Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Sir Oliver

Šta znam, sipao sam Elf i u Clia sto sam vozio, pa i sada od kada imam Logana. Clio ga nije trosio, a ni Logan. Samo na prvom servisu u Logana su mi kod Zive sipali 5w30 i njega je malo pojeo, posle toga do dan danas sipam 5w40 i nemam problema.
Napomenuo bih samo, od poslednje zamene sam presao 10.000km, od cega 2.000km sigurno vukuci kamp prikolicu, koja kad se natovari ima sigurno 1,1t mozda lečka  vise. Od toga je nesto preko 1.000 do CG i nazad, a zna se kakvi su uslovi preko Zlatibora i kanjona Morace. Narocito sto 1.6mpi nije presnazan pa se dosta vozi u visokim obrtajima.
Pre neki dan, izvucem merac a on na istom mestu gde je bio kad je uradjen mali servis. Bas sam se prijatno iznenadio.
Fali 2.000 do šestocifrene kilometraze.
Ulje kupljeno u avgustu prosle godine,  uvoznik Total Srbija.
Mislim da nema meta sumnji u Elf.
I drink to make other people more interesting.

Loganovac

A kakva je korist od toga što svaka kantica Elf-a ima serijski broj - da li može negde da se proveri ili da se registruje recimo na sajtu - kako proveriti validnost broja, odnosno kako znati da možda onaj ko se primio da falšuje bocu i ulje nije odštampao neki bzvz broj?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Svakako je veći nivo zaštite.
Zašto novčanice imaju različite brojeve?
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Da bi mogli u banci da ih identifikuju. Na pijaci ti je svejedno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Sir Oliver

Pitam kao laik: zar nije dovoljan pokazatelj da je ulje ok, to sto je posle 10k km jos uvek gusto i zuto? Da nije nivo opao?
Prosto je, sipas ulje, ako ga ne trosi ok je. Ako ga trosi, nikad vise ga ne sipas. Ako trosi svako koje sipas, otisao auto.
Ja ga malo uprosti, ali mislim da ne treba biti glavu oko serijskih brojeva na kantici.
Ne kazem, ne treba bas ni kupovati na buvljaku Dijamant ulje sipano u Elf kantice...
I drink to make other people more interesting.

kiconix

Ne ubijam se tolikim pitanjima u vezi ulja.
Na zadnjoj soferci mi je nalepnica ELF, kupujem ulje u Wintu koji stoji na zvanicnoj stranici kao ovlasceni diler.


Loganovac

Pisali smo. Ulje, pored funkcije 1) podmazivanja, 2) hlađenja, ima i funkciju 3) čišćenja. Normalno je da ulje potamni posle tako velike kilometraže. Ulje koje je posle 10.000km kao kad si ga sipao ja ponovo ne bih sipao. Naravno, intenzivnije se menja boja na vozilima koja gore TNG.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#1042
Kupio sam Total quartz 5w40 za Pežo-a.Kit komerc.595 dinara  u litarskom pakovanju.Pogledao sam i ELF SXR 5w40,cena je 650 dinara.ELF je sa datumom 1.2018. a ovaj Total novembar 2018.Izgleda da se Total više kupuje od SXR-a.To je verovatno isto ulje,sa dva komercijalna naziva,tehnički podaci im se poklapaju u decimalu.Zbog toga ću verovatno i u Logana sipati Total umesto Elf-a,volim da kupim sveže ulje.To što nema RN0700 mi nije važno.Od Nisoteca sam odustao,priznajem bez nekog racionalnog razloga.

MitarMrgulic

Na Loganu MCV je nakon 1 godine i 10 000 km, promijenjeno ulje. Prema fakturi i specifikaciji, sipano je 3 litre ulja 10w40 Motrio.

Nakon 50-ak kilometara, mjereno na šipku, sve je ok, vidi se da je ulje novo, međutim, nivo ulja oko 2-3 mm preko maximuma. Držim da je to do zakrivljenosti šipke i potezanja, pa ostane trag.

Inače, MCV je tokom servisnog intervala, doveo razinu ulja na 2/3 od max, pretpostavljam da je to zbog razradjivanja motora.

