,a ove stavio nazad.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: sale_u123 poslato 09.06.2018. - 11:59
Danas, kod "Dobrića", ponovo su prekontrolisali trap. Uradjena vrlo mala korekcija na levoj sponi.
Ležajevi i prednje disk kočnice se ponašaju normalno - točkovi se normalno okreću bez zastajkivanja.
Na trapu nema klimanja, zazora i sl.

Prednje Sava Adapto HP gume (prešle oko 3500km od kupovine) smo medjusobno izmenjali.
Leva na desnu felnu, desna guma na levu felnu (gume imaju usmerenu šaru i označen smer rotacije).
Pregled felni i guma tokom balansiranja - sve deluje OK. Gume napumpane na 2.0bara umesto uobičajnih 2.1-2.2 na koliko ih ja pumpam.
@saša61beograd:
CitatProveri da li je DOT isti na obe
Jeste, na obe gume je DOT 2617.

Testirao sam Logana na autoputu sve do Šimanovaca (oko 30km) pri brzini 120-130km/h.
Do Šimanovaca nije vukao ni na jednu stranu i super se ponašao.
U povratku za Beograd, na pojedinim deonicama je blago vukao udesno i to naročito u desnoj traci.
Pretpostavljam da je to zbog (što kaže @saša61beograd) poprečnog nagiba puta, zbog odvodnjavanja.
Sve u svemu, uradjeno je sve što se može. Nadam se će se normalno ponašati na putu za Grčku.
(Ono što je zanimljivo je da Logan sa 7 godina starim Wintera gumama na prednjim točkovima nikad nije vukao ni na jednu stranu)  :ne:
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Lekac poslato 04.10.2018. - 21:07
Jel zna neko da preporuci nekog dobrog majstora u Novom Sadu gde moze da se odradi reglaza trapa, posto sam radio u Uzicu i uradjeno je poprilicno lose, jer i posle reglaze  malo vuce u levo, a na auto je zamenjena leva kugla i levi kraj spone..
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Zoran poslato 04.10.2018. - 21:38
Jesu li iste gume i pritisak u njima ?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Lekac poslato 04.10.2018. - 23:52
Da iste su gume na obe osovine, i pritisak je na nivou koji propisuje fabrika, tako da mislim da nije problem u tome jer pre zamene delova trap je bio savršeno centriran..
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Boban poslato 05.10.2018. - 17:51
Moja preporuka Kemoimpex kod kvantaša bilo nepunih 2000din pre godinu i po.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: speedo poslato 18.04.2019. - 15:44
Odražena reglaža trapa, po prvi put kako je auto kupljen, nakon 8 godina i 51100 km. Trap pregledan i sve uredu, manja korekcija bila potrebna. Istovremeno balansirane i sve četiri gume tako da sad peglamo autoput k'o novi :too:
Nisam primjetio ništa sumnjivo, auto išao pravo...pustim volan od 20 do 120. Takođe i gume trošene ravnomjerno, međutim mašina reče da treba i zato je i urađeno.
Ceh 18 € za trap i 8 € za balansiranje guma.
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Lazar@ poslato 08.10.2020. - 17:29
Odradio danas trap i reglazu prvi put otkad je auto kupljen.
10 godina, 150 000km...
Auto ponovo milina za voznju, nema nista da lupka i da skripi, vozi se kao novo...

Medjuutim, kompjuter pokazao da je los zadnji trap.
Odnosno da je kriv most,  zadnji desni tocak je van tolerancije.
I to u obije ose...Ima malo vise nagiba(u minus) i malo je zatvoreniji nego sto bi trebalo.
Nije nista drasticno ali komp tako kaze.
Gume trosi ravnomjerno i auto je stabilan.

Kaze da nema potrebe da se cimam oko toga, jer bi morao novi most pozadi.

(https://i.postimg.cc/7YLpJJgN/1602172988798-01.jpg)
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Zoran poslato 08.10.2020. - 19:40
Jesi li imao kakav bočni udar u zadnji točak?
Naslov: Re: Centriranje trapa
Poruka od: Lazar@ poslato 08.10.2020. - 21:07
jesam gadjao rupcage do te mjere da sam obije felne iskrivio na jednu stranu auta, ali ne mogu da se sjetim koju...
a bas direktno bocnih udara nisam imao