Doboši i Paknovi

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

:suicide:

Zoki, ti znaš šta si skinuo, nije ista situacija. Ako čovek naiđe na takve tuljane neka ode u drugu prodavnicu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Bata83

Uzimam delove u Malkomu (ko je iz Ns zna o cemu je rec) i skroz su ljudi na mestu, njihova preporuka je da se donese skinut deo posto kazu da kod logana kako u kom je mesecu proizvedena tako su trpali i delove (drugim recima sta su imali na lageru) pa oce bukvar da pogresi

szs

Opet da ponovim reči nekoliko kolega sa foruma
Ako dobiješ isti deo prema uzorku KOJI NIJE DOBAR...problem ostaje isti
Jedino ako samo uparujete prema tom delu pa uzmete pravi, odgovarajući a različit od uzorka
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

glavonja3

Molim da se pojasni zadnje dve recenice, jer ne mogu logiku da shvatim, ko, kako, sa cim...

nik

#94
Džaba gledanje u katalog. Ako ukucaš i broj šasije, pita da li su doboši od 7 ili 8 inča (180 ili 203 mm unutrašnjeg prečnika).

Najlakše ćeš proveriti bez skidanja bilo kog dela ako pogledaš cilindar sa zadnje strane u delu na koji se šrafi kočiono crevo (štrči sa zadnje strane nosača kočnica na glavčini) i premeriš prečnik doboša (ne mora da se meri šublerom, ipak je razlika 23 mm dovoljna da ne dodje do zabune, samo vodi računa da je unutrašnji prečnik. Spoljni prečnici na najširem delu su 207, odnosno, 234mm).

Cilindar za 7 inčne doboše ima sa strane ispuste kao krilca (Bendix sistem, broj dela 7701070668)


Kod cilindra od 8 inča nema tih krilaca, već je priključak za crevo okrugao (TRW sistem, broj dela 441006424R)


Nisam siguran, ali mislim da ne može da se naglavi veći doboš da pasuje jer je ovaj od 8 inča plići od onog od 7 inča (šire su pakne za 7 od onih za 8 inčni doboš).  Takodje, ako i uspeš da ga naglaviš neće se uklapati u plekani nosač kočnica na glavčini. Kada se stavi doboš od 7 inča, ivica doboša ulazi ispod ivice nosača sa oko 1 mm zazora. Ako "turiš" veći doboš prelaziće preko ivice što je opet vidljivo kada pogledaš sa zadnje strane (ne mora ni točak da se skida).
:ziveli: 

Zoran

Moji dobošu su fi 203 mm i imaju drugačije cilindre. Napravljeni od aluminijuma i imaju samo po jedan šaraf za anker platu.
Sam svoj gazda - vazda.

nik

To je Bosch sistem, kompatibilan sa TRW. Takodje je okrugao priključak za kočioni crevo.

bitbit

#97
Zadnji točkovi ostanu blokirani 5-6 sek. prilikom spuštanja ručne, mehaničar mi je rekao da treba da se menjaju paknovi.

Gledao sam delove na internetu, nije mi jasno da li zadnji paknovi dolaze sa oprugama ili moraju da se kupe zasebno?

Zoran

#98
Opruge se kupuju zasebno .
Sam svoj gazda - vazda.

Bata83

#99
A da li je mastor skidao dobose pa zna da su pakne za zamenu ili onako na prvu, ni na jednom autu nisam imao problem sa zaglavljivanjem nego jednostavno rucna jako slabo drzi koliko god zategao sajlu.

nebojsam

Zdravo svima,
Dacia Logan 2008. 1.4 mpi, presao 140.000 km, želeo sam da kupim pozadi paknove donose.
Prodavac delova nije siguran u dimenzije prečnik 180 ili 200?
Ako neko ima iskustva ili zna koji je prečnik dimenzija?
Unapred hvala, pozdrav svima Nebojsa

Zoran

Ima nekoliko dimenzija i najbolje ti je skini pa traži po uzorku.
Ja sam danas mijenjao na svom Sanderu 1.4 mpi ima ABS. Otići ću u radnju izmjeriti pa ću ovde napisati
Sam svoj gazda - vazda.

Zoran

Prečnik fi 203 mm i širina pakne 38 mm
Sam svoj gazda - vazda.

nik

#103
Dobro ti je prodavac rekao. Postoje dve dimenzije doboša za Logana i možeš biti siguran samo ako skineš točak i premeriš (ne moraš da skidaš doboš). To što ti je majstor rekao je unutrašnji prečnik doboša (180 i 203mm). Izmeri spoljni prečnik, pa uporedi sa dimenzijama ovde.

203mm
https://www.prodajadelova.rs/delphi-bf427

180mm
https://www.prodajadelova.rs/delphi-bf426

silent

На техничком прегледу је утврђено да задњи десни точак слабије кочи, а кад се ауто подигне, точак неће потпуно слободно да се врти, као да је остао мало закочен, рецимо на други зуб.

Мајстор је скинуо точак, мало чукао по добошу и доста прашине је изашло. Затим је скинут добош, отпрашен и подмазане су вођице ручне кочнице (и још нешто, вероватно). Све то је поновљено и на левом точку и одмах се види боље кочење.

Убудуће нећу остављати подигнуту ручну кочницу кад је ауто дуже паркиран, нарочито у влажним условима, јер ми се дешавало да стоји тако по недељу-две зими.