Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

#150
Razlika bi trebala biti očita na višoj (radnoj) temperaturi ,koja je oko 100 *C.  Za ovo doba godine rađe bi sipao 5w 30 ali da se ispusti do kraja školske godine, tj početka pravog ljeta.

Kod INInog ulja 5w30 viskoznost na 100 *C je za oko 15% niža od ulja 5w40 na istoj temperaturi.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

#151
Sto se tice gradacije tu nemam dilemu - 5w40.
Samo sam se dvoumio izmedju excellium ili evolution zato sto su po specifikacijama skoro ista, a i cena bi trebala da je ista.
  Zoki, sa hladnim startom na "minusu" nemam problem jer mi temperatura u garazi ne ide ispod +15 step. Samo kada radim nocnu smenu auto mi prenoci pod vedrim nebom a to je svake cetvrte noci.
A sto se tice menjanja ulja pred leto i pred zimu.... ne pada mi na pamet.  :c0:
U svakom slucaju hvala!  :wave: :ziveli:

zac

Svako pokretanje motor je "hladni start' pa i na 25 oC ..  :wave:

Aleks

Tako je, samo sto nikada ne mogu biti isti hladan start i prvi minuti rada na +25 i -25.


Zoran

Nisam mislio da ispuštaš ulje prije vremena, nego sam mislio ako ćeš preći dovoljno kilometara pa da bude za zamjenu prije ljeta onda bi ja izabrao ovo 5w30  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Ma razumeo sam te ja jos odmah, ali nikako se ne uklapam.   :ziveli:

kiconix

Motor radi na približno 90 stepeni i leti i zimi.
Sipajte ili jedno ili drugo, nema tu neke razlike.

pjovan

oko specifikacije masla ima dobra tabela u uputstvo svih nasih auta i tu je dobo prtstavena temperaturni dijapazon (opseg) svih gradacija blo da je mineralno, polusinteticko ili sinteticko. Danasnje maslo blo da je sinteticko ili polusintreticko je sklop na hemiska sredstva koja znatno poboljsavaju rad i vek motora, maslo je bitno imati viskozitet (gustina) na rdanoj temperaturi motora t.j. temperatura masla je oko 100 . Ispitivane masla se vrsi na 20, 40, 60, 100 C i ono bi trebalo biti gusce na 100 C nego na 20 C tu sintetika ide u prednost. Ako ne prelazis vise od 15000 km menjaj jedan put godisnje moja preporaka koje maslo je bilo na prvoj zameni ili idi na sintetiku. Na sledcoj  stranici mozes nesto detaljnije da proucis http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Zoran

Magistrala za podmazivanje nema na sebi termostat pa otuda ima odstupanja temperature ulja u karteru ljeti i zimi.To odstupanje se pokušava neutralisati ovom gradacijom 5w30. U kamion sipam 15w40 ljeti i zimi. On ima manometar za pritisak ulja. Očito je da manometar zimi pokazuje veći pritisak nego ljeti, čak i nakon cijelodnevne vožnje.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Manometar sigurno zna.I moja pretpostavka je da gustina (temperatura) ulja nije ista na različitim spoljnim temperaturama i posle više sati rada.Jedino mislim da je sve to u normalnim granicama -motoru je verovatno svejedno da li je pritisak 2,5 ili 3,0 bara na nekim srednjim obrtajima,što se kvaliteta podmazivanja tiče.Ali sigurno manja gustina na duže staze donosi neku minimalnu uštedu u potrošnji (argument za 5/30).



kiconix

Nisam primetio da je motor hladniji zimi nego leti.
Jedina razlika je u hladjenju motora, uostalom termostat drži uvek 86-87 stepeni, logično je da je ulje u motoru uvek na radnoj temperaturi.
Koliko ja znam jedina razlika je prilikom startovanja hladnog motora ali kada se radna temperatura digne na normalu temperatura ulja je ista.

saša61beograd

Nebitno.Ono što je Zoran primetio na manometru ulja,ja sam primetio ovako:u istim okolnostima,topao motor,posle duže vožnje, zimi gasi lampicu odmah,leti mu treba 3-4 sekunde;zaključujem različita temperatura/pritisak.U pitanju je bio star auto (ne Dačija),sve ovo je sad nebitno,samo malo teoretisanje sa moje strane.Sintetika i polusintetika nas "pokrivaju" na svim temperaturama i oko toga ne treba da nas boli glava.

kiconix


Zoran

Temperatura ulja ne prati temperaturu motora. Zbog te činjenice svi važniji motori (avionski) posebno mjere temperaturu motora i temperaturu ulja u motoru. Za nas ovo su samo nijanse oko kojih ne vrijedi puno raspravljati. Pošto prelazim dosta kilometara sigurno bi preko zime sipao 5w30 da koristim sintetiku.Zimi puno osciluje temperatura ulja pri vožnji na usponu i na nizbrdici dok temperatura motora ostaje skoro nepromijenjena.
Sam svoj gazda - vazda.