Slike šipke u nastavku:


speedo

Mitre, servisi su poznati kao "pažljivi" i ne bi bio prvi kome se desi da naspu više ulja nego što treba. Odredi referetnu tačku i provjeri nivo ulja. Ja to recimo radim u garaži i na hladan motor. Moram reći da nikad nisam primjetio potrošnju ulja, možda nešto neprimjetno. Ali da spadne trećinu ili četvrtinu mjernog područja to ne.

Keka

Prvo treba konultovati uputstvo za upotrebu vozila o metodologiji merenja nivoa ulja. Kod nekih vozila se radi na hladno, kod nekih na toplo. Obavezno pronaci neku zaista ravnu povrsinu, cak i mali nagib moze dovesti do razlike u nivou +- 5mm. Npr. pumpe su prilicno ravne.

Drugo, raspon od MIN do MAX je koliko u litrama? Zanemarljiva potrosnja, narocito u periodu razrade.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


szs

Nažalost podaci o "normalnoj" potrošnji ulja nisu dostupni uvek i svima. Ovlašćeni servisi zato mogu da kalkulišu i igraju mačke i miša sa vlasnicima.
Prijatelj na F 500 je imao problem da je trošio ulje na 1000km 0.7L
I naravno "to je normalno i u granicama dozvoljenog". Zakleo se, nikad više Fiat. Vozi Mazdu.
Iz profesionalnog iskustva znam da je svaka fabrika deklarisala potrošnju ulja na prilično tačan ali nama neiskoristljiv način. Prema isporučenoj snazi tj L/KW
Što se više prži, više ulja troši. Sa stanovišta logike, nema primedbe...ali kako to izračunati u realnoj upotrebi?
U razradi je dozvoljeno prvih 1000km i više usled uleganja i tolerancija.
Naravno da zavisi i i od tipa ulja ali se podrazumeva specifikacija koju zahteva proizvodjač motora kao i njihov odabrani proizvodjač ulja. Ne servisera!
Zato izuzetno cenim i poštujem servis Reno Sava jer odobravaju ulja koja su po specifikaciji a nisu forsirali Elf u toku garancije.
Ulje je isto što i nama krv. Podmazivanje je bitno jako ali ne i jedina stavka (hvala loganovac)
EGR ventili se daleko više začade kod lošijeg ulja naravno. Katalizatori ne trpe ništa što nije predvidjeno pa ni uljne izgoretine. Turbo...DPF...možemo u beskraj.
Poenta ovog podužeg razglabanja. Kvalitet ulja je jako bitan za dug život SVIH KOMPONENTI a ne samo hilzni i ležajeva. Nema više "Argentinaca" i sl odličnih ali "jednostavnih" motora. Nema!
Svi imamo injektore, turbine, katalizatore, senzore, ECU, DPF.....
Dobro ulje smanjuje intervale kvarova dodatnih komponenti.

Ja tako razmišljam i zato dajem neku kintu više sada da ne bih plaćao kasnije više.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

#1047
Citat: Keka poslato 16.03.2019. - 10:33
Obavezno pronaci neku zaista ravnu povrsinu, cak i mali nagib moze dovesti do razlike u nivou +- 5mm.
Potpuno tačno.Ulje kontrolišem kad ugrabim tačno određeno parking mesto ispred zgrade koje sam uzeo za reper.Inače ide i po 2-3 mm gore dole.
Nikad nisam dolivao ulje u Logana,ali uvek je između dve zamene nivo padao za 3-4 mm,pa ne mogu reći da ne troši.

silent

Potraga za uljem se nastavlja :)

Da li je neko koristio ENEOS Premium Hyper 5W40?

Performance Level: API SN/SM/CF, ACEA C3 (12) A3/B3/B4 (08), VW 502 00/505 00/505 01, Mercedes Benz MB 229.51 &/ 229.31, BMW LongLife 04, GM Dexos 2, Renault RN0700, RN0710, Ford WSS-M2C917A


Andrix

Eneos mi je poznato da je sipao kolega u svog japanca, i nista dalje...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